První dojmy: All Points Bulletin - gangsteři a policisté

MMO variace na GTA zní jako zajímavý počin. Pojďte zjistit, zda se zajímavě i hraje.
Kapitoly článku

All Points Bulletin je masivně multiplayerovou online hrou (dále jen MMO), zasazenou do podobizny dnešního světa plného boje spravedlnosti se zločinem. Na titulu právě urputně pracuje studio Realtime Worlds, jež má na svědomí také konzolovou akci Crackdown. Vydavatelem bude v tomto případě EA, takže doufejme, že se nic nezvrtne, jako v případě Warhammer Online.

apb_02.jpg apb_03.jpg

APB by však mělo jít zcela odlišnou cestou, což mnohé jistě potěší. EA nepožadují za hraní žádné měsíční poplatky, stačí si jen koupit hru a na servery se již můžete připojovat co hrdlo ráčí. Dokonce prý ve hře nebude (alespoň prozatím to tak vypadá) ani žádný systém mikrotransakcí. Jednalo by se tedy o plně bezpoplatkovou hru. To však může částečně ohrozit její existenci. Jelikož se dozajista jedná hru, která není pro každého a s velkou pravděpodobností bude útočit pouze na určitou užší skupinu hráčů online her, tým nebude mít pravidelný přísun financí.

EA nepožadují za hraní žádné měsíční poplatky, stačí si jen koupit hru a na servery se již můžete připojovat co hrdlo ráčí

I tak se jedná o hardwarově poměrně náročnou hru a za čas by mohly náklady na provoz začít dohánět výdělky. Tomu se bude dát předejít pravidelným vydáváním placených balíčků, jako například v případě již zmiňovaný Guild Wars (ten však generoval zisky z prodeje klienta ještě donedávna, kdy byl poslední datadisk prodáván). Nyní však odbočíme od teorie a na hru se podíváme trošku z té praktické stránky.

První kroky

První přihlášení do hry nebylo zrovna moc růžové, protože jsem si zapomněl zjistit skupinu, do které patřím. Servery jsou totiž přístupné pouze v předem stanovené termíny a ty jsou ještě rozděleny podle skupin, do kterých jsou hráči rozděleni. Když jsem se tedy konečně dostal do hry, vrhnul jsme se na tvorbu postavy, doprovázenou výběrem strany ochránců zákona, či gangsterů. Jelikož jsem dobrá duše, jako vždy hraju za správňáky. Vytvořil jsem si gangstera alfa samce, který jako by mi z oka vypadl. Tedy navíc trochu obohaceného o to nejlepší z různých hrdinů z akčních filmů. Klik a jdeme do světa.

apb_04.jpg apb_05.jpg

A hle, první zádrhel je na cestě. Načítání hry. Nevím, zda je to betou, nebo rozsahem mapy s všemožnými hráči na ní, ale hra se mi načítala skutečně dost dlouho. Bohužel to nebyl jen můj případ (moje Core2Duo E6420 už není žádný mladík), ale stejný problém mělo pár dalších lidí, kterých jsem se ptal.

Když jsem se dostal do hry, mezi čímž jsem si stihl udělat kafe a dojít si na toaletu, ocitl jsme se v nějakém vchodu do budovy

Když jsem se dostal do hry, mezi čímž jsem si stihl udělat kafe a dojít si na toaletu, ocitl jsme se v nějakém vchodu do budovy, ležící jedno patro pod zemí. Plno lidí okolo mě a všichni stejné kalhoty a triko, což mi jasně dávalo najevo, že byl server zrovna spuštěn. Jediné, čeho jsem si po absolvování seznámení s ovládáním všiml, byla postava ženy stojící u sloupu s ikonou nad hlavou. Došel jsem a promluvil s ní. Z tabulky, která se přede mnou objevila, mi bylo hned jasné, o co jde. Postava vám přímo nenabídne úkol, jež máte jít splnit, ale jen nějaké počáteční informace a ukazatel náklonosti (reputace). Čím vyšší reputace, tím větší přístup ke zbraním a výbavě.

apb_06.jpg apb_07.jpg

Komu patří tohle město?

Jak to bude ve hře s náplní a úkoly mne zajímalo hned od prvních videí a hned jsem šel vyzjistit, jak to ve finále funguje. Po promluvení s NPC již nebylo v budově co dělat, vyšel jsem po schodech ven, nadechnout se virtuálního vzduchu. Na první pohled jsem zjistil, že svět zase nevypadá zas až tak úžasně, jak jsem si původně představoval, ale budiž. Grafikou se budeme zabývat až posléze. Hle, auto, už jsme u něho a už ho kradu. Zde jsem se poprvé ve hře zasmál a patřičně pobavil, když avatar vytáhl páčidlo a začal se patřičně vrtat ve dveřích s animací ve smyslu "jsem nenápadný, nevidíte mě", doplněnou o kruhový indikátor progresu.

apb_art3.jpg

Nasedl jsem a šlápl na plyn. Jízdní model je takový všelijaký. Nevím, zda si vzpomenete na závodní arkádu Street Legal Racing: Redline, kde byl podobný suchý jízdní model. Ne zrovna špatný, ale suchý? Tak podobně na mne zpočátku zapůsobil zde použitý, který jak opakuji není zrovna otřesný, ale řekl bych, že jednou tak horší jako v GTA IV. Na to, že automobilové honičky mají tvořit 50 % hry, je to poměrně škoda.

apb_08.jpg apb_09.jpg

Ale jak jsem již řekl, není nejhorší a samozřejmě nekomu bude sedět více, někomu méně. Na druhou stranu je pěkné, což jsem zjistil po vypáčení dalších asi pěti aut, že se automobily jízdními vlastnostmi poměrně liší model od modelu. K automobilům nutno dodat, že ne pokaždé musíte řešit své dopravní problémy ukradením automobilu na ulici. Můžete se stát vlastníkem svého automobilu, který je zaparkován v garáži. Toto auto můžete následně dle libosti upravovat.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,