První dojmy: Resident Evil: Deadly Silence – hrůza do kapsy

Záplava hladových zombíků? Máme. Opuštěný dům s děsivým tajemstvím? Samozřejmě. Drsný hrdina a pohledná hrdinka? Jistě. Cisterna hnusu, vagón děsu a rybník krve? To nemůže chybět. A co takhle nějaké novinky ? Ehmm, no...snad najdeme něco zapadlého za pohovkou.

Karel KališŽánr: survival horror
Výrobce: Capcom
Vydavatel: Nintendo
Distributor v ČR: Conquest
Homepage:
http://ww2.capcom.com/ResidentEvil/deadly_silence/
Datum vydání: 31. března

 

Resident Evil je pojem. Když konzolově pozitivnímu hráči řeknete, co se mu vybaví pod slovem zombie, odpoví určitě Resident Evil. Deštník? Resident Evil. Mýval americký? Zase Resident Evil. Nechápete? Asi jste neměli tu čest s touto legendární hororovou sérii. Anebo neumíte anglicky. Každopádně pokud se vás týká první případ, nic není ztraceno. Stačí vlastnit kapesní mašinku NDS a za pár týdnů získáte možnost si vyzkoušet první díl klasiky upravený ryze pro tuto platformu. My jsme měli to štěstí, že se nám do našich děsem rozklepaných rukou dostala americká verze titulu Resident Evil: Deadly Silence. Samozřejmě vás nemůžeme ochudit o prvotní dojmy z hraní.

  

Začátek, naprosto shodný s PSX * Jedna z nových hádanek  * Sedni říkám, že ti nařežu?

Deadly Silence přináší na dva displeje NDS první díl série. Chtělo by se zvolat zase, protože původní Resi, jak sérii fanoušci nazývají, snad procestoval všechny možné i nemožné platformy. PSX, PC, Saturn, dokonce i na mobily se dostal. A to nemluvím o Director’s Cut či REmaku na Gamecube. DS verze ovšem slibovala speciální úpravy pro unikátní vlastnosti handheldu od Nintenda, jako jsou dva displeje, dotyková obrazovka či mikrofon.

  

Hotový Van Damme * Protáhnutí po ránu? * Co je těžší? Kilo safírů nebo kilo smaragdů?

Hned po spuštění na vás vybafne původní FMV intro z původní hry. Parta rádoby herců pobíhá po louce, pátrá po ztracených členech Bravo týmu a afektovaně po sobě pořvává. Přiznám se, že jsem zůstal trochu v šoku, jak kdysi děsivý filmeček na mě dnes působí komicky. Přeci jen čas od původní verze poskočil o nějakých deset let. Hned po záchvatu smíchu přišla i mrška nostalgie a hned se pokračovalo veseleji. Hlavní menu nabízí dvě volby hry pro jednoho hráče, přítomen je i multiplayerový mód. Hru pro jednoho hráče si můžete vyzkoušet v Classic módu, což má být vlastně původní hra, a Rebirth módu, který přináší upravenou verzi s novými hádankami, FPS módem a několika dalšími prvky.

  

Je jako žralok na suchu, haha * Copak, plastika se nepovedla? * Kolikrát ti mám říkat, že se chodí dveřmi?

Volím mód Rebirth a roli Jill Valentine, přeci je lepší koukat na pohlednou ženštinu než na hřmotného chasníka. Hned na prvních obrazovkách je definitivně jasno, Deadly Silence přináší pouhý port původní hry, nikoliv remake. Grafika, zvuky, dabing, hudba... Vše je naprosto stejné jako před desíti lety. Pohled na hru zabírají statické kamery z pevně daných úhlů, což se dnes už moc nenosí. Zachováno zůstalo i poněkud prkenné ovládání, na které si člověk musí chvíli zvykat. Jako novinku zakomponovali tvůrci do hry nůž, který máte kdykoliv k dispozici na tlačítku L - stejne jako v RE4. Přibyla i možnost rychlé otočky o 180°, též výsada pozdějších pokračování. Takže nic převratného.

Ale jak jsem už psal, Rebirth mód přináší i využití dotykové obrazovky přístroje. Občas při vstupu do nové místností vás překvapí změna pohledu do klasického FPS. Pouze nožem musíte čelit vlně nemrtvých lačnících po vaší krvi a mase. Rány zasazujete pohybem stylusu po dotykové obrazovce. Když pomineme mírnou nelogičnost v tom, proč likvidovat zombíky nožem, když mám v batohu brokovnici, jedná se na první pohled o milou minihru. Jediný problém vidím v tom mít stylus neustále po ruce, protože je na čárání po displeji ideální. Stylus využijete i při nových hádankách, připravených ryze pro tuto formu ovládání. Kroužením po obrazovce zavíráte ventily, roztáčíte gramofonové desky atd.

  

Nádech a výdech * Mám teda úplně hrozný vlasy...aha to je zombík * Tohle vypadá na vykloubené koleno

Resident Evil přikoval k obrazovkám hráče hned několika silnými prvky. Celá děsivá anabáze se odehrává v prostorách obrovského opuštěného sídla uprostřed lesů. Opuštěného do okamžiku, kdy narazíte na první hrůzu nahánějící zmutovanou lidskou trosku, která se s děsivým mručením vrhá po vašem krku. Mrtvá těla se pomalu zvedají ze země a šouravými kroky se k vám přibližují, děsivá stvoření proskakují okny, obrovští pavouci se spouštějí z stropů a vše se valí na hlavního hrdinu/hrdinku. Strach a hrůzu dokáže navodit RE DS stejně dobře jako první RE před lety. Bohužel mi přijde, že koncept survival horroru na přenosném zařízení je poněkud nešťastný. Hru si totiž nejlépe užijete sami, na velké obrazovce, se zesíleným zvukem a v tmavé místnosti uprostřed noci. Hrát v tramvaji ráno cestou do školy prostě není ono.

Vzato kol a kolem, zatím nemám o Resident Evil: Deadly Silence z ochutnávky americké verze finální názor. Pro koho vlastně tahle hra má být? Pro nováčky? Prkenné ovládání, zastaralá herní prvky, archaická kamera, směšné FMV sekvence a přehrávaný dabing odradí nejednoho hráče. První dojem odrazoval i mě, a to mám původní hru ve velké oblibě. Ostatně jsem při hraní DS znovu přišel na to proč. Díky zajímavému příběhu, děsivé atmosféře a chytlavé hratelnosti, která vám postupně zpřístupňuje nové lokace v rozsáhlém sídle. Po první hádance prostě musíte pokračovat dál až do závěru. Jenže pak si uvědomíte, že si vlastně většinu pamatujete, víte kam dál a na konec hry se dostanete za pár hodin. Fanoušek má tuhle hru dávno projitou křížem krážem. Jasně, nové prvky přinášejí do hry vítané osvěžení a něco nového, ovšem není jich tolik, jako v REmaku na GC, jenž kromě špičkové grafiky upravoval docela razantně i původní hru.

Na co se těšíme
  • Návrat legendy
  • Děsivá atmosféra
  • Nové nápady
  • Nulové nahrávací časy
Čeho se bojíme
  • Zastaralá hratelnost
  • Málo novinek
  • Už to tu párkrát bylo

Na vytvoření konečného názoru na hru je však ještě něco času. Kompletní evropská verze se k nám dostane 31. března a do té doby si můžeme ujasnit, co od nového Resident Evila čekat. Jedno je jisté. Žádná revoluce se konat nebude. Na další plnohodnotný díl si ještě chvíli počkáme, ale Deadly Silence by mohlo čekání zpříjemnit. Čím víc o tom přemýšlím, tím více se těším. Pokud budete od hry očekávat ne na nový titul, ale vylepšenou verzi klasiky, určitě nebudete zklamaní. Navíc, mít kompletního Residenta se všemi zvuky, hudbou a animacemi vměstnaného na malé sexy cartridgei pro NDS má něco do sebe.

Jak se těšíme: 83%

Váš názor Další článek: THQ získali Juiced Games

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,