Project Argo: Když Arma 3 oblékne kabát týmové střílečky

vytisknout velikost písma
Bohemia Incubator testuje multiplayerové mechanismy v rámci experimentálních her.

Občas dokáže člověka nudit i jeho oblíbená hra. Pokud podobné pocity nacházíte u Army 3, pak můžete vyzkoušet například Project Argo. Co je to a jak to souvisí s Armou? 

Experimenty s Armou 3

Project Argo přináší zajetý a kvalitní engine Army 3 a obohacuje jej o mechaniky kooperativního online multiplayeru. Jedná se o experiment, kterým si vývojáři z Bohemky chtějí vyzkoušet možnosti enginu a potýkat se s jeho záludnostmi v rámci tvorby her pro více hráčů.

1.jpgProject Argo je založený na Armě 3

Ne, že by to už z předchozích titulů neuměli, ale v tomto ohledu je Project Argo poměrně unikátní konverzi Army 3.

Prozatím je na stránkách studia k dispozici verze Prototype, tedy stabilní betaverze, kterou si můžete zdarma stáhnout na svůj Steam účet a vyzkoušet.

Pozor, padá modul

Project Argo je vlastně kooperativní střílečka z první osoby, kterou může v jednom matchi hrát až deset hráčů, a to v rámci dvou týmů s názvy Flames a Cloud. K dispozici jsou tři herní módy: Clash, Link a Raid, přičemž všechny mají jeden cíl. 

PC | Akce | RPG | Online

Bohemia Interactive založila novou sekci s názvem Bohemia Incubator

Musíte zabrat území s databankou, získat data z modulu Argo nebo udržet po nějakou dobu určité území, kde se opět nachází databanka. Modul Argo je ústředním motivem celé hry. Spadl z vesmírů na ostrov Malden, kde se i celá hra odehrává.

Příběh je v tomto ohledu poměrně jednoduchý. Dvě jednotky jsou vysazeny na ostrov, aby získaly cenná data. Pointou hry je, že vyhrává ten tým, který jako první získá v dané hře sedmu bodů.

Arma v jednodušším kabátě

Jak už bylo naznačeno výše, tak Project Argo si vzal prvky z mnohem komplexnější Army 3. Vývojáři pak upravili herní mechaniky, aby odpovídaly střílečce 5v5. Více hráčů zatím není možné v Argu na jednu hru mít.

Grafika je oproti Armě 3 barevnější a více prozářená a vojáka už nemusíte ovládat dvaceti různými tlačítky, ale vystačíte si s cca osmi, což je milé osvěžení.

2.jpgGrafika Arga je podobná. Jen trochu prozářenější

Svého vojáka si pak můžete upravit v nabídce Equipment. Změnit můžete uniformu, vestu a helmu. Zbraně vybíráte až při vstupu do mapy těsně před začátkem každého kola. Postupem času je v plánu také přidat několik talentových stromů. Po dosažení některých cílů si budete moct rozhazovat body k jednotlivým perkům a dosáhnout tal co nejlepší specializace, která vám bude vyhovovat.

Propojte body, zaberte území nebo ho ubraňte a zvítězíte

Modem, který je asi nejzáživnější, je Link, kde máte za úkol spojit tři checkpointy a pak z jednoho hlavního vycucat důležité informace. Výhodou je, že stahovat z hlavního modulu, který je uprostřed mapy a konají se tam největší řeže, můžete až po propojení bodů 1A, 1B a 2. Mezitím vám nepřítel tyto body může odpojit a vy se musíte opět vrátit k jejich zapojení. Vždy, když vás zabijí se můžete znovu oživit.

PC | Akce | Téma

Arma 3: Jak si vytvořit misi podle svého gusta

Dalším modem je Clash, kde obsazujete checkpointy ve kterých jsou vlajky týmu, jemuž patří a bedna s daty uloženými na počítači. Začíná se vždy na nejvzdálenějším konci. Postupně pak obsazujete neutrální checkpointy a pokud vyhrajete kolo, můžete vybrat další na něž budete útočit. Může to být i ten protivníkův.

Pointou je opět posbírat sedm bodů, kdy vždy jeden dostanete po úspěšném obsazení nebo ubránění nějakého checkpointu. Kolo vyhrajete vždy, když vystřílíte celý protější tým, protože na rozdíl od Linku se v každém kole můžete oživit jen jednou. 

ffa2sXPs.jpgMwurZjfl.jpgnJxOPsRk.jpgOxMLZOhV.jpgBitvy v Argu jsou svižné, rychlé a o přesnosti

Posledním modem je Raid. Zde jsou vždy tři checkpointy. Jeden tým brání a druhý útočí. Pointou pro útočníky je najít místo, kde se skrývá terminál s daty umístěný na bedně. Ostatní dvě místa jsou prázdná. Bránící tým pak chrání ten správný checkpoint s daty. Opět zde nefunguje opětovné oživování jako v Linku. Musíte vždy počkat na konec kola a nasbírat sedm bodů.

Výběrem role vše začíná a končí

Stejně jako v mnoha podobných hrách typu co-op, svou pozici v týmu definujete výběrem role. V každé mapě jsou na výběr jiné, ale obecně platí, že můžete volit mezi rolemi Marksman (sniper), Rifelman (close combat), Granadier (granátník + close combat), Machine gunner (těžký kulomet) a Scout (alternativní sniper).

 

 Je dobré si vyzkoušet všechny a tak nejlépe zjistit, která padne.

 

Manifestace síly každé role se skrývá právě v její zbrani a později i v percích, takže je dobré si vyzkoušet všechny a tak nejlépe zjistit, která padne. 

Každá zbraň pak jinak zraňuje. Zranění samotné se v Argu počítá na základě dvou proměnných a to celkové, kdy to nekoupíte nijak kriticky, ale už jste zranění hodně, takže umřete. Druhá proměnná je zranění životně důležité části těla jako je hlava, torso nebo krk. Po zásahu sem voják umírá prakticky ihned, což platí hlavně pro hlavu. Obě proměnné spolu kooperují a smrt hráče je tedy založená na výpočtech celkového zranění. 

Zábavné, ale pořád jen experiment

Vývoj Arga ještě stále pokračuje a příští rok se můžeme dočkat dalších aktualizací, změn a modifikací. Nicméně jak Bohemia Interactive uvádí na svých stránkách, Argo je experiment a má sloužit k tomu, aby se zjistilo, jak se některé mechaniky chovají, aby je bylo možné využít ke tvorbě dalších nových her.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 18 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A