První dojmy: God of War 2 – božský nášup

Nejočekávanější akční hra na PS2 se pomalu ale jistě blíží. Kratos si procvičuje paže, my zase palce. Ovšem než nastane to pravé krvavé peklo, měli jsme možnost ochutnat malou ukázku. A dojmy si pochopitelně nemůžeme nechat pro sebe.
První dojmy: God of War 2 – božský nášup

Platforma: PS2
Žánr: Akční hra
Výrobce: Sony
Vydavatel: Sony
Homepage:
http://www.us.playstation.com/content/ogs/SCUS-97481/site/
Předpokládané datum vydání: duben 2007

God of War. Tři slova v herním světe zosobňující jednu z nejlepších akčních her všech dob. Antická řezanice sledovala osud sparťanského válečníka bez skrupulí jménem Kratos, který si vyšlápl na samotného boha války. Tvůrci vzali fascinující reálie řecké mytologie včetně monumentálních staveb, božského panteonu a známých stvůr, aby je zasadili do dravé a brutální akce. Žádné třeskutě originální nápady se nekonaly, jen mix osvědčených prvků vybroušený do nebeského lesku – chytlavá hratelnost, precizní level design, dechberoucí atmosféra, nezapomenutelné scenérie a špičková herní prezentace. Tím samým na nás už zanedlouho hodlá zaútočit druhý díl, prozaicky nazvaný God of War 2. Nám se ještě před plnou verzí dostala do rukou  demoverze a řekneme vám jedno, naštvanější už snad ani být nemůžeme.

  
Kratos se dokáže pro věc zapálit * Copak? Chceš mi popřát? * Zířáš, co?

Bůh sražený z trůnu

Kratos se sice vypořádal s Árem a usurpoval jeho božský trůn, ale to mu klid na duši nepřineslo. Bohové bývalého válečníka zrovna nepřivítali s otevřenou náručí, spíš se k hrdinovi chovají jako k něčemu smradlavému, co přinesla kočka z ulice. Kratos se tedy obrátil ke svým – sparťanským válečníkům. S podporovou boha války se jejich armáda stala neporazitelnou a plení jedno město za druhým. Právě teď je na řadě slavný přístav Rhodos. Athéna už ovšem nehodlá dále pouze přihlížet masakru a ponouká Kratose, ať nechá svých dobyvačných praktik. Ovšem mocí poblázněný hrdina jen arogantně odsekává a vrhá se svým věrným na pomoc.

  
Na velikosti nezáleží * Krví se nešetří * Hezký bicáky

V podobě giganta síří teror a destrukci, kusy monumentálních staveb létají vzduchem a obránci se vzmáhají maximálně na ustrašené klepání zbrojí. Rozjetého Kratose však stíhá Athénina pomsta – vysává z boha sílu, zmenšuje jej na velikost prostého smrtelníka. Zároveň oživuje proslulý Kolos Rhodský, jenž se loď neloď hrne zničit oslabeného zpupného boha války. Kratos rozzuřený k nepříčetnosti zradou bohyně vytahuje své dvě věrné čepele spojené řetězy s jeho zápěstím a opět je roztáčí nejneuvěřitelnějších obrazců smrti. A právě v tento okamžik se do akce zapojujeme i my.

David proti Goliášovi

První část dema nás zavedla do nádherného antického paláce s obrovskými prosklenými stěnami, kterými Kratosovo řádění pozoruje Kolos svýma blankytně modrýma očima. Na první pohled se od minulého dílu nezměnilo nic – ani ovládání, systém pevných kamer či smysl pro dechberoucí scény. Sekání obránců na kousky je stejně intuitivní a zábavné jako minule, nechybí tradiční počítání úderů a detailní přiblížení na extra brutální exekuci protivníka. Na začátku máte rovnou vylepšené meče, takže jednotlivé údery můžete spojovat do úchvatných komb. K dispozici je i vylepšený první magický útok – Diův hněv. Proto se snad ani nejde divit, že zamsakrování nepřátel trvá pár okamžiků. Zvedáme mříž, postupujeme dál chodbou, hmm, tady cesta končí… Prásk. Jen bleskurychlý úhybný manévr zabránil tomu, aby se z Kratose stala placka. Kolos prorazil okno i stěnu naproti a my jen užasle zíráme. Ale aspoň máme cestu vpřed.

  
Pár momentek ze souboje s Kolosem

Dostáváme se do venkovního prostoru a konečně jsem obrovské soše tváří v tvář. Už první díl proslul velmi nápaditými souboji s bossy a tohle nás přesvědčuje o tom, že laťka zůstala nastavena vysoko. Kolos mlátí kolem sebe obrovskými pěstmi, občas situaci „přisolí“ skupinkou nepřátelských vojáků – to skutečně jen tak ledabyle sáhne do vedlejší budovy a nasype před hrdinu protivníky. Vedle stojící nabitá balista přímo žadoní o vystřelení, takže se odpoutáváme z boje a pálíme. Ovšem Kolos se obrovský kámen chytá a jen tak mimoděk z něj dělá hromádku písku. Jen tak z legrace zkoušíme nabít balistu tentokrát Kratosem a ani tentokrát Kolos nezaváhal a poslal hrdinu vstříc zdi. Je evidentní, že je třeba nějak zlomit ostražitost oživlé sochy. Chvíli zasypáváme obrovské pěsti gigantického protivníka ránami, až  na okamžik skutečně poleví a odvrátí se. Znovu naložíme Kratose do balisty a vzhůru.

  
Tentorkát to nevyšlo * Kolos nevěří vlastním očím * A teď hodina zpěvu

Následuje oblíbená efektní akční vložka, kdy musíte mačkat tlačítka podle zobrazovaných ikon. Je pravda, že po prvním díle nás to už tolik nepřekvapilo, ale stále se jedná o zajímavý prvek, který dává bojům něco navíc. Tentokrát se však nejedná o samotný závěr boje s Kolosem, ale konec první části. Kolos ztrácí jedno oko, ale zároveň posílá Kratose na delší výlet vzduchem. Po menší destrukci cizího majetku úroveň pokračuje dál. Je už docela zbytečné podrobně popisovat další části dema, podíváte se na chvíli pod vodu, dočkáte se i drobné hádanky, pochopitelně znovu zkřížíte s Kolosem a právě uprostřed nejlepšího ukázka hry končí – málem letěl ovladač vstříc obrazovce. Takhle nás nabudit, a pak odkopnout.

Velké čekání

Ochutnání God of War 2 nás rozhodně naplnilo ujištěním, že se nemáme čeho bát. Demo sice neukázalo žádnou zásadní změnu konceptu či nové nápady, ale zábava to byla nebeská. Designéři se blýskli naprosto brilantně navrženou úrovní, ve které jsme neustále nad něčím uznale pokyvovali hlavou. Ať už se jednalo třeba o samotný nápad zasadit Kolose jako středobod všeho dění, nikoliv pouhého protivníka na závěr levelu. Už tak neuvěřitelně vypadající grafika z prvního dílu se dočkala ještě dalšího vybroušení, vše vypadá snad ještě větší, monumentálnější a bohatší. Stylový soundtrack a výborný dabing pochopitelně nesmí chybět.

 

Na co se těšíme
  • Level design
  • Nové nápady
  • Hratelnost
  • Výborná prezentace 
Čeho se bojíme
  • Málo novinek

Příchod God of War 2 už asi nebude mít takový dopad, jako jednička, ale jedno je nezpochybnitelné – čeká nás špičková zábavná hra, jenž nás přiková k obrazovkám na pěkných pár hodin. Jediné, čeho se tak bojíme, je čekání. Sice se jedná o pouhé (pff, pouhé…) dva měsíce, ale i to se zdá jako věčnost. Možná by stálo za to si zpestřit čekání znovu dohráním God of War. Pokud totiž budete mít uloženou pozici z dohrané jedničky, dvojka si pro vás nachystá nějaký příjemný bonus.

Index očekávání: 95%

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: SCEA | Webové stránky hry
  • Hratelnost
  • Brutálnost
  • Nápaditost
  • Grafika, hudba, zvuk
  • Pestřejší prostředí
  • Slabší konec
  • Občas lehce otupující

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Unikly slevové akce Steamu, Halloween a Černý pátek vám vysají peněženku

Unikly slevové akce Steamu, Halloween …

Již tradičně předčasně unikají informace o připravovaných slevových tornádech na Steamu, které začnou už během následujících dní.

21.  10.  2017 | | 2 N/A
Hrajeme si s vláčky: Mashinky jsou zábava, i když ještě nejsou dodělané

Hrajeme si s vláčky: Mashinky jsou záb…

Nová hra vám umožní stavět tratě a posílat po nich mašinky. Budete budovat a vydělávat. Herní model je zábavný a grafika líbivá. Hra má ještě dost nedostatků a není divu, zatím se totiž jedná o vývojovou verzi dostupnou v rámci předběžného přístupu. I přesto už ale poskytne docela dost zábavy.

20.  10.  2017 | | 16 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 4 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A