Project Logan: revoluce v mobilním hraní podle Nvidie

Hry na úrovni současných konzolí na všem mobilu. Minimálně teoreticky to skutečně jde! Nvidia se nám to nyní snaží dokázat.
Project Logan: revoluce v mobilním hraní podle Nvidie

Pokrok nezastavíte a ačkoli to některým nemusí být po chuti, doba, kdy vládly hraní na cestách handheldy pomalu odeznívá. Nejen, že ty aktuální už zdaleka nepatří mezi špičku, ale ony navíc ani nenabízejí zrovna dvakrát kvalitní hry. Obzvláště ve světle stále sílícího trendu nadupaných chytrých telefonů a tabletů, které bez větších obtíží nabídnou stejný komfort hraní a mnohem větší škálu kvalitních titulů.

 

Do tabletu a mobilu se vejde grafický čip se stejným výkonem, jaký nabízí klasické konzole a dokonce i počítače

 

Ba co více, tablet nebo přinejmenším chytrý telefon už dneska nosí každý, a tak se jedná o tu nejpřirozenější a nejdostupnější platformu. V budoucnosti navíc možná i tu nejvýkonnější. Ano, do tabletu a mobilu se vejde grafický čip se stejným výkonem, jaký nabídnou klasické konzole a dokonce i počítače. Alespoň to tedy slibuje Nvidia s novou platformou Kepler, respektive Logan.

Hudba budoucnosti

Čistě v teoretické rovině se bavíme o použití současné architektury počítačových karet v malých přenosných zařízeních. O výkonu na úrovni Playstationu 3 nebo grafiky Nvidia 8800 GTX, a to přeci jen není na mobilní zařízení špatné. Pro ještě trošku lepší srovnání pak můžeme vzít současný iPad, který by nová technologie měla překonat hned pětkrát a Project Logan se údajně dostane i na poloviční výkon nového Macbook Pro v plné výbavě. Takže hry jako Battlefield 3 nebo Crysis 3 ve vysokých detailech by neměly být problém. A to už se vyplatí.

logan-kepler-660x385.png

To všechno nám ale Nvidia šeptá do ouška jako prázdná čísla a předpoklady. Co na to praxe? Ta jednoduše odpovídá hodně překvapivým, ale také slibným demem. Někteří si možná vzpomenou na hodně povedené tech demo renderování tváře, které běželo na grafice Nvidia GTX Titan. A právě to samé demo nám nyní výrobce ukazuje i na výše popsané platformě. Dalším pádným důkazem je pak demo ukazující ostrov ve stylu Crysis.

 

Jak se zdá, použití technologií DirectX 11 a OpenGL 4.4 již není zase tak vzdálenou budoucností

 

To už se nebavíme pouze o jedné tváři, nýbrž o fungujícím modelu přírody, vody a vegetace, zobrazeném za pomocí nejmodernějších technologií a těch nejvyšší grafických standardů. A víte co, i tohle Logan se svým jediným SMX procesorem zvládl. Jak se tedy zdá, použití technologií DirectX 11 a OpenGL 4.4 již není zase tak vzdálenou budoucností. Tedy minimálně pro zařízení používající Windows RT a Android. A navíc se stejnou spotřebou, jako současné řešení u iPadu 4.

Ale hodně daleké

To všechno se sice poslouchá přímo královsky, ale co to vlastně znamená pro samotné hraní? Tak vedle naprosto nového standardu v audiovizuálním podání mobilních her především šanci na postupné smazávání rozdílů mezi konzolovým a mobilním hraním. Programovací jazyk, vyvinutý přímo Nvidií totiž společně s API rozhraním umožňuje velice jednoduché konverze konzolových, potažmo počítačových her na přenosná zařízení. Leč se to tedy nezdá, za tři roky si třeba místo další konzole pořídíte nový mobil a zahrajete si ty samé hry.

renderings-580x267.png

Tedy minimálně jednou to bude možné. Loby jednotlivých herních firem a vydavatelů tomu totiž moc nepřeje. Ani Sony, ani Microsoft rozhodně nevyklidí pole a velkou překážkou jsou momentálně i samotní výrobci hardwaru a softwaru. Nvidia totiž udělá grafický čip, ale co procesor nebo operační paměť? A co vlastně samotný systém?

Ani Android, ba dokonce iOS nejsou na žádné "velké" hry připraveny a jejich výrobci ani tímto směrem nesměřují. Takže Nvidii můžeme zatleskat. Ano, je to možné, ale pouze teoreticky. Současná praxe totiž takové herní revoluci nepřeje a my si tedy můžeme pouze zoufat a doufat, že snad někdy příště. Novinka se má dostat na trh už v příštím roce, o jejím opravdovém využití však zatím můžeme pouze spekulovat. Co si o tom myslíte vy?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A