První dojmy: Final Fantasy XII – velké změny

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 32

Diskuze k článku

Horis  |  14. 09. 2006 13:03

Nedělejte z toho horor na ff 12 se klepu a to jsem dohral vsechny dily

 |   |  Odpovědět
kiseki  |  27. 03. 2006 13:18

Je to ještě lepší než sme doufali!Z vagrant story to má pouze atmosféru hradů a kostýmů.Souboje sou boží a vůbec nenuděj a nejsou zmatený.Grafika vedlejších postav je výborná akorát Fran (ta s těma zaječíma ušima) mluví jako chlap.Lokace jsou velke a vubec PS2 nezpomalují.Ty mise v demu byly vedlejší questy,které dostáváte v hospodě.Příběh je bombastickej a plnej emocí.Hvězdný války připomíná pouze hlavní záporňák protože nosí masku a ty bojové filmové sekvence.(možná japončíci chtěli ukázat Americkejm blbečkům jak se dělá výprava).Nejlepší hratelnost a zábavnost ze všech FF (můj názor) akorát hudba je slabší.Nobudo už nemá nápady,dokonce i vykrádá sám sebe.AI spolubojovníků je taková jakou si nastavíte.V menu u Gambit slotů.Tam se definuje co mají v jaké situaci dělat.Jestli ůtočit na to na co ůtočí member.Zda kouzlit Cure když někomu klesají životy.Nebo pouštět ledová kouzla na ohnivé postavy a naopak.Vagrant to rozhodně není a souboje se NEPAUZUJOU!Prostě jdete krajinou,uvidíte vlka,postava automaticky vyndá šavli a vy kliknete do kterýho má kuchat (když je jich více) po zhebnutí není fanfára jen oznámení co ste našli a kolik je za to skušeností.A jdete dále.Přechody mezi lokacemi sou vyznačené hvězdičkama jakoby lano přes cestu.Města jsou živé a plné lidí.Hraju jap verzi s přeloženejma tabulkama.FFXII nepůsobí tak Americky jak se všude píše...

 |   |  Odpovědět
lukasenko  |  10. 04. 2006 11:01

a na ty anglicky titulky je treba nejaky patch nebo jsou primo obsazeny ve hre?? rozumis tedy pribehu?

 |   |  Odpovědět
Kiseki  |  14. 04. 2006 15:15

Vše překládá partička nadšenců na http://ff12trans.pbwiki.com/

 |   |  Odpovědět
SSX  |  11. 02. 2006 11:59

Co se týče článku, neobtěžuji se ho číst... ztráta času
demo jsem hrál a dojmy jsou rozporuplné, bitvy působí v realtime zmateně... grafika vedlejších postav otřesná (X-2 překonáno?)...pozitiva? Snad v plné verzi

 |   |  Odpovědět
Roman  |  06. 01. 2006 19:00

Jsem velky fanda ff hrajuto od sedmeho dilu az po desaty taky jsem si koupil styrsi dyli pozdeji vydane na playstation a moc se boji aby moje nejoblibenejsi rpgckova herni serie dopadla nak spatne hlavne ne jako Vagrant Story  nemuzu pochopit zeto chteji udelat na spusob stilu Vagrant Story to jsem vubec necekal brobyha tam mnoho zmen a toho se bojim taky ze odesel zakladatel final fantasy vjerim ze to dopadne dobre ale ne Vagrant Story  proboha to ne !!!!!!!!!!!!!!

 |   |  Odpovědět
endlife  |  02. 01. 2006 17:46

tak nám umřelo final fantasy, paní müllerová..

a) pamatuju se, jak jsem kdysi na chatu (nebo v icq) v diskusi, kdy bude mít cenu ještě hrát ff, řekl, že do doby, kdy bude mít vývoj pod rukama sakaguchi, bude to dobré.. ale co, přichází jiná doba, třeba bude zase dobře.. a já až budu mít čas, tak budu mít důvod koupit xbox ;)

b) dojímá mě, že jsem tady (sice s měsíčním zpožděním) našel všechny ty lidi z ff komunity, která tady byla před x lety.. x.. čtyřmi? to jsou čtyři roky? když dneska zajdu na ffchatu pokecat, skoro nikoho tam neznám a skoro nikdo mě nezná.. a najednou jsou tady skoro všichni, už chybí jenom bro a omni.. dojetí ;)

 |   |  Odpovědět
Killerko  |  23. 12. 2005 15:07

Ten bojovy system vyzera fakt dost akcne.. akoby to cele prebrali z FF11 hehe (zeby taka ff11 offline?). Ale pokial to bude mat dobry putavy pribeh plny zvratov, necakanych situacii, emocii a dobry vyvoj postav tak to bude urcite stat zato nech to ma akekolvek velke zmeny. Inac mam tiez trochu obavy kedze cela ta podobnost k star warsom vomne nevyvolava moc dobry dojem... ale ako som napisal pribeh je to najdolezitejsie tak sa nechajme prekvapit co s toho nakoniec vypadne.
A momentalne je moja najocakavanejsia hra aj tak KH2 ktore tu bude uz co nevidiet :> a potom esta taka Grandia 3 napriklad... =)
PS: je lepsie mat trochu obavy s tym ze vas to potom este moze pekne prekvapit ako sa nato velmi velmi tesit a hra vas napokon sklame :P

 |   |  Odpovědět
Dr.Final, Chocobo  |  17. 12. 2005 17:57

oprava:
ff je serie stara, ale dil XXI jeste fakt neni... :))oprava samosebou na FF XII

 |   |  Odpovědět
Dr.Final, Chocobo  |  17. 12. 2005 17:56

tohle je fakt hodne stara sestava .)
joa sem nevidel dlouho, zella taky ne a takovej director? hhhh :D to mi bylo jeste 14, kdyz sem tyhle lidi poznaval..

co se tyce FF XXI, taky se toho HODNE bojim, pac.. miluju FF prave pro to kouzlo, co mela kazda FF. Nedokazu to popsat.. V jistym smyslu byly vsechny FF stejny.. proste takovy ty situace, kdyz se delo neco smutnyho, kdyz si cela parta nekam hacla a povidali si.. u FF XII, ktera je tak revolucni a akcni atd... mi to prijde jako klise, az to postavy udelaj.. ale snad ne :) kdyz to bude mit poradnej scenar a poutavej pribeh, tak sem schopnej snest i 2D grafiku na PS3 xD

uvidime, jelikoz k vanocum konecne porizuju PS2, tak si FF XII ROZHODNE nenecham utect. az bude, tak ji koupim i kdybych nemel na chleba :) FF je proste FF a jeden clen tymu (ac jeden z nejvyznamnejsich) snad hru tolik neovlini, kdyz odesel. necht zije FF .)

 |   |  Odpovědět
SSX  |  11. 02. 2006 11:50

Re: ...az bude, tak ji koupim i kdybych nemel na chleba :)
Z tebe by se měli poučit kokoti jako Crispos a spol... ...nice man

 |   |  Odpovědět
Sir Loon  |  01. 12. 2005 10:26

Nevim jestli pocitani dilu serie bylo zrovna nejstastnejsi, protoze FF Tactics byl taky plnohodnotny dil. Dil na GC se jmenuje Crystal Chronicles :) Pokud vycitate hre to, ze neukazuje nepratele na velkou dalku, tak byste si meli precist neco o programovani, vykreslovani a podobne. aby se prisera objevila na plnou vzdalenost byste si museli pockat minimalne na PS3 :) ano v online RPG jako sou WoW, RO a podobne se prisery nevykresluji na vzdalenost vetsi nez je nutne, protoze by to bylo hardwarove neunosne.
takze podtrzeno secteno pockam si radeji na KH 2, pokud ho zase neodlozi o cely rok :)
btw. nevim proc ale popup filtr mi blokuje tenhle formular pro psani prispevku :) jinak zdravim vsechny, snad az na Joa :)

 |   |  Odpovědět
joe  |  09. 12. 2005 22:53

... co tak 65 000+ pandulakov naraz na ploche,viditelnych na maximalnu vzdialenost  /az do rozlisenia obrazu,a velkosti jedneho pixla/,hovorim o IKUSAGAMI na PS.

 |   |  Odpovědět
joe  |  09. 12. 2005 22:55

... oprava .. na PS2.

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  01. 12. 2005 10:01

Demo jsem nehrál, ale podle obrázků se mi celkem výrazně nelíbí grafika. Taky vám hlavní hrdina připomíná herečku Colmenares, takovou tu blondýnku, co hrála hlavní role ve telenovelách Manuella a spol? Mám takový neblahý pocit, že počínaje devátým dílem Final Fantasy plyšovatí a trochu se obávám ubrečených mončičáků a načančaného princeznování ve dvanáctém dílu. Nic proti sladkobolnosti - byla i v mých oblíbených FF7 a FF8, ale co je nevkusné, je nevkusné.
Jestli Final Fantasy půjde cestou amerikanizace, disneylandismu a dejaponizace, tak snad ať zajde a my se těšmě na Lost Odyssey a spol...

 |   |  Odpovědět
joe  |  30. 11. 2005 22:46

... koho este bavi FF seria,ta povodna zanikla prisernym dielom FF8,nudou ako v FF9,sialenym hnusom FFX a FFX2,japonske RPG,ale hovno,remeselne male nudne nic pre siroke davy,FF12 je kvalitativne daleko daleko za FF7,FF je definitivne pase,deti ... zeny  a noobs,ktori to budu hrat nech si uziju.

 |   |  Odpovědět
director  |  01. 12. 2005 08:02

ano suhlasim ... seria FF u mna rovnako zacala ako aj skoncila siedmym dielom ... aj ked som hral vsetky diely po nej(okrem ffx2), ale nic noveho a zabavnejsieho neprinieslo ... nastastie je tu mnoho inych a kvalitnych jrpg titulov, ktore stoja za ten cas ...

 |   |  Odpovědět
SSX  |  11. 02. 2006 11:43

tak pravili kokoti...

 |   |  Odpovědět
Dark_one  |  30. 11. 2005 16:10

"Final Fantasy XII totiž obsahuje takové množství změn, že s původní sérií má minimálně z hlediska samotného hraní společného již jen pramálo"
Skutecne? Zacne souboj, vy cekate az se vasim postavam nabije bar, potom jim zvolite danou akci a oni ji udelaji. Jedina zmena je, ze odpadlo zdlouhave nacitani, v jadru zustale souboje naprosto stejne.

"Demo nenabízí bohužel náhled na tabulku, v níž můžete měnit atributy postav či volit taktiku vašich společníků (pokud tedy bude tato volba v plné verzi obsažena), takže o dalších podrobnostech se bohužel rozepsat nemohu."
Zil autor clanku posledni rok v jeskyni? Kde je zminka o gambitech (nebo taktice spoluhracu, jak tomu autor prezdiva), kolem kterych se bude system FF XII tocit a ktere zde budou mit stejne dulezitou roli jako materie ve FF VII?

 |   |  Odpovědět
Squall  |  30. 11. 2005 18:28

Změny se týkají především samotné činnosti, kterou hráč provádí. Běhání během soubojů, ovládání kamery, blokování útoků, automatická činnost spolubojovníků vše je jinak než v původní sérii. To že začne boj, postavám se nabije bar a postava provede akci je věc, kterou obsahuje nejen Final Fantasy, ale téměř každé Japonské RPG. V článku je to i tak popsáno.
Taktika spoluhráčů není (!!!) v hratelném demu Final Fantasy XII nijak prezentována a proto se o ni také nijak nezmiňuji. Pokud bude v plné verzi základem bojového systému, určitě se o tom dočtete i zde. V demu tomu tak není. To co v demu je (fakt, že spolubojovníci útočí automaticky) je v článku napsáno. O gambitech se můžete dočíst v poznámce kolegy. Ostatně... Dokud nebude vydána plná verze můžeme se jen domnívat jak to všechno bude. I v demu je uvedeno, že v release verzi budou rozdíly.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  30. 11. 2005 11:37

Předem příspěvku zdravím Squala a Rinn! A začínám být zklamaný podle toho co popisujete, protože to co skutečně dělalo FF tím čím byla mi velmi silně zatím v popisu tohoto 12 dílu chybí...
Mám rád sérii hvězdných válek, ale v kombinaci s FF si to v žádném případě nedokážu představit a ani nechci! No vypadá to, že FFX byla asi skutečně vrcholem série který už nikdy nebude překonán. Řekl bych, že jestli je nějaká naděje na lepší časy, tak maximálně může vyjít díl který se vyrovná starším, ale už je asi nikdy nepřekoná. Nevěřím, že se dá ještě hrou vyjádřit více emocí jako tomu bylo třeba v FFX když Auron definitivně navždy mizí..potom scény Tiduse a Yuny...nebo v FFIIV scéna s Aeris když umírá atd. Je toho moře nevim, tohle už se asi překonat nedá a aspoň se tomu vyrovnat bude nesmírně těžké.
Nadpis mého příspěvku je rozpaky a ty mnou teď hnuly po přečtení tohoto Preview velice moc!
Ale naděje umírá poslední a to je vždy i krédo postav z FF

 |   |  Odpovědět
Squall  |  30. 11. 2005 12:26

Také zdravím. Final Fantasy XII nejspí (soudě podle dema) nebude špatnou hrou. Naopak půjde jistě o kvalitní RPG, které je jednoduše jiné než ostatní FF.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  05. 12. 2005 13:20

Tak jsem už taky dohrál demo a je fakt, že to zas tak špatný nebude, teda kromě těch bitev, protože je to fakt trošku větší chaos. Občas jsem skutečně nestíhal všechno registrovat a nechápal jsem třeba jak získám možnost vyvolat Summona.
Ano vyvolat jsem ho nakonec dokázal, ale co jsem získal abych měl tu možnost jsem prostě přehlédel. A celkově je to trošku prostě nepřehledné, ale to je možná otázka zvyku. Jinak nemám výhrady...zase na druhou stranu demo je tak krátké, že jsem ho měl (obě mise-slovo mise ve mě vyvolává nepřijémné vzpomínky) dohrané za 15.min, takže něco soudit je zbytečné.
Potěšily mě ale i maličkosti, které dokazují, že jde o FF, např. hudba, itemy, menu a design úrovní který se podobá FFX.
Takže necháme se překvapit jak bude nakonec hra vypadat. Už se nemůžu dočkat!

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  30. 11. 2005 16:05

Ale to vieš, že všetko sa dá prekonať. Prekonať sa nedá len to, že sa nedá vrátiť čas, keď si s FF začínal

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  30. 11. 2005 10:44

No konečne nejaké dojmy. A hlavne od fandov, tak to má byť (zdravím starú posádku FF lode ).
Demo som sám zahral a môžem súhlasiť, že je to revolučný diel, hlavne, čo sa týka full 3D prostredia, volnej kamery a bojového systému. Na ten (hlavne s wait možnosťou) som si zvykol celkom rýchlo, lebo je akoby obšlehnutý z Knights of the Old Republic, čo je celkom zajímavé, po tom, ako sa v článku spomína pripodobovanie FF XII k Star Wars  S čím ale nemôžem príliš súhlasiť. V animačkách som nezaznamenal nič, po čom by som mal dojem, že ide o Star Wars. A zdá sa mi, že tento predsudok nastal po zhliadnutí istej postavy v brnení, ktorá niekomu pripomína Darth Vadera. Kto ale videl koniec prvej animačky, tak videl, že tých postáv je tam viac...Inak že tam sú velkolepé boje...no a čo? Každá FF bola v niečom ohromujúca a keďže má ísť o boj medzi dvoma královstvami, tak je to pochopitelné. Tiež by ma zajímalo, kde ste prišli na to, že príbeh má byť tuctový a hlavne podobný SW...asi mám nejaké medzery, ale nikde som o príbehu nevidel načrtnuté ani ň. Ja radím - počkajme si na full verziu

 |   |  Odpovědět
Squall  |  30. 11. 2005 12:21

Zdravím Grahf. Z příběhu tam skutečně nic moc řečeno není a proto jej nelze zatím hodnotit. Z animaček u Final Fantasy XII však již nepryští originalita jak tomu bylo u dema FF X. Zpodobnění se SW je na místě ať už hovoříme o vizuální stránce či obsahu v animacích (viz. obrázky) a nebo o skladbě hlavních tří hrdinů, kteří až nápadně připomínají (chováním a vystupováním) Luka S., Leiu a Han Sola... Ušatá společnice svou zamlklostí a tvrdým výrazem už jen doplňuje posledního člena party Chewbaccu (v ČR Žvejkala :)). Tím brněním to určitě není. :)

 |   |  Odpovědět
OCELOT69  |  30. 11. 2005 12:36

Hmm, také by mě zajímalo, kde bere autor takovou jistotu o příběhu. Snad né z těch čtyř pěti vět co je pronešeno v CGI traileru - řekl bych, že ve SQUARE nebudou určitě tak hloupí, aby prozradili vše.
Jinak bych se rád vyjádřil k level designu FFXII o kterém jste se moc nezmiňovali. Ačkoliv jsem miloval FFX, jednotlivé "levely" byli stupidní. Mohli jste běžet kam jste chtěli, ale moc možností výběru Vám hra zkrátka nedávala. Většinou jste zkrátka běželi dopředu s možností jedné, max. dvou odboček. To co ovšem ukazuje FFXII jak ve dvou (ač omezených) demolevelech, tak hlavně ve druhém traileru po dokončení dema je na hony vzdáleno lacinému level designu FFX.

 |   |  Odpovědět
ocelot 69  |  30. 11. 2005 09:07

Včera jsem si demo FFXII konečně zahrál a líbilo se mi. Jsem trošku zmatený ze soubojového systému (ale je to určitě otázka tréninku), osobně se moc modlím za to, aby se dal ve hře zapnout WAIT systém (tj. při vyjetí menu, se hra zapauzuje) což by vneslo do systému více strategie. Jinak příběhu bych se nebál a postavy vypadají fantasticky.

 |   |  Odpovědět
Dr.misa  |  30. 11. 2005 07:57

Začal bych u bojového systému, který mi dost připomíná, podle popisu recenzenta, bojoví systém v Tales of Symphonia(Namco), kde také nejsem svázán místem boje, ale je možné se pohybovat relativně volně po bojišti, mí přátelé taktéž ovládáni A.I. Zdálo se mi to celkem zajímavé, volný pohyb v reálné čase během boje.
No a k těm změnám, já, jakožto "neznalec" (FF7, FF8, FF10) herní sérky FF jen uvítám zásadní změnu. Hra se otevře hráčům, kteří ji nehráli právě kvůli jakési "zatuchlosti", která se táhla od FF8. Myslím, že změna směrem k Vagrant Story jen prospěje.
 

 |   |  Odpovědět
OCELOT69  |  30. 11. 2005 09:12

Ne, soubojový systém TALES OF SYMPHONIA to nepřipomíná, ten byl spíš podobný STAR OCEANU 3, což je přesně ten typ, který mi u RPG nesedí.
Tenhle je mnohem lepší a nepřepíná se do specielní soubojové obrazovky jako u TOS.
Jinak nevím, o jaké zatuchlosti to mluvíš...

 |   |  Odpovědět
Dr.misa  |  30. 11. 2005 10:47

Mluvím o zatuchlosti herní série, které si naštěstí všimli už i vývojáři a vnesli tak do hry nové světlo.

 |   |  Odpovědět
MOH  |  07. 08. 2006 20:36

Seš mimo.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor