Proměna závodů DriveClub: kouzlo celku

Jak se v posledním roce vyvinula hra, která měla původně prodávat PS4 a na co skutečně kladou důraz tvůrci z Evolution Studios?

Jedním z taháků Sony na letošním Gamescomu byl DriveClub, který prvně debitoval už na loňské E3 a od té doby to s ním šlo z kopce. Tedy až do zmiňovaného Gamescomu, kde autoři tak trošku znovuodhalili takřka jinou hru. Co ale vlastně změnili, když stále závodíte, pořád jsou tam auta a ani ten tachometr není zrovna dvakrát propracovaný?

Z 60 na 30

Je to jednoduché, autoři si po prvotním odhalení sedli a dost výrazně přepracovali vnitřek hry tak, aby taky ten výkon PS4 někde byl vidět. „Poprvé jsme se ukázali se zcela autentickým buildem hry a věděli jsme, že to vypadá nic moc. Ale byl to jediný způsob, jak získat tak silnou zpětnou vazbu,“ prozrazuje dnes Alex Perkinsz Evolution Studios.

1ec2ab27-99503.jpg 35de22c5-99505.jpg 3709e513-99506.jpg

A tvůrci si ji skutečně vzali k srdci a hra dneska vypadá jako ukázka brutální síly PS4. Pro někoho ale také paradoxně neběží v dnes tolik omýlaných 60 FPS. „Jde o jednoduchou změnu. Uzamčením frekvence na 30 snímcích jsme získali dostatek výkonu pro speciální efekty a mohli tak skutečně plně rozvinou potenciál hardwaru".

4f323966-99510.jpg

DriveClub tak oproti jeho rok staré verzi nyní nabízí plně dynamické počasí a fyziku propočítávanou v reálném čase. „Všechno se ve hře děje okamžitě a opravdu jsme se snažili, aby byla simulace co možná nejplynulejší a bezchybná. Jde o dynamiku zážitku, ve kterém není nic falešného.“ Skvěle to tvůrci demonstrují třeba na dynamických mracích, které neustále náhodně korzují oblohu a podle Perkinse nikdy nezažijete úplně totožný západ slunce.

Odrazy kam se podíváš

Více než osmiměsíční zpoždění ale samozřejmě není dáno jen počasím, nýbrž snahou vytvořit bezchybný celek. „Ano, nemůžete vytvořit Skotsko bez deště a Norsko bez sněhu, ale přidali jsme i další věci. Jednoduše nám jde o celek, který musí mít určitý ráz, hlavně to nás trošku zdrželo“ povídá o autorské filozofii Evolution Studios Perkins.

58e06a63-99512.jpg c069ff4e-99514.jpg d614bff0-99516.jpg

Tím je myšleno třeba nasvícení a snaha simulovat chování jednotlivých materiálů. A skutečně, na záběrech z letošního Gamescomu je vidět odrazů, že by se ani velký J.J. nemusel stydět. Podle autorů umí hra v reálném čase lámat světlo v závislosti na materiálu a samozřejmě již několikrát zmiňovaném počasí. To ale mimo jiné znamená i nutnost strávit nad každým vozem bezmála 7 měsíců detailního modelování.

14206058058_56c791c7ee_o.jpg

Auta nejsou jen dalším elementem hry, nýbrž její integrální součástí a kvalitativně se snažíme jednotlivé prvky nijak od sebe neoddělovat,“ zaznívá z Anglického studia. Tvůrci údajně skutečně pracují se samotnými výrobci jednotlivých automobilů a používají autentická data. Tato data pak doplňují vlastní technologií a unikátním renderovacím enginem.

Vývoj pokračuje

Výsledkem takovéto snahy by měly být unikátní momenty, kdy vozy vrhají pokaždé trošku jiné stíny a když se zešeří a zatáhne, hory v dálce pomalu mizí do rozmazané dáli. A nebo také když to v plné rychlosti vezmete přímo do svodidel. Hra totiž láká na procedurálně propočítávané poškození, které má odrážet poškrábaný lak i zcela sešrotované nápravy.

14389332511_8f7c384979_o.jpg 14391299922_5bf73a1702_o.jpg 14412854013_0efd6f67ce_o.jpg

DriveClub ale není pouze o tom, co je teď, nebo případně bude během exkluzivního vydání na PS4 zhruba za dva měsíce, ale i o tom, co bude následovat. Už nyní totiž víme o opožděném počasí, ale autoři hovoří také o simulaci dešťových kapek dopadajících přímo na obrazovku. Hloupost? Dost možná, ale právě takováto drobná vylepšení dělají z DriveClubu tu novou hru, která konečně vyráží dech a Sony se s ní může chlubit.

Díky faktu, že každé vozidlo je detailní do každé interiérové diody, můžeme v budoucnu pracovat třeba i s brýlemi Project Morpheus,“ prozrazuje ještě Perkins. Ostatně i to by dávalo smysl. Už dříve totiž autoři spolupracovali s inženýry přímo ze Sony při navrhování aktuálního Dualshocku. Pokud se tak do DriveClubu někdy pustíte, pak věřte, že žádný lag a bídná odezva vás určitě trápit nebudou.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A