Project Origin – dáma v krvavě rudé

Tlukot srdce, zbraň klouzající ve zpocených rukou. Několik dívčích kroků za vašimi zády. Zkuste se aspoň otočit, než zemřete.
Seznam kapitol
  1. Boje pod šedou oblohou
  2. A budeme se bát

Většina z vás si jistě vzpomene na pecku roku 2005, akční horor F.E.A.R., jehož hlavním tahákem bylo na svou dobu úžasné grafické zpracování a vyvážený koktejl mystiky a přestřelek.

Město zavalila spousta nestvůr a Michael se bude muset hodně otáčet, aby vůbec přežil

Project Origin, jak se oficiální pokračování jmenuje, začíná asi půlhodiny po konci prvního dílu. Tedy po masivní explozi a uvolnění malého děvčátka, Almy, z jejího vězení. Obojí napáchalo ve městě značné škody a zdá se, že pokud holčičku nikdo nezastaví, rozpoutá se stejné peklo po celém světě.

project_origin_artwork.jpg

Den musíte překvapivě zachránit vy, tentokrát v kůži hrdiny jménem Michael Becket. Ten je příslušníkem speciálních jednotek a původně byl do města vyslán, aby zatknul Geneviéve Avistide, kterou již známe z předchozího dílu. Nic bohužel není tak jednoduché, jak se zdá a při procházení překrásnou zahradou zmíněné dámy ruší idylu taktéž zmíněný výbuch. To už dokáže naštvat. Ještě více však nepotěší fakt, že město zavalila spousta nestvůr a Michael se tak bude muset hodně otáčet, aby vůbec přežil.

origin01.jpg origin02.jpg

Výrazného posunu se dočkáváme už teď – boj proti geneticky vyšlechtěným vojákům Replica se stal sice základním kamenem hry, ale neustále střílet do pěti druhů panáků po určité době nudilo. Autoři tedy vyšli vstříc hlasům, které volaly po větší variabilitě, paletu protivníku ve velkém obměnili a spoustu nepřátel přidali. Mezi ty nově přidané a zároveň nejděsivější pak patří nestvůry, jež vznikly jako další vedlejší efekt pokusů. Po psychické i fyziologické stránce jsou od lidí tak rozdílní, že už se jimi snad ani nedají nazvat.

Město strachu

Ještě o něco hrůzostrašněji však působí místo jejich výskytu. Město, roztrhané a poničené výbuchem, se stovkami zastavených aut, mrtvých lidí, spoustou požárů a atmosférou jak vystřiženou z prvních minut filmu Já, legenda se dostává rychle pod kůži a spolehlivě buduje věc, na níž autoři staví snad nejvíc – atmosféru. Slovy tvůrců nejde o to, abyste se jednou lekli a tím veškerý váš požitek skončil. Jde jim právě o všem dobře známý pocit mrazení v zádech, jež dokonale navodil i předchozí díl.

 origin14.jpg

Nezůstane však jen u venkovních lokací. Becket se bude muset  vypravit i do nitra některých budov a přestože nezní pro horory právě originálně – má se jednat například o školu či nemocnici – tak se oproti stále stejným lokacím kancelářských komplexů z původního F.E.A.R. jedná o ztělesněnou variabilitu.

Mezi větší inovace patří možnost shodit stůl a krýt se za ním

Právě spojením nových prostředí a nepřátel chtějí autoři docílit zcela nového a lepšího zážitku. Nutno uznat, že již z videí dýchá stísněná atmosféra a dokonce se zdá, že se bude i střílet s o něco větší chutí.

origin11.jpg origin12.jpg

Boje totiž také doznají malých změn. Ty logické, vyplývající z různého chování AI v závislosti na prostředí a samotném druhu protivníka, nechám být a jen informuji, že umělá inteligence se bude podle těchto vzorců chovat. Mezi větší inovace patří možnost shodit stůl a schovat se za ním.

Pokud namítnete, že nejde o nijak novou věc, budete mít pravdu jen částečně – skutečně se tato možnost vytvořit provizorní kryt objevila v mnoha hrách, F.E.A.R. nevyjímaje, ale ještě nikdy jste se nemohli takto schovat sami. I když tento způsob ochrany před olověnými projektily není příliš efektivní, vypadá činnost natolik efektně, že ji jistě budete s radostí využívat.

Historie S.T.R.A.CH.u


project_origin_box1.jpgV prvním dílu jste se mohli zhostit role bezejmenného a nemluvného hrdiny jednotky First Encounter Assault Recon. Hlavní zápletka se točila kolem genetických experimentů a šlechtění armády supervojáků ovládaných jedním psionikem. Jak už u takovýchto pokusů stalo zvykem, něco se nevyvedlo a těžce ozbrojené jednotky se vzbouřily proti svým pánům. Se spásným nápadem přichází šéf celého projektu – mělo by stačit zabít již zmíněného psionika Fettela a armáda by se pak měla „vypnout“ sama.

Hráč však postupem času zjišťuje (mimo toho, že těch tisíc klonovaných vojáků snad i zabije cestou), co se doopravdy děje. A není toho málo – tajemná holčička v krvavě rudých šatech se ukazuje býti Fettelovou matkou a pomalu se ukazuje, že cosi s ní má společného i hlavní nemluvný hrdina. Co to je, však už neprozradím, pro dnes představovaný Project Origin to není podstatné a pokud bych měl objasnit celý příběh, nemusel bych psát preview o ničem jiném než o předchozí hře. A to přeci nechcete ani vy, ani já. Pokud vás článek a hra zaujme, můžete si zkrátit čekání jejím prvním dílem.

 

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Monolith | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 13. února 2009
  • Solidní přestřelky
  • Atmosféra
  • Hudební podkres
  • Nenáročná grafika
  • Příliš jednoduché
  • Dost krátké
  • Nudný level design
Související články
  1. F.E.A.R. 2 se jmenuje Project Origin

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

24.  5.  2018 | | 20 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Detroit Become Human: co stojí svoboda? (recenze)

Detroit Become Human: co stojí svoboda…

Quantic Dream opět přináší příběhový epos z žánru, ve kterém je špičkou. Podařil se úspěšný návrat?

24.  5.  2018 |
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
State of Decay 2: už jsou tady zase (recenze)

State of Decay 2: už jsou tady zase (r…

Další zombie apokalypsa je tu, jste na ni připraveni?

21.  5.  2018 | | 1 N/A