Rozhodně bych si nedovolil říct, že autor recenze je jednoduše pitomec, pravdou je, že každý má rád trochu něco jiného a ne každému musí tahle hra automaticky padnout do noty. Na druhou stranu i mě při četní preview zarazilo to, že autor nejprve celou hru označil za naprostý paskvil a posléze vyjmenoval řadu herních možností, které mě osobně přijdou minimálně velmi zajímavé a možná mi prominete (asi jsem toho neodehrál tolik jako většina z vás) i poměrně originální. Demo samo na mě působilo vysoce atraktivně, už samotný fakt, že hra má velmi blízké vstahy s Arkane studios, kteří mají na svědomí Arx Fatalis mě příjěmně nabudil. Jistě, po odehrání Arxu jsem byl jednak zklamán malými lokacemi a krátkou herní dobou (snad kvůli notorickému návyku na The Elder Scrolls a Gothic), ale především zamrzelo, že docela originální potenciál akční rpg s logickými a vůbec mnoha kombinačními prvky nebyl zdaleka využit tak, jak by být mohl. Při pohledu na Dark Messiah se musí každému podobnost s Arx jevit jako naprosto zjevná (pochopitelně vyjma grafického kabátu, kterým mi mimochodem Messiah docela imponuje) a proto například já si od této hry slibuji doplnění toho, co v Arxu chabělo. Dost bych se v soubojích bránil srovnání s Oblivionem, ačkoliv jsem ho dohrál téměř dvakrát a jsem z něho vpravdě nadšen, nevzpomínám si, že bych v něm mohl na jednom místě nepřátele efektně podříznout, napíchnout na bodáky, hodit do ohně, svrhnout na ně dřevěnou podestu, nebo přeseknutím lana zbortit část podlahy na které stojí, nemluvě o dalších možnostech. Kvůli faktu, že se ve hře dá schovat za štít přece nemůžeme celek poslat do pekla zkopírovaných slátanin. Zkrátka já jsem byl z dema velmi příjemně překvapen, ale doporučuji emotivně hodnotit až výsledný produkt v duchu toho co v demu uvádějí atuři - this software is prelease and should not be considered complete.