První dojmy: Age of Conan – nepřátel se nelekejte

Barbar Conan? Zde. Rudá Soňa? Támhle stojí. Spousta nepřátel čekajících, až jim ze zadků uděláte cvičný terč na kopací techniky? Souhlasí. Drsný svět, kde smrt je častá záležitost? Vítejte v Age of Conan: Hyborian Adventures.
První dojmy: Age of Conan – nepřátel se nelekejte
Objednejte si na shop.doupe.cz
Age of Conan 
  • PC: 899 Kč
  • (sběratelská): 1 299 Kč
  • X360: 1 799 Kč
  • Platforma: PC, Xbox 360
    Typ hry: akční MMORPG
    Výrobce: FunCom (
    http://www.funcom.com)
    Vydavatel: Eidos (
    http://www.eidos.com)
    Homepage:
    http://www.ageofconan.com
    Datum vydání: 20. květen 2008

    Poměrně nedávno jsme vám přinesli preview z MMORPG Age of Conan. Jaký důvod má tedy další článek? Nejedná se o nastavování kaše, nebo snahu vás obalamutit, nýbrž se nám dostalo přístupu do finálního betatestu samotné hry a spolu s Karlem jsme si vyzkoušeli, jaké je to hrát možného vyzyvatele World of Warcraft.

    Zní to odvážně? WoW má mohutnou hráčskou základnu a za dobu působení na trhu vychytány snad všechny mouchy, jak by mohlo nějaké jiné MMORPG, které je teprve v testování, ohrozit tohoto giganta? Myslím si, že po odehrání několika hodin mám několik tipů. Hlavní důvod je však jasný. Při hraní beta verze poznávám každý den změny a vylepšení, se kterými se autoři dřou. Ještě ve středu bylo jakékoliv načítání ve hře pomalé a trhané, ve čtvrtek se objevila slušná záplata a ani netuším, co se bude dít dál. Na jednu stranu je to skvělý pocit, že hra se zlepšuje každým dnem, ale těžko se píše o hře samotné, když za týden může být úplně jiná.

      
    To já nic, co větříček * A kouká na číslíčka * Vypadá to, že mám spřízněnou duši

    Co se však již nějakou dobu nemění, je systém boje. Ano, onen opěvovaný akční souboj opravdu v praxi funguje a dovolil bych si tvrdit, že funguje dobře. Pokud jste zvyklí, že protivníka prostě zakliknete, vaše postava do něj buší hlava nehlava, nakonec soupeř podlehne a padne, zapomeňte na to. Už od nízkých úrovní je souboj aktivnější, u normálních úderů si vybíráte směr, z něhož chcete napadat, zatímco nepřátelé přesouvají různě svoji pozornost.

    Abych byl přesnější, okolo soupeře vidíte na začátku hraní trojici štítů, která je nějak rozdělena do třech stran (útočit zespodu je podlé a navíc by vás protivník po zásahu pomočil). Když si nedáváte pozor a opakujete útoky stále z jednoho směru, postupně tam protivník přesune své štíty a vy máte pocit jako byste bušili do zdi. A rozbít takovou zeď dá pěkný kus práce. Jakmile však zkusíte útok odjinud, monstrum dostává citelné zásahy a po chvíli se poroučí do světa věčného rozjímání.

      
    Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš * Cink, cink, cink * A jiná odměna by nebyla?

    Pochopitelně podobně můžete jednat i vy, přesouvání obrany vašeho hrdiny je jeden ze základů hraní proti živým protivníkům. Stejně tak můžete i vy zemřít, což sice většinou bývá poměrně nepříjemné, v této hře však vaši smrt nedoprovázejí téměř žádné postihy. Stačí se oživit u nejbližšího záchytného bodu (neplést s tvrdými rány na záchytce), nezapomenout si nahodit veškeré aury a speciální postoje (jak že se jmenuje ten Němec, co mi je pořád ruší? Alzheimer?) a můžete se vesele vydat za dalšími boji a úkoly. Jediným problémem pak je doběhnout zpět do míst, kde jste se naposledy promenádovali.

    I sami tvůrci představí souboje

    Pokud by se však souboj sestával pouze z mačkání tří tlačítek, nebyl by posun po úrovních moc k ničemu. Se ziskem zkušeností se učíte nová komba, pomocí nichž můžete své protivníky masakrovat účinněji. Nebo aspoň máte rozumnou šanci je masakrovat, protože hra vám nedá nic zadarmo. Ve většině případů nestačí jen stisknout tlačítko pro kombo a čekat, až vás tento všemocný tah zachrání a spasí. Opravdu původ ve slově kombinace má něco do sebe, takže ultimátního úderu dosáhnete pouze správným použitím sekvence normálních útoků. A zase se motáte okolo štítů, směrů a podobně. Celý systém vám ale přejde do krve rychlostí geparda, nebo alespoň jeho zubů v případě, že si vás vybral za oběd.

      
    Mlha v docích je nevyzpytatelná * Iguana on the Stick by nebylo? * A protivník je všude, doslova

    Nejen soubojem je však živ člověk, i když to může v případě zasazení hry do světa barbara Conana vypadat zvláštně. Po souboji je potřeba se nějak dát do kupy, k čemuž vám poslouží tamta dovednost, pokud se chcete někam dostat, použijete zase jinou, další se zase hodí pro speciální příležitosti. Každou z nich ale musíte nějak cvičit, bohužel ne prakticky, ale stačí vám, že za různé počiny dostáváte dovednostní body, jež je možno mezi jednotlivé schopnosti rozdělit.Zvláště zpočátku však netrpíte nedostatkem, ba přímo naopak, až časem, kdy se vaše možnosti rozrostou, nevíte, kam byste nově získané body dali. Příjemným faktem ale je, že nejste hodnoceni pouze za postup po úrovních, ale máte i další možnosti, jak bodíky nasyslit.

    Plnění úkolů je samozřejmě jednou z cest, navíc většinou získáte i nějaké nezanedbatelné obnosy zkušeností a zlata, nebo alespoň zpeněžitelných předmětů, pokud se vám zadání podaří vyplnit. A k tomu vám dopomáhá schopná mapa, na níž můžete sledovat kde narazíte na člověka s úkolem, kampak se vydat jej splnit a kudy povede vaše cesta dále. Čeho si však povšimnete spíš, je kompletní namluvení dialogů ve hře, kterých je slušná kopa, spolu se slušnou synchronizací řeči s dalšími projevy. Na druhou stranu, jen samotná instalace si vyžádá 25 GB z vašeho disku a hrozí, že když budete hrát výrazněji, tak si ještě jeden stejný dílek s radostí ukousne.

      
    Odpočiň si, vypadáš špatně * Ano, hra není vhodná pro děti * A hlavně, žádné dvojsmysly

    V některých věcech jsem měl pocit, jako bych se vracel o několik let zpátky. Nepochopte mne, prosím, špatně, Age of Conan není rozhodně zastaralý. Spíš mi myšlenky sklouzly k druhému dílu Everquestu, který přímo konkuroval World of Warcraft. Podobně jako Conan měl propracovanou (a na svou dobu sakra náročnou) realistickou grafiku, pokud se dá o něčem podobném mluvit ve fantasy světě plném magie. Stejně tak měl plně namluvené dialogy. Z části se obávám, že by se Conan mohl potýkat s podobnými problémy, které zapříčinily úpadek Everquestu, nedostatkem hráčů.

    Na co se těšíme
    • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
    • starověká brutalita a naturalismus
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • vylepšený bojový systém
    • atmosférická akce se vším všudy
    Čeho se bojíme
    • nevyužitý potenciál
    • prachobyčejná rubačka
    • hardwarové nároky

    World of Warcraft je na trhu už nějaký ten pátek a, jak už jsem nakousl na začátku, má dodělané rozhraní do příjemné podoby, dotaženou spoustu myšlenek a je prostě dále díky době, po kterou se na hře pracuje po vydání. Ještě minulý týden bych klidně tvrdil, že toho Conan nedosáhne dlouho po vydání. Ale jak jsem viděl práce na betě, mé obavy alespoň z části ustoupily. Všem je asi jasné, že v době vydání nebude hra dokonalá, ani slavné WoW nebylo, ale domnívám se, že bude aspoň ve stavu, aby nalákala dostatek příznivců.

    Pokud se podaří Funcomu udržet nějaké rozumné tempo, je docela možné, že velká část hráčů nebude slavit osmdesátku v Northrendu, ale kdesi hluboko v Hyborii. Ostatně, hra vychází koncem měsíce, uvidíte sami. A s trochou štěstí zafungují nálepky na krabici a hru nebude hrát tolik dětí, opravdu pro ně není vhodná.

    Jak se těšíme: 85 %

    Dostupné pro: PC, X360
    Žánr: RPG | MMORPG
    Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
    • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
    • starověká brutalita a naturalismus
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • vylepšený bojový systém
    • skvělý soundtrack
    • nedotaženost
    • nudné profese
    • neskutečná nedotaženost
    • nejasnost ve statistikách
    • nevyrovnaná obtížnost
    • slabší začátek

    NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

    Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

    Herní projekt AQP City: když chcete GT…

    Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

    18.  1.  2018 |
    8 největších herních zklamání roku 2017

    8 největších herních zklamání roku 201…

    Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

    9.  1.  2018 | | 9 N/A
    10 největších herních překvapení roku 2017

    10 největších herních překvapení roku …

    Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

    11.  1.  2018 | | 3 N/A
    Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

    Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

    Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

    17.  1.  2018 |
    PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

    PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

    Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

    13.  1.  2018 | | 7 N/A
    Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

    Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

    Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

    8.  1.  2018 | | 3 N/A
    Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

    Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

    Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

    6.  1.  2018 |
    Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

    Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

    Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

    15.  1.  2018 | | 3 N/A