První dojmy: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Wii a jeho ovládání přináší nové časy do sféry hraní, ovšem v nejednom hráčí vyvolalo nedůvěru - dají se na tom hrát klasické hry? Měl jsem možnost zahrát si na této konzoli jednu z největších pecek letošního roku a můžu s klidným svědomím říct, že dají.
První dojmy: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Platforma: Gamecube, Wii
Žánr: Akční adventura
Výrobce: Nintendo (
www.nintendo.co.jp, www.nintendo.com )
Vydavatel: Nintendo
Homepage:
http://www.zelda.com/universe/
Předpokládané datum vydání: 8. prosince (Wii), 15. prosince (GC)

Jak se jistě spousta z vás mohla dočíst zde, nesl se letošní Invex (tedy alespoň pro vyvolené fanoušky Nintenda) ve velkém stylu. Tři kusy krásné bílé Wii musely být dostatečným důvodem pro návštěvu výstaviště. Tři konzole, tři hry – WarioWare: Smooth Moves, Wii Sports a The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Legendární příběh

Série The Legend of Zelda má ve světě videoher pevné místo – Ocarina of Time na N64 je mnohými považována jako nejlepší hra všech dob a ja myslím, že zcela oprávněně. Mnozí se pokoušeli sesadit ji z pomyslného trůnu, leč neúspěšně – atmosférou, rozlehlostí či hratelností ji nedokázal nikdo předčit. Neúspěšní byli dokonce i mladší sourozenci Ocariny, jmenovitě Majora’s Mask a Wind Waker. Čas jde ale dál a s ním přicházejí pokusy nové. Nedávno se na obzoru objevila hra Okami od japonského vývojáře Clover Studios (pobočka Capcomu), podle ohlasů se jedná o vyjímečný počin v několika směrech překonávající zmíněnou Ocarinu.

  
zaměřování pomocí Wiimote * plamínky jsou bytosti v normální dimenzi * Midna, Linkova pomocnice

Druhá hra, která tvrdě napadá krále, je právě naše nová Zelda na Wii a GC. Po neustálém ujišťování Nintenda, že jde o jejich největší a nepropracovanější titul, si nejeden hráč začal kousat nehty a sám sebe se ptát „kdy už to konečně vyjde“ (hrdě hlásím, že jsem jedním z nich).
 
Když jsem se dozvěděl o tom, že Zedla bude na Invexu hratelná, nemohl jsem se samozřejmě dočkat své chvíle. Však to bylo poznat, okamžitě po příchodu do stánku Conqestu jsem se celý vzrušený začal rozhlížet po obrazovce se zelenou čapkou. Pro mou smůlu bylo nejprve obsazeno – trávil jsem tedy nějaký ten čas u Wii Sports a WarioWare. Nečekal jsem ovšem dlouho, místo se uvolnilo a já si to mohl začít vychutnávat. Nejprve mě přepadla úvodní obrazovka, kde jsem si mohl vybrat mezi dvěma částmi dema, rybařením a dungeonem. Jako správný pařan jsem si samozřejmě vybral dungeon.

Tasme meče, jde se do boje

Tento level se odehrával v jakémsi kamenolomu plném primitivních strojů a beden. Hned ze začátku jsem se procvičil v ovládání, přeci jen to nebylo nic obvyklého. Po asi půl minutě (kdy jsem dospěl k názoru, že mi to jakž takž jde) jsem se vydal kamenolom prozkoumat.

Hned z kraje na mě vyskočilo pár skřetů, pár chvatů s Wiimote ale stačilo na jejich odklizení. Meč se ovládal pomocí pohybů ovladače, přičemž se hlavní hrdina pokoušel mé pohyby přenášet do hry a popř. kombinoval do složitějších útoků. Fungovalo to dobře, byl to svěží zážitek. Jakýsi omračovací výpad šel udělat i nunchakem, samozřejmě taky pohybem, což mě mile překvapilo.

  
hlavní hrdina, fešák ne? * rozlehlost světa má být obrovská * souboj, nedílná součást série

Cestou dále mě přepadli další skřeti, tentokrát lučištníci. Oplatil jsem jim tedy jejich taktiku - vytáhl jsem luk a z dálky je po jednom odstřeloval. Opět, zaměřování pomocí pointeru bylo intuitivní a rozhodně velmi přesné, potvrdil jsem si to i u použití bumerangu, závěsného háku a hlavně světlušky, která slouží pro interakci s HUDem a prostředím.

Narazil jsem i na několik prostorových chytáků, jak už bývá v této sérii zvykem – přisávání se na obrovský magnet pomocí kovových bot, otevírání dveří pomocí roztočení větráků bumerangem ve správném pořadí či prostřelení lana držícího most přes horkou lávu. Taky nesmím zapomenout na repráček v ovladači, využitý pro různé řinčení zbraní a vrzání luku.

Celý level na mě udělal velmi dobrý dojem, konečný souboj s ohnivým bossem na konci pak byl už jen třešničkou na dortu.

Trocha vody neuškodí

Rybaření se odehrávalo na jezírku obklopeném skálami a vodopádem. Pohyboval jsem se po hladině pomocí malé kánoe, v níž se mnou seděla mladá slečna a radila co a jak. Dal jsem se tedy na lov – odplul jsem si na vytipované místo u vodopádu a nahodil prut. Prut se nahazoval jako ve skutečnosti, stačilo stisknout A, mávnout ovladačem, pustit A a už to letělo, snadné. Obdobné to bylo i s navijákem, kdy jsem nunchakem točil jako v reálu a přitahoval tak návnadu. Chytání ryb bylo zábavné nebo možná spíše mohlo být, kdyby byly v okolí nějaké ryby. Asi mé místo nebylo to pravé ořechové.. Jenže když jsem zkusil místo jiné, dočkal jsem se stejného výsledku. Že by šly spát? Nevím, ale aspoň jsem se mohl proplout kolem dokola a pokochat se krajinkou.

Jak mé oko bylo potěšeno?

Vizuální zpracování je dost spekulativní, protože se teoreticky jedná o Gamecube hru s vylepšeným ovládáním. Jedni řeknou to, druzí ono, já jsem ale spokojen. Od hladké animace po detailní prostředí, vše je v rámci možnosti vypiplané do posledního puntíku. Majitelé herní kostky budou jistě jako u vytržení, zřejmě se bude jednat o nejlépe vypadající hru pro tento systém (započítávám i Resident Evil 4). Jedná se taky o design levelů, jezírko při rybaření je jedním slovem nádhera, do toho se má měnit den a noc a údajně i roční období. Efekty jako magnet či láva taktéž hladí hráčovo srdíčko.

  
druhá dimenze se vyznačuje zejména svou rozmlžeností * hra za vlka bude rozhodně příjemné zpestření * Master Sword, zbraň nejsvětější

Zdržuji se porovnávání s X360 či PS3, je známo, že tyto systémy vládnou většími možnostmi v oblasti grafiky, srovnávání by tedy nebylo fér (hlavně kvůli jinému zaměření, Nintendo vsadilo na interaktivitu). Jak jednou pravil Shigeru Mayiamoto: „Není důležitý výkon, ale jak s ním naložíte...“ Tady je další důkaz toho, že nemluvil do větru, opravdu.

Konec legendárního příběhu

Zazvonil zvonec a dema je konec. Mé dojmy jsou velmi, velmi kladné. Tvůrci slibují herní dobu až 70 hodin pro kompletní dohrání, svět tak rozsáhlý, že potrvá 45 reálných minut, než se na hřbetě statného oře dostanete z jednoho konce na druhý, více dungeonů a více atmosféry. Příběh bude příběhovější a Link svalnatější. Zelda bude hezčí a Gannondorf škaredší a nebezpečnější, než kdy dříve. Co víc si přát?

Těšíme se
  • Nové ovládání
  • Zachraňování Zeldy
  • Tuna vedlejších questů
  • 70 hodinová hrací doba
  • Rozhlehlost lokací
Bojíme se
  • Abstinenční příznaky při jiné činnosti

Jen nerad jsem se s Wii loučil a ještě více nerad se Zeldou. Musím ale říct, že to stálo za to a rozhodně budu mít o Vánocích co dělat. Rozhodně mám tip, jakou hru si při launchi pořídit jako první.

Předběžné hodnocení: 10/10 (nemůžu jinak)

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

dnes | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A