První dojmy: SimCity: Societies

Co znamená odklon od původní série? Jak se projevuje v praxi? Nabídnou Societies něco ze zrušeného projektu SimsVille? Na všechny otázky existují odpovědi. My jsme si pro ty svoje zajeli do Santa Monicy na E3. Právě zde byl totiž k vidění poprvé koncept SimCity: Societies v akci!
První dojmy: SimCity: Societies

Platforma: PC
Typ hry: Budovatelská a sociální strategie
Výrobce: Tilted Mill (http://www.tiltedmill.com/)
Vydavatel: Electronic Arts (http://www.ea.com/)
Distributor v ČR: EA Czech (http://www.electronicarts.cz/)
Homepage: http://simcity.ea.com/
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2007

Již od ohlášení pokračování známé starostovské ságy bylo jasné, že se tentokrát dočkáme výrazných změn. Nikdo ovšem nevěděl, co přesně tvůrci (Tilted Mill, kteří mají na svědomí historické perly Caesar IV a Children of the Nile) svým novým důrazem na „společnosti“ myslí. Dočkáme se výraznější interakce mezi lidmi po vzoru Sims? Budeme chtít po Pepíčkovi, aby na rohu u restaurace potkal Mařenku, zakoukal se do ní a měli spolu moře dětí?

  
Večer se vyráží do neónových čtvrtí na pivo * Vybudovat realistické město dá práci * Budete bdít nad městem okem absolutní spravedlnosti? 

Architektem života...

Ne, ne a ještě jednou ne. SimCity zůstávají primárně budovatelskou strategií, v níž se staráte o rozvoj města. Ze Sims, nebo spíše z Children of The Nile, si však hra bere důraz na jednotlivce. Každý obyvatel města musí někde bydlet, každý musí někde pracovat. To by nebylo nic zvláštního, ovšem hra klade důraz i na to, aby Honza Novák opravdu ráno v osm vstal, sednul do auta a dorazil do práce. Po cestě zpátky se může stavit v nějakém zábavním zařízení, zlepšit si náladu a vrátit se domů. Anebo může pracovat třeba jako hlídač a pak bude mít noční. Proto musíte zajistit, aby se měl kdy bavit v době, kdy ostatní pracují. V každém okamžiku můžete kliknout na libovolné auto nebo postavu a zjistíte, kam míří, kde bydlí a spoustu dalších informací.

  
Správné město má svou čínskou čtvrť * Stačí přibrzdit ochránce přírody a zelený filtr je na světě * Tady někdo prosperuje 

Oproti předchozím SimCity hrám je i stavění mnohem „osobnější“ – konstruujete totiž jednotlivé budovy. Zapomeňte na obvyklé kolíkování prostorů a napjaté čekání, co zde vyroste. Sami stavíte konkrétní budovy, čímž určujete směřování města a rovněž jeho charakter. Budovy jsou trojího druhu – obytné, pracovní a zábavní. V prvních Simové bydlí, v druhých vydělávají vašemu městu peníze a ve třetím se odreagovávají, aby se z toho nezbláznili.

... a stavitelem velkoměst

Motorem každého města jsou tzv. sociální hodnoty, vytvářející charakter a atmosféru metropole. Většina budov nějakým způsobem produkuje nebo konzumuje jednu ze šesti energií/hodnot, jimiž jsou bohatství, průmysl, znalost, poslušnost, nábožnost a kreativita. Jejich vzájemný poměr určuje nejen, jaké budovy můžete stavět (vilky a další budovy pro horních deset tisíc vás stojí kromě peněz právě i sociální energii), ale také celkový vzhled města. Při vysvětlování mi jeden z tvůrců konkrétně předvedl, jak se ze standardního maloměsta může postupně stát industriální centrum. Modrou oblohu vystřídá nezdravý žlutozelený nádech, inverze a vše okolo vypadá, jako by ze Spolany opět utekly nějaké veselé těkavé látky a začaly reagovat s okolím.

  
Při návrhu je nutné myslet i na památky * bude každý západ slunce ve vašem městě takto poklidný? * Societies budou hrát rádi i zálesáci 

Možností, jakým způsobem rozvíjet své město, bude samozřejmě mnohem víc. Hráč bude moci volně stavět nebo se kdykoli v průběhu hraní rozhodnout splnit některý z nabízených úkolů, jež spočívají v podmínkách charakteru města. Mapu si můžete nechat náhodně vygenerovat nebo sestavit ručně jako v předchozích dílech. K dispozici nebude jen standardní zelené podloží, ale dočkáme se například i měst na poušti apod.

Těšíme se
  • Zaměření na jednotlivcé občany
  • Možnost stavět konkrétní budovy
  • Šest nápaditých "surovin" pro stavbu
  • Spousta herních úkolů
  • Volnost – lze vytvořit venkovskou idylku i krutou industriální totalitu
Bojíme se
  • Série poprvé mění směr, povede se?
  • Budou to jen další The Sims?
  • Pastelové zpracování

Je libo utopii nebo policejní stát?

Tři slova mají charakterizovat směr, kterým se vývojáři se Societies vydali: přístupnost, kreativita a přizpůsobivost. Hra má být maximálně otevřená a nabízet spoustu cest, jimiž se můžete vydat. Místo industriální metropole můžete vytvářet vysokoškolské centrum, orwellovský policejní stát nebo vlastní sídlo snů. Ačkoli vás bude pohánět jediná obecná vize, budete se muset stále ohlížet na potřeby jednotlivých občanů, stavět kanceláře poblíž obydlí nebo alespoň zajistit, aby na klíčových komunikacích v ranní a odpolední špičce nevznikaly zácpy. To zní (a hlavně vypadá) více než slibně. V Lipsku bychom měli být moudřejší – tvůrci totiž slíbili hratelnou demoverzi. Societies mají vyjít už během podzimu 2007.

     Jak se těšíme: 85 %

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | Budovatelská strategie
Výrobce: Tilted Mill Entertainment | Webové stránky hry

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Zabíjení bezbranných hráčů ve Fallout 76 vás přijde draho

Zabíjení bezbranných hráčů ve Fallout …

Zabíjet bezbranné se ve Falloutu 76 moc nevyplatí.

10.  10.  2018 | | 5 N/A