Průvodce herními žánry – plošinovky a arkády

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 13

Diskuze k článku

Radek  |  12. 04. 2011 14:07

Tak v 1:00 začíná brutální bullethell
www.youtube.com ...

hustý

 |   |  Odpovědět
Smajd  |  12. 04. 2011 13:41

Turrican a Duke Nukem? Ale to jsou asi spíš střílečky, ale prvek skákání tam hraje velkou roli :)

 |   |  Odpovědět
Osvald Moučka  |  12. 04. 2011 08:08

To je klasika a milník plošinovek!

 |   |  Odpovědět
eee  |  12. 04. 2011 06:01

zapomeli jste na krasnou moderni a pritom tradicni plosinovku Trine

 |   |  Odpovědět
eee  |  12. 04. 2011 06:01

zapomeli jste na krasnou moderni a pritom tradicni plosinovku Trine

 |   |  Odpovědět
13. 04. 2011 00:48

Trine mám pocit byla v Computeru zmiňována mezi logickými hrami, i když mezi plošinovky by taky bez problémů zapadla.

 |   |  Odpovědět
karel  |  12. 04. 2011 01:13

Autor úplně zapomněl na jednu z nej plošinovek konce 90. let Crash Bandicoot. Shodou okolností nedávno vydal jeden z tvůrců velmi obsáhlý článek o vývoji prvního dílu (opravdu velmi zajímavé čtení, jak se vypořádávali s hardwarem, či level-designem)
all-things-andy-gavin.com ...

 |   |  Odpovědět
CombatChuck  |  12. 04. 2011 11:58

Díky za odkaz na článek! Přesně tak, první tři díly Crashe Bandicoota jsou legendami mezi plošinovkami, paradoxně si myslím, že první díl byl z těchto tří nejhorší, ale vůbec ne špatný -- nejvíc mu uškodil opravdu stupidní systém ukládání pozic, naštěstí se už u dvojky vývojáři poučili.

 |   |  Odpovědět
karel  |  12. 04. 2011 22:04

neni vůbec zač, je to hodně zajimavé čtení.
Jojo i já si myslim, že jednička je nejhorší, chybí tam otočka a mě nejvíc vadila i animace samotného Crashe zvlášť při skákání to nebylo tak přesné jako ve dvojce, bylo tam jakýsi zpoždění.
ale jednicka byla vlastně revoluce. předtim zadna 3d plosinovka nebyla pokud vim, navíc dokázali nacpat přes 1000 polygonů na scénu a to díky level designu (více v článku). Prostě byl to začátek něčeho velkého a vzpomínky z dob, kdy vlastně začínali na zelené louce jsou fakt čtivé.

 |   |  Odpovědět
13. 04. 2011 00:46

Pokud se nepletu, tak ještě před Crashem byl Bug, který byl možná ještě o něco víc 3D. :)

 |   |  Odpovědět
karel  |  13. 04. 2011 12:49

Tak to byla strašná hra..neporovnatelná..navíc to ''3D'' bylo dost nepřehledný a prostředí neni z polygonů snad ani.
nevim kolik se kusu se prodalo ale vzhledem k tomu, že nebylo pokracovani pokud se ja nepletu, tak to mluví za vše..level design na urovni asi 2 leteho decka (a nechci slyset ze to je jen pro deti)

 |   |  Odpovědět
13. 04. 2011 14:30

Bug byl polygonový. O kvalitách hry nemluvím, jen jsem reagoval na to, že byl Crash první plošinovkou ve 3D. A pokračování měl - Bug Too.

 |   |  Odpovědět
karel  |  13. 04. 2011 14:48

Tak co sem viděl Buga v akci, tak ty polygony moc hezky nevypadaj a 3d to pro mě moc neni (i když třeba technicky ano - lepší prodeje asi) ..ale to je jedno..přelomovej byl rozhodně víc Crash, samozřejmě taky měl 2D pasáže.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor