Profil vývojáře: Centauri Production – nejstarší fungující vývojářské studio u nás

V dnešním díle si představíme známé české studio Centauri Production, které je nejstarším dosud existujícím vývojářským týmem u nás. Jelikož se nám s ním podařilo úspěšně zkontaktovat a navázat krátkodobou spolupráci, přinášíme vám mnoho zajímavých a zbrusu nových informací spolu s rozhovorem se samotnými tvůrci.
Profil vývojáře: Centauri Production – nejstarší fungující vývojářské studio u nás
Seznam kapitol
  1. Vznik a historie firmy
  2. Rozhovor

 

Jméno vývojářského studia: Centauri Production
Homepage:
http://www.centauri.cz
Kontaktní osoba nebo e-mail: Mirek Papež  (mirek@centauri.cz)
Sídlo společnosti: Praha, ČR
Aktuální počet zaměstnanců: 16 internistů, 16 externistů + externí tým First Reality (cca 6 členů)
Aktuální volná pracovní místa: skriptaři, testeři a schopní grafici
Nejúspěšnější projekt: Žhavé léto 3/2 a Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce
Aktuální projekty: Memento Mori, Půl kila mletýho, Pat a Mat

Ti bystřejší z vás si jistě všimli toho, že v posledním Profilu vývojáře jsme prezentovali zahraniční studio, i když mělo podle chronologie následovat studio české. Na tuto skutečnost jsem v článku záměrně neupozorňoval, protože jsem čekal nějakou reakci od čtenářů, která ale bohužel nedorazila. V diskuzi jsem se tedy nemohl pochlubit tím, že se do příště máte nač těšit, což mne docela mrzí. Nicméně doufám, že se vám bude dnešní díl seriálu Profil vývojáře líbit, a to hlavně díky dodanému materiálu od firmy Centauri Production a následnému rozhovoru, ve kterém jsme se našim čtenářům snažili zajistit co nejvíce zajímavých informací.

Vznik a historii firmy stejně jako představení členů týmu nebudu tentokrát popisovat já, ale sami vývojáři. Reálné fotky členů týmu se bohužel nepodařilo vymámit, nicméně zaslaný obrázek je podle mého názoru vysoce dokumentující.

Vznik a historie firmy

Centauri Production: Archeologové zjistili (Excalibur č.74), že prvopočátky firmy sahají do roku 1995, kdy pod vedením Čendy Hlouška vznikla hra Rytíři Grálu. Sice to nebyla absolutně první česká hra, ale protože jsme vytrvali až dodnes, jsme nejstarší český „fungující“ vývojářský tým. Po pár letech se takhle v hospodě srazili Centauráci s Kodlem Matějkou (autor Colony 28 a hlavní grafik Bran Skeldalu) a po dlouhé debatě doplňovanou smrští absintů a vodopádu piva se dohodli na budoucí spolupráci – tím vznikla hra Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce. Tento úspěch zaznamenal Mirek Papež, který se rozhodl profesionalizovat tým, a tak nás jednoduše začal kaučovat. Od té doby zvládlo naše studio udělat mnoho her a také vlastní 3D engine s názvem CPAL3D, který používají i jiní čeští vývojáři. Zatím poslední posilou je Mouseman, který určitě udělá díru do světa – ale o tom až někdy jindy.

Rodinné foto

Centauri Production: Myslíme si, že všichni členové našeho týmu jsou důležití, a proto předkládáme pouze firemní ilustrační foto, které lze nalézt níže. Mezi tvůrci zde najdete i hlavní postavy našich aktuálních projektů.

Legenda (zleva): Jakub Hloušek, Plyšovej Kaktus, hlavní grafik Karel Matějka, Zombík z Půl kila mletýho, hlavní programátor Čenda Hloušek, ta kráska není členkou týmu, ale postava z Mementa Mori, to upadlé dole je Mouseman, vysoký Mirek Papež, Jan „Jabba“ Zámečník, Robot ze hry Alternativa,  Zombík, postava ze hry Numen, Johny Majer z Půl kila mletýho, a naši další odpadlíci :)

Vydané hry

Studio Centauri Production vydalo za dobu své existence pěknou řádku titulů. Všechny si pochopitelně nebudeme podrobně představovat, uveďme pouze jejich výčet: Rytíři Grálu, Hovniválové aneb záhada komixu, Jakub a Terezka, Horké léto 2, Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce, hry pro děti (CDROMEK Čtyřlístek,  CDROMEK Ferda, Strašidelný hrad), Domácí násilí, Gooka 2, Žhavé léto 3/2 a Rock podvraťáků.

Ještě než se pustíme do popisu těch nejzajímavějších z nich, rád bych zdůraznil, že následující popis nemá poskytovat vyčerpávající informace. U některých titulů najdete přímo odkaz na recenzi na našem serveru, ve které můžete nalézt všechny potřebné informace. U ostatních se dočkáte krátkého informačního textu, jenž slouží pouze k připomenutí.

Rytíři Grálu

Rytíři Grálu byl první český a dnes již kultovní dungeon, který vyšel v roce 1996. Jednalo se o debut studia Centauri Production a vývoj zabral něco málo přes půl druhého roku. Autoři se inspirovali známou legendou o králi Artušovi a hledání ztraceného Grálu a také filmem Excalibur. Ve hře jste se stali jedním z rytířů kulatého stolu, jenž hledá svatý Grál, aby uzdravil na smrt nemocného krále Artuše. Celá herní plocha tehdy údajně zaujímala mnohem větší prostor nežli plocha The Elder Scrolls: Arena, což je, jak uznáte, úctyhodná délka. Jak prozradil Jakub z Centauri, hra byla opravdu těžká a ti, kdo ji dohráli, si prý zasluhují poklonu celého týmu.

Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce (http://www.bistudio.com/mrazik)

Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce je adventura, jejímž hráčem se může stát prakticky kdokoliv, ale těmi nejnadšenějšími jsou děti. Vizuální podoba hry byla realizována částečným použitím 3D grafiky, zatímco animace postav získala na realističnosti využitím motion capturingu. Notorický příběh je o Mrazíkovi a jeho sněhové berli, sáňkách samochodkách a o bezzubé Babě Jaze s neposlušnou chaloupkou, ale hlavně o lásce krásné Nastěnky a chasníka Ivánka. I když hra u nás vyšla skoro před sedmi lety, stále vznikají její různé jazykové mutace. Minulý rok byla vydána v Německu, kde sklidila kladná ohodnocení, a jde vidět, že i v dnešní době má hráčům co nabídnout.

Domácí násilí (http://www.centauri.cz/nasili.php)

Domácí násilí je freewarová hra vyrobená na zakázku České republiky. Hra je v podstatě odrůdou The Sims, avšak s tím rozdílem, že je zaměřena (jak již název napovídá) na násilí v domácnostech. Unikátní byla nemožnost dohrání hry, čímž jste sice mohli u titulu strávit nekonečnou dobu, avšak upřímně by to jistě nikoho z vás nebavilo.

   

Úryvek z naší recenze: „Jak se můžete přesvědčit již z výše vyjmenovaných funkcí, množství voleb je skutečně rozsáhlé. Hlavním cílem hry je však především upozornit na problematiku násilí - na každé rozhodnutí vašeho partnera můžete reagovat rozličně, od souhlasného přikývnutí, přes výhružky a nadávky, až po samotný akt násilí. Nemusím zdůrazňovat, že jakákoliv hrubost vůči partnerovi se zkrátka nepromíjí a negativně ovlivní váš vzájemný vztah. Hra také blikajícími nápisy upozorňuje na negativní činy, kterých se dopouštíte (zastrašování, ponižování atd.).“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=105039

Žhavé léto 3/2 (http://www.zhaveleto.cz)

Groteskní 3D komixová adventura plná humoru, vtipu a nečekaných rozuzlení, akčních meziher a samozřejmě i puzzlů, přičemž příběh se točí kolem Johnnyho Majera (děda smolaře Honzy Majera), který se hrou osudu stane univerzálním dědicem kasina ve Snake City. Hra vyšla před necelými dvěma lety, a to samozřejmě kompletně v češtině včetně hvězdného dabingu. Toho se ujal sporťák Josef Carda, imitátor Petr Jablonský a Zuzana Kajnarová. Tato hra patří stejně jako Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce k těm nejúspěšnějším projektům studia Centauri Production.

Perličky z vývoje

Centauri Production: V průběhu minulého projektu zůstal náš kolega Jindřich v kanceláři přes noc doufaje, že bude pracovat. Jeho dobrý úmysl bohužel skončil ve chvíli, když jej našla vrátná spícího na chodbě. Od té doby si bude klíče od dveří dělící chodbu se záchody a kancelář nosit patrně s sebou. Spousta jiných veselých příhod se stává vždycky při dokončování některého projektu. Nikdo ze zúčastněných kentaurů pomatených litry energetického nápoje si na ně však není schopen vzpomenout a asi ani nikdy raději nebude.

Budoucí plány

Co se týče budoucích plánů studia Centauri Production, autoři mi zaslali celkem úsměvný vzkaz znějící „koupě Electronic Arts!“ Na druhou stranu, nic není nemožné :). V každém případě mají teď vývojáři práce dost a dost, jelikož pracují na poměrně velkém počtu titulů. Podrobnější informace naleznete v rozsáhlém rozhovoru, a pokud se objeví nové skutečnosti, budeme vás o nich informovat. Doufejme, že nám autoři zachovají přízeň, a budou nás nadále zásobovat novými detaily ze zákulisí.

Veselá kopa

Jak se ukázalo, kluci z Centauri Production jsou jedna veselá kopa, což dokazuje i styl rozhovoru, který naleznete na další stránce. Co se týče dodaného materiálu, bylo ho opravdu dost a mezi jeho útrobami se skrýval i text, který jsem po autorech původně nechtěl. Je vidět, že vývojáři rádi spolupracují s médii, za což jim patří velký dík. A poznámka nakonec: dostal jsem tři exkluzivní screenshoty z připravované hry Memento Mori, jež však na následnou žádost autorů nelze prezentovat, a to nikomu bez výjimky (však na mě šéfredaktor nervózně mrkal :)). Screenshoty si tedy ponechávám na svém harddisku, hehe…  Ehm, nicméně mohu říct, že vypadají lákavě a máte se na opravdu na co těšit!

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
Evropský PS Store láká na skvělé slevy, nechybí Detroit a God of War

Evropský PS Store láká na skvělé slevy…

Nejsou to jen malé hry, co dostanou slevy na Playstationu. Tentokrát jde o hity.

4.  10.  2018 | | 7 N/A