První dojmy: Age of Conan – nepřátel se nelekejte

Barbar Conan? Zde. Rudá Soňa? Támhle stojí. Spousta nepřátel čekajících, až jim ze zadků uděláte cvičný terč na kopací techniky? Souhlasí. Drsný svět, kde smrt je častá záležitost? Vítejte v Age of Conan: Hyborian Adventures.
První dojmy: Age of Conan – nepřátel se nelekejte
Objednejte si na shop.doupe.cz
Age of Conan 
  • PC: 899 Kč
  • (sběratelská): 1 299 Kč
  • X360: 1 799 Kč
  • Platforma: PC, Xbox 360
    Typ hry: akční MMORPG
    Výrobce: FunCom (
    http://www.funcom.com)
    Vydavatel: Eidos (
    http://www.eidos.com)
    Homepage:
    http://www.ageofconan.com
    Datum vydání: 20. květen 2008

    Poměrně nedávno jsme vám přinesli preview z MMORPG Age of Conan. Jaký důvod má tedy další článek? Nejedná se o nastavování kaše, nebo snahu vás obalamutit, nýbrž se nám dostalo přístupu do finálního betatestu samotné hry a spolu s Karlem jsme si vyzkoušeli, jaké je to hrát možného vyzyvatele World of Warcraft.

    Zní to odvážně? WoW má mohutnou hráčskou základnu a za dobu působení na trhu vychytány snad všechny mouchy, jak by mohlo nějaké jiné MMORPG, které je teprve v testování, ohrozit tohoto giganta? Myslím si, že po odehrání několika hodin mám několik tipů. Hlavní důvod je však jasný. Při hraní beta verze poznávám každý den změny a vylepšení, se kterými se autoři dřou. Ještě ve středu bylo jakékoliv načítání ve hře pomalé a trhané, ve čtvrtek se objevila slušná záplata a ani netuším, co se bude dít dál. Na jednu stranu je to skvělý pocit, že hra se zlepšuje každým dnem, ale těžko se píše o hře samotné, když za týden může být úplně jiná.

      
    To já nic, co větříček * A kouká na číslíčka * Vypadá to, že mám spřízněnou duši

    Co se však již nějakou dobu nemění, je systém boje. Ano, onen opěvovaný akční souboj opravdu v praxi funguje a dovolil bych si tvrdit, že funguje dobře. Pokud jste zvyklí, že protivníka prostě zakliknete, vaše postava do něj buší hlava nehlava, nakonec soupeř podlehne a padne, zapomeňte na to. Už od nízkých úrovní je souboj aktivnější, u normálních úderů si vybíráte směr, z něhož chcete napadat, zatímco nepřátelé přesouvají různě svoji pozornost.

    Abych byl přesnější, okolo soupeře vidíte na začátku hraní trojici štítů, která je nějak rozdělena do třech stran (útočit zespodu je podlé a navíc by vás protivník po zásahu pomočil). Když si nedáváte pozor a opakujete útoky stále z jednoho směru, postupně tam protivník přesune své štíty a vy máte pocit jako byste bušili do zdi. A rozbít takovou zeď dá pěkný kus práce. Jakmile však zkusíte útok odjinud, monstrum dostává citelné zásahy a po chvíli se poroučí do světa věčného rozjímání.

      
    Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš * Cink, cink, cink * A jiná odměna by nebyla?

    Pochopitelně podobně můžete jednat i vy, přesouvání obrany vašeho hrdiny je jeden ze základů hraní proti živým protivníkům. Stejně tak můžete i vy zemřít, což sice většinou bývá poměrně nepříjemné, v této hře však vaši smrt nedoprovázejí téměř žádné postihy. Stačí se oživit u nejbližšího záchytného bodu (neplést s tvrdými rány na záchytce), nezapomenout si nahodit veškeré aury a speciální postoje (jak že se jmenuje ten Němec, co mi je pořád ruší? Alzheimer?) a můžete se vesele vydat za dalšími boji a úkoly. Jediným problémem pak je doběhnout zpět do míst, kde jste se naposledy promenádovali.

    I sami tvůrci představí souboje

    Pokud by se však souboj sestával pouze z mačkání tří tlačítek, nebyl by posun po úrovních moc k ničemu. Se ziskem zkušeností se učíte nová komba, pomocí nichž můžete své protivníky masakrovat účinněji. Nebo aspoň máte rozumnou šanci je masakrovat, protože hra vám nedá nic zadarmo. Ve většině případů nestačí jen stisknout tlačítko pro kombo a čekat, až vás tento všemocný tah zachrání a spasí. Opravdu původ ve slově kombinace má něco do sebe, takže ultimátního úderu dosáhnete pouze správným použitím sekvence normálních útoků. A zase se motáte okolo štítů, směrů a podobně. Celý systém vám ale přejde do krve rychlostí geparda, nebo alespoň jeho zubů v případě, že si vás vybral za oběd.

      
    Mlha v docích je nevyzpytatelná * Iguana on the Stick by nebylo? * A protivník je všude, doslova

    Nejen soubojem je však živ člověk, i když to může v případě zasazení hry do světa barbara Conana vypadat zvláštně. Po souboji je potřeba se nějak dát do kupy, k čemuž vám poslouží tamta dovednost, pokud se chcete někam dostat, použijete zase jinou, další se zase hodí pro speciální příležitosti. Každou z nich ale musíte nějak cvičit, bohužel ne prakticky, ale stačí vám, že za různé počiny dostáváte dovednostní body, jež je možno mezi jednotlivé schopnosti rozdělit.Zvláště zpočátku však netrpíte nedostatkem, ba přímo naopak, až časem, kdy se vaše možnosti rozrostou, nevíte, kam byste nově získané body dali. Příjemným faktem ale je, že nejste hodnoceni pouze za postup po úrovních, ale máte i další možnosti, jak bodíky nasyslit.

    Plnění úkolů je samozřejmě jednou z cest, navíc většinou získáte i nějaké nezanedbatelné obnosy zkušeností a zlata, nebo alespoň zpeněžitelných předmětů, pokud se vám zadání podaří vyplnit. A k tomu vám dopomáhá schopná mapa, na níž můžete sledovat kde narazíte na člověka s úkolem, kampak se vydat jej splnit a kudy povede vaše cesta dále. Čeho si však povšimnete spíš, je kompletní namluvení dialogů ve hře, kterých je slušná kopa, spolu se slušnou synchronizací řeči s dalšími projevy. Na druhou stranu, jen samotná instalace si vyžádá 25 GB z vašeho disku a hrozí, že když budete hrát výrazněji, tak si ještě jeden stejný dílek s radostí ukousne.

      
    Odpočiň si, vypadáš špatně * Ano, hra není vhodná pro děti * A hlavně, žádné dvojsmysly

    V některých věcech jsem měl pocit, jako bych se vracel o několik let zpátky. Nepochopte mne, prosím, špatně, Age of Conan není rozhodně zastaralý. Spíš mi myšlenky sklouzly k druhému dílu Everquestu, který přímo konkuroval World of Warcraft. Podobně jako Conan měl propracovanou (a na svou dobu sakra náročnou) realistickou grafiku, pokud se dá o něčem podobném mluvit ve fantasy světě plném magie. Stejně tak měl plně namluvené dialogy. Z části se obávám, že by se Conan mohl potýkat s podobnými problémy, které zapříčinily úpadek Everquestu, nedostatkem hráčů.

    Na co se těšíme
    • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
    • starověká brutalita a naturalismus
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • vylepšený bojový systém
    • atmosférická akce se vším všudy
    Čeho se bojíme
    • nevyužitý potenciál
    • prachobyčejná rubačka
    • hardwarové nároky

    World of Warcraft je na trhu už nějaký ten pátek a, jak už jsem nakousl na začátku, má dodělané rozhraní do příjemné podoby, dotaženou spoustu myšlenek a je prostě dále díky době, po kterou se na hře pracuje po vydání. Ještě minulý týden bych klidně tvrdil, že toho Conan nedosáhne dlouho po vydání. Ale jak jsem viděl práce na betě, mé obavy alespoň z části ustoupily. Všem je asi jasné, že v době vydání nebude hra dokonalá, ani slavné WoW nebylo, ale domnívám se, že bude aspoň ve stavu, aby nalákala dostatek příznivců.

    Pokud se podaří Funcomu udržet nějaké rozumné tempo, je docela možné, že velká část hráčů nebude slavit osmdesátku v Northrendu, ale kdesi hluboko v Hyborii. Ostatně, hra vychází koncem měsíce, uvidíte sami. A s trochou štěstí zafungují nálepky na krabici a hru nebude hrát tolik dětí, opravdu pro ně není vhodná.

    Jak se těšíme: 85 %

    Dostupné pro: PC, X360
    Žánr: RPG | MMORPG
    Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
    • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
    • starověká brutalita a naturalismus
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • vylepšený bojový systém
    • skvělý soundtrack
    • nedotaženost
    • nudné profese
    • neskutečná nedotaženost
    • nejasnost ve statistikách
    • nevyrovnaná obtížnost
    • slabší začátek

    NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

    Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

    Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

    Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

    15.  7.  2018 | | 5 N/A
    DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

    DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

    Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

    7.  7.  2018 | | 6 N/A
    Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

    Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

    Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

    12.  7.  2018 | | 2 N/A
    V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

    V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

    Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

    17.  7.  2018 | | 8 N/A
    KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

    KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

    První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

    10.  7.  2018 | | 5 N/A