Profil vývojáře: Centauri Production – nejstarší fungující vývojářské studio u nás

V dnešním díle si představíme známé české studio Centauri Production, které je nejstarším dosud existujícím vývojářským týmem u nás. Jelikož se nám s ním podařilo úspěšně zkontaktovat a navázat krátkodobou spolupráci, přinášíme vám mnoho zajímavých a zbrusu nových informací spolu s rozhovorem se samotnými tvůrci.
Profil vývojáře: Centauri Production – nejstarší fungující vývojářské studio u nás
Kapitoly článku

Rozhovor

P: Plyšovej Kaktus
J: Jakub

[?] Ahoj Jakube a Plyšáku. Asi by nebylo od věci, kdybyste se našim čtenářům představili a prozradili nám, jak dlouho v týmu Centauri Production pracujete a jaké funkce vykonáváte.

[!] P: Jakub je v Centauřím týmu od počátku věků, kdy ve svých 14 letech vytvářel mapy k Rytířům Grálu. Pak pracoval na většině projektů jako skriptař a „script teamleader“. Já jsem se do teamu začlenil teprve nedávno (před necelým rokem) plný nadšení a dětské naivity. Poměrně rychle jsem se začlenil a nyní pracujeme jako hlavní skriptaři na projektu Memento Mori.

[!] J: Plyšákovi nemůžete všechno věřit, třeba o tom HLAVNÍM scriptaři :), i když my si na nějakou hierarchii moc nehrajeme – do hospody stejně chodíme spolu :)

[?] Kde jste vzali tak bizardní přezdívky?

[!] J: Jakub? Maminka mi tak říká.

[!] P: Plyšovej Kaktus? Ona na mě asi zbyla z dob, kdy ještě internet skoro o ničem nebyl a já trávil volný čas na Xchatu.

[!] M: Maata je zkrácenina z Markétky.

[?] Jak jste se vlastně dostal do oblasti vývoje počítačových her?

[!] P: Nejdřív jsem nebyl v oblasti počítačových her, a potom jsem tam byl. Nic zajímavějšího se říci nedá.

[?] Co vás nejvíce baví na nynější práci?

[!] J: Rozhodně fanynky. Je jich spousty.  Ani nevím, kde se všechny berou.

[!] P: Tahle práce se mi zdá velmi volná, co se invencí týče. Neomezuje nás prakticky nic. Naši distributoři nám také vycházejí vstříc i přes ojedinělé požadavky.

[?] Jak byste nejlépe popsali rozdíl mezi „klasickým“ zaměstnáním a prací v herním průmyslu?

[!] P: Asi nás nevyhodí za pozdní příchod do práce.

[!] J: Dělání her je v podstatě hraní si (když si odmyslíme tuny stresu – ale to už jsem začal ignorovat, jinak by mi vypadaly všechny dredy)

[?] Proč tuny stresu?

[!] P: Co můžeš odložit o měsíc, odlož o dva. Nakonec to podle toho vypadá. Ne, teď vážně: konkrétně já si  s všemožnými detaily hraju až moc a nakonec zjistím, že nestíhám to, co bych měl mít už hotové.

[?] Moment, kde se tu vzala Maata?

[!] J: To je fanynka.

[?] Aha... mno popojedeme :). Jaký máte názor na herní průmysl u nás? Co by se podle vás dalo zlepšit?

[!] J: Vyvíjí se tady celkem levně. Ale v Čechách je všechno levný :). Neznám jinou zemi, kde by bylo pivo levnější než voda. Navíc je to takový malý rybník, takže znáte spousty lidí z jiných týmů.

[?] Na jaké tituly a herní platformy se převážně orientujete?

[!] J: PC, ale teď se začínáme přátelit s Nintendem DS a rozhodně by celý tým chtěl dělat někdy s Wii. Snad se tedy zadaří.

[?] Máte nějaké volné pracovní pozice a pokud ano, které? Masáže nohou a svačinářky jako odpověď nebereme :)

[!] P: Masírovat se dá cokoliv, ne jen nohy. Hodně zajímavé by bylo, pokud by se před vrátky kanceláře objevila nějaká nová duše plná nápadů, nadšení pro věc a trochy toho logického myšlení. Někdy je to mnohem důležitější, než praxe v oboru.

[?] A teď otázka, která zkrátka musela přijít. Na jakých herních titulech v současné době pracujete?

[!] J: Celé Centauri je rozdělené na čtyři vývojové týmy. V nejpokročilejší fázi je Memento Mori – klasická point&click adventura, ve které se pustíte po stopách zmizelých obrazů z petrohradské Ermitáže. Nebudu více prozrazovat, ale chceme hráče vtáhnout atmosférou a trochu i mystičnem. Hráč bude ovládat dva hrdiny, krásnou ruskou policistku a francouzského umělce. Při vývoji klademe vysoký důraz na logiku a reálnost, takže i místa, které hrdinové navštíví (Ermitáž v Petrohradě, Lisabon, Interpol v Lyonu...), jsou maximálně věrná.

[!] P: Ohledně Mementa Mori bych dodal, že francouzský umělec je spíše pásek. Jsme celkem nadšení z ohlasu při prvním zveřejnění informací o této adventuře, debat o tom, jestli je plně 3D či ne a o její technické náročnosti, kdyby náhodou opravdu plně 3D byla. Plně 3D opravdu je a nároky nijak nepřevyšují dnešní standardy. Člověku se hned lépe pracuje, když má pocit, že může hráče příjemně překvapit. Když Bůh dá a zbude čas, doufám, že se podaří proměnit ve skutečnost i několik nových nápadů.

[!] J: Dalšími projekty jsou Pat a Mat, sci-fi adventure Alternativa a zapomenout nesmím i na Půl kila mletýho.

[!] P: Pat a Mat se graficky předvedl velmi rychle, za což vděčíme Janu „Jabbovi“ Zámečníkovi a Milošovi „4museman“ Zajíci, kteří na něm odvedli pěkný kus práce.

[?] Co kdybych vás pozval „na jedno“. Myslíte, že byste mi pak mohl prozradit více?

[!] J: Ne, na jedno opravdu nechodím :)

[!] P: Sdílím názor, že kvůli jednomu pivu nemá cenu špinit kliku od hospody.

[?] Já to věděl, v každém případě proč se nezeptat :). Určitě máte v současnosti hodně práce. Jaká nálada momentálně panuje v týmu?

[!] P: Nálada v teamu je vždy minimálně veselá. Vše to umocňuje naše mobilní (morbidní – poznámka J) pracoviště, které se celkem často objevuje na strahovských kolejích, nebo v parku na Karlově náměstí. Na těchto místech ani nemůže být pochmurná atmosféra. Zvlášť, když při práci na chodbě kolem 3 hodiny ranní potkáváte studenty oslavující konec semestru.

[?] Dokážete se vcítit do role Vlasty (správně mělo být Libuše, jsem to ale hlava skopová – pozn. Josef Murcek) a předpovědět budoucí plány vaší firmy? Čeho byste jako společnost chtěli dosáhnout?

[!] P: U nás žádný Vlasta není. Možná bychom se mohli vcítit do role Libuše, ale Vlasty opravdu ne.

[!] Maata: Čtu jenom Květy.

[?] Vidím, že jsem vás už potrápil dost, teď už jen tak nezávazně. Vzpomenete si na nějakou veselou příhodu nebo perličku při vývoji her? Přeci jen se v práci užije i legrace a to nás samozřejmě zajímá.

[!] J: Poslední vzpomíka je na to, jak smolíme tenhle rozhovor ve čtyři ráno. Bohužel nic víc, nic míň.

[?] Co myslíš, jaká virtuální postava ti přijde nejvíce sexy?

[!] P: Helenka Vondráčková.

[!] J: Helenka sice virtuální není, ale určitě brzo bude... Helenka na hrad!

[?] Čas se nám naplnil. Chtěli byste na samý závěr něco vzkázat našim čtenářům?

[!] J a P: Na tradiční otázku nakonec máme tradiční odpověď: Neseďte pořád u netu a běžte taky někdy ven (do přírody, do města) nebo konečně pozvěte svoji sousedku na rande. Mnohem víc sexy nám připadají „nevirtuální postavy“.

Díky za rozhovor a za redakci Doupě.cz vám přeji hodně štěstí a úspěchů do budoucna.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Skyrim si brzy bude moci užít s přáteli. Chystá se kooperační modifikace Together Reborn
Michal Maliarov
The Elder Scrolls V: SkyrimModifikace
Ve vývoji je mobilní hra z univerza Destiny. Tvrdí to hned několik zdrojů

Ve vývoji je mobilní hra z univerza Destiny. Tvrdí to hned několik zdrojů

Chystá Bungie taktéž skok do mobilní branže?

Michal Maliarov
DestinyMobilní hrySpekulace
Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

Izraelský obrněnec ROBUST autonomně bojuje proti pěchotě i tankům

** Izraelský zbrojní gigant Elbit Systems nedávno představil střední obrněné vozidlo ROBUST ** To je určeno pro pokročilý autonomní boj proti pěchotě i obrněným vozidlům ** Nový obrněnec by měl operovat s vysokou mírou autonomie, za každého počasí a prakticky v každém terénu

Stanislav Mihulka
IzraelVojenstvíRoboti
Webové mapy nám děsně lžou. Skutečnost vypadá úplně jinak a řekneme vám proč

Webové mapy nám děsně lžou. Skutečnost vypadá úplně jinak a řekneme vám proč

** Na většině map vypadá Rusko větší než ve skutečnosti ** A co teprve takové Grónsko, které je reálně 14× menší než Afrika ** Za vše může kartografická projekce a její historický vývoj

Jakub Čížek
MapyHistorie
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

** Jak poznat, že je váš smartphone hacknutý? ** Hledejte známky po nestandardním chování telefonu ** Stačí když telefon vydrží méně nebo topí i v klidovém režimu...

Martin Chroust
Jak...Malware