První dojmy: Second Sight – jen jeden pohled nestačí!

Neuvěřitelné se stává skutečným a z obrazovek našich televizorů se dostává na monitory povedená předělávka. Second Sight však ještě není zcela dokončen, ale i to málo, jež jsme měli možnost okusit, si zaslouží tu nejvyšší pozornost. Vydejte se do světa, v němž nezáleží na vašich fyzických proporcích, ale čistě na tom, co máte v hlavě.

Po tom, co se na konzolích objevilo pozoruhodné dílko jménem Second Sight, nebylo pochyb o tom, že řeči o vymření originality jsou pouhým klišé, kterým se všichni ohánějí, jen aby nemuseli přiznat konzumnost naší společnosti. Nyní ale přichází ambiciózní hra s názvem Second Sight na monitory našich PC, kde může nabídnout všechno to, co nabídlo na konzolích - a možná přidá ještě o něco málo více.

   

Letecká škola Johna Vattica

Second Sight má ambice stát se opravdu jedním z mála opravdu (ale opravdu!) dobrých multiplatformních titulů. Vesměs totiž nabízí prvky dosud nevídané, za něž by se nemusel stydět žádný, sebeambicióznější titul. Hra samotná není ryzí akcí, ale je označována za akční adventuru. Nasnadě je ovšem otázka, jsou-li přítomné adventurní prvky tak výrazné, aby dokázaly v kombinaci s akcí vytvořit nový, samotný žánr. V dnešní době, kdy jsou hranice mezi jednotlivými herních kategorií jen ztěží určitelné, bych si však dovolil Second Sight přiřadit spíše k akcím; výraznějších dialogů a dalších s akcí nesouvisejících prvků se totiž dočkáte hlavně na začátku hry a postupem času dostane hlavní slovo likvidace nepřátel a okolí.

Vattic. John Vattic...

Úvodní film vám toho do začátku moc nedá, takže si musíte vystačit jen s tím, co si sami zjistíte. Jediné, co víte bezpečně, je to, že jste uvězněni v jakémsi lékařském zařízení, odkud (zdánlivě) není úniku. Jako jeden z „těžších“ případů si však můžete být jisti, že vám jiná možnost než najít nějakou cestu ven nezbude; tedy pokud nechcete strávit zbytek života zavřeni mezi jedním oknem a nerozbitným sklem, přes které vás zkoumá banda obrýlených vědců. Protože ač by se na první pohled mohlo zdát, že disponovat nějakými výjimečnými schopnostmi může být zábava, hlavní hrdina John Vattic je přesně opačného názoru. Vždyť právě díky ní se sem dostal. Podle vědců totiž disponuje schopnostmi, o nichž ani sám neví – dokáže pomocí mysli manipulovat jak s lidmi, tak s věcmi.

   

John jako duch * Trojčátka

Hlavní dějová linka je rozdělená na dvě rozličné části; ta hlavní se točí kolem Johnovi ztracené paměti, kde se snažíte zjistit něco o jeho identitě a napomoci mu získáním zapomenutých schopností k útěku z nemocnice. Ta druhá retrospektivou připomíná jednotlivé části jeho předchozího života. Vše do sebe nádherně zapadá a ruku v ruce s tím, jak ve hře postupujete stále dál a dál, se poodhalují nadpřirozené schopnosti i vzpomínky, o nichž jste doposud nevěděli. A nebojte se, že je náležitě nevyužijete (čti nezneužijete). Běží proti vám ozbrojený hlídač? Šup s postelí na něj. Nemůžete se dostat přes zamčené dveře? Stačí se na ně upřeně zahledět a ještě se rády samy otevřou. Gravity gun je oproti Johnovým schopnostem prostě nula...

Jeden pohled nestačí

Second Sight dělá čest svému jménu a už po chvilce dokazuje, že jeden pohled vám tentokrát opravdu stačit nebude. Pokud totiž SC odsoudíte již po několika málo prvních minutách (na "první pohled"), nesklidíte kýžené ovoce. To se totiž dostavuje až po překonání krizových míst ze začátku. Je jasné, že autoři nemohou hned do začátku vytáhnout všechna esa z pomyslných rukávů; na druhou stranu musím strhnout body za neuvěřitelně slabý rozjezd, který by mohl méně trpělivější nátury odradit. Byla by ale velká škoda vzdávat se hned na začátku a nedočkat se tak skvělého konce. Tedy konce... Jaký bude ještě nevím, ale těch pár misí, kterými se preview verze mohla pyšnit, ale bylo až překvapivě dobrých.

   

Nepřipomíná vám to jistou scénu z Matrixu? * To není moje vina - za to může ta děsná kamera! * Sám proti všem

Hra připomíná místy thriller a nabízí výpravu, za níž by se nemusel stydět ani leckterý velkofilm. Není nouze o krátké filmečky a in-game animace, kterým nechybí nádech filmového plátna. Můžete mi věřit, že až se s hrdinou sžijete, opravdu vás začne zajímat jeho osud.

Chvíle opatrného plížení dnamicky střídají divoké přestřelky a chvíle odpočinku se klidně dokáže zvrhnout v souboj hned s několika protivníky natáz. Precizní střih jen doplňuje už tak skvělou atmosféru. Po této stránce hře nelze absolutně nic vytknout. Za celou dobu hraní – pravda i když nebyla nejdelší – se nedostavilo byť jediné hluché místo. Vždy se bylo na co koukat, vždy bylo co dělat, pokaždé se našlo něco nového, dosud neobjeveného, co mou pozornost znovu upoutat.

Na co se těšíme
  • Schopnosti hlavního hrdiny – jdi se klouzat, gravity gune!
  • Skvělý příběh se dvěmi dějovými liniemi
  • Filmový střih a atmosféru
Čeho se bojíme
  • Nepřehledné kamery 
  • Prakticky chybějících zvuků

Pokud ale mohu preview verzi něco vytknout, tak je to technické zpracování. Ani ne tak grafika – i když i zde by se jisté rezervy daly najít – ale kamera doslova sráží Second Sight do kolen. Můžete sice využít služeb staticky umístěného pohledu, jenže ten je snad ještě méně přehlednější, než ten dynamický. Je prostě vidět, že autoři s 3rd person pohledem nemají zkušenosti; snad ale budou rozumní a v konečné verzi se dočkáme přehledné kamery. 

Zvuky jsou na tom dost podobně a když to vezmeme kolem a kolem, tak vlastně chybí úplně. Vzpomínáte na to, jak v Mafii pištěli všechny nedabované postavy svými vysokými hlasy a nebylo jim absolutně nic rozumět? Tímto způsobem zde mluví všichni, hlavního hrdinu nevyjímaje. Doufejme tedy, že i v tomto případě se jedná o dosud nedodělanou věc, která se ještě změní.

Verdikt

Určitě se je na co těšit, ale také co vylepšovat.

Jak se těšíme: 80%

Váš názor Další článek: R.O.S.E. Online - otevřená beta

Témata článku: , , , , , , ,