Průvodce herními žánry - válečné strategie

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 25

Diskuze k článku

John Rambo  |  09. 03. 2011 15:47

Já začínal na "Krush Kill and Destroy" a na W1 ... to bejvaly čas... v učebně výpočetky v 7mé třídě... Ale WackyWheels ve split-screenu stejně vždycky vyhrály...

 |   |  Odpovědět
Ht  |  01. 03. 2011 23:34

Myslím, že se vám zatoulal špatný screenshot k Duně II. Ovládací rozhraní je nějaké divné a spíš se jedná o nějakou fanouškovskou předělávku.
Taky bych doplnil poznámku, že stavění budov podél cest byl už tady a nevymysleli ho ve Warcraftu. Viz ty šedé dlaždice mezi budovami, byly nezbytné pro rozvod elektřiny aby továrny fungovaly.

 |   |  Odpovědět
Karlikus  |  02. 03. 2011 23:30

řekl bych, že dlaždice byli i pod budovy. Pravděpodobně kvůli otřesům? Už je to taky dlouho...

 |   |  Odpovědět
Meddy  |  04. 03. 2011 15:26

V podstate se jednalo o betonove zaklady, ktere mely dva ucely: 1. se bez doteku s nimi nedala postavit nova budova (klasika dlazdice, dlazdice, ..., obranna vez) 2. kdyz se postavila budov a predtim nebyl postaveny pod ni zaklad, tak byla rovnou hodne poskozena.

 |   |  Odpovědět
pegy  |  05. 03. 2011 16:30

Bylo to kvůli tomu červovi.

 |   |  Odpovědět
Ht  |  09. 03. 2011 21:22

Dlaždice nebyly povinné (možná to bylo dáno nějakým patchem se kterým jsem hrál) pokud vím, když se postavila budova na holý povrch, měla jen poloviční HP, ale držela ho. Pokud se stavělo na dlaždici začínala s plným HP, ale pomalu degenerovala na polovinu.
S červy to nemělo nic společného protože se stejně daly stavět jen na kamenný podklad kam červi nemohli.
Nicméně je fain se zase jednou s někým pobavit o takto staré hře. : )

 |   |  Odpovědět
Glock  |  01. 03. 2011 19:25
eee  |  01. 03. 2011 05:48

Bylo by fajn, kdyby autor rozlisoval mezi strategickymi a taktickymi hrami, protoze to jsou dost zasadni veci.

A take je skoda, ze nezminil jeenu z nejslavnejsich her a to UFO enemy unknown, ktere krome 3D takticke casti melo i peknou propracovanou strategickou cast.

 |   |  Odpovědět
kromec  |  01. 03. 2011 08:16

Presne tak

A tez by bylo dobre se zminit o steel pantherech coz je pravdepodobne nejlepsi tahova valecna strategie co v soucasnosti je nebo aspon o starsich tahovych strategii jako jsou battle islands, panzer general apod...

 |   |  Odpovědět
kromec  |  01. 03. 2011 08:19

oprava, ne battle islands ,ale battle isle

 |   |  Odpovědět
01. 03. 2011 10:24

Vždycky by se daly přidávat další hry, ale to ovšem není úplně ten hlavní smysl článku. Navíc další hry můžete přidávat právě v diskuzi.

 |   |  Odpovědět
Zitron  |  12. 03. 2011 22:57

No já bych spíš řekl, že ten článek měl být buď jen o RTS (viz. nadpis) a nebo neměl takhle ignorovat tahovky, říct že je jich dnes málo není omluva ale podstatný nedostatek. Takhle je to odprostředka, nemluvě o tom, že RTS které by dosahovaly takové komplexnosti jako TBS (turn-based strategy), se vyskytují jen zřídka, vlastně je docela k zamyšlení jestli RTS nejsou spíš jakousi "hromadnou akcí"+ stavění než strategií (jak kdy že ano), v porovnání s tahovkami určitě.

 |   |  Odpovědět
Zitron  |  12. 03. 2011 23:05

I když je pravda, že tahovky v článku jsou zastoupené třeba Jagged Alliance a Civilization, jenže Duna2 rozhodně jako prvopočátek všeho, strašně bije do očí.

 |   |  Odpovědět
zoki  |  01. 03. 2011 10:34

Panzer General som miloval. Ale pamätám si jednu hru, kde boli také mechy, ale aj mechanický škorpióni s navádzacimi raketami a kladením bóji, len si neviem spomenúť na názov. Nevie niekto?

 |   |  Odpovědět
01. 03. 2011 12:13

Nebyl to třeba Supreme Commander? Tam nějaký mechanický obludy byly.

 |   |  Odpovědět
XenoPheX  |  01. 03. 2011 12:14

Total anihilation?

 |   |  Odpovědět
zoki  |  01. 03. 2011 13:45

Ani Supreme Commander ani Total anihilation. To sú príliš nové veci. Napríklad si pamätám, že pohľad sa dal prepnúť, ako keby ste v tom škorpionovi sedeli. A keď ste odpálili samonavádzaciu raketu, tak ste mali pohľad z letiacej rakety. Tie mechy sa dali poslať do centra na opravu, regeneráciu. Boli dva tábory. Vyznačovaním územia bójami ste si vlastne chránili svoje jednotky. Boli tam aj mechy niečo ako sliepky. Počet mechov bol tuším nejako aj obmedzený. A hrával som to ešte približne v roku 1995? Na PC 486 DX so zbernicou VL-bus a grafika bola už 32 bitová Trident, len nepamätám ram. Bola to v podstate najsilnejšia mašina vo firme.

 |   |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2011 14:56

Sice mi nesedí rok 1995, ale podle popisu bych to viděl na Hostile Waters...

 |   |  Odpovědět
zoki  |  01. 03. 2011 15:25

To to nie je. Tam sa lietadla a ani voda nevyskytovali. Pre istotu som si to prerátal, lebo viem, kedy a kde som to hrával a boli to roky 1993/94, lebo v tom čase som rok robil v jednom podniku. Na tú dobu celkom slušná grafika a aj hratelnosť. A bolo treba dosť dobre zvoliť taktiku boja, aby vás tie mrchy nedostali. No fakt ma nenapadne meno tej hry. Tých mechov tam nebolo veľa, myslím druhov, asi len 4-5. A išlo v podstate o zničenie protivníka. V podstate to bola ťahová stratégia, lebo v tom čase niečo ako RTS s takou grafikou neexistovalo.

 |   |  Odpovědět
Ghost  |  02. 03. 2011 00:14

Už jsem to našel, Ultrabots to byli. Taky jsem to kdysi hrál.

 |   |  Odpovědět
zoki  |  04. 04. 2011 11:52

Díky, máš pravdu. Konečne niekto. Fakt vďaka, už som nedúfal, že sa dopátram názvu. Ešte to nájsť a stiahnúť.

 |   |  Odpovědět
Lukáš  |  03. 03. 2011 09:40

Mechcommander

 |   |  Odpovědět
01. 03. 2011 15:23

a co teprve československá (i když spíš slovenská) tahovka Spellcross

 |   |  Odpovědět
Santi  |  01. 03. 2011 16:04

Autor zminil pouze dost "nove" hry Kde jsou nezapomenutelne Powermonger, Populous, The Settlers, Mega-lo-Mania...

 |   |  Odpovědět
Meddy  |  04. 03. 2011 15:28

Master of Orion 1, 2

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor