Project CARS má problémy s optimalizací pro Playstation 4

Kluci ze Slightly Mad Studios prozradili, že není lehké optimalizovat jejich kolos pro novou konzoli Sony. Snaží se ale udělat tu nejlepší možnou hru, a také aktivně využít tlačítko pro sdílení.

Ačkoliv je Playstation 4 bezesporu velmi výkonný stroj, během úvodních let budou vývojáři téměř vždy narážet na překážky a problémy, které vyřeší až zkušenosti a čas. To samé se stalo také tvůrcům očekávaného simulátoru Project CARS, jak podotknul v nejnovějším rozhovoru Andy Tudor, kreativní ředitel studia.

Problém je v tom, že rychlost jednoho jádra v konzoli PS4 je nižší, než je tomu u high-end PC sestav, takže musí tvůrci dělit mnohé malé úlohy na několik milisekundových částí. Výzva přichází při snaze rozdělit jejich renderování na jednotlivá vlákna, a především při tvorbě příkazových seznamů.

Ty lze v konzoli PS4 rozdělit až na čtyři jádra najednou, takže by to šlo relativně jednoduše obejít. Další menší problémy přichází v oblasti paměti, jak ale podotýká sám Tudor, prakticky vše lze vyřešit a chce to jen čas a správný přístup.

6e52f9e1-90684.jpg 75e08fe9-90674.jpg 794355eb-90695.jpg

Naopak tvůrce velmi zajímá tlačítko Sdílet a její využití, které podle jejich názoru bude ve hře monstrózní.

Project CARS se připravuje na druhou polovinu příštího roku pro PC, PS4, Xbox One, Wii U a SteamOS.

Diskuze (28) Další článek: Ubisoft nemá problém s odkladem projektů, roční cyklus může být zrušen

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,