PC

Průvodce Gunman Chronicles

Průvodce a tipy.
Autor: Jirka „Storm“ Nehyba

Tipy

V této hře nejsou levely nijak pojmenovány, takže jsem se rozhodl, že nový level uvedu vždy, když dojde ke změně prostředí (skoro pokaždé to znamená stěhování na jinou planetu) a v jednotlivých levelech budu pouze oddělovat odstavce při nějaké významné změně:

  • Během hry narazíte na hodně dveří s visacím zámkem, za nimiž je munice. Zámek se dá jedině rozbít.
  • Když uvidíte svítící kulatou věc s červeným křížem uprostřed, tak vězte, že jste našli „zásobník healthu“.
  • Vědci v této hře skutečně nejsou hodní jako v Half-Lifovi a skutečně nemají v úmyslu vám nijak pomáhat.
  • Nejlepší střelní mód pro pistoli je bezesporu „rapid“, s výjimkou sniper módu, samozřejmě.
  • Pokud se chcete se sniper módem dívat do dálky, ale nechcete vystřelit, tak až se vykoukáte do sytosti přepněte na jinou zbraň.
Průvodce misemi

Část první (trénink)

Po skončení dlouhého intra (co mi to jen připomíná :-)) se v podlaze kabiny otevře poklop, kterým skočte dolů a jděte do Briefing Room, kde budete představeni ostatním vojákům. Až referující důstojník zavelí rozchod a zmizí silové pole, tak jděte do Firing Range. Začíná trénink.

Gunman na konci chodby vypne silové pole a o kousek dál budete svědky havárie poškozené lodi. Běžte za utíkajícím vojákem, on vám bude dávat rady, bez kterých byste se jistě neobešli: skrčte se, vyskočte... :-). Po chvilce se zastaví, vy vylezte po žebříku (stačí se dívat nahoru a jít dopředu), otočte se o 180° a přeskočte na druhou stranu, kde se vás ujme další kolega.

USEněte panýlek na zdi, jděte dál a na konci chodby seberte nůž, kterým rozbijte sklo v podlaze a hupsněte dolů. Skok vás zranil, takže použijte automat na health a jděte dál. V široké chodbě si dejte bacha! Vpravo je díra jak do... ehm... a až po chvilce se zapne silové pole. Dotlačte dřevěnou krabici k balkónku a vyskočte na něj. Pokud byla vycucnuta do vesmíru, tak se na balkónek dostaňte pomocí kovových beden v rohu. Ve větrací šachtě rozbijte mříž a pronikněte do další chodby, kde je nutno použít typický Halfácký „skok+shift“ (vyskočte a podržte shift).

Po chvilce chůze se dostanete na střelnici.

Pro přehazování střelních módů zmačkněte „customize weapon“, a vyberte si tlačítkem pro next nebo previous weapon.

Vedle prvního pultu vyjede pistole – seberte jí, nastavte rapid fire a střelte do hologramu.

U druhého pultu seberte upgrade pro pistol, nastavte sniper mód a střelte do dalšího hologramu.

U třetího pultu střílejte s nastaveným charge módem.

U Čtvrtého hologramu je potřeba získat 400 bodů. Do toho.

Po úspěšném dokončení této části odevzdejte zbraň do červené krabice a jděte do „brokovnicové části“. Seberte zbraň, nastavte si maximální sílu 4 střely najednou a na hologramu nastřílejte aspoň 300 bodů. Odevzdejte zbraň, jděte do části pro střelbu z kulometu, nastavte rychlou střelbu (hlaveň se musí točit) a rozmašírujte hologram aspoň na 500 bodů.

Po dokončení střelby projděte chodbou, v části kde je tma a voják cosi spravuje byste měli použít baterku, není to však nutné. V podlaze je díra, kterou přejděte po úzké traverze a dostaňte se až ke cvičení s tankem.

USEněte tank, dojeďte na druhou stranu (střílí se tlačítkem pro skrčení), vyskočte z tanku na vyvýšenou část, počkejte až přijde voják, vykecá se a odjede výtahem, načež seberte granát na zeleném pultu u plotu a sejměte hologram. Několikrát si to zopakujte, pak vezměte raketomet a sestřelte pár dronů, které vám pošlou z druhé strany haly. Nemusíte poslouchat příkazy o nastavování módů.

Až se otevře výtah, tak ho použijte. V dalším kole si jedinou možnou cestou dojděte pro armor, vraťte se a druhými dveřmi dojděte k lodím, vlezte do té zadní a hurá do terénu.

Část druhá (dinosauři)

Vyskočte z lodi, jděte doleva a v rohu mezi zdí a skálou najdete chodbu. Projděte na druhou stranu a dejte se doleva, podél vody až do budovy, kde na vás čeká voják. Jakmile začne hystericky ječet, tak zdrhněte, protože to tam vybouchne. Jděte zpátky k lodi, cestou dejte bacha na výbuchy a u prvního zborceného sloupu seberte pistoli (nejlepší mód je bezpochyby „rapid“). Na prostranství kde jste přistáli jděte směrem k vojákům stojícím u zeleného kontejneru (bacha na toho u sloupu, brzo bude placatý...), seberte brokovnici a následujte jediného zdravého Gunmana (kromě vás). Až se zastaví u dalších kontejnerů, tak podél skály doběhněte ke kulometnému hnízdu, vlezte dovnitř, zlikvidujte štěkající zbraně a chvíli čekejte. Nyní jste totálně bezmocní – nemůžete ven a jede k vám tank s hlavní namířenou přímo mezi vaše oči, ale nic s tím nenaděláte. Upřímnou soustrast.

Cha cha lekli jste se co? Tank vystřelí, vy se propadnete dolů a můžete pokračovat dál.

Vylezte z vody, prolezte probouranou zdí vlevo, po chvilce chůze vyšplhejte po řebříku, přeskočte tlustou zeď, obejděte jí zleva a po povaleném kvádru na ní znovu vylezte, přejděte přes ní, přeskočte díru a vlezte do chodby vpravo. Bacha na opičí xichty, střílí šípy. Buď je přeskočte, nebo si to načasujte a proběhněte. Kráčejte dál, přes prostranství se spadlou lodí, další chodbou a na jejím konci doleva, skrz bambusovou mříž až k sedícímu vojákovi, který vás varuje před dinosaury, ale nic víc vám nedá, takže jděte zpátky ven a po lehkém otřesu vlezte do právě vytvořené díry vlevo.

Bacha na škorpióny, jsou docela hnusní, ale zdaleka ne tolik, jako dinosauři – rychlí, uhýbající a vytvrdlí.

Okénkem uvidíte nohu obrovského ještěra, který způsobí další otřes a vy budete moct prolézt škvírou napravo od vás. Na prostranství na vás naběhnou ti malí dinosauříci o kterých jsem mluvil, pro jejichž pohodlné odstranění je dobré zalézt zpátky do škvíry, což poskytne alespoň částečnou ochranu, a střílet je odsud.

Na konci další chodby narazíte na „hodného“ generála, kvůli kterému celá tato záchranná mise byla uspořádána. On o vaší pomoc samozřejmě velmi stojí, řekne vám spoustu hezkých věcí a za odměnu vás nechá na pospas obrovitému dinosaurovi.

Počkejte až veleještěr zvedne hlavu, rychle vyběhněte, vylezte po žebříku na druhé straně náměstí a na konci obou ochozů zmačkněte tlačítko, načež skočte dolů a utečte dveřmi, které se otevřely.

Na konci chodby rozstřelte otvor, sejměte marný odpor a na „zahradě“ najdete samopal. V katakombách doleva a jedinou možnou cestou až k probourané zdi, za níž je voda. Skočte dolů, smiřte se s tím, že je to past, zabte dva páry aligátorů, schovejte se před granátem a utečte dírou uprostřed místnosti.

Až vyplavete, tak otočte kolem ve zdi, slezte po řetězu, na prostranství jděte doleva a po chodníku dojděte až do chodby, na jejímž konci je loď připravená ke startu. Na protilehlé straně tohoto prostoru vyskočte po schůdku, jděte průchodem o patro výš a dojděte k zelenému kontejneru. Další past. Začínám si říkat, že tento gunman má víc štěstí, než rozumu.

Část třetí (droni, xenome)

Po efektivní animaci se octnete na úplně cizí planetě, kde na vás místo dinosaurů útočí prapodivní roboti a ohavné biologické zrůdy, zvané Xenome.

Vejděte do budovy, až narazíte na doktora prosícího o pomoc, tak zabte drony a xenoma a rozstřelte pravou stěnu kontejneru, ze kterého na vás zrůda vyběhla (doktorovi to nemějte za zlé, dlouho žít nebude).

Slezte do příkopu, proskočte kulatým otvorem na konci a octnete se v chodbě, kde se poprvé setkáte s umělou inteligencí vládnoucí této planetě. Po chvilce dojdete k doktorovi, který se snaží cosi udělat s červenou věcí. Nepřibližujte se k němu a nepomáhejte mu, dlouho žít stejně nebude. Až ta červená věc vybouchne a otevřou se dveře, tak se prostřílejte dál.

U zařízení se zelenými paprsky střelte do prostřední části a po výbuchu buď skočte do díry uprostřed místnosti a pak vylezte po žebříku, nebo vyskočte na ochoz po točící se věcičce.

Zanedlouho najdete první muniční sklad a vedle něho červené kolo, po jehož otočení se na stropě, na konci žebříku nalevo, otevře poklop a vy budete moct jít dál.

Po chvilce potkáte doktora, který střeží novou zbraň, jež jsem osobně pojmenoval „multi-elektro-killer device“ :-). Je dost dobrá, má však jednu nevýhodu: moc rychle se přehřívá a když se to stane, tak to vašemu zdraví rozhodně neprospěje.

O mnoho větší kus cesty a spoustu postřílených zmetků dále vám jiný zlý člověk otevře vrata na prostranství, kde létající dron odstřeluje xenomy. Naběhněte do podchodu uprostřed, zmačkněte tlačítko a po chvilce utečte nově otevřenými vraty. V chodbě za nimi je nalevo místnost, v níž se právě semlela bitka. Na ovládacím panelu pohněte pákou, vyjděte po rampě na ochoz, pohrajte si s napevno přidělaným laserem a postupujte dále.

Na novém prostranství vám poradím akorát to, abyste to co nejrychleji proběhli, pokud na vás létající dron vystřelí, tak se schovejte někam za roh, aby se střela rozbila o zeď, ale radši uhánějte dál a odpočiňte si až v další chodbě, kde rozstřelte zelený přístroj u zdi (něco na plasmu).

O pár místností dál uvidíte točící se věc, ze které vychází spousta paprsků. Zapamatujte si toto místo, rozstřelte plasmové zařízení napravo od vchodu a jděte dál. Na konci průchodu doleva, pak nahoru a zničte poslední plasmovou věc, načež jděte zpátky k laserové ochraně, nyní vypnuté, a pokračujte v cestě.

Až dojdete ke třem teleportům, tak použijte ten s červeně svítícím tlačítkem (jediný funkční), po přenosu projděte chodbou, v místnosti vylezte po žebříku napravo, nahoře rozbijte mříž od větrací šachty v rohu (s cedulí „caution“) a plazte se dál. Po chvilce uvidíte skrz okna v podlaze vědce hádajícího se s místní umělou inteligencí. Až bude po boji a vzadu začne cosi bouchat, tak se rychle schovejte ve větračce kterou jste přišli, jinak budete rozmáznuti rourou.

Slezte dolů, popadněte bednu na konci chodby a dotlačte jí na druhou stranu, kde vám v cestě brání laserová ochrana. Tady si připomeneme Quake 2, kde bylo také potřeba strčit bednu do laserů.

V místnosti kde na vás umělá inteligence začne vrhat červené paprsky se schovejte, chvíli počkejte a až se zpřístupní šachta naproti vchodu, tak do ní vlezte a pokračujte dál.

Slezte po žebříku, proskočte dírou v podlaze, dojděte do místnosti s kruhovou jámou uprostřed a zmačkněte tlačítko, které přivolá můstek, po němž se dostanete na kulatou plošinu uprostřed. Nezdržujte se čekáním až plošina pojede zpátky, skočte na druhou stranu a teprve teď se utkejte s xeno-zmetky (myslím, že je to lepší než je odstřelovat z druhé strany jámy). Až bude klid, tak rozbijte poškozenou zeď na konci místnosti a vylezte po žebříku do chodby se strojkem na health a muničním skladem, po jejichž využití otočte červeným kolem úplně vzadu a dostanete se k žebříku.

Nyní nastává velmi zajímavá situace - žebřík po kterém slézáte se v půlce rozpadne a vy spadnete na velké prostranství s ohromným robotem. Jde sice zničit, ale je to zhola zbytečné, proto jsem (jistě ne jako jediný) zvolil útěk.

Pokud jste se rozhodli stejně jako já, tak počkejte za balvanem až robot přijde blíž a pak začněte utíkat k rampě nalevo, po níž se dostanete k výtahu, kde stačí zmačknout knoflík a jste (na chvilinku) v relativním bezpečí.

Až se kabina otevře, tak zdrhněte dveřmi naproti vám, projděte celou chodbou až k červené páce a i přes hysterické varování umělé inteligence zmačkněte USE... a čekejte.

O tři hodiny později... Tak tomuhle říkám vrcholný sportovní výkon. Lepší free-fall bez ujmy na zdraví jsem ještě neviděl :-).

Seskákejte po výčnělcích dolů a vydejte se jeskyní kupředu. Na křižovatce můžete jít nejdřív doprava, dolů, kudy se dostanete do kaňonu s municí a energií, ale správná cesta vede rovně. Jděte po skalním ochozu, skočte do rozbité roury a postupujte dál. Pozor při výbuchu! Až se před vámi rozpadne kus roury, tak v žádném případě neskákejte dolů, pokud nechcete loadovat. Přeskočte na druhou stranu a až při novém výbuchu skočte dolů a propadněte se do dalšího levelu.

Vylezte po žebřících, jděte chodbou do místnosti s jámou s lávou uprostřed (jsem to ale básník že? :-), nebojte se a klidně tam skočte (ne do té lávy!), najdete armor a lékárničku. Ven se dostanete tak, že půjdete blíž k lávě, polozbořený most se zboří úplně, vy budete moct vylézt a jít dál.

V chodbě plné xenomů zmačkněte tlačítko na zrušení silového pole na konci chodby, rozbijte tam mřiž v podlaze a hupky dupky dál.

Otevřete dveře a dejte si bacha na bedny obsahující rakety – pokud je budete odpalovat, což bych vám radil, tak z dost velké dálky, nebo zpoza rohu. Na druhé straně místnosti je východ, vedoucí do další místnosti, v níž rozbijte mříž mezi dvěma kontrolními panely a vylezte po žebříku.

Potkáte dalšího vědce. Ignorujte ho (nebo ho zabte, jak je libo), zmačkněte tlačítko, vylezte po žebříku, pak po dalším, jděte doprava, zmačkněte knoflík „FILL PLASMA CHAMBER“, rychle běžte na protilehlou stranu tohoto prostranství, kde je cedule „OPEN PLASMA CHAMBER“ a další čudlík, ten ale hned nemačkejte. Počkejte až létající dron bude uprostřed prostranství (nad otvorem kterým jste přišli) a pak to spusťte. Létající věc se zřítí a vy budete moct prolézt mezi troskami, skočit do kulatého otvoru v podlaze a jít dál.

Vyskočte z chodby, jděte doleva, bacha na lávku nad lávou, spadne a vy do budovy budete muset skočit. Uvnitř využijte další díru způsobenou meteoritem, dole zmačkněte červené tlačítko na otevření dveří a jděte dál. Dejte si pozor na exploze na konci chodby, rozbijte okno napravo a proskočte na druhou stranu.

Hromadě xenomů v místnosti s běsnícím zeleným laserem pomůže granát. Počkejte až paprsek zmizí a skočte na oné bedny, posbírejte náboje do samopalu a skočte do rohu. Laser začne řezat díru do zdi a až bude hotov, tak prolezte, jděte dopředu a až se propadne mříž v podlaze, tak skočte dolů a jděte po rourách dál.

O pár místností a žebříků později se ocitnete na prostranství s odpornou velkou zrůdou xenome. Schovejte se za některou z hromad beden a chvíli do ní střílejte. Až jí přestane bavit hra na terč, tak odejde sama a vy budete moct pokračovat ve vaší cestě.

Další prostranství je střeženo velkým robotem, stojícím na plošině. Pokud ho chcete zabít, tak neskákejte dolů, pouze vykoukněte zpoza rohu, abyste ho mohli zasáhnout a neohroženě střílejte. Můžete ho klidně ignorovat. Ať se rozhodnete jakkoliv, tak je potřeba skočit dolů, jít doprava, kde sjede žebřík, vy vylezete, projdete chodbou, v místnosti na druhém konci zmačknete tlačítko a rychle skočíte na klesající výtah, sjeďte s ním a dole skočte do příkopu (doporučuji počkat, až skončí bitka mezi drony a xenomy), kde je úzká roura, čekající na vás.

Ocitnete se na dalším velkém prostranství, kde velký robot hravě dodělá to, co jste nestihli vy – zlikviduje obrhnusného velkého xenoma, lépe řečeno xenomici :-).

Běžte doleva, vylezte na ochoz, přeběhněte celé prostranství a zdrhněte do jeskyně. Na dalším prostranství spadne sloup, po kterém můžete vylézt na most a jít dál.

V chodbě kam se dostanete vylezte po žebříku na rouru, na jejím druhém konci rozbijte mříž a prolezte větrací šachtou na další prostranství, kde vás čeká překvapení v podobě obřího meteoritu, ale nic zvláštního to není.

Na druhé straně prostranství je vchod. Na křižovatce doporučuji jít nejdřív doprava, najdete spoustu munice, a pak teprve doleva, kudy se dostanete dál. Až dojdete na další prostranství, tak vpravo je žebřík, mříž a za ní větrací šachta.

Prolezte, přejděte po ochozu nad kaňonem, rozbijte mříž, skočte do chodby pod ní a dojděte k červenému paprsku, který vychází z jakéhosi reaktoru s červenou hlavicí.

Slezte dolů a jděte k tomu vzdálenějšímu, podlezte pod ním, najdete malý prostor, kde rozbijte mříž a dostanete se dovnitř. Je zde snížená gravitace.

Nahoře jsou dva ovládací panely s červenými pákami, je jedno kam půjdete dřív.

Na panelu blíž k vědci pohněte prvními třemi pákami zprava, na druhém panelu prvníma dvěma zprava, tak aby na každé straně paprsek rozbil žárovku za otočnými věcmi. Až se reaktor zastaví, tak se vraťte ven, zpátky na ochoz a žádný paprsek už tu nebude.

Po chvilce chůze vám výbuch zablokuje cestu, vraťte se tedy o kousek a jděte jeskyní napravo na prostranství, kde si dejte pozor na odstřelovací xeno-šmejdy ze shora. Rozstřelte věžičku generující modré paprsky, zničte mříž za ní a vlezte do chodby, kde podlezte pod zbořeným kvádrem a co nevidět budete zase pod širým nebem.

Zlikvidujte drony, vylezte po spadlém sloupu do horního patra a jděte dál.

Chodbou a po římsách se dostanete do místnosti, kde nastane velká změna – umělá inteligence se s vámi spřátelí, lépe řečeno takticky spojí. Od této chvíle v žádném případě neútočte na drony! Až se vykecá, tak se otevřou dveře, vy budete moct dojít až do nejspodnější části budovy, dojít k žebříku na druhé straně prostranství, vylézt k šachtě a jít do dalšího sektoru.

Na konci šachty rozbijte poloprůhlednou texturu a hupsněte do místnosti, kde se setkáte s novým druhem xenomů, nutno říci, že docela zákeřným: tyto vykutálení zlejškové se zneviditelňují a střílí po vás ostré bodáky.

Myslím, že nejlepší je proti nim brokovnice.

Až je pozabíjíte, tak USEněte kolo u dveří, držte ho tak dlouho, dokud se dostatečně neotevřou, pak projděte, rozbijte sklo napravo, prolezte do další chodby, jděte doprava, zničte balvany blokující zavírání vrat a pak odejděte dveřmi na druhém konci chodby.

Rozbijte mříž, vlezte do větračky a jděte dopředu tak dlouho, dokud se nepropadnete. Potom dojděte na konec místnosti kde jste se ocitli a počkejte až vybouchne stěna, za kterou je cesta dál. Vylezte po žebříku, rozbijte mříž v podlaze a hupsněte dolů. Nyní je cesta velmi jednoduchá a přímočará, takže není co vysvětlovat, snad jen, že v podlouhlé chodbě s propadající se podlahou je nutno vyskočit na boční výstupky a přelézt po nich, ale to napadne snad každého.

Až se otevřou bezpečnostní vrata, tak za nimi v úzké uličce vylezte po žebříku do velké haly, kde najdete umělou inteligenci a budete moct sebrat. Pro upřesnění – počkejte až se vykecá a vypne paprsek uprostřed a seberte předmět, který by se dal přirovnat ke sklenici s nakládanými okurkami, až na to, že tentokrát obsahuje umělou inteligenci. Jděte k podivnému panelu na zdi a použijte inteligenci (umělou, ne svoji :-), čímž otevřete poklop na zemi a pod ním je cesta dál. Inteligence (sakra, už mě to slovo nebaví, budu říkat AI) se používá tak, že si ji vyberete jako zbraň a u panelu s kruhovou prohlubní uprostřed zmačkněte primary attack.

Rozbijte mříž a jděte dál. V chodbě s lávou rozstřelte bednu na konci a po výbuchu budete mít volnou cestu. Jděte stále kupředu a až dojdete ke zborcenému mostu, tak pohněte dvěma velkými pákami, označenými „EXIT A“ a „EXIT B“. Áčko je hned u vás, po žebříku nahoru a najdete nějakou tu munici a energii.

Béčko je tam, co jste viděli zmítajícího se drona. Dojděte k němu, vylezte po žebříku nahoru, ve vysoké místnosti vyskákejte po bednách k dalšímu žebříku a pokračujte v úniku. Až vám další výbuch zablokuje cestu, tak rozbijte mříž a větračkou se dostanete dál.

Konečně jste na povrchu! Vyskočte z větračky, počkejte až se otevřou vrata a utíkejte k záchrannému modulu. Poradím vám jen to, abyste využili boje mezi drony a xenomy a proběhli, jo a taky si dávejte bacha na meteority.

Až se dostanete k létajícímu dronu, tak se přibližte k otvoru a máte tuto nehostinnou planetu z krku.

Část čtvrtá (kaňony, lidi, dinosauři)

Po nepříliš zdařeném přistání vám bohužel zůstane pouze nůž, pistole a brokovnice. Pokud by vás ohrožoval nějaký „vaše-maso-chtivý“ netvor a vy byste se necítili dost zdatní na to, abyste ho sejmuli v přímém boji, tak zkuste vylézt na strom :-).

Projděte kaňonem a narazíte na dva chlápky, kteří se chystají odpálit nálož. Pokud by to nestihli, tak to udělejte za ně (víte jak vypadá detonátor z westernových filmů, že? A také víte, že od něj vede kabel až k náloži že?). Pod jejich stanem najdete i raketomet. Vydejte se na místo výbuchu, kde budete moct nyní projít, o kousek dál v zeleném kontejneru najdete sniperovku (není to přímo nová zbraň, jen upgrade pro pistoli).

Tato část hry je velmi jednoduchá a nepotřebuje žádný návod. Prostě procházejte jeskyněmi, skákejte po skalních útesech, až vás bude otravovat vrtulník, tak ho nakydlete raketami, nevadí když uteče, až AI řekne, že detekovala energetickou signaturu, tak vylezte na strom a skočte si pro armor, no a jinak se tu nic zvláštního neděje. Budou vás otravovat skoro výhradně malí škorpióni, obřích kobylek se bát nemusíte a oba druhy živočichů můžete prostě zašlápnout.

O mnoho kroků a skoků dále, až seskáčete skrz hlubokánskou svislou jeskyň, budete v dalším kaňonu, na jehož konci je celkem prostorná díra se zásobami. Vyčistěte to tu od nepřátelských živlů, vydejte se kaňonem dál a až uslyšíte „take cover, we’ll bombing this area“ (tak nějak to říkal), tak toto varování neignorujte a uhánějte se schovat do výše popsané díry.

Až bude klid, tak znovu projděte kaňonem a skočte ke stanu, kde kromě jiného najdete upgrade pro samopal (nevím k čemu je to dobré, soudě podle vzhledu asi chlazení). Na konci jeskyně na vás hodí kontejner s dinosaurem, který vás však nezastaví a budete moci jít bez problémů dál. Vrtulník vám tentokrát neuteče – vyčistěte celé místo, chopte se kulometu u tanku a rozstřelte bednu v levém rohu, včetně dynamitu v ní. Po výbuchu budete moct pokračovat v cestě.

Zanedlouho budete u vchodu (pro vás východu) do jeskyně, s několika schůdky. O kousek dál vás čeká skok, ale pozor, dole, přímo pod vámi je díra plná škorpiónů - pojistěte se granátem a seskočte. Až uvidíte barák, tak buďte opatrní, ve věžičce je kulometné hnízdo. Uvnitř najdete raketomet, armor a pár věcí navíc, včetně zajatého gunmana, který vám sdělí informace o generálovi (chce zaútočit...) a zmlkne.

Vyjděte ven, jděte směrem k síti visící ze skály, ale dejte si pozor na miny – jedna je na zdi u sítě, a druhá nahoře, na zemi.

Když půjdete napravo od dalšího baráku, tak se otevře několik poklopů a vyskočí na vás zmetci. Já jsem k jejich likvidaci zvolil metodu pana snipera :-), která spočívá v tom, že zaběhnete do baráku, vylezete do druhého patra, vyskočíte z balkónu na střechu, skrčíte se, zamíříte na část kaňonu kam slunce nesvítí (odkud jste přišli) a použijete sniperovku. Nechal jsem se inspirovat také nedávnou zkušeností s minami a pár jsem jich nastražil.

Jestli vás tlačí zvědavost, tak se klidně podívejte do díry odkud vylezli, ale nic tam nenajdete.

Přes bedny v rohu přelezte barikádu z kontejnerů, jděte dál a až se opět ozve AI, tak buďte opatrní – držte se u pravé stěny, pomalinku jděte dopředu a až uvidíte kousek tanku, tak rychle přeběhněte na levou stranu, stoupněte si tak aby vás nemohl zaměřit a abyste viděli na dveře od baráku, a rozstřelte je, načež bleskurychle zaběhněte dovnitř. Nyní si můžete oddechnout, vylézt do druhého patra a chopit se kulometu, který vám sice poslouží k likvidaci tanku, ale nepřímo. Abych to vysvětlil: buďte pokud možno skrčení a střelte do houpajícího se balvanu nad pojízdným útočným strojem.

Projděte dolem za tankem, skočte na prostranství a běžte do jeskyně před vámi, kde je další tank, tentokrát však váš. Chybí mu palivo, které najdete za dveřmi naproti tanku.

Vzhůru na tankovou výpravu – daleko se však nedostanete, za chvilinku narazíte na kontejnery blokující cestu . Ne, že by bylo jednodušší je rozstřílet, ale vy budete muset seskočit, jít za kontejnery doleva, v chodbě hned doprava, vylézt po síti, balancovat na dopravné koleji a dostat se až k červenému kolu, které pouští proud. Až to uděláte, tak vylezte do věžičky u kontejnerů, pohněte pákou a cesta je volná.

Další blokáda je zvednutý padací most. Seskočte z tanku, obejděte most zprava, v jeskyni u kontejnerů vylezte po žebříku nalevo, ve srubu ve druhém patře projděte prvními dveřmi nalevo a dojděte do druhého srubu, kde je naproti vchodu páka ovládající most. Použijte jí a vraťte se k tanku. Kupředu.

Až vám dojde palivo, tak jděte po svých. Dobrá rada že? :-)

V levotočivé zatáčce pozor! Za ní je srub a v něm maník s raketometem. Jděte dál a až to půjde, tak odbočte doleva, do malé uličky s žebříkem, a dojděte do zmíněného srubu, kde je palivo, s nímž se vraťte k tanku (na to byste bez návodu nepřišli, že? :-).

Dojeďte ke srubu a sestřelte strom poblíž něj, ale na druhé skále, potom se znovu vydejte do horské chatky a odsud po spadnutém stromě do jeskyně, na jejímž konci je červené kolo, jehož otočením pustíte proud. Až to uděláte, tak jděte zpátky k tanku, ale nejdřív vylezte na plošinu u balvanů blokujících cestu a pohněte pákou, teprve potom budete moct jet dál.

Na křižovatce je vlevo srub, po jehož odpálení najdete armor. Vpravo je cesta dál.

Další zátaras je tank, který je potřeba nadzvednout. Projděte mezi pilíři, odpalte bednu stojící před barákem a tu za ní dotlačte k hromadě beden v rohu. Vyskákejte po nich na jedoucí pás, jděte proti směru jízdy a vlezte do budovy, odsud jeskyní, přes most, skrz srub, po ochozu a na křižovatce doprava do další jeskyně, ve které je ovládaní k mechanické ruce. Pohněte pákou, čímž zvednete zlikvidovaný tank a vraťte se k tomu svému, který nyní může projet.

Až vám dojde palivo, tak odpalte kulomety a pravou část budovy, aby bylo vidět protiletadlové zařízení, pak vejděte do baráku, ve druhém patře uvidíte generála, který vás má tak strašně hrozně šíleně moc rád... :-) Než se k němu přiblížíte, tak zničte zámek u dveří nalevo a až jenerál vyřkne slovo „explosives“, tak tam bleskurychle zaběhněte. V místnosti vpravo rozbijte pojistky, sejděte do prvního patra a slezte po žebříku do úplně jinak vypadající místnosti, pohněte pákou na panelu a po krátké animaci jděte přesně tam, kam spadl vrtulník.

Část pátá (základna)

Skočte dolů, na konci skladiště zničte pojistky a projděte dveřmi napravo, nyní bez silové ochrany. Ve slepé chodbě z dálky odpalte bedny s raketami a dojděte k výtahu, přesněji do výtahu.

Velmi brzy (pokud nemáte méně jak 32 MB RAM :-D ) budete muset jednat velmi rychle. Až se otevřou dveře a výtah začne padat, tak chvíli počkejte a jakmile to půjde, skočte na střechu kabiny pod vámi, nedbaje zranění kvůli výšce. Odsud hupsněte na výtah vlevo a až dojedete dolů, tak se podívejte přes okraj naproti místu odkud jste skočili a hupsněte na pevný kousek.

Máte na výběr – doleva nebo doprava? Je to jedno, chodba se spojuje, ale doleva je to kratší. Dojděte k laboratoři, odkud na vás vyběhnou zmetci s novou zbraní. Údajně je to chemická záležitost, ale pro mě je to prostě granátomet, který může střílet více či méně chemicky.

Vylezte po žebříku, v zařízení na zdi použijte AI, pak vyjděte z laborky a dejte se otevřenými dveřmi vpravo.

Sejděte dolů a pokračujte jedinou možnou cestou až k panelu pro použití AI. Až to uděláte, tak jděte do předchozí místnosti, kde bude nyní odstraněné silové pole a vy budete moct jít dál.

Výtah vás doveze zpět na povrch. Počkejte až se zrůda stáhne a pak přelezte po spadnuté lampě. Zborcený most přelezte po zábradlí které vydrželo. Na třetím prostranství je jeden nepřítel za sloupem vepředu a jeden přímo nad vámi, takže až půjdete po mostě, tak se podívejte na skálu za vámi a na prostředním výčnělku uvidíte kus raketometčíka. Nemusím snad říkat co s ním máte udělat :-).

Tunelem se dostanete do velkého skladiště. Jsou dvě možnosti jak toto místo vyčistit, buď akční metoda á la John Rambo, nebo již dříve popisovaný úklid podle pana snipera. Já jsem zvolil druhou alternativu. Na obtížnosti difficult mě nepřátelé čekali takto: raketometník na ochozu vlevo a kulometník za kontejnery pod ním. Pistolník na mostě vpravo a další pod ním. Kulometník vpravo, skoro pod ochozem, když se budete plížit podél pravé zdi tak ho uvidíte. Raketometník na ochozu vpravo, schovaný za bednou. Nevím jestli tohle seskupení platí pořád, ale já jsem je takto potkal a takto sejmul.

Po úklidu vyjděte na ochoz a doprava, projděte chodbou a budete v oblasti, kde jsou drženi xenomové. V první části neskákejte dolů, počkejte až se otevřou dveře, zabte zmetka s granátometem, v místnosti s generálním hologramem proskočte dírou v podlaze a o něco dál, v místnosti se dvěma žebříky, použijte ten klesající.

Budete ve skladu, kde právě probíhá bitka mezi lidmi a xenomy – chvíli počkejte, ať pak nemáte tolik práce :-). Vyskákejte po bednách o patro výš, kde jsou dva raketometčíci, zde znovu vyskákejte na bedny, z nich na ty další a z těch konečně na ochoz.

Jedinou možnou cestou se dostaňte do místnosti, kde po slezení žebříku uvidíte rozbitou trubku, ze které periodicky vychází modrý plyn. Plyn je výbušný, jak jistě víte... má také rozptyl...

O kousek dál je most, na jeho konci zamčené dveře a vám nezbude, než skočit dolů, do laboratoře se silovým polem a dvěma nádržemi se zrůdami. Na každé nádrži je páka – je jedno kterou z nich použijete, ale zopakujte to asi 8x (nevím přesně, zapomněl jsem počítat), dokud silové pole nezmizí.

V místnosti s neviditelnými zmetky zmačkněte vzadu v rohu zelené tlačítko, které otevře dveře v protilehlém rohu. Co nevidět se dostanete do místnosti s holografickou mapou a panelem na použití AI.

Až zde budete hotovi, tak vyjděte na chodbu a vlezte do místnosti napravo, předtím zamčené, a znovu použijte AI, načež vylezte po žebříku a jděte dál.

Nyní vás čeká návrat na povrch. Skočte dolů k vědátorům, dojděte do místnosti, kde jste se předtím utkali s neviditelnými xeno-zmetky, stane se tak znovu.

O něco dál, u visícího raketometčíka zahněte doprava, vyskákejte po bednách, po žebříku, ve vodě nic není, takže se dejte hnedka chodbou naproti.

U rozbitého akvárka dotlačte skříň k té blokující vchod, přeskočte jí a dejte se doleva. Za barikádou s pistolníky si dejte pozor na miny, doporučuji tam hodit granát.

Za chvilku se přesvědčíte, že tento gunman má opravdu víc štěstí než rozumu. Po diskusi s AI jděte do výtahu vlevo, nahoře se dejte doprava a rozbitými dveřmi nalevo. Projděte celou chodbou, pak posledními dveřmi které jdou otevřít, poslechněte si AI, rozbijte sklo a hupsněte dolů (bacha na výšku, seskákejte po kontejnerech).

Jděte do mrazícího sektoru, po loadingu zahněte doprava, vystřílejte skladiště, vylezte po žebříku na ochoz, rozbijte mříž napravo, prolezte větračkou, pak tou další, na jejím konci obejděte místnost po římse a skočte do místnosti za plotem.

Zmačkněte tlačítko, po otevření vrat jděte rovně, po schodech dolů, až na konec chodby, rozstřelte kus ledu blokující dveře a v místnosti za nimi zničte pojistky, načež co nejrychleji opusťte tuto oblast, protože tu velmi brzy bude velmi horko.

U zelených kontejnerů je nyní zrušené silové pole, takže projděte, po dalším setkání s AI rozbijte poklop na zemi, u rozbitých kabelů, a seskákejte dolů, až do vody, kterou projděte, rozbijte okno na konci a hupsněte do místnosti. Jakmile uděláte pár kroků, tak se zbortí strop a vyskáče na vás hromada xenomů, kteří se nejlépe odstraní granátometem. Co nejrychleji zlikvidujte obrzrůdu visící na stropě, jinak se budou zmetci stále objevovat.

Vyskákejte po bednách o patro výš, jděte k silovému poli, vyplašený doktor bude chvíli pobíhat a pak vám otevře dveře na druhé straně chodby. Rozstřelte panel o patro výš v rohu, čímž vypnete proud a tudíž i silové pole.

AI tam něco mačká, skočte do díry nalevo od ní, dojděte k zasklené díře v podlaze, rozbijte sklo a proplavte chodbou k ovládacímu panelu, tam se podívejte nahoru, vyplavte nahoru, dojděte na konec chodby, kde otočte červeným kolem a vraťte se dolů. Zablokované dveře budou nyní otevřené a vy budete moct doplout až k výtahové kabině, do které samozřejmě vlezte a dostanete se na povrch.

Nelekejte se robota, počkejte až se vykecá a otevře vám malé dveře, za nimiž je chodba vedoucí až k panelu s pákou, jejíž USEnutí přivolá výtah s AI.

Část šestá (finální bitka)

Po přivolání výtahu s AI jděte do skladiště, zásobte se co můžete, rozbijte mříž u podlahy a prolezte chodbou na balkón. Vaším úkolem je zničit generálův kata kanón, takže slezte dolů, vlezte do tanku, popojeďte dopředu a schovejte se za skálu, tak aby vás nemohl zaměřit a abyste na něj viděli. Rozstřílejte robotovo levé rameno, odkud vycházejí modré koule.

Až budete hotovi, tak vyskočte z tanku, vylezte po žebříku u kterého jste se schovávali, proběhněte do betonové části a za použití skrýší doběhněte ke dvěma traverzám přes propast. Přejděte na druhou stranu a čekejte až přijde generál se svým robotem. Vaším posledním úkolem je chránit AI před xenomy, aby mohla v klidu bojovat s generálem.

Xenomové vylézají ze čtyř míst: zpod vrat, z kontejnerů na straně kde jsou vrata a z kontejneru na opačné straně prostranství. Nejlepší zbraň proti nim je granátomet, protože střílí docela rychle a nemusíte se zdržovat přílišným mířením. Doporučuji nastavit zbraň takto: ACID – max, NEUTRAL – min, BASE – max, při výstřelu spotřebuje pouze 2 náboje a má to výbušný efekt se slušným rozptylem.

Kdyby vás doprovodné řeči AI znervózňovaly, tak neváhejte a vypněte zvuk, pomáhá to.

Po několika minutách boje, pokud budete dostatečně zruční, bude robot generála ležet, a to je konec návodu přátelé. Bylo mi potěšením vás provázet touto skvělou gamesou.

Váš názor Další článek: Banjo Tooie – o moc hezčí už to nejde

Témata článku: , , , , , , , , ,