Profil vývojáře: Centauri Production – nejstarší fungující vývojářské studio u nás

V dnešním díle si představíme známé české studio Centauri Production, které je nejstarším dosud existujícím vývojářským týmem u nás. Jelikož se nám s ním podařilo úspěšně zkontaktovat a navázat krátkodobou spolupráci, přinášíme vám mnoho zajímavých a zbrusu nových informací spolu s rozhovorem se samotnými tvůrci.
Profil vývojáře: Centauri Production – nejstarší fungující vývojářské studio u nás
Seznam kapitol
  1. Vznik a historie firmy
  2. Rozhovor

Rozhovor

P: Plyšovej Kaktus
J: Jakub

[?] Ahoj Jakube a Plyšáku. Asi by nebylo od věci, kdybyste se našim čtenářům představili a prozradili nám, jak dlouho v týmu Centauri Production pracujete a jaké funkce vykonáváte.

[!] P: Jakub je v Centauřím týmu od počátku věků, kdy ve svých 14 letech vytvářel mapy k Rytířům Grálu. Pak pracoval na většině projektů jako skriptař a „script teamleader“. Já jsem se do teamu začlenil teprve nedávno (před necelým rokem) plný nadšení a dětské naivity. Poměrně rychle jsem se začlenil a nyní pracujeme jako hlavní skriptaři na projektu Memento Mori.

[!] J: Plyšákovi nemůžete všechno věřit, třeba o tom HLAVNÍM scriptaři :), i když my si na nějakou hierarchii moc nehrajeme – do hospody stejně chodíme spolu :)

[?] Kde jste vzali tak bizardní přezdívky?

[!] J: Jakub? Maminka mi tak říká.

[!] P: Plyšovej Kaktus? Ona na mě asi zbyla z dob, kdy ještě internet skoro o ničem nebyl a já trávil volný čas na Xchatu.

[!] M: Maata je zkrácenina z Markétky.

[?] Jak jste se vlastně dostal do oblasti vývoje počítačových her?

[!] P: Nejdřív jsem nebyl v oblasti počítačových her, a potom jsem tam byl. Nic zajímavějšího se říci nedá.

[?] Co vás nejvíce baví na nynější práci?

[!] J: Rozhodně fanynky. Je jich spousty.  Ani nevím, kde se všechny berou.

[!] P: Tahle práce se mi zdá velmi volná, co se invencí týče. Neomezuje nás prakticky nic. Naši distributoři nám také vycházejí vstříc i přes ojedinělé požadavky.

[?] Jak byste nejlépe popsali rozdíl mezi „klasickým“ zaměstnáním a prací v herním průmyslu?

[!] P: Asi nás nevyhodí za pozdní příchod do práce.

[!] J: Dělání her je v podstatě hraní si (když si odmyslíme tuny stresu – ale to už jsem začal ignorovat, jinak by mi vypadaly všechny dredy)

[?] Proč tuny stresu?

[!] P: Co můžeš odložit o měsíc, odlož o dva. Nakonec to podle toho vypadá. Ne, teď vážně: konkrétně já si  s všemožnými detaily hraju až moc a nakonec zjistím, že nestíhám to, co bych měl mít už hotové.

[?] Moment, kde se tu vzala Maata?

[!] J: To je fanynka.

[?] Aha... mno popojedeme :). Jaký máte názor na herní průmysl u nás? Co by se podle vás dalo zlepšit?

[!] J: Vyvíjí se tady celkem levně. Ale v Čechách je všechno levný :). Neznám jinou zemi, kde by bylo pivo levnější než voda. Navíc je to takový malý rybník, takže znáte spousty lidí z jiných týmů.

[?] Na jaké tituly a herní platformy se převážně orientujete?

[!] J: PC, ale teď se začínáme přátelit s Nintendem DS a rozhodně by celý tým chtěl dělat někdy s Wii. Snad se tedy zadaří.

[?] Máte nějaké volné pracovní pozice a pokud ano, které? Masáže nohou a svačinářky jako odpověď nebereme :)

[!] P: Masírovat se dá cokoliv, ne jen nohy. Hodně zajímavé by bylo, pokud by se před vrátky kanceláře objevila nějaká nová duše plná nápadů, nadšení pro věc a trochy toho logického myšlení. Někdy je to mnohem důležitější, než praxe v oboru.

[?] A teď otázka, která zkrátka musela přijít. Na jakých herních titulech v současné době pracujete?

[!] J: Celé Centauri je rozdělené na čtyři vývojové týmy. V nejpokročilejší fázi je Memento Mori – klasická point&click adventura, ve které se pustíte po stopách zmizelých obrazů z petrohradské Ermitáže. Nebudu více prozrazovat, ale chceme hráče vtáhnout atmosférou a trochu i mystičnem. Hráč bude ovládat dva hrdiny, krásnou ruskou policistku a francouzského umělce. Při vývoji klademe vysoký důraz na logiku a reálnost, takže i místa, které hrdinové navštíví (Ermitáž v Petrohradě, Lisabon, Interpol v Lyonu...), jsou maximálně věrná.

[!] P: Ohledně Mementa Mori bych dodal, že francouzský umělec je spíše pásek. Jsme celkem nadšení z ohlasu při prvním zveřejnění informací o této adventuře, debat o tom, jestli je plně 3D či ne a o její technické náročnosti, kdyby náhodou opravdu plně 3D byla. Plně 3D opravdu je a nároky nijak nepřevyšují dnešní standardy. Člověku se hned lépe pracuje, když má pocit, že může hráče příjemně překvapit. Když Bůh dá a zbude čas, doufám, že se podaří proměnit ve skutečnost i několik nových nápadů.

[!] J: Dalšími projekty jsou Pat a Mat, sci-fi adventure Alternativa a zapomenout nesmím i na Půl kila mletýho.

[!] P: Pat a Mat se graficky předvedl velmi rychle, za což vděčíme Janu „Jabbovi“ Zámečníkovi a Milošovi „4museman“ Zajíci, kteří na něm odvedli pěkný kus práce.

[?] Co kdybych vás pozval „na jedno“. Myslíte, že byste mi pak mohl prozradit více?

[!] J: Ne, na jedno opravdu nechodím :)

[!] P: Sdílím názor, že kvůli jednomu pivu nemá cenu špinit kliku od hospody.

[?] Já to věděl, v každém případě proč se nezeptat :). Určitě máte v současnosti hodně práce. Jaká nálada momentálně panuje v týmu?

[!] P: Nálada v teamu je vždy minimálně veselá. Vše to umocňuje naše mobilní (morbidní – poznámka J) pracoviště, které se celkem často objevuje na strahovských kolejích, nebo v parku na Karlově náměstí. Na těchto místech ani nemůže být pochmurná atmosféra. Zvlášť, když při práci na chodbě kolem 3 hodiny ranní potkáváte studenty oslavující konec semestru.

[?] Dokážete se vcítit do role Vlasty (správně mělo být Libuše, jsem to ale hlava skopová – pozn. Josef Murcek) a předpovědět budoucí plány vaší firmy? Čeho byste jako společnost chtěli dosáhnout?

[!] P: U nás žádný Vlasta není. Možná bychom se mohli vcítit do role Libuše, ale Vlasty opravdu ne.

[!] Maata: Čtu jenom Květy.

[?] Vidím, že jsem vás už potrápil dost, teď už jen tak nezávazně. Vzpomenete si na nějakou veselou příhodu nebo perličku při vývoji her? Přeci jen se v práci užije i legrace a to nás samozřejmě zajímá.

[!] J: Poslední vzpomíka je na to, jak smolíme tenhle rozhovor ve čtyři ráno. Bohužel nic víc, nic míň.

[?] Co myslíš, jaká virtuální postava ti přijde nejvíce sexy?

[!] P: Helenka Vondráčková.

[!] J: Helenka sice virtuální není, ale určitě brzo bude... Helenka na hrad!

[?] Čas se nám naplnil. Chtěli byste na samý závěr něco vzkázat našim čtenářům?

[!] J a P: Na tradiční otázku nakonec máme tradiční odpověď: Neseďte pořád u netu a běžte taky někdy ven (do přírody, do města) nebo konečně pozvěte svoji sousedku na rande. Mnohem víc sexy nám připadají „nevirtuální postavy“.

Díky za rozhovor a za redakci Doupě.cz vám přeji hodně štěstí a úspěchů do budoucna.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých nikdo nic nečekal

Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých ni…

Od následujících her si hráči příliš neslibovali, přesto všechny dokázaly překvapit.

12.  1.  2021 | |10 N/A
Ladislav Novák
Téma
10 největších překvapení minulé generace, která nás potěšila

10 největších překvapení minulé generace, která ná…

Končící éra Xbox One a PS4 přinesla mnoho velkých změn. Jaké nás nejvíce překvapily?

18.  1.  2021 | |6 N/A
Vojtěch Matušinský
Téma