První dojmy: Project Snowblind – Deus Ex bokovka

Hra, na níž se podílela řada tvůrců klasiky jménem Deus Ex a která se navíc odehrává ve velmi podobném prostředí/době a vlastně jde o téměř totožný žánr, je tady. Takže pokud vás zajímá mix politické konspirace, futuristických lidských implantátů a pestré FPS hratelnosti, pak jste na správné adrese. O první dojmy z hraní se s vámi podělíme právě teď.

Platforma: PS2 (také PC a Xbox)
Mutliplayer: ano, mutlitap, internet
Vibrace: ano
Analogové ovládání: pouze páčky
Paměťová karta: ano
Výrobce: Crystal Dynamics
Vydavatel: Eidos
Distributor: Cenega (
www.cenega.cz)
Homepage:
www.projectsnowblind.com

Elektronika jde kupředu takovými skoky, že snad nikdo z nás s ní neudržuje krok tak, jak by si představoval. A to nemluvíme o desítkách více či méně revolučních vynálezů, představených každoročně na rozličných sympóziích (naposledy např. první skutečný hologram, nesprávně označovaný za „externí virtuální realitu“). A už vůbec nemáme tušení, co právě v této chvíli vyvíjejí nejtajnější vládní laboratoře největších zemí světa. Je velmi pravděpodobné, že minimálně některé z nich pracují na zbraních, jaké si zatím neumí nikdo ani představit. Tedy… kromě tvůrců hry Project Snowblind.

  

Komunistické symboly jsou v Číně na každém kroku * Originální podoba brokovnice * Stylová architektura

Project Snowblind (dále jen PS) vás postaví do role vojáka budoucnosti a i když to zní jako poměrně tradiční klišé, díky poctivému a vpravdě vědecko-fantastickému přístupu tvůrců jde o poměrně unikátní zážitek – pokud jste tedy nehráli Deus Ex, kterému Snowblind jakoby z oka vypadl, což vzhledem k mnoha členům autorského týmu není žádná náhoda.

Smůla

Myslíte si, že víte, jak vypadá pořádná smůla? Zamyslete se znovu. Pětka z fyziky nebo zabouchnuté dveře od bytu jsou ničím ve srovnání se smůlou Nathana Frosta, kterému zabijí staršího bratra a on se rozhodne jej následovat v jeho vojenských šlépějích. Kariéra v mezinárodní „mírové“ armádě Liberty Coalition ale předčasně skončí během nebezpečné mise v Číně, drásané občanskou válkou. Nathan Frost umírá hrdinskou smrtí na bojišti, přesně jako jeho bratr.

  

Energetické zbraně na vojáky s implantáty platí * Multiplayer... * ...vypadá slibně

Příběh ale teprve začíná. Po efektním oživení, mixující film Robocop s vypravěčskými technikami série Half-Life se opět probíráte v Nathanově těle. Při prvním pohledu na vaše tělo je vám ale jasné, že tohle už není ta křehká lidská schránka, v níž jste předtím zemřeli. Implantáty po celém těle září až příliš jasnou modravou barvou. Je na čase zjistit, nakolik je moderní elektronika skutečně pokročilá. Jedna nová zbraň má rozhodnout osud míru ve světě. A ta zbraň jste samozřejmě právě vy.

Více, lépe

Při prvních hodinách u PS vás napadne, že všechno už tady bylo. Na druhou stranu snaha autorů zpracovat a nabídnout hráči to samé „více a lépe“ místy poměrně solidně vychází. Filmové cutscény mají pěkné okamžiky i atmosféru, silný okamžik smrti na nemocničním lůžku i oživení v laboratoři, zpracovaný interaktivně po vzoru Half-Life patří k nejoriginálnějším okamžikům FPS co znám. Příběh drží pohromadě kromě jiného chytlavě napsané, bohaté dialogy. Základna vaší jednotky je plná lidí, věnujících se nějaké činnosti a příjemně často trousících solidně vtipné poznámky („voják by měl využít všech prostředků pro vítězství – právě jsem ukradl klíče od zbrojnice, nechcete si tam pro něco zajít se mnou, pane?“).

  

Světelné efekty jsou nadprůměrné * Střílejte do červených barelů:-) * To není Metal Gear

Samotná hratelnost je citelně zaměřená na konzolové hráče – RPG prvky jako v Deus Ex zde nehledejte, všechny vaše implantáty (silové pole, infravize, zpomalení času… ) jsou prostě „zbraně“ a získáváte je automaticky s postupem kariérou a příběhem. Během hraní pak křížovým tlačítkem vybíráte z menu zbraní, předmětů (doplnění života nebo bio-energie apod.) a implantátů rychle a přehledně. Díky využívání implantátů lze ale hratelnost označit za pestrou. Navíc jsou tu moderní zbraně, které je většinou radost objevovat a testovat díky podařenému designu či originálnímu účinku.

Pohled do budoucnosti

Na jednu stranu je díky všemožným moderním vymoženostem, robotům a elektronice obecně hra přeplněná barvami, na stranu druhou je ale grafika poněkud šablonovitá a zjednodušená. Zdi jsou většinou jednobarevné, postavy mají málo detailů a vše působí poněkud komiksově, což je škoda, protože to jinak promyšlené a realistické (na to, že se odehrává v roce 2065:-)) hře ubírá na vážnosti.

  

Maskovaní vojáci patří k moderní akci * Fyzika ve hře se docela povedla * Další energetické zbraně v akci

Situaci ale zachraňuje zmíněný solidní příběh a trefné dialogy, zajímavé postavy, perfektní dabing a kvalitní ozvučení obecně. Některé momenty jsou přitom skutečně památné, třeba ono oživení nebo setkání se seržantem, který otestuje vaši schopnost generovat silové pole svým rotačním kulometem (implantovaným do ruky:-)). Celkově působí během prvních několika hodin Snowblind jako chytrá a zábavná akční hra s vyváženou obtížností a perfektně vyřešeným ovládáním. Bude samozřejmě ještě potřeba otestovat multiplayer, ale i jako hra pro jednoho hráče je Snowblind solidní zábava. Již brzy si v recenzi povíme, zda to platí od začátku do konce hry.

Předběžné hodnocení: 8/10

Diskuze (1) Další článek: Wolfschanze 1944 - další válečná akce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,