Profil vývojáře: Volition Inc. – studio čítající přes 200 zaměstnanců!

V minulém díle jste si přečetli detailní rozbor českého vývojářského studia Centauri Production i s exkluzivním rozhovorem, a tak je nyní čas opět si představit studio zahraniční. Mé oko padlo na vývojáře z Volition Inc. – jelikož mladý hráč by podle názvu nemusel vědět, za jakými tituly vlastně stojí, tak to dnes jednoduše napravíme.
Profil vývojáře: Volition Inc. – studio čítající přes 200 zaměstnanců!

Jméno vývojářského studia: Volition Inc.
Homepage:
http://www.volition-inc.com
Kontaktní osoba nebo e-mail: formulář na stránce (http://www.volition-inc.com/Contact)
Sídlo společnosti: Champaign (Illinois), USA
Aktuální počet zaměstnanců: přes 200 (!)
Aktuální počet volných pracovních míst: 11 (
http://www.volition-inc.com/Jobs)
Nejúspěšnější projekt: Freespace 2
Aktuální projekt: není oznámen, ale údajně je jich hned několik


Vznik a historie firmy

Vše začalo roku 1993, kdy Mike Kulas a Matt Toschlog založili firmu Parallax Software. Tito dva pánové se seznámili při působení ve společnosti Looking Glass Studios (tvůrci Thiefa – na podrobnější informace si počkejte na další díl tohoto seriálu), kde spolu pracovali na hře Ultima Underworld. Jejich první design dokument popisoval hru zvanou Miner (později přejmenovaná na Inferno), která se stala obrovským hitem, avšak většina z vás si ji určitě pamatuje pod jejím konečným názvem Descent. Tento počin získal ve světě množství kladných ohlasů, přičemž to samé se dá říci i o hodnocení – hra dostala od časopisu PC Gamer 96%, což je druhé nejlepší hodnocení v historii tohoto časopisu.

V roce 1996 došlo po ústní dohodě mezi zakladateli k rozdělení firmy Parallax na dvě zcela nezávislé větve: Volition Inc. a Outrage Entertainment. Nově vzniklá společnost Volition pokračovala v již rozběhnutých pracích na titulu Conflict: FreeSpace – The Grat War (v zámoří Descent: Freespace), který se vyznačoval unikátní strukturou misí a také výbornou hardwarovou podporou. Po vydání si získal opět nadstandardní hodnocení, což platí i o stejnojmenném pokračování Freespace 2 patřící mezi nejúspěšnější projekt firmy v celé její historii a obecně nejlepší vesmírné simulátory trumfující svými obrovskými křižníky i sérii Wing Commander.

V roce 2000 získala firmu pod svá ochranná křídla vydavatelská společnost THQ, díky které Volition získala zejména finanční podporu, a tak se Mike už nadále nemusel starat o hledání distributorů a zajišťování toku financí nezbytných pro vývoj dalších her. Ten samý rok vyšlo RPG Summoner disponující povedeným audiovizuálním zpracováním a také ovládáním, jenž bylo na zvolený styl poněkud zvláštní. Bystrý hráč samozřejmě pochopil, že bylo vytvořeno s ohledem na port pro konzole PS2. O rok později vyšla vesmírná FPS s názvem Red Faction s unikátní novinkou zvanou GeoMod engine, díky kterému šlo jednoduše ničit okolní terén a například si raketometem vystřílet vchod do nepřístupné místnosti. Pokud jste se chtěli schovat před nepřáteli, nebylo nic jednoduššího, než si pomocí raketometu a granátů udělat malý tunel a spokojeně v něm zakempit.

Rok 2002 byl ve znamení návratů, a to zejména pro konzole, takže si mohli jejich hráči na vlastní kůži vyzkoušet například RPG Summoner 2 vyznačující se lepším grafickým zpracováním a zdokonalenou hratelností nebo Red Faction 2, o kterém se dá říci v podstatě to samé – žádné převratné novinky, pouze vylepšení již stávajících vlastností her. O dva roky později vydalo studio Volition multiplatformní titul Punisher inspirovaný známou komixovou předlohou. Hra se vyznačovala obřím množstvím různých skillů (přes sto!) a také důmyslným systémem zobrazující kolik strachu a bolesti si působí hráči mezi sebou. Minulý rok firma Volition vydala hru Saint Row, v níž byl kladen důraz na otevřený a rozsáhlý svět, ve kterém si může hráč dělat to, co se mu zrovna líbí (prakticky šlo o kopii GTA). Tato hra byla vydána pouze pro konzoli Xbox 360 a do tohoto dne se jí prodalo více než 1 milión kopií, což je opravdu úctyhodný výkon.

Kluci jako buci

Mike Kulas (spoluzakladatel)

Mike působí v herním průmyslu již od roku 1981. V osmdesátých letech dvacátého století pracoval ve firmě Sublogic a BAO na nespočtu verzí Flight Simulatoru nebo produktů jemu podobných. Předtím než založil studio Parallax Software, pracoval pro Looking Glass Studios. Postupem času se stal ředitelem a také majitelem firmy Volition, kde působí i nyní. Má jednoho psa, dvě kočky, tři děti a čtyři rybičky. V současné chvíli se urputně snaží sehnat co nejvhodnější technologie pro programátory k usnadnění jejich těžké každodenní práce.

Matt Boynton (senior designér)

Matt patří mezi ostřílené herní vývojáře a má velice dobré schopnosti návrháře. Do společnosti Volition nastoupil v říjnu roku 1999 a pracoval na sérii Red Faction a akci Punisher. V minulosti byl zaměstnán u společnosti Irrational Games, a to jako designér legendárního cyberpunkového RPG System Shock 2, kterou mnoho hráčů dodnes uznává jako nejlepší hru všech dob. V současnosti pracuje Matt na dosud neoznámeném projektu, a tak doufám, že se již brzy dozvíme něco bližšího.

Scot Loving (senior animátor)

Scot sice vypadá jako klasický záporák, ale opak je pravdou. Patří mezi ty nejusměvavější zaměstnance a jeho kolegové jsou opravdu rádi, že nabídku na práci animátora vzal. Se Scotem to totiž nebylo vůbec jednoduché, jelikož se musel přestěhovat do Illinois a opustit tak slunné pláže ve Virginii, což mu ale údajně nevadí. Pro svou práci má zápal a odvádí kvalitní výsledky, které ostatně mohou posoudit sami hráči. I když svou práci miluje, snaží se být i vzorným otcem a hlavně manželem, a tak u něj doma můžete častokrát slyšet hlášku „Jistě, drahá“.

 

Vydané hry

Studio nevydalo mnoho titulů, ale dá se říci, že žádný z nich nebyl propadákem. V našem výčtu si ve stručnosti představíme tři nejznámější, díky kterým si Volition vydobylo respekt a po zásluze tak získalo své dobré jméno. A abych vám ukázal, že se autoři nebojí vstoupit do neprobádaných vod, každý popisovaný titul byl vybrán na základě herního žánru.

Freespace 2 (www.freespace2.com)

První představovanou hrou je právě ta, která stále sedí na trůnu krále nejúspěšnější hry studia Volition. Po rozdělení Parallax Software se nově zformovaná firma rozhodla pokračovat v práci na titulu Freespace 2, a to za jakoukoliv cenu. Toto rozhodnutí se autorům nakonec vyplatilo a úspěchem byl překvapen celý herní průmysl, především však samozřejmě hráči. Freespace 2 vynikal košatou kampaní čítající přes 30 zábavných misí s variabilním obsahem, k dispozici bylo více než 70 kosmických lodí a hlavně v sobě implementoval veškeré nejnovější technologie své doby jako podporu 3D akcelerátorů, EAX, Force Feedbacku a hlasové komunikace. A pak tu byly samozřejmě ony obrovské koráby prořezávající své trupy masivními lasery.

  

Summoner

Tento RPG titul byl v podstatě vkročením do neprobádaných vod, což si autoři plně uvědomovali a prý se opravdu obávali hodnocení recenzentů. Nakonec vše dopadlo dobře, protože se Summoner povedl. Výborná grafika, zajímavý příběh, skvělá hratelnost a excelentní systém soubojů a kouzel. Co víc si přát?

Úryvek z naší recenze: Legraci si ale užijete při bojích, které jsou skutečně systémem podobné zmíněné FF. Fungují tedy tak, že po časových intervalech vyplývajících z rychlosti postav (která vychází z jejich tělesných předpokladů a výzbroje) se s nepřáteli střídáte v útocích. Můžete sekat (produkovat báječná komba, pokud při útoku zbraní správně namačkáte tlačítka), kouzlit, utíkat a především vyvolávat démony, na které se vaše hlavní postava specializuje (a která ji vyzvedla na vyšší úroveň z onoho JZD).“

  

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/Konzole/Ar.asp?ARI=10614

Red Faction 2

Druhý díl střílečky z dělnického povstání se v podstatě ničím významným nelišil od svého předchůdce a v podstatě veškeré jeho aspekty jen vylepšil. To ale neznamená nic špatného, protože se tak titul hrál přímo výborně. GeoMod byl v mnohém vylepšen a hlavně byl v singleplayerové části konečně vhodně používán. O ostatních věcech jako audiovizuální zpracování nebo hratelnost není třeba mluvit, jelikož dopadlo také vše dobře. Jediná, ale poměrně zásadní výtka, směřovala k délce hry, jež se pohybovala kolem ušmudlaných pěti hodin.

Úryvek z naší recenze: „V předchozím odstavci padla zajímavá věta, potvrzující nepochybné kvality hry. V čem se tedy skrývají a co vše kladné a zajímavé vám může titul Red Faction 2 nabídnout? Zřejmě největším zpestřením jinak krátkého singleplayeru jsou drobné mezihry, v niž se z pozice obyčejného pěšáka přesunete do role jednoho ze členů posádky pojízdných vojenských prostředků. Na vlastní kůži si tak otestujete zacházení z tankovým dělem a kulometem.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=103574

Budoucí plány

O budoucích plánech studia Volition se v podstatě nic moc neví. Autoři však na svých oficiálních stránkách uvádějí, že v současné době pracují na několika zbrusu nových titulech pro konzole nové generace, o kterých však na přání distributorů nemohou prozradit nic konkrétního. Můžeme tedy jen doufat, že se jim podaří opět vytvořit nějakou hitovku. Co nás ale mrzí je fakt, že autoři s platformou PC do budoucna příliš nepočítají. Nicméně pokud se šustne něco nového, dáme vám okamžitě vědět.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |