Propojení sítě Xboxu One a PS4 by mohlo být snadné, tvrdí Shuhei Yoshida

vytisknout velikost písma
Před pár dny nás Microsoft namlsal dlouho očekávanou možností – cross-platformový multiplayer nejen mezi Xboxem One a PC, ale také PS4. K situaci se následně vyjádřil Shuhei Yoshida, prezident Sony.

Dle Yoshidy není problém platformy propojit z technického hlediska. Ostatně to je dle něj to nejsnazší. Uvedl, že Sony již podporovalo cross-platformový multiplayer mezi PS2, PS3, PS4 a PC u mnoha titulů, zvláště pak Rocket League a Street Fighter V.

Další překážkou jsou jednotlivé multiplayerové sítě obou platforem, aby spolu byly schopny komunikovat. Dle Yoshidy to sice znamená nutnost se porvat s pár technickými výzvami, ale výsledné řešení by mohlo být snadné.

Xbox-One-and-PS4-Controller.png

Protože PC je otevřená platforma, je to mnohem jasnější (v porovnání s Xboxem One). Připojit dvě odlišné uzavřené sítě je mnohem komplikovanější, takže musíme spolupracovat s vývojáři a vydavateli, aby pochopili, čeho se snaží dosáhnout.“ vyjádřil se k situaci Yoshida.

Problémy ale nastávají hlavně ve chvíli, kdy se do hry zapojuje byznys spojený s vydáváním her. To totiž s sebou přitáhne nejrůznější politické problémy firem spojené s připojením dvou odlišných sítí.

XB1-1-1650x880.jpg

Přesto propojení těchto platforem vypadá velmi nadějně. Obě společnosti totiž mají zkušenosti s cross-platformovým multiplayerem s PC. U Sony tato tradice navazuje až do roku 2002 titulem Final Fantasy 11. Microsoftu zase nahrává do kapsy postupné propojování Xbox Live s Windowsem 10. Propojení obou konzolí se tedy zdá jako jen další krok vpřed.

To ostatně potvrzuje i indie vývojář Chris Charla. Dle něj podporování cross-platformního propojení mezi Xboxem One a Windowsem 10 podpoří mezisíťové hraní. To znamená, že hráči na Xboxu One a Windowsu 10, využívající Xbox Live, budou moci hrát s hráči na rozdílných internetových sítích – začleňující i jiné konzole a PC sítě.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 22 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A