Propojení sítě Xboxu One a PS4 by mohlo být snadné, tvrdí Shuhei Yoshida

Před pár dny nás Microsoft namlsal dlouho očekávanou možností – cross-platformový multiplayer nejen mezi Xboxem One a PC, ale také PS4. K situaci se následně vyjádřil Shuhei Yoshida, prezident Sony.
Propojení sítě Xboxu One a PS4 by mohlo být snadné, tvrdí Shuhei Yoshida

Dle Yoshidy není problém platformy propojit z technického hlediska. Ostatně to je dle něj to nejsnazší. Uvedl, že Sony již podporovalo cross-platformový multiplayer mezi PS2, PS3, PS4 a PC u mnoha titulů, zvláště pak Rocket League a Street Fighter V.

Další překážkou jsou jednotlivé multiplayerové sítě obou platforem, aby spolu byly schopny komunikovat. Dle Yoshidy to sice znamená nutnost se porvat s pár technickými výzvami, ale výsledné řešení by mohlo být snadné.

Xbox-One-and-PS4-Controller.png

Protože PC je otevřená platforma, je to mnohem jasnější (v porovnání s Xboxem One). Připojit dvě odlišné uzavřené sítě je mnohem komplikovanější, takže musíme spolupracovat s vývojáři a vydavateli, aby pochopili, čeho se snaží dosáhnout.“ vyjádřil se k situaci Yoshida.

Problémy ale nastávají hlavně ve chvíli, kdy se do hry zapojuje byznys spojený s vydáváním her. To totiž s sebou přitáhne nejrůznější politické problémy firem spojené s připojením dvou odlišných sítí.

XB1-1-1650x880.jpg

Přesto propojení těchto platforem vypadá velmi nadějně. Obě společnosti totiž mají zkušenosti s cross-platformovým multiplayerem s PC. U Sony tato tradice navazuje až do roku 2002 titulem Final Fantasy 11. Microsoftu zase nahrává do kapsy postupné propojování Xbox Live s Windowsem 10. Propojení obou konzolí se tedy zdá jako jen další krok vpřed.

To ostatně potvrzuje i indie vývojář Chris Charla. Dle něj podporování cross-platformního propojení mezi Xboxem One a Windowsem 10 podpoří mezisíťové hraní. To znamená, že hráči na Xboxu One a Windowsu 10, využívající Xbox Live, budou moci hrát s hráči na rozdílných internetových sítích – začleňující i jiné konzole a PC sítě.

Nejnovější komentáře