Project Logan: revoluce v mobilním hraní podle Nvidie

Hry na úrovni současných konzolí na všem mobilu. Minimálně teoreticky to skutečně jde! Nvidia se nám to nyní snaží dokázat.
Project Logan: revoluce v mobilním hraní podle Nvidie

Pokrok nezastavíte a ačkoli to některým nemusí být po chuti, doba, kdy vládly hraní na cestách handheldy pomalu odeznívá. Nejen, že ty aktuální už zdaleka nepatří mezi špičku, ale ony navíc ani nenabízejí zrovna dvakrát kvalitní hry. Obzvláště ve světle stále sílícího trendu nadupaných chytrých telefonů a tabletů, které bez větších obtíží nabídnou stejný komfort hraní a mnohem větší škálu kvalitních titulů.

 

Do tabletu a mobilu se vejde grafický čip se stejným výkonem, jaký nabízí klasické konzole a dokonce i počítače

 

Ba co více, tablet nebo přinejmenším chytrý telefon už dneska nosí každý, a tak se jedná o tu nejpřirozenější a nejdostupnější platformu. V budoucnosti navíc možná i tu nejvýkonnější. Ano, do tabletu a mobilu se vejde grafický čip se stejným výkonem, jaký nabídnou klasické konzole a dokonce i počítače. Alespoň to tedy slibuje Nvidia s novou platformou Kepler, respektive Logan.

Hudba budoucnosti

Čistě v teoretické rovině se bavíme o použití současné architektury počítačových karet v malých přenosných zařízeních. O výkonu na úrovni Playstationu 3 nebo grafiky Nvidia 8800 GTX, a to přeci jen není na mobilní zařízení špatné. Pro ještě trošku lepší srovnání pak můžeme vzít současný iPad, který by nová technologie měla překonat hned pětkrát a Project Logan se údajně dostane i na poloviční výkon nového Macbook Pro v plné výbavě. Takže hry jako Battlefield 3 nebo Crysis 3 ve vysokých detailech by neměly být problém. A to už se vyplatí.

logan-kepler-660x385.png

To všechno nám ale Nvidia šeptá do ouška jako prázdná čísla a předpoklady. Co na to praxe? Ta jednoduše odpovídá hodně překvapivým, ale také slibným demem. Někteří si možná vzpomenou na hodně povedené tech demo renderování tváře, které běželo na grafice Nvidia GTX Titan. A právě to samé demo nám nyní výrobce ukazuje i na výše popsané platformě. Dalším pádným důkazem je pak demo ukazující ostrov ve stylu Crysis.

 

Jak se zdá, použití technologií DirectX 11 a OpenGL 4.4 již není zase tak vzdálenou budoucností

 

To už se nebavíme pouze o jedné tváři, nýbrž o fungujícím modelu přírody, vody a vegetace, zobrazeném za pomocí nejmodernějších technologií a těch nejvyšší grafických standardů. A víte co, i tohle Logan se svým jediným SMX procesorem zvládl. Jak se tedy zdá, použití technologií DirectX 11 a OpenGL 4.4 již není zase tak vzdálenou budoucností. Tedy minimálně pro zařízení používající Windows RT a Android. A navíc se stejnou spotřebou, jako současné řešení u iPadu 4.

Ale hodně daleké

To všechno se sice poslouchá přímo královsky, ale co to vlastně znamená pro samotné hraní? Tak vedle naprosto nového standardu v audiovizuálním podání mobilních her především šanci na postupné smazávání rozdílů mezi konzolovým a mobilním hraním. Programovací jazyk, vyvinutý přímo Nvidií totiž společně s API rozhraním umožňuje velice jednoduché konverze konzolových, potažmo počítačových her na přenosná zařízení. Leč se to tedy nezdá, za tři roky si třeba místo další konzole pořídíte nový mobil a zahrajete si ty samé hry.

renderings-580x267.png

Tedy minimálně jednou to bude možné. Loby jednotlivých herních firem a vydavatelů tomu totiž moc nepřeje. Ani Sony, ani Microsoft rozhodně nevyklidí pole a velkou překážkou jsou momentálně i samotní výrobci hardwaru a softwaru. Nvidia totiž udělá grafický čip, ale co procesor nebo operační paměť? A co vlastně samotný systém?

Ani Android, ba dokonce iOS nejsou na žádné "velké" hry připraveny a jejich výrobci ani tímto směrem nesměřují. Takže Nvidii můžeme zatleskat. Ano, je to možné, ale pouze teoreticky. Současná praxe totiž takové herní revoluci nepřeje a my si tedy můžeme pouze zoufat a doufat, že snad někdy příště. Novinka se má dostat na trh už v příštím roce, o jejím opravdovém využití však zatím můžeme pouze spekulovat. Co si o tom myslíte vy?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A