Problémové portování 2D her na 3DS

Nintendo si pro 3DS připravilo skvělou strategii - vzít staré 2D klasiky z handheldů a konzolí, rychle je přetransformovat do moderního 3D a znovu vesele prodávat. Jenže ejhle, ono portování není patrně tak jednoduché, jak se zprvu mohlo zdát.

Jako příklad uvedl Takao Nakano hru Xevious, střílečku z NES. "U 2D obrazovky si hráči museli představit, že Solvalou (název letounu, pozn. aut.) letí na zemí, v případě Nintenda 3DS jsme si však mysleli, že dokážeme využít stereoskopické grafiky, aby se zdálo, že opravdu letí."

 

"Originál se odehrává na placatém povrchu. V momentě, kdy jsme umístili Solvalou do vzduchu, se objevily různé nesrovnalosti."

"Tak například, když v originále pozemní nepřítel vystřelil na Solvalou, tak vše bylo ve stejné rovinně, nepřišlo vám divné, když se bomba okamžitě objevila ve stejné výšce a Solvalou hned zasáhla. Jenže na Nintendu 3DS Solvalou letí ve vzduchu."

"Když se bomba náhle objevila ve stejné rovinně, řekli jsme si 'Co to? Tady něco nesedí!' Všechno bylo mimo!"

Podle Nakana bylo nutné zasáhnout do samotného kódu hry a přeprogramovat chování některých grafických prvků. To samozřejmě zvýšilo náročnost portu.

"Zprvu jsme si mysleli, že hru jednoduše přeportujeme, ale ukázalo se, že to dá pořádně zabrat!" řekl Satoru Iwata, šéf Nintenda. "Tipuji, že to dalo tak 20x více práce, než běžné portování."

Nakano také prozradil, že plány na konverzi NES klasiky Tennis do 3D zrušili kvůli perspektivě hry.

Zdroj: Iwata Asks
Váš názor Další článek: EA Sports Active 2 – kalorie místo achievementů (recenze)

Témata článku: , , ,