PC | X360 | PS3 | Akce | Preview

První dojmy: Far Cry 2 – jak se zabijí v Africe

Po menších odkladech se vybraným novinářům konečně představil Far Cry 2 v hratelné verzi. Byli jsme u toho a přinášíme ještě žhavé postřehy.

I když první díl Far Cry vyšel ve stejném roce jako Half-Life 2 či Doom 3, nezapadl. V přímém souboji nejenže obstál, ale vytvořil okolo sebe vlastní kult, na který bude druhý díl navazovat. Ale to je také vše, co budou mít obě hry společné. Pohádku o přesunu hry k jinému studiu (původní tvůrci z Cryteku loni obšťastnili svět svým Crysis) ale jistě dobře znáte (pokud ne, prostudujte preview). V tomto článku totiž nebude řeč o slibech, ale o tom, jak Far Cry 2 opravdu vypadá a jak se hraje.

Odcamcaď pocamcaď

Volnost, otevřenost, svoboda. První dojmy nenechají nikoho na pochybách, že to autoři s otevřeným světem myslí vážně. Zhruba pětadvacet kilometrů čtverečních afrických lesů, plání a hor čeká jen na vaše prozkoumání. Hra nabídne dohromady dvě mapy o této rozloze, tvůrci ale dosud neví, jak přesně do sebe obě oblasti zakomponují a jak plynulý bude přechod mezi nimi. Každopádně případnou loadovací obrazovku při transportu z jedné oblasti do druhé si dobře zapamatujte – nikde jinde vás hra nahráváním nezpomalí.

farcry01.jpgfarcry02.jpg

Ono taky není moc důvod. Africký stavební průmysl má svou světlou budoucnost teprve před sebou a i nejlepší chatrče, jež na svých toulkách divočinou potkáte, mají dispozici 1+nic. Sem tam jich najdete více pohromadě, v tom případě ovšem většinou nejde o mírumilovnou vesnici, ale tábor po zuby ozbrojených banditů. Jestli budou na mapě rozeseta i klidná městečka pro oddych a nakoupení vybavení, tvůrci neprozradili. Po pravdě by ale smysl příliš nedávala, protože zaměření Far Cry 2 je čistě akční.

Klasická střílečka, zhruba třicet zbraní, granáty, Molotovovy koktejly (to abyste mohli efektně zapalovat sluncem sežehlou trávu všude kolem) a mapa s kompasem. A kromě toho pár postav do dialogu a desítky nepřátel.

Dvakrát měř, jednou je všechny seřež

Kde jen začít? Prezentace nás vrhla přímo do džungle s možností výběru mezi dvěma misemi (buď, anebo). V malé chatrči (základně) hráč potkal dva nezávislé bojovníky a krom nezbytné konverzace na téma „kolik fragů dnes máte“ si mohl mezi oběma kolegy vybrat, a determinovat tak svůj další úkol. Jejich variabilita bohužel nebude příliš vysoká. Standardní zabij, znič, ukradni & uteč z toho živý pravděpodobně autorům vystačí na celou hru.

farcry03.jpgfarcry04.jpg

Zpátky k úkolům. V obou případech se nejdříve ovšem musíte dostat na místo určení. Mapa se otvírá přímo ve hře, hlavní hrdina do jedné ruky chytne klasického turistického průvodce, do druhé vezme kompas a srovná jej s mapou. Když chcete víc na západ, jednoduše pootočíte postavu víc doleva. Maličkost, ale potěší.

Autoři mají ve hře připravenou spoustu dopravních prostředků a budou chtít vám je ukázat. Proto budou cíle často docela vzdálené. Stačí si ale pomoci šikovně odloženým vozem, člunem či rogalem a hned je cestování veselejší. V jedné části hry musíte zlikvidovat všechno, co se hýbe v jednom nepřátelském táboře. Hra vás nikterak nenavádí, kudy jít. Tábor není uzavřený gulag, ale normální soubor několika dřevěných obydlí obklopený travinatým porostem. Přístup volný takřka ze všech stran. V ideálním případě, když hráč není pako nebo moc nekoukal na Ramba, si nejprve v klidu celé místo obejde a zvolí vhodnou strategii. Na mapu se automaticky zapisují využitelné objekty (vozy atp.), takže se dá vše teoreticky dopředu naplánovat, včetně únikové cesty.

art.jpg

V praxi je Far Cry 2 poměrně zběsilá střílečka, takže plány mohou rychle vzít za své. Vědět, kde se skrývá bugina, ale může být často otázkou života a smrti. Samotný boj autoři líčili v nejrůžovějších odstínech – chytří nepřátelé, kteří nasednou do auta a budou vás stíhat, reagovat na probíhající přestřelku, případně sami využívat výhod prostředí a zachraňovat spolubojovníky. Bohužel zatím neumí nic. V prezentované verzi bylo zázrakem, když se za vámi otočili po vaší několikanásobné palbě do jejich zad. Kvantita (v rozumné míře – cca 20 vojáků na tábor) ale udělala svoje a zejména kolegové, co příliš nekamarádili s xboxovým ovladačem (k dispozici byla ale i PC verze), měli docela problémy.

farcry05.jpgfarcry06.jpg

Se smrtí se pojí zajímavý nápad, kdy vás v okamžiku, kdy už počítáte andělíčky, zachrání parťák, zvedne ze země, donese do úkrytu a po zbytek úkolu bojuje bok po boku. Vůbec vedlejší postavy hrají ve hře poměrně důležitou roli. Na začátku si vyberete z desíti mužských postav s vlastní historií a podobou. Zbylí (+ dvě ženy) jsou náhodně rozházeni po mapě, kde plní roli zadavatelů úkolů, ale i parťáků. Postupně si u každého budujete respekt, který vás může přivést ke speciálním úkolům, tajným informacím či zbraním. Anebo vám jen pomůžou likvidovat nepřátele. Příběh se tím příliš nezmění, vedlejší mise vás ale mohou přivést k dalším informacím.

Tráva opravdu hoří

Jde zapalovat tráva! Tím můžete zablokovat nepřátelům únikovou cestu nebo si jistit týl. Chatky sice hoří, ale ani pár set stupňů z nich hromádku popela neudělá. Grafika je určitě povedená, i na Xboxu je detailní (i když je patrné dokreslování detailů), střídání dne a noci bude automatické, v praxi jsme jej ale neviděli. Pokud bude akce v noci, budete moci zalehnout v základně do pelechu, a posunout tak čas. Kromě barvy pozadí se v noci změní i chování stráží, které budou obezřetnější, ale zároveň také méně vidět.

Naneštěstí právě tyto zajímavosti, vlastnosti, které dělají z tupé střílečky originální adrenalinový zážitek, tvůrci pořád nemají připravené k veřejné prezentaci. Na Ubidays nám představili kulisy, dobře promyšlené, pečlivě připravené a hezky nabarvené. Jaké se v nich ale bude hrát divadlo, to se dozvíme až na podzim.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Ubisoft Montreal | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 24. října 2008
  • Atmosféra Afriky
  • Dlouhá herní doba
  • Výborná grafika
  • Skvělý editor
  • Slušná AI
  • Otravný stereotyp
  • Respawn nepřátel
  • Zdlouhavé cestování
  • Neprovázanost s dějovou linkou
Diskuze (21) Další článek: Recenze: The Bourne Conspiracy - radost z lámání kostí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Obnovitelné zdroje do 50 kW bez licence i stavebního povolení. Klíčová novela vstoupila v platnost
Filip KůželStanislav Janů
LegislativaObnovitelné zdrojeFotovoltaika
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Recenze hry Dead Space. Návrat hororové legendy v parádním remaku

Recenze hry Dead Space. Návrat hororové legendy v parádním remaku

Remake herní legendy Dead Space se nejevil jako něco, bez čeho by hráči nepřežili, ale i tak se k tomuto kroku autoři z Motive Studio pod taktovkou EA osmělili a vylepšili originál po všech stránkách a přidali novinky navíc.

Michal Polok
RemakeDead SpaceRecenze
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2

Aktuality

9:17 | Český hit American Truck Simulator se v budoucnu rozšíří o mapu Kansasu. Ještě před tím ale přijde DLC se státem Oklahoma 
30. ledna | Ovladač PlayStation 5 DualSense Edge se objevuje v nabídkách českých e-shopů. Doporučená cena je 5990 Kč. Skladem bude v průběhu února či března 
28. ledna | Příběhová linka Hogwarts Legacy je na 40 hodin, dokončení včetně všech vedlejších aktivit zabere přes 100 hodin. Hra vychází 10. února 2023 
27. ledna | Série Uncharted končí, alespoň tedy v režii studia Naughty Dog. Potvrdil to kreativní ředitel Neil Druckman. Pokračování The Last of Us ale nevylučuje 👉 

Únorový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu