První dojmy: Star Trek Online - Live long and prosper

Ve vesmíru mezi hvězdami, kde Borgové a Federace pálí phasery, se ukrývá dlouho očekávané MMO.
Seznam kapitol
  1. Co vás čeká a nemine
  2. Pohledy a podhledy

Není tomu tak dlouho, co jsme vám slibovali dojmy a pocity z hraní Star Treku Online. Klíč do prozatím uzavřené fáze beta testu do redakce MMOGames.cz konečně doputoval a my jsme tak mohli strávit dlouhé dny a noci jeho hraním. A jaké to bylo?

O co jde?

S myšlenkou vytvořit MMO hru z nesmírně populárního a známého vesmíru Star Trek si herní vývojáři pohrávali již několik let. Firma Perpertual Entertaiment velmi dlouho držela práva na hru, avšak vývoj z její strany patrně zkrachoval. Projekt byl tedy Perpertuálům odebrán a v lednu 2008 přiřknut studiu Cryptic, zodpovědnému za tituly Champions Online, City of Heroes a City of Villains. Star Trek Online (dále jen STO) je nyní ve stadiu uzavřené bety a ostrý provoz by měl být zahájen v únoru příštího roku.

startrekonlinemmogames_01.jpg startrekonlinemmogames_02.jpg

STO je MMORPG hra zahrnující dvě zcela rozdílné hratelnostní roviny – pozemní gameplay na površích mnoha planet vesmíru Star Treku či uvnitř různých lodí (samozřejmě pěšky, často zde bojujete) a pak gameplay ve vesmíru, kde se ujmete velení své lodě, cestujete mezi hvězdnými systémy a v neposlední řadě ničíte své nepřátele. Hra má nabídnout možnost hrát minimálně za Federaci a Klingony, avšak betaverze byla hratelná jen za Federaci.

Klingoni budou údajně hratelní primárně v PvP

Nedávno se však objevila zpráva, že Klingoni budou údajně hratelní primárně v PvP, takže prozkoumávání vesmíru a PvE jim bude v podstatě téměř úplně odepřena. Navíc pro možnost hraní za Klingony je nutné odemknout první sektor Federace (údajně něco kolem pěti hodin hraní).

K obrazu svému

Tvůrci hned na úvod inzerovali velmi flexibilní a rozmanitou tvorbu postavy okořeněnou o možnost tvorby vlastní rasy – a to se jim povedlo. Vytváření vašeho alterega je zde vážně komplexní a opravdu zajímavá. Rozhodně se tady dá chvilku pořádně vyřádit, a pokud si chcete dopodrobna vypiplat vlastní druh, připravte si tak hodinku času – tak je tvorba postavy v STO zábavná a komplexní. Vytvořené rasy je možné „vystavit“ na internet a dát je tak k dispozici dalším hráčům.

startrekonlinemmogames_04.jpg

Pozemní část hry nepřináší v podstatě nic závratně nového. Chodíte se svojí postavičkou a společně s vámi je zde výsadkový tým, kterému můžete zadávat jednoduché příkazy.  Vaše úkoly jsou vše možné od rozhovorů s NPC až po souboje.  Soubojový systém značně připomíná hru Tabula Rasa, avšak se mi zdá dosti neohrabaný.

startrekonlinemmogames_03.jpg startrekonlinemmogames_05.jpg

Střelbu neovládáte myší, ale číselnými klávesami (střelba je tu vlastně “abilitou“ zbraně; každá zbraň má tři ability – primární střelbu, sekundární střelbu a melee útok) a cíle buď musíte naklikávat myší sami, nebo se spolehnete na automatický systém, který zaměří vždy nejbližšího protivníka. To do bojů přináší přímo smrtící zmatek a chaos – sám jsem kvůli tomu v jedné hodně ostré přestřelce na palubě nákladní lodi napadené piráty několikrát za sebou zemřel.

Je libo vesmírné plavidlo?

Zajímavé je spojení této „chodící“ části s tou vesmírnou. Jako kapitán totiž máte vlastní loď, kam se můžete teleportovat a cestovat rozlehlým vesmírem STO. Loď podléhá poměrně mohutné customizaci; je možné upravit vzhled lodi v opravdu velkém měřítku – od trupu, přes „talíř“ (kde je můstek a vůbec prostor pro posádku), tvar motorů až po takové detailky jako jsou okna, umístění registračního čísla; a samozřejmě lze měnit i barvu řady součástí lodě. Důležité mechanismy lodě (motory, štíty, fázerová pole, torpédomety a podobně) mohou být upgradovány.

Máte možnost si najímat a „vychovávat“ důstojníky, kteří se specializují na určité oblasti

Loď je důležitá, ale bez posádky je k ničemu. Máte možnost si najímat a „vychovávat“ důstojníky, kteří se specializují na určité oblasti (například na používání fotonových torpéd); tito důstojníci také mohou tvořit váš výsadkový tým v pozemních misích. Samozřejmě můžete ovládat i distribuci energie do jednotlivých štítů a subsystémů lodi (zde pouze jednoduše zvolením příslušného presetu).

startrekonlinemmogames_06.jpg

Gameplay v lodi se skládá vlastně ze dvou částí – nejprve se dostanete na obrovskou mapu sektoru ukazující množství hvězdných systémů, jež můžete navštívit. Poté se objevíte ve vybraném systému, kde už vidíte planety, asteroidy a další objekty společně s ostatními loděmi, ať už se jedná o NPC nebo hráčská plavidla. Na sektorové mapě můžete v podstatě jen letět, „uvnitř“ sektoru je vám pak dovolena interakce s objekty i střelba.

Dojmy

Souboje ve vesmíru se mi poměrně dost líbily, vizuálně byly pěkně zpracované a taková bitka s bitevní lodí a její doprovodnou letkou opravdu stála za to. Bohužel se mi už tolik nelíbilo ovládání lodi – moc prkenné, vůbec jsem neměl pocit řízení obří mašiny, která by v reálu vážila snad 3 tisíce tun. A modely lodí zase trpí špatně odhadnutými rozměry – ty lodě proporčně vážně nevypadají jako jejich superobří protějšky z filmů a seriálů.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Plus a Sundered zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Pl…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

10.  1.  2020 |
Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „fotografují“ úchvatné snímky

Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „f…

Stále více her začíná nativně využívat foto režimy a my se tak můžeme dívat na umělecká díla hodná našich obrazovek.

21.  1.  2020 | | 6 N/A
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 11 N/A