Project IGI 2 - 3D akce příštího roku?

Project IGI před o něco málo více než dvanácti měsíci velmi příjemně překvapil hráčskou veřejnost. Přeci jen, taková relativně realistická 3D akce, která se přináší do zaběhlého žánru něco nového a neotřelého, se hned tak nevidí. Dostalo se jí zasloužilé slávy a tu se nyní bude snažit využít druhé pokračování - Project IGI 2: Covert Strike.
Project IGI před o něco málo více než dvanácti měsíci velmi příjemně překvapil hráčskou veřejnost. Přeci jen, taková relativně realistická 3D akce, která se přináší do zaběhlého žánru něco nového a neotřelého, se hned tak nevidí. Dostalo se jí zasloužilé slávy a tu se nyní bude snažit využít druhé pokračování - Project IGI 2: Covert Strike.

O titul Nejlepší 3D akce roku 2002 bude s IGI 2 soutěžit samozřejmě mnoho jiných titulů, možná dokonce i "perspektivnějších", ale pravda je taková, že IGI 2 by klidně na tomto žebříčku mohl obsadit jedno z předních míst. Co tedy bude v tomhle pokračování jiné, nové, a co zůstane při starém?

Project IGI 2Project IGI 2

Při starém toho zůstane velmi málo. Vlastně jen ten hlavní hrdina - příslušník britských tajných jednotek - David Jones. Všechno ostatní získá minimálně novou fasádu, když už ne úplně nový vnitřek. Vlastně možná ještě náplň hry, která se už v jedničce dosti lišila od ostatních 3D stříleček. V Projektu IGI totiž zdaleka nešlo o to vyzbrojit se po vzoru Johna Ramba těžkým kulometem, přehodit si pás nábojů přes rameno, granáty zavěsit za pás a vydatně začít kropit nepřátelské houfy. Ba právě naopak - ze všeho nejdřív bylo nutné pořádně si prohlédnout místo, kam se vlastně vydáváte, tj. obvykle nějaké teroristické základny hluboko v divoké přírodě. Za druhé, museli jste si velmi dobře promyslet kudy se dostanete tam, kam se dostat máte (či chcete). Jinak řečeno, tahle hra byla o dobrém plánování a o umění schovat se. Pávě o tom bude i druhý díl, který však tyto úkoly přenese z převážně venkovního prostředí jedničky i do urbanistického prostředí měst a budov, kterých bude dvojka plná. Tak to je první změna - města a oproštění se od čistě "outdoorového" prostředí. V celkem dvaceti misích (jednička jich měla čtrnáct) se tak s Davidem Jonesem podíváme na taková místa jako Libye, Rusko nebo Čína, kde budeme opět plnit přísně tajné úkoly. Brífingy by měly být opět vyvedeny v herním enginu, nečekejte tedy žádná přehnaně efektní videa.

Ač jsem tady na začátku článku pěl na první Project IGI téměř samou chválu, nebuďte na omylu. Tahle hra měla svoje chybky a některé dokonce velice zásadní. Tou první a asi nejpálivější z nich byla převelice vysoká obtížnost, a to dokonce i na nejnižší stupeň obtížnosti. To bylo zapříčiněno zejména tím faktem, že hra vůbec neobsahovala funkci save. Ač se myslím později díky vydání opravného patche podařilo tuto ránu zacelit, přeci jen to byla vada na kráse, a když jste se už půl hodiny váleli kdesi v bahně v pustém pralese, abyste za několik okamžiků "dojeli" na chvilkovou nepozornost či opomenutí nastražené pasti, docela to naštvalo. Funkce save/load tedy ve dvojce samozřejmě bude. Ale... a máme tu věčné "ale". Ale protože tvůrci nechtěli hru zase o moc zjednodušit, bude to tzv. "časovaná funkce". Zabere to totiž celých pět sekund, než se hra uloží. A to je více než dlouhá doba, abyste mohli schytat alespoň jednu nebo dvě nepřátelské kulky, které v případě IGI znamenají téměř jistou smrt (ano, to je ten realismus). Nejlepším způsobem, jak hru ukládat, bude tedy najít si nějaký pěkně tichý koutek a tam si těch pět sekund "vytrpět". Je otázkou, jak složíte/snadné bude najít si v IGI 2 nějaký "tichý koutek"...

Další kapitola, která dozná značného vylepšení, má být umělá inteligence, která byla v jedničce skutečně zanedbána. Jednotky se chovaly povětšinou dosti tupě (mírně řečeno, někdy šlo přímo o idiocii až kretenismus). Vaši nepřátelé ve dvojce budou mnohem ostražitější, snadno dokáží zachytit váš pohyb, budou navzájem spolupracovat, přivolávat posily. Půjde to tak daleko, že když budete chvíli střílet do džípu nebo jiného dopravního prostředku (který má tendenci při poškození střelnou zbraní vybuchovat), řidiči budou vědět kdy už by měli z vozidla vyskočit.

Project IGI 2Project IGI 2

Čímžto se dostáváme k nepřátelům, potažmo jejich modelům. Ty už v jedničce vypadaly velice pěkně, ale dvojka je ještě o něco vybrousí. Získají novou kostru a nové textury, vlastně celá hra bude mít kompletně zrevidovanou texturovou knihovnu. Pěšáci tak získají mnohem realističtější pohyby a vzhled a to i při takových pohybech jako ústup či běh vpřed za nosem. Codemasters, samotní tvůrci, již teď tvrdí, že jim hra už v této fázi připadá velmi dobře provedená a to ještě nejsou ani v beta fázi. Do té už ale také nemají daleko, jelikož datum vydání je předběžně stanoveno na květen 2002.

Poslední záležitostí, o které se zmíním, jest multiplayer, který prvnímu dílu citelně chyběl a autoři to přiznávají. Proto se rozhodli všechno to hráčům vynahradit v dílu druhém, který bude mít podporu až pro 32 hráčů! Zdá se vám to moc? Nevybavuje se vám takhle třeba ještě jiná hra podobného ražení? A co takhle Counter-Strike?! Ano, to je přesně on, C-S je jednou z inspirací pro multiplayerovou stránku IGI 2. Vždyť jsou to nakonec velmi podobné hry - realistické zbraně (kterých bude v IGI 2 jen tak mimochodem kolem 20), mise, prostředí. Ale IGI 2 nechce jen kopírovat, on bude také vylepšovat. Multiplayerové mise kupříkladu nebudou mít pouze jeden cíl, ale mohou jich mít více, což je oproti C-S zásadní rozdíl. A snad není jediný. Uvidíme, co se z toho nakonec vyvrbí. Že by přeci jen 3D akce roku? Hmmm…

Oficiální stránky hry najdete na adrese http://www.codemasters.com/igi2/front.htm.

Diskuze (11) Další článek: Crazy Taxi – kampak vás mám odvézt?

Témata článku: , , , , , , , ,