První dojmy: Command and Conquer 3: Tiberium Wars – třetí se směje

Více něž deset let po prvním díle se autoři přes mnoho levobočků propracovali až k číslovce tři v názvu. Kane se vrací, bere s sebou i celé bratrstvo NOD a GDI mají plné ruce práce. Do toho všeho ještě přišla třetí rasa a hráčské srdce spokojeně plesá.
První dojmy: Command and Conquer 3: Tiberium Wars – třetí se směje

Platforma: PC, X-Box 360
Typ hry: RTS
Výrobce: Electronic Arts Los Angeles (
http://www.ea.com/)
Distributor v ČR: EA Czech (
http://www.electronicarts.cz)
Homepage:
http://www.ea.com/commandandconquer/
Datum vydání: 28.3.2007
Preview:
http://doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=115729

Tiberium se vrací a přináší s sebou hromady zábavy. Nedávno se objevila demoverze dalšího dílu strategie Command and Conquer s podtitulem Tiberium Wars. Vzhledem k velikosti si možná někteří z vás nemohli dovolit ji stáhnout a musejí čekat na nové Doupě, kde se jistě objeví. Aby bylo ale čekání příjemnější, zkuste se podívat, co je v posledním díle ságy okolo Tiberia nového. A že je se na co dívat.

Džójn d ármy

Pokud zabrousíte trochu do historie, do dob, kterým se dá pomalu říkat herní středověk, naleznete jistě společnost Westwood. Ta, mimo jiné skvělé počiny, dala v podstatě základ žánru real-time strategií, když v roce 1992 vydala hru Dune 2. O tři roky později došlo k dalšímu zlomu mezi strategiemi, když ta samá společnost představila první díl série Command and Conquer. Nedlouho poté se značka poprvé větví s odnoží Red Alert, představující alternativní minulost okolo studené války. Poslední odbočkou je pak Generals, kde se dostáváme do současnosti. Společnost Westwood jako taková sice už neexistuje, ale pod křídly Electronic Arts vzniká třetí díl původní války na Zemi zasažené Tiberiem.

  
Elitní jednotka na střelnici * Bum, padá dům! * A padl jako podťatý

V temné budoucnosti se na naší modravé planetě objeví cizí látka známá jako Tiberium. Ta má silně mutační účinky na jakékoliv prvky, které se vyskytnou v její blízkosti, nejčastěji snižuje počet elektronů v každém atomu. Za pomocí této látky se snaží teroristická organizace Bratrstvo NOD dosáhnout celosvětového míru podrobením všech lidí. Proti nim stojí nadnárodní Global Defense Initiative, snažící se ochránit zbytky staré civilizace. Ve třetím díle probíhají různé bitvy již skoro třicet let a starý vůdce NOD Kane se opět objevuje, aby kázal davům. A do toho všeho přichází ještě nová rasa, žádní lidé, nýbrž mimozemští Scrin.

Command and Conquer 3: Tiberium Wars (170 MB) - upoutávka s velkou částí intra

Command and Conquer 3: Tiberium Wars - demo (1,2 GB)

Už samotné intro, jež je součástí obří demoverze, připoutá člověka k obrazovce lépe, než svěrací kazajka sváže ruce za zády. Ostatně, prohlídněte si jej sami, uvidíte, že hned zatoužíte si zahrát. Klasická hláška „Welcome back, commander“ vás uvede do menu a po pár kliknutích jste v první misi. I když se považuji za zběhlého v různých strategiích, tutorial jsem nevynechal a jak se ukázalo, tak to byla správná volba. Hned do začátku se vám totiž ukáže, že více než kdy jindy bude záležet na správném složení armády.

  
Barvičky, spousta barviček * Všichni střílí do budovy, která se urputně snaží stát * Tato slečna vás bude provázet

Klasičtí vojáčci s útočnými puškami jsou základní jednotkou, ale hned do začátku dostanete jednu z jednotek pokročilejších. Vybaveni pulsními puškami, tryskami a silným brněním jsou vojáci GDI smrtící jakékoliv pěchotě. Ostatně, pokud si pamatujete známý obelisk v rukou Bratrstva NOD, který dokázal jedním paprskem usmažit jakéhokoliv pěšáka, pak pulsní zbraně mají podobný efekt. A hned dvě takovéto jednotky (ano, nyní se pěchota pohybuje v jednotkách) se vám dostanou pod ruku na začátku výukové mise. Proti vám přitom stojí pouze patetický odpor řadových vojáků NOD, kteří se rádi podívají na nová místa, bohužel ve formě prachových částiček po zásahu vašich bojovníků.

Džójn d bradrhůd

Hry od Westwoodu musejí snad mít vždy nějaká specifika co se ovládání týče. Ano, máte zde interaktivní kurzor, jehož účel se mění dle potřeby, ale pokud jste zvyklí na uniformní ovládání většiny současných strategií, budete v některých drobnostech překvapeni. Rychle se však sžijete s detaily a své vojsko budete vesele prohánět po mapě. Situace je zlá, ba přímo kritická, takže se v některých momentech máte co ohánět. A když je nejhůř, tak i na Ion Cannon dojde.

  
Zajímavá je databáze jednotek, budov a dalších užitečných znalostí * Nepřátelská budova dostává slušné kapky * Čípak je základna? Už moje

Tuto smrtící zbraň budete moci v praxi odzkoušet hned v ukázkové misi, která vás provede za ručičku od počátků GDI až ke zničení základny NOD. Postupně tak poznáváte staré známé jednotky, jako jsou inženýři a helikoptéry Orca, se kterými bojujete mimo jiné i proti klasickým buginám bratrstva. A opět je vidět výrazný rozdíl v různých jednotkách, protože pokud je správně nezkombinujete, nebudete schopni se poměrně chytře sestavenou obrnou protivníka dostat. Přitom si odzkoušíte klidně i nepřátelskou technologii, pokud se vám podaří zabrat a udržet některou z protivníkových budov.

I když demoverze představuje hraní pouze za GDI, je poznat, že obě strany budou klasicky odlišné. Nečekejte rozdíly pouze v barvách, ale podle všeho bude potřeba vždy posoudit nejprve vlastní arzenál a pak až volit strategii. GDI vycházejí z technologické nadvlády, která je vyvážena mohutností jejich armády a její celkovou pomalostí. Zato NOD se orientují hlavně na rychlost, nenápadnost a  strategii udeř a zmiz. Zatím jsem neměl na vlastní kůži možnost otestovat si Scriny, ale dá se předpokládat, že se máme na co těšit.

Jů vil bí esimilejtid

Rozhodně však můžeme očekávat poutavé videosekvence, kterými je série proslulá. Propracované do každého detailu nejen drží příběhovou linii, ale také motivují hráče k pokračování ve hře. I když je většina děje předvídatelná, může se stát, že něco přehlédnete a pak se vám to najednou objeví před očima jako dílek skládačky, který váš pes šikovně schoval do ledničky. I když jsou po technické stránce animace jednoduché, jsou udělány profesionálně.

   
Ion Cannon ready * Ion Cannon charging * Něco se pokazilo

Pokud se mohu rozplývat nad filmovými sekvencemi, grafika mne nalezne jako pouhou loužičku na podlaze. Možná to bude zřejmé i z okolních obrázků, ale Westwood zase posouvá hranice grafiky u žánru RTS. I ty nejzbytečnější věci jsou zpracovány do detailů, a pokud máte dostatečně výkonný stroj, můžete se vesele ochat povedenými efekty. Sledovali jste někdy třeba boření stavby? Pokud ne, můžete se podívat ve výcvikové misi a hned máte předtsavu, jak to vypadá i doopravdy. Dokonce i zvuky jsou věřohodné. A to nemluvím o namluvení celé hry, které doplňuje atmosféru boje.

Vypadá to, že Electronic Arts nesáhli vedle a čekání na další díl série Command and Conquer se hráčům vyplatilo. Těžko soudit před vydáním plné verze, ale podle všeho se máte na co těšit. Já se ještě jednou podívám na zoubek těm fanatikům, přeci mě jen tak neporazí jakási umělá inteligence.

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: EA LA | Webové stránky hry

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

24.  5.  2018 | | 20 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Detroit Become Human: co stojí svoboda? (recenze)

Detroit Become Human: co stojí svoboda…

Quantic Dream opět přináší příběhový epos z žánru, ve kterém je špičkou. Podařil se úspěšný návrat?

24.  5.  2018 |
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
State of Decay 2: už jsou tady zase (recenze)

State of Decay 2: už jsou tady zase (r…

Další zombie apokalypsa je tu, jste na ni připraveni?

21.  5.  2018 | | 1 N/A