PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Project Origin – dáma v krvavě rudé

Tlukot srdce, zbraň klouzající ve zpocených rukou. Několik dívčích kroků za vašimi zády. Zkuste se aspoň otočit, než zemřete.
Kapitoly článku

Mezi vším tím hvízdáním kulek, štěkotu zbraní a cinkotem zbraním se však prochází ještě někdo. Už její objevení provází vytrysknutí potoků studeného potu a setkání s ní obvykle končí i potoky teplé krve.

Můžete se spolehnout, že pocit strachu neodezní ani v té nejzběsilejší přestřelce

Alma se totiž z malé holčičky změnila do skutečně děsivé podoby dospělé ženy, která již ví, jak se mstít a také si je dokonale vědoma své moci ublížit. Proto již nebude ani k vám tak milá, jako byla v předchozím dílu a autoři doslova řekli, že se vás bude dotýkat mnohem více než kdy předtím. Co si pod touto větou představíte již nechám na vás.

origin09.jpg origin10.jpg

Monolith Studios se rovněž nebojí přiznat, že inspiraci hledají především v akčních a hororových filmech. Tvůrci dokonce v jednom z rozhovorů komentují své hry jako výsledek touhy převést ty nejoblíbenější filmové momenty ze stříbrného plátna na obrazovky monitorů. Z předchozích her (samozřejmě F.E.A.R. ale i Aliens vs. Predator 2 či humorná série No One Lives Forever) můžeme posoudit, jak se jim to daří.

Právní tahanice

project_origin_box2.jpgF.E.A.R. má v rukávu ještě jednu takřka hororovou historku. Smutné však je, že tato se doopravdy stala. Ve zkratce jde o to, že SEGA vlastní práva na název a autoři na příběh, postavy, prostředí a všechno ostatní. Je jasné, že Monolith má práva na to důležitější, co však nemusí být na první pohled patrné je to, že příběh odehrávající se v datadiscích k prvnímu dílu není oficiální a autoři jednají, jako by se nic z toho nikdy nestalo. A o hrách s nálepkou F.E.A.R., jež nejsou vyrobeny jimi, si taky myslí své. Spletité jsou cesty právníkovy.

Dle mého názoru velmi a rozhodně se nejedná o bohapusté plagiátorství. Alma je sice jako vystřižená z Kruhu, ale atmosféře to jen prospívá a podivná holčička/žena budí hrůzu už sama o sobě.

origin07.jpg origin13.jpg

Můžete se tak spolehnout, že pocit strachu neodezní ani v té nejzběsilejší přestřelce. Pořád totiž budete mít pocit, jako by vás sledoval a bavil se při vašich neohrabaných pokusech o záchranu holého života. Pravdou ale je, že úsměv této nezvané pozorovatelce na chvíli zatuhne ve chvíli, kdy se vám do rukou dostane poněkud větší a až nechutně dobře ozbrojený robot. Nepřátelé poté nestačí utíkat a ani schování v budovách jim moc nepomůže – s palebnou silou stroje se totiž nemůže rovnat ani ta nejtlustší betonová stěna.

Rudé šaty

Vaši protivníci nacházejí smrt v bortících se sutinách a vám se pomalu uvolňuje cesta dál. Už žádné odlupování omítky, ale konečně pořádné srovnání celého domu se zemí! Abych se přiznal, spojení hororu a akce mě láká i tak, ale právě možnost destrukce dává akční části další rozměr a pro mě osobně je snad nejvíce očekávanou věcí v Project Origin.  Uvidíme, jak se vývojáři s touto vlastností vypořádají, jisté však je, že Red Faction: Guerilla má konkurenci.

S pokročilou fyzikou musí zákonitě přijít i vylepšená grafická prezentace. Už podle okolních obrázků si můžete udělat obrázek o grafických efektech. Monolith slibuje ještě lepší hru světla a stínu, jež má na dobrou atmosféru také jistou roli.

Už žádné odlupování omítky, ale konečně pořádné srovnání celého domu se zemí!

Můžeme se jen modlit, aby náročnost hry nepřesahovala možnosti dnešních strojů. Naopak, známy nejsou žádné informace o hudebním doprovodu a můžeme jen doufat, že autoři nezapomenou, jak velkou roli hraje, a doplní působivé obrázky o stejně kvalitní podkres.

origin03.jpg origin04.jpg

I když se bojím vyloženě nerad a kupříkladu Condemned od stejných tvůrců jsem ani neměl odvahu spustit, na Project Origin se velice těším. F.E.A.R. se hrál velice dobře a podle všech dostupných informací by jeho následovník mohl vychytat chyby původní hry a přidat něco navíc. Do vydání zbývá okolo 90 dní. Po uplynutí této doby snad uvidíme, kolik slibů autoři splnili. Pevně doufám, že to bude většina.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Monolith | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 13. února 2009
  • Solidní přestřelky
  • Atmosféra
  • Hudební podkres
  • Nenáročná grafika
  • Příliš jednoduché
  • Dost krátké
  • Nudný level design
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,