Profil vývojáře: Lionhead Studios – proměna žáby ve lva skutečností

Minule jsme si představili jedno z nejslavnějších vývojářských studií - Bullfrog Productions. Ti z vás, kteří si článek důkladně přečetli, se dozvěděli o pokračování umu Petera Molyneuxe ve společnosti Lionhead Studios. Abyste tedy měli vše hezky po sobě, dokončíme teď kompletní historii Peterových pracovních působišť.

Jméno vývojářského studia: Lionhead Studios
Homepage:
http://www.lionhead.com
Kontaktní osoba nebo e-mail: webmaster@lionhead.com
Sídlo společnosti: Surrey, Velká Británie
Aktuální počet zaměstnanců: neznámý
Aktuální počet volných pracovních míst: mnoho (programmers, artists, scripters, animators)
Nejúspěšnější projekt: Black & White
Aktuální projekt: Fable 2 a další dva doposud neoznámené tituly (zřejmě Dimitri a Project X)

Vznik a historie firmy

Lionhead Studios bylo založeno v roce 1997 nedávno zmiňovaným Peterem Molyneuxem. Hlavním cílem byla snaha o překonání úspěchů jeho předchozího působiště (Bullfrog Productions), čímž sám sobě nasadil pomyslnou laťku opravdu hodně vysoko. Debutovým titulem společnosti Lionhead se stal Black & White, v němž Peter využil svých emocí při krizi v době, kdy prodával diskety s počítačovými hrami (viz minulý díl tohoto seriálu). Jen pro připomenutí, jednalo se o anděla a ďábla sedící každému z nás na jednom rameni, přičemž oba se nám snaží svým osobitým způsobem poradit. B&W byl ve vývoji dlouhé čtyři roky, což mělo za následek jeho vysokou kvalitu potvrzenou v mnoha prestižních herních magazínech po celém světě. Nečekaný úspěch dodal novému týmu sebevědomí, a tak byl zanedlouho vydán oficiální přídavek s podtitulem Creature Isle, který do hry přinesl zcela nová zvířata prezentující vaši božskou existenci.

Ve spolupráci se studiem Big Blue Box spatřil světlo světa dlouho očekávaný titul Fable, jenž původně vyšel pouze pro konzoli Xbox, a to v roce 2004. Díky věhlasnému přijetí hráčů si PC komunita PC doslova vykřičela konverzi pro jejich milovanou platformu. O rok později se tak skutečně stalo, přičemž byl hře nejen vyladěn stávající obsah, ale i přidán zbrusu nový. Ve stejném roce se na pultech obchodů objevilo pokračování hitu Black & White a také nečekané překvapení v podobě The Movies, v němž si mohl každý z hráčů vyzkoušet roli šéfa hollywoodského filmového studia. V roce 2006 byl k B&W2 vydán datadisk s názvem Battle of Gods, jenž hru opět pěkně rozšířil. Toho se dočkala i hra The Movies, když byla doplněna obsahem souhrnně pojmenovaným jako Stunts & Effects. Ve stejném roce koupila Lionhead společnost Microsoft, aby pomohla s vývojem next-gen titulů pro svou platformu X-Box 360.

Božský Peter

Peter Molyneux (ex-majitel Bullfrog Productions, opěvovaný herní vývojář)

V předchozím díle tohoto seriálu jsme si o Peterovi řekli spoustu cenných informací, a tak by asi bylo nejlepší si osvěžit paměť jeho opětovným přečtením. I když byl jeho popis velice podrobný, nakonec se mi ještě podařilo vyštrachat další fakta, s nimiž se s vámi velice rád podělím. Peter je totiž mimo jiné známý tím, že dělá „z housenky ještě větší housenku“, aniž by si to sám uvědomoval. Jako příklad poslouží veleznámé Fable, které po konečném přesunu na pulty obchodů neobsahovalo spoustu vychytávek, jež Peter opěvoval a sliboval při jeho samotném vývoji. Pochopitelně mu tu nikdo příliš nevyčítal, protože i přesto patří Fable zaslouženě mezi nejlepší hry vydané v posledních pár letech. Nicméně svědomí mu nedalo, a tak se všem hráčům veřejně omluvil (!).

Dalším prohřeškem, díky kterému se občas dostává do křížku zejména s distributory, je fakt, že již ve velmi raném stádiu vývoje hry přesně označí datum jejího vydání. Jak to tak bývá, termín se samozřejmě nestihne a milý Peter se poté musí hráčům opět omlouvat. Jako příklady si můžeme uvést třeba Black & White vydané po mnoha odkladech v roce 2001 nebo The Movies, jež vyšlo o rok později než bylo plánované datum vydání, a to přesně v roce 2005.

Vydané hry

Kompletní přehled všech vydaných her pod taktovkou dnes představovaného studia je následující: Black & White (2001), Black & White: Creature Isle (2002), Fable (2004), Fable: The Lost Chapters (2005), Black & White 2 (2005), The Movies (2005), Black & White: Battle of Gods (2006) a The Movie: Stunts & Effects (2006). Jak sami vidíte, v podstatě se jedná o tři základní hry + jejich pokračování či rozšíření, a tak mi doufám nebudete mít za zlé, když vám připomenu pouze díly první.

BLACK AND WHITE

V debutovém a podle mého názoru nejúspěšnějším počinem Lionheadu použil Peter své zkušenosti z krize ve svém životě. Hráč se vžil do role boha, který si mohl zkrátka dělat to, co se mu zrovna namanulo. Vaším ztělesněním ve světě smrtelníků bylo vámi vybrané posvátné zvíře, jež mohlo lidem pomoci nebo naopak uškodit. B&W patřil ve své době mezi špičku herní výroby a od některých tištěných či elektronických médií si odnesl absolutní hodnocení (včetně našeho vašeho oblíbeného Doupěte). Největší podíl úspěchu patřil zcela jistě jeho propracovanosti, audiovizuálnímu zpracování, toužebné možnosti si zahrát na boha a také nezbednému občasnému proplesknutí nebohých domorodců.

Black & White Rituální tanec a zoooom. Tomuhle se v B7W říká menu. 

Úryvek z našeho článku: „Neméně důležitou je jeho absolutní volnost pohybu – můžete jej díky tomu poslat do cizích sfér vlivu, kde bude svými kouzly konvertovat na víru i poddané jiného boha. Jak je více než jasné – nebude s tím asi souhlasit... Bude se tedy snažit vaši mršku zabít jednak svými kouzly – velice drahá záležitost - anebo spíše pošle vlastního miniona zaútočit na narušitele. V tento okamžik se hra přepne do „Mortal Kombat 3D“ módu a dvě potvory se počnou mydliti – zde získáte téměř plnou kontrolu nad pohyby vašeho svěřence a pomocí myši mu ukazujete kam udeřit či se pohnout.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=9295

FABLE: THE LOST CHAPTERS

Jak jsme si řekli na začátku článku, Fable s dovětkem The Lost Chapters vyšel speciálně pro platformu PC. K velké radosti se nejednalo o pouhý port, ale o kvalitní RPG vyladěné do sebemenšího puntíku, které navíc přineslo i několik zcela nových lokací a dalších vychytávek. Hráč se vžil do role svého hrdiny už v jeho dětských letech a poté s ním zůstal prakticky až do smrti. Jednotlivé questy se tomu pochopitelně přizpůsobovaly, a tak zejména ze začátku nebylo příliš zábavné například sbírat u stromu popadaná jablka. Nicméně, díky opětovné puntičkářské propracovanosti, zábavnosti a vynikající pohádkové atmosféře virtuálního světa, se Fable stalo další trofejí, na kterou může být Peter náležitě pyšný.

  

Úryvek z našeho článku: „Co však není na okrasu a přesto je krásné, jsou zbraně, jež držíte v rukou. Autoři se nebáli jemné nadsázky a není tak hezčí pohled, než na hrdinu s těžkým obouručním mečem. Plechovka plněná svaly nosí meč křížem přes záda, protože kdyby jej měl u pasu, nechával by za sebou jasnou stopu. Jen čepel sama je jak hrdina vysoká a to nepočítáme rukojeť. I přesto vypadá v rukou hrdiny přesně tak, jak by zbraň vypadat měla. Už Blizzard dobře věděl, že přehánění pomáhá výslednému dojmu pohádkovosti a která jiná hra by měla být pohádkovější než Fable.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=111778

THE MOVIES

Jak se to zdá sebevíc podivné, The Movies zkrátka nejde jednoduše zaškatulkovat do určitého žánru. V podstatě se jedná o simulaci manažera hollywoodského studia, čímž si tedy hráč projde všemi úskalími a naopak i pozitivy při tvorbě kvalitních filmových trháků. Jak je již od Petera zvykem, hra byla a stále je velmi propracovaným počinem, přičemž v kombinaci s datadiskem Stunts & Effects dodává hráči komplexní nástroj pro virtuálního splnění jeho snu – být slavným a bohatým. Chcete si natočit nového Terminátora nebo třeba vlastní trhák s darebáckým názvem The Varlata? Pokud ano, není nic jednoduššího než si vyzkoušet právě The Movies, zaručeně se u něj pobavíte.

  

Úryvek z našeho článku: „Přiznám se. Mám tvorbu Molyneuxe, potažmo Lionhead, rád. Už od dob prvního „simulátoru boha“ Populous je jasné, že tenhle chlápek je schopen udělat víc, než jen obyčejnou hru. Navíc příznivci originality a neotřelých koncepcí mají v posledním čtvrtletí pravé žně. Pokračování Black & White přineslo snad vše, co bychom od té hry mohli čekat. Nádherné a po všech stránkách zvláštní pohádkové RPG Fable je pak klenotem v mé herní sbírce, přestože po kvantitativní stránce ničím nevyniká. A teď konečně přichází dlouho očekávané The Movies (TM). Do třetice všeho dobrého i zlého, říká se. A je až neuvěřitelné, do jaké míry je to teď pravdou. “

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=112421

Budoucí plány

Co se budoucích plánů týče, jediné co prozatím víme jistě je, že se už pilně pracuje na plnohodnotném pokračování hitu Fable, který však bude jen a pouze pro konzoli X-box 360. Příběh hry se bude odehrávat zhruba půl století po událostech prvního dílu a asi jejím největším lákadlem bude propracovaný bojový systém obsluhovaný pomocí jediného tlačítka. Více informací naleznete v našem podrobném preview (http://www.doupe.cz/h/Konzole/Ar.asp?ARI=117247). Nyní se už budeme pohybovat pouze v rovině spekulací, jelikož se údajně ještě jeden titul nachází ve stádiu vývoje, avšak indície nasvědčují tomu, že se bude ve finále nakonec jednat o dva. Bohužel se o nich neví téměř nic bližšího, snad až na jejich pracovní označení Project Dimitri a Project X. Pokud se tedy objeví nové informace, určitě nezaváháme a kýžená fakta vám přineseme v co nejkratším termínu.

Váš názor Další článek: Kane & Lynch budou válčit v rytmu Jespera Kyda

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,