První dojmy: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Wii a jeho ovládání přináší nové časy do sféry hraní, ovšem v nejednom hráčí vyvolalo nedůvěru - dají se na tom hrát klasické hry? Měl jsem možnost zahrát si na této konzoli jednu z největších pecek letošního roku a můžu s klidným svědomím říct, že dají.
První dojmy: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Platforma: Gamecube, Wii
Žánr: Akční adventura
Výrobce: Nintendo (
www.nintendo.co.jp, www.nintendo.com )
Vydavatel: Nintendo
Homepage:
http://www.zelda.com/universe/
Předpokládané datum vydání: 8. prosince (Wii), 15. prosince (GC)

Jak se jistě spousta z vás mohla dočíst zde, nesl se letošní Invex (tedy alespoň pro vyvolené fanoušky Nintenda) ve velkém stylu. Tři kusy krásné bílé Wii musely být dostatečným důvodem pro návštěvu výstaviště. Tři konzole, tři hry – WarioWare: Smooth Moves, Wii Sports a The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Legendární příběh

Série The Legend of Zelda má ve světě videoher pevné místo – Ocarina of Time na N64 je mnohými považována jako nejlepší hra všech dob a ja myslím, že zcela oprávněně. Mnozí se pokoušeli sesadit ji z pomyslného trůnu, leč neúspěšně – atmosférou, rozlehlostí či hratelností ji nedokázal nikdo předčit. Neúspěšní byli dokonce i mladší sourozenci Ocariny, jmenovitě Majora’s Mask a Wind Waker. Čas jde ale dál a s ním přicházejí pokusy nové. Nedávno se na obzoru objevila hra Okami od japonského vývojáře Clover Studios (pobočka Capcomu), podle ohlasů se jedná o vyjímečný počin v několika směrech překonávající zmíněnou Ocarinu.

  
zaměřování pomocí Wiimote * plamínky jsou bytosti v normální dimenzi * Midna, Linkova pomocnice

Druhá hra, která tvrdě napadá krále, je právě naše nová Zelda na Wii a GC. Po neustálém ujišťování Nintenda, že jde o jejich největší a nepropracovanější titul, si nejeden hráč začal kousat nehty a sám sebe se ptát „kdy už to konečně vyjde“ (hrdě hlásím, že jsem jedním z nich).
 
Když jsem se dozvěděl o tom, že Zedla bude na Invexu hratelná, nemohl jsem se samozřejmě dočkat své chvíle. Však to bylo poznat, okamžitě po příchodu do stánku Conqestu jsem se celý vzrušený začal rozhlížet po obrazovce se zelenou čapkou. Pro mou smůlu bylo nejprve obsazeno – trávil jsem tedy nějaký ten čas u Wii Sports a WarioWare. Nečekal jsem ovšem dlouho, místo se uvolnilo a já si to mohl začít vychutnávat. Nejprve mě přepadla úvodní obrazovka, kde jsem si mohl vybrat mezi dvěma částmi dema, rybařením a dungeonem. Jako správný pařan jsem si samozřejmě vybral dungeon.

Tasme meče, jde se do boje

Tento level se odehrával v jakémsi kamenolomu plném primitivních strojů a beden. Hned ze začátku jsem se procvičil v ovládání, přeci jen to nebylo nic obvyklého. Po asi půl minutě (kdy jsem dospěl k názoru, že mi to jakž takž jde) jsem se vydal kamenolom prozkoumat.

Hned z kraje na mě vyskočilo pár skřetů, pár chvatů s Wiimote ale stačilo na jejich odklizení. Meč se ovládal pomocí pohybů ovladače, přičemž se hlavní hrdina pokoušel mé pohyby přenášet do hry a popř. kombinoval do složitějších útoků. Fungovalo to dobře, byl to svěží zážitek. Jakýsi omračovací výpad šel udělat i nunchakem, samozřejmě taky pohybem, což mě mile překvapilo.

  
hlavní hrdina, fešák ne? * rozlehlost světa má být obrovská * souboj, nedílná součást série

Cestou dále mě přepadli další skřeti, tentokrát lučištníci. Oplatil jsem jim tedy jejich taktiku - vytáhl jsem luk a z dálky je po jednom odstřeloval. Opět, zaměřování pomocí pointeru bylo intuitivní a rozhodně velmi přesné, potvrdil jsem si to i u použití bumerangu, závěsného háku a hlavně světlušky, která slouží pro interakci s HUDem a prostředím.

Narazil jsem i na několik prostorových chytáků, jak už bývá v této sérii zvykem – přisávání se na obrovský magnet pomocí kovových bot, otevírání dveří pomocí roztočení větráků bumerangem ve správném pořadí či prostřelení lana držícího most přes horkou lávu. Taky nesmím zapomenout na repráček v ovladači, využitý pro různé řinčení zbraní a vrzání luku.

Celý level na mě udělal velmi dobrý dojem, konečný souboj s ohnivým bossem na konci pak byl už jen třešničkou na dortu.

Trocha vody neuškodí

Rybaření se odehrávalo na jezírku obklopeném skálami a vodopádem. Pohyboval jsem se po hladině pomocí malé kánoe, v níž se mnou seděla mladá slečna a radila co a jak. Dal jsem se tedy na lov – odplul jsem si na vytipované místo u vodopádu a nahodil prut. Prut se nahazoval jako ve skutečnosti, stačilo stisknout A, mávnout ovladačem, pustit A a už to letělo, snadné. Obdobné to bylo i s navijákem, kdy jsem nunchakem točil jako v reálu a přitahoval tak návnadu. Chytání ryb bylo zábavné nebo možná spíše mohlo být, kdyby byly v okolí nějaké ryby. Asi mé místo nebylo to pravé ořechové.. Jenže když jsem zkusil místo jiné, dočkal jsem se stejného výsledku. Že by šly spát? Nevím, ale aspoň jsem se mohl proplout kolem dokola a pokochat se krajinkou.

Jak mé oko bylo potěšeno?

Vizuální zpracování je dost spekulativní, protože se teoreticky jedná o Gamecube hru s vylepšeným ovládáním. Jedni řeknou to, druzí ono, já jsem ale spokojen. Od hladké animace po detailní prostředí, vše je v rámci možnosti vypiplané do posledního puntíku. Majitelé herní kostky budou jistě jako u vytržení, zřejmě se bude jednat o nejlépe vypadající hru pro tento systém (započítávám i Resident Evil 4). Jedná se taky o design levelů, jezírko při rybaření je jedním slovem nádhera, do toho se má měnit den a noc a údajně i roční období. Efekty jako magnet či láva taktéž hladí hráčovo srdíčko.

  
druhá dimenze se vyznačuje zejména svou rozmlžeností * hra za vlka bude rozhodně příjemné zpestření * Master Sword, zbraň nejsvětější

Zdržuji se porovnávání s X360 či PS3, je známo, že tyto systémy vládnou většími možnostmi v oblasti grafiky, srovnávání by tedy nebylo fér (hlavně kvůli jinému zaměření, Nintendo vsadilo na interaktivitu). Jak jednou pravil Shigeru Mayiamoto: „Není důležitý výkon, ale jak s ním naložíte...“ Tady je další důkaz toho, že nemluvil do větru, opravdu.

Konec legendárního příběhu

Zazvonil zvonec a dema je konec. Mé dojmy jsou velmi, velmi kladné. Tvůrci slibují herní dobu až 70 hodin pro kompletní dohrání, svět tak rozsáhlý, že potrvá 45 reálných minut, než se na hřbetě statného oře dostanete z jednoho konce na druhý, více dungeonů a více atmosféry. Příběh bude příběhovější a Link svalnatější. Zelda bude hezčí a Gannondorf škaredší a nebezpečnější, než kdy dříve. Co víc si přát?

Těšíme se
  • Nové ovládání
  • Zachraňování Zeldy
  • Tuna vedlejších questů
  • 70 hodinová hrací doba
  • Rozhlehlost lokací
Bojíme se
  • Abstinenční příznaky při jiné činnosti

Jen nerad jsem se s Wii loučil a ještě více nerad se Zeldou. Musím ale říct, že to stálo za to a rozhodně budu mít o Vánocích co dělat. Rozhodně mám tip, jakou hru si při launchi pořídit jako první.

Předběžné hodnocení: 10/10 (nemůžu jinak)

Váš názor Další článek: Medieval II: Total War přešlapuje před branami

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

** Americké letectvo chce v nejbližší době postavit a otestovat prototyp nového samohybného děla ** To by mělo být schopné sestřelovat střely s plochou dráhou letu ** Při tom bude využívat munici určenou původně pro railgun

Stanislav Mihulka
VojenstvíUSA
Nový hit. Tahle appka vám udělá profilovku jako od pouličního ilustrátora

Nový hit. Tahle appka vám udělá profilovku jako od pouličního ilustrátora

** Aplikace NewProfilePic se na Androidu stala hitem ** Můžete si v ní vytvořit profesionálně vypadající profilovky ** Pozor ale na agresivní cenovou politiku za Pro verzi

Martin Chroust
FotografieUmělá inteligenceMobilní aplikace
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

** Umíme vyrobit elektřinu ze Slunce ** Potřebujeme ale obrovskou baterii, kam ji uložíme na noc ** Jednou z cest jsou betonové gravitační baterie

Jakub Čížek
EnergetikaObnovitelné zdroje