První dojmy z hraní: Oblivion - přichází pandemie

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 66

Diskuze k článku

a@b.cz  |  30. 03. 2006 09:32

*Příspěvek smazán pro nevhodný obsah*

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  28. 03. 2006 13:35

http://img96.imageshack.us/img96/3153/oblivion43wa.jpg

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  29. 03. 2006 07:24

Opravdu se ti to zdá stejný?

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  29. 03. 2006 08:16

vubec ne mimo jine muzu posla screeny podstatne lepsi,vtip je ten ze na GF Ti to bez tweaku nerozjedes vubec ale fps vsude 100 a pri soubojich 50 stoji za to http://img92.imageshack.us/img92/8496/fpsoblivion8ip.jpg
Na silnejsich strojich lze docilit fps stabilne kolem 50 pri zachovani max detailu a o tom to je.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  29. 03. 2006 08:56

Samozřejmě, že když někdo přepíše shadery a oseká grafiku tak to de rychle. Vtip je v tom, že to vypadá zhruba tak jako hry postavený na quake 3. Vždyt je vyplý veškerý stínování, vyplý detaily.(TES4 dost staví na paralax mappingu, takže takhle máš místo spousty věcí jen plochou desku s texturou)

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  29. 03. 2006 17:42

Jednim slovem blbost,ty si proste podle grafiky vyberes co vypnes,prirovnam k DOOM 3 kde tweakem vypnuls aby nepocital textury ktere nevidis co to znamenalo pro vykon je jasne.Jinak 1.5 mega obrazek a 85kb je rozdil i v zobrazeni.Na imageshack tezko budu hazet screen tak jak ho mam v PC to na okraj .Muzes udelat aby v oblivionu ti ubral detaily NPC ktere jsou daleko ponevadz ti to je fuk,zase fps de navrch atd atd

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  30. 03. 2006 10:35

Heel, jde prostě o to, že se tvůrci her prostě musí rozhodnout, jak osekaná grafika ještě má cenu a jaká už ne. To bysme pořád mohli hrát hry na úrovni quake 1. O tom, že by Carmack udělal takovou chybu v D3 enginu fakt nevim. A na imageshack lidi hážou klidně screeny v rozlišení 1920*1080, tak nevim, proč bys tam nemoh hodit takovejhle malej obrázek v png. Tak jako tak je na tom vidět, že místo kamenný zdi je prostě jen placka s texturou. Navíc podle toho, co sem si přečet v tom odkazu, tak máš růžovou vodu, což je bezpochyby nádhera.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  30. 03. 2006 10:36

Tak na tom tvým screenu to až tak vidět neni, ale na těch screenech co sou v tý diskuzi to vidět je.

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  30. 03. 2006 14:42

Omyl ruzova voda pri zapnuti ini misto 1 -0 u tusim waterreflection a neco on ten odkaz ma cca 100 stranek diskuze,maji to vyply lidi jimz voda zpusobovala pad.Co se tyce pocitani textur gr.kartama v Doom 3 doporucuji dohledat na netu,rozpakovani+uprava v ini byl nejznamnejsi tweak.
Jinak na fan strankach ceskych najdes popis cesky ruznych tweaku-od blbinek vetsi rozestup trsu az po brutal zvyseni a zlepseni grafiky na super strojich,to je ale spis na cizich strankach na tom webu co sem dal odkaz.Majitele poslednich geforce muzou grafiku velmi podstatne vylepsit.

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  30. 03. 2006 14:52

Jo a u tvurcu her konkretne oblivio nejde o to v cem delali jde o to ze jednim commandem ktery je skryty jsou pixel shader nizsi nez 2 vyple,tudiz jde spis o to ze hra pro pshader 1.3 je plne funkcni a delana,z celkem pochopitelnych duvodu je to zamkle.Ja mam kartu tak na hrane 6600 geforce a tweakuju protoze FPS je celkem slabota kdyz sem to nechal jak to bylo.
No a treba kamose potesilo protoze hraje 3 hry do roka-pouze RPG ze nebude upgradovat ponevadz neni az takovy fanousek aby kvuli hre kupoval novy zelezo,na druhy strane doted oprasoval Morrovind.Takze vubec neslo o to ze to vypada hur to je logica ale ze to jde povysit-vyzdimat ze stroje co se da nebo mu ulehcit za cenu degradace graficke stranky.No a o tom PC je ,to si jinak muzu koupit konzoli protoze jedina vyhoda herni u PC sou konfigy,mody atd.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  30. 03. 2006 16:17

A majitelé posledních radeonů ne?

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  30. 03. 2006 17:03

Jasne ze Radeonisti taky,jinak uz sem to dokopal do kompromisu FPS pres 100,obraz uchazejici http://img77.imageshack.us/img77/7411/martin8cj.jpg

 |   |  Odpovědět
000  |  31. 03. 2006 07:51

radeonisti radeonisti
helpněte mi mam Radeon9200
a když se dostnu do hry tak to vypadá jakoby se mi nenačetly textury (vidim předměty ale vše je bílé a to právě i při tvoření xichtu hned na začátku) takže vidim velký kulový jen zaměřovací kříž a takovou tu ručičku  je tu někomu známo jak to napravit?

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  31. 03. 2006 20:06

http://img428.imageshack.us/img428/4883/quest7ob.jpg
No a reseni mas tady http://gamingsupport.sunrisetechnicalgroup.com/oldsite/
Mimochodem obrazek mel pres 1.5 mega takze opet o neco horsi nez v realu,protoze nejjednodussi je frknout to do jpg,otvirat photoshop se mi nechce a xara se mi nacte rychlej.
R92000 bude o neco horsi titanium ma oneco vyssi vykon,testuju to na dvou strojich oba s gf a oba ok,ale byl sem to nastavit na Radeon 9550 a absolutne v poho.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 04. 2006 00:07

Sakra co bys chtěl upravovat ve fotošopu? Screenshoty se musí ukazovat tak jak sou, doprdele co je to za nápady???

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  01. 04. 2006 00:21

Screenshot ma pres 1.5 mega tudiz na imageshack nelze dat ,neupravuji jen komprimuji je to dost jasny????Z BMP do JPG.No je to sice ztratova komprese ale to je fuk,nebo myslis ze tam dokresluju stiny ?
Ne jenom dam klik-bmp-jpg finito.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 04. 2006 00:37

no ale proč tedy píšeš, že se ti nechtělo otevírat photoshop? A PNG by mělo taky víc než 1 mega?

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  01. 04. 2006 00:50

PNG nevim xara mi ho neudela,neumi ho,ale rano to do hodim tak jak je v BMP a jen dam kompresi na mega, presnej imageshack pusti 1024kb, screeny maji 1.38 mega,ted sem dohral.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 04. 2006 00:57

Radši se di vyspat, potřebuješ to.

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  01. 04. 2006 01:07

Tak nakonec takto:
http://img96.imageshack.us/img96/9140/screenshot30iy.gif
Ulozil jsem to jako optimalizovany gif a kdyz dam dva sreeny ten origo a ten gif vedle sebe tak ten gif vypada stejne dobre v podstate i kdyz ma jen 250kb.Takze hratelny to je s efektama i na slabych PC jenom se v tom musi postourat.Jo a mit pokud mozno coolbits pro NVIDII tam se zapne tweak pro direct3d a diky nemu muzou byt detaily vysoko aniz by slo dolu fps.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 04. 2006 10:45

No nic lepšího než gif sis vybrat nemoh, krásný tečičky Kolik kb mělo png?

No jasně, nvidia schválně snižuje výkony svých grafik.

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  01. 04. 2006 12:03

Hm tak vidim ze o tom vis nula nula nic.Jdi na 3d guru zjisti si jak se odemykaji nastaveni karty ktere jsou zamkle ,NVIDIA to dela aby za a -neposkodili si kartu pokud o tom nemaj paru,za b vybehne ti pri odemykani skrytych voleb mimo jine ujednani ze cinis na vlastni riziko atd za c nejlepsi je zakaznik co koupi kartu novou s o 10 procent vyssim vykonem pritom stacil maly tweak..Ekvivalent existuje i u radeonu.Ale to je kazdyho vec...
Jinak internet coolbits-google,cesky o tom moc nenajdes tak jestli neumis anglicky ani negoogli.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 04. 2006 13:05

a)Jak nějakým tweakem můžeš poškodit kartu? Nemyslíš náhodou přetaktování?
c)jo, tak to si trošku mimo. Ona totiž existuje konkurence, víme?
d)nauč se kurva už konečně psát, kdo to má po tobě luštit???
Anglicky umim, ale bylo by dobrý kdybys napsal co konkrétně myslíš, tweaků na karty jsou určitě desítky. A to na Radeony by mě fakt zajímalo. Jediný co vim je, že se dá zapnout geometry instancing, kterej je defaultně vyplej kvůli standardům microsoftu.

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  01. 04. 2006 14:10

Tak naposled-o skrytych volbach bezny bfu nevi nic,tim bylo receno ono +x procent,bfu pujde nic neladi a koupi novou kartu coz opakuje periodicky rok co rok, s konkurenci to nema absolutne nic do cineni.Kolik lidi co si koupi PC vi o moznostech ktere karta a deska ma skutecne?Vetsina se jich ridi zvasty vyrobce.Coolbitz jako jednu!! z moznosti nabizi pretaktovani ktere je ve force ware pritomno primo od NVIDIE ale je skryto,odemyka se v registrech.Pro Oblivion je klicova volba pocet ramu ktere jde dopredu vykreslit-volbu odemyka coolbitz v ovladaci ale vyskoci az po zasahu do registru,v podstate nic jinyho coolbitz neni nez reg. ktery rika ovladacum at otevrou schovany volby.Kdo ma nejnovejsi kartu a vykonny procesor timto obejde napriklad omezeni co bylo nacpany diky XBOXU,popripade lze perfektne ladit pomer super karta,slabsi procesor,nebo obracene.
No to jen jedna z moznosti slo by psat donekonecne o dynamickem mapovani shaderu ve hre atd.Doporucuju 3D guru a podobne tady jen plevelime diskuzi urcenou ke hreUtility pro Radeon jsou primo tam...Takovy ATI RADEON BIOS TUNER dokaze divy!!!

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 04. 2006 15:33

Ale prd, prej BFU, ani nevíš, co to znamená.
Konkurence s tim má hodně co společnýho, lidi si totiž zpravidla vybírají kartu podle poměru cena/výkon, takže navýšení výkonu by se výrobci sakra hodilo. Proč potom vlastně vůbec vyrábí lepší karty?
Počet snímků co jde dopředu vykreslit může způsobit tak akorát pěkný lagy. Pochybuju, že tim nějak výrazně ovlivníš výkon.

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  01. 04. 2006 18:19

Mas pravdu bloody fucking user

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  02. 04. 2006 10:42

Tak se schválně zeptej někde na anglických diskuzích, jestli o tom někdy někdo slyšel. Pokud tam nebude nějakej čech (nebo možná slovák) tak nikdo znát nebude. Ten anglickej význam si někdo vymyslel aby vypadal světově, ale nikdo ve světě tu zkratku nezná.

 |   |  Odpovědět
BFU  |  02. 04. 2006 21:18

http://en.wikipedia.org/wiki/BFU

 |   |  Odpovědět
TheDarkRunner  |  18. 05. 2006 23:48

Rolf

 |   |  Odpovědět
oooooooooo, oooooooooo  |  28. 03. 2006 11:10

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=296193&st=0
Jste li trochu znali aj zde hra pobezi pod titaniem s 60fps,vyzkouseno na screeny mrknete je nutno mit posledni tweaky a spravny ini.
Narocnost byla umele zvysena zamknutim nekterych moznosti.A jak vypada po tweaku posudte sami ze screenshotu a bezi jak z praku.Nutne ovsem zazalohovat puvodni ini+data shaders pro pripad prvniho neuspesneho pokusu a ladit,nejlepa dle podobne sestavy.

 |   |  Odpovědět
Paar  |  27. 03. 2006 18:20

Doufam ze ty screeny jsou z te Martinovy sestavy, vypada to priserne (na ten hype, jinak na tom moc nezalezi). ovsem nevim, co vas na tom porad tak rajcuje. dalsi hra ze sveta elfu a kdovicehojeste se stejnymi pravidly. no, ja si jdu zahrat Final Fantasy, skutecne RPG (taky byste meli zkusit, pak nad Oblivionem mavnete jen rukou)

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  27. 03. 2006 18:25

Tak zrovna od Tebe bych to nečekal. Final Fantasy jsem hráli všichni tři a předpokládám, že to víš. Jinak screeny jsou z části davidovy a pár jsem udělal já, což je poznat podle rozlišení. Je pravda, že já od hry neočkeávám grafické orgie, ale spíš hratelnost, takže moje screeny jsou ty ošklivější.

 |   |  Odpovědět
d_awe, d_awe  |  27. 03. 2006 18:35

Taky se do tebe pustím . I já jsem něco ze série Final Fantasy hrál a už vidím, jak si tam užiješ obrovskou volnost, tunu všemožných nepovinných questů, trénování dovedností, získávání reputace a postavení ve společnosti... Myslím však, že nemá cenu znevažovat jak japonská tak evropská RPG, zvlášť když každá "škola" si klade za cíl odlišný herní zážitek. Hráči z toho mohou jen těžit .

 |   |  Odpovědět
Paar  |  27. 03. 2006 18:38

hou hou hou. ja chtel jen poskadlit...!
no podarilo se. :)
ale je fakt, ze me oblivion nerajcuje, jsem uz pc hrama odkojeny. na volnost a tuny questu mam Legend of Zelda, na poradne RPG Fianl Fantasy a na strileni Metal Gear Solid. je to trochu jinde.
ale kazdemu podle chuti...

 |   |  Odpovědět
Michal  |  27. 03. 2006 22:40

Kamarade pro me jsou vsecky ty hry, ktery jmenujes pojmy, alee.....   noo zkus si dat na jeden vecer Oblivion a prijd nam napsat ;-D

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  28. 03. 2006 10:54

Já bych to řekl asi takhle : Koho bavil Morrowind, tak bude u Oblivionu ztracenej - no a koho nebavil, tak si holt půjde pařit FF, no.. Znám pár lidí z okolí, kterým přišel Morrowind příliš, hmmm, jak to napsat, asi realistickej. Co naděláte?

 |   |  Odpovědět
Paar  |  28. 03. 2006 13:10

jake jsou oproti morrowindu novinky? krom grafiky samozrejme...

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  13. 04. 2006 04:15

Všechno je propracovanější. Už to nejsou questy - dones tohle tam a tím to končí. Questy jsou nápaditý, málokdy se opakujou, mají celkem nečekaný a příjemný zvraty, některý jsou originální tak že jsem se s obdobnejma zatím nesetkal (těch je samozřejmě pár). I postavy jsou mnohem prokreslenější. Už to nejsou jen tupý terminály na informace. 4asto se stane že před tím, než máš někoho zabít tak har v přecházejících questech postavu hezky vykreslí tak že buď je jí ti i líto nebo se na její smrt neskonale těšíš.
Prostě těžko se to popisuje. Prostě Oblivion má to co Morrowindu oproti Gothicu chybělo. Propracovanost, žijící svět, atmosféra mi taky přijde lepší.
+ má fyziku. Ať se to zdá zanedbatelný, tak se občas stane, že třeba protivníka smrtícím zásahem odhodíš na plnej stůl a to co následuje je velmi příjemný a dosud nevídaný zpestření To teď z láskou vzpomínám na souboj, kterej se přesunul ke knihovně plné knih, co lítali všude okolo.

Prostě zkus, chvíli hrej, naber pár prvních questů a už se neodtrhneš.

 |   |  Odpovědět
Michal  |  28. 03. 2006 16:29

Morrowind byla totalni sracka. Tohle je bomba. Tohle je teprve zabava!!!

 |   |  Odpovědět
tukx  |  27. 03. 2006 11:56

Jo pecka video ještě kdyby se to dalo stáhnou trošku rychlejš ne

 |   |  Odpovědět
ttx  |  27. 03. 2006 11:04

Hra je na první pohled fantastická, grafika super. Ale jsou některé věci, které hru dost kazí.
1) postavy - motají se vám do cesty, stojí u dveří. Jdete spát a za devět hodin se npc u vašich dveří do ložnice ani nehnul...
2) koně - jsou nádherné, ale ve stáji sami sebou prochází nebo stojí dva "v sobě". Jízda na koni je také pěkná, ovšem jen do doby, kdy se rozhodnete zastavit - přechod mezi klusem a stáním je totiž prakticky okamžitý, což vás ihned upozorní na to, že hrajete jen hru...
3) nelogičnosti - také jste si všimli, že v některých rozpadlých pevnostech okolo jezera jsou vevnitř dvěře? A že ty dveře vedou směrem k jezeru, tedy ze svahu? Jaké však je překvapení, když vlezete dovnitř a stanete uvnitř rozsáhlého podzemí...

 |   |  Odpovědět
Inaf  |  27. 03. 2006 08:26

1. Zjednoduseny celkovy system (v dnesni hekticke dobe je to pro mne velkym kladem, ne kazdy muze stravit 24/7 u hrani)
2. Inventar slusne receno na ho*no
3. Vysoka obtiznost souboju na default
4. Nemoznost otevrit zamek bez joypadu (jedine easy)
5. Hra nepada (jak se doctete nekde)
6. V krabici je pomerne chudej manual (mam US)
7. Grafika ja vytecna, ale postavy a obliceje by mohli byt lepcejsi
8. Velkej a atraktivni klasickej fantasy svet a zabava v potulovani se
9. Zatim prekvapive nic moc vybaveni (casem to bude lepsi)
10.Silena chytlavost

 |   |  Odpovědět
jmeno  |  27. 03. 2006 09:19

- + nemoznost delat doma cokoli jinyho, ta hra je proste BOMBA!!!!

 |   |  Odpovědět
d_awe, d_awe  |  27. 03. 2006 11:44

Více či méně souhlasím, až na několik bodů (jdou pěkně po sobě).
2. Inventář je řešen podobně jako v Morrowindu, jen mi přijde rozdělení na kategorie o něco funkčnější - osobně nemám problem se v inventáři a ostatních položkách menu orientovat a líbí se mi.
3. To je relativní. Víc než dřív záleží na zvládnutí taktiky ze strany hráče, v krajních případech jsou k dispozici lektvary s okamžitým účinkem. V případě taktiky "naběhu tam a mlátím kolem sebe" může být obtížnost skutečně o něco vyšší .
4. Otevřel jsem myší pětkový zámek na asi čtyři paklíče, Martin dokonce na jeden (žádné save-load metody). Jinými slovy jde to a není to těžké. Stačí jen pozorně poslouchat .
5. Přesně tak. Tedy přestala mi padat až v okamžiku, kdy jsem si dal do pořádku DirectX, což je ale chyba na mojí straně. Jinak povedlo se mi hru párkrát sestřelit taskováním.

 |   |  Odpovědět
Inaf  |  27. 03. 2006 13:02

Inventar je fakt dvnej. Nez se nekam doklikam (optimalizace pro Xbox 360...mohlo by to byt lepci).
Ja hraju takticky, rozhodne to nemlatim hlava nehlava. Vzal jsem si lovce carodejnic a souboje kdy jsem zemrel jsou vyjimecne. Jen pro nezkuseny hrace to moc neni. Zamky, mnn chce to cvik, ale joypad je lepci. :D

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  28. 03. 2006 00:38

4) Jste schopni mi prosím vsvětlit v čem to páčení zámků spočívá? Doteď jsem myslel že to jestli západka zůstana nahoře nebo ne závisí na náhodě (ne mým skillu). To se dá nějak ovlivnit poslechem? Jak? Docela mě to zajímá. Jakmile narazím na trojkovej zámek, tak na něm zlámu hromadu paklíčů až se na to vybodnu a udělám to automaticky - což mi odemče na první nebo druhej pokus. Takže skill na takovej zámek mám dobrej a teď je asi potíž někde mezi židlí a klávesnicí.

Dík moc za vysvětlení.

 |   |  Odpovědět
d_awe, d_awe  |  28. 03. 2006 01:04

Západka se různě rychle dostane nahoru, tam různě dlouho setrvá a následně různě dlouho padá dolů. Rozdíly jsou viditelnější s roustoucím skillem (zatím jsem však neodhalil taje perků, zase tak moc se na Security nespecializuji). Zjistil jsem ale, že jsou dva druhy cvaknutí západky při tom, když ji vysunu nahoru. Běžně cvakne jen jednou (je tam víc zvuků, chce to chrastění ignorovat a zaměřit se jen na cvakání) a potom se paklíč při použití láme. Občas se ale takřka bezprostředně za prvním cvaknutím ozve druhé, o něco vyšší. Co nejdříve po něm je podřeba západku zachytit, jinak se paklíč opět zlomí. Druhé cvaknutí vlastně signalizuje pomalejší pád západky a tím i chvíli pro její zajištění.

Hodně štestí

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  28. 03. 2006 02:07

Dík moc. Jak přijdu domů, tak vyzkouším. Snad to bude fungovat.

 |   |  Odpovědět
Mali  |  27. 03. 2006 04:00

Zdravim.
Chtel bych se zeptat jak je to s "lokacemi" tedy spise : jsou vubec? jake jsou prumerne loading casy? porad maji tak debilne navrzene prechody(4x loading behem 1 questu v 1 casti 1 maleho mestecka)?
Jak je to s vydrzi potvor? V morrowindu byly na zacatku trochu ostry, ale kolem 10lvl se uz nechytali a po cca 5hodinach masterovani postavy jsem nenasel protivnika ktery by mohl vydrzet dele nez par vterin se mnou v ringu.
Z ukazek se mi zdaji boje vcelku nudne. Utok se da daleko dopredu ocekavat(blok), nepritel se stahne, vy date ranu, nepritel se pripravuje na utok .... loop again :D
Jsou nejake specialitky v boji? Stun, zruseni kouzleni, komba? Nebo jen blok-rana-blok?
Z videi je take videt neprijemny efekt "klouzani", kdy nepritel unikne bez boostu z pod vasi sekery turbo-slidem o nekolik metru dal a nasleduje jeho charge na vas. Stava se to casto? Je to bezna soucast boju?

Na tohle bych chtel odpovedet. Dalsi moznost je porozhlednout se na DC a zkusit si to, ale znate to ....
Btw osobne si myslim, ze lepsi by mohlo byt Might & Magic X(dark messiah)

 |   |  Odpovědět
PentueR  |  27. 03. 2006 08:49

Poprve za 4 levely se mi povedlo chcipnout kdyz jsem se zamotal pod vodou, bez kouzla na vydrz pod vodou... Vypada to nadherne, ale hlavne z hlediska souboju je to silene jednoduchy...hmm...

 |   |  Odpovědět
Mali  |  27. 03. 2006 04:00

Zdravim.
Chtel bych se zeptat jak je to s "lokacemi" tedy spise : jsou vubec? jake jsou prumerne loading casy? porad maji tak debilne navrzene prechody(4x loading behem 1 questu v 1 casti 1 maleho mestecka)?
Jak je to s vydrzi potvor? V morrowindu byly na zacatku trochu ostry, ale kolem 10lvl se uz nechytali a po cca 5hodinach masterovani postavy jsem nenasel protivnika ktery by mohl vydrzet dele nez par vterin se mnou v ringu.
Z ukazek se mi zdaji boje vcelku nudne. Utok se da daleko dopredu ocekavat(blok), nepritel se stahne, vy date ranu, nepritel se pripravuje na utok .... loop again :D
Jsou nejake specialitky v boji? Stun, zruseni kouzleni, komba? Nebo jen blok-rana-blok?
Z videi je take videt neprijemny efekt "klouzani", kdy nepritel unikne bez boostu z pod vasi sekery turbo-slidem o nekolik metru dal a nasleduje jeho charge na vas. Stava se to casto? Je to bezna soucast boju?

Na tohle bych chtel odpovedet. Dalsi moznost je porozhlednout se na DC a zkusit si to, ale znate to ....
Btw osobne si myslim, ze lepsi by mohlo byt Might & Magic X(dark messiah)

 |   |  Odpovědět
detailista  |  27. 03. 2006 06:03

loading je jen v přechodu mezi outdoor/indoor, popřípadě při venkovním odpočinku, kdy "čas probuzení" je v jiné denní době, než "usnutí"...na sestavách, na kterých má vůbec smysl oblivion hrát, je dočítání vzdálené krajiny nezaznamenatelný...stejně tak s větším množstvím dostupné paměti jsou minimalizovány i outdoor/indoor přechody, jelikož se dříve navštívený lokace cachují...

výdrž potvor...mno...už nefunguje "burst" metoda bojů, kdy déle podrženej útok znamenal větší ránu...v oblivionu jsou dva módy...buď mačkáš jak šílenec a postava dává rychlý, ale slabší rány, anebo útok držíš a jsou vykonávány silnější údery, ovšem opakovaně za sebou...vrcholem taktiky je stisk některýho směrovýho tlačítka, při kterým je vykonána speciální verze útoku (šipka dopředu+útok = charge, atd)...jelikož je boj stavěnej tak, aby šlo později používat speciální ability, získaný postupem na vyšší rank (amateur - master) dané dovednosti, je ze začátku boj opravdu jen o držení bloku a čekání na vhodnou příležitost...

na levelu 3 jsem jedním dechem vyřídil všechny oponenty v Imperial City aréně a stal se Grand Championem, přičemž v maximálním ohrožení jsem byl teprve při souboji se třemi oponenty najednou, kdy souboj skončil s necelými padesáti procenty mýho health baru (samozřejmě bez použití jakýhokoliv léčení)...teď jsem level 16 (dark-elf assasin) a nepřátele kosím jedním šípem ve sneak módu (kdy je několikanásobnej bonus na zásah (záleží na úrovni sneak skillu)), takže úsudek si udělej sám...

"klouzání"...v oblivionu mají nepřátelé spíš tendenci k úkrokům do strany...takže dlouho připravovanej útok může skončit (a taky většinou při boji s humanoidem tak končí) máchnutím do prázdna...

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  27. 03. 2006 07:41

teď jsem level 16 (dark-elf assasin) a nepřátele kosím jedním šípem ve sneak módu
Dovolil bych si poznámku - tohle zvládá assassin od druhé úrovně; takže takovéto porovnání vzhledem k růstu levelů trochu pokulhává

 |   |  Odpovědět
Míša  |  29. 03. 2006 12:24

Tak tak. Ale upřímně řečeno souboje v Oblivionu jsou trošku , mno, hlavně v pozdějších fázích nudné a moc jednoduché. :/

 |   |  Odpovědět
Obtiznost  |  29. 03. 2006 13:09

Co brani tem, kteri si stezuji na nizkou obtiznost, si ji zvednout v gameplay options?

 |   |  Odpovědět
rajo  |  27. 03. 2006 02:09

Může mi pan Boček říct, jak to hrál na 1,8 P4 s FX5700? To mu ve venkovních prostorech mohlo dávat tak max. 2 fps v 800x600. FX karty se na Oblivion vůbec nehodí, protože pořádně neumějí Shader Model 2 a v OBL se 1.1 shadery vnutit nedají. Na A64 3000@2200 MHz a FX5900XT mi to venku dává okolo 7 fps s výhledem na max.

 |   |  Odpovědět
d_awe, d_awe  |  27. 03. 2006 02:47

Hodnota fps na Martinově konfiguraci není zázračná, stejně jako nastavení nejrůznějších grafických detailů. Nicméně výraznější pokles framerate zaznamenává jen během soubojů. Domnívám se však, že je důležité očekávanou hru jako Oblivion vyzkoušet na nejrůznějších sestavách, ne jen na tom nejlepším, co v redakci poskládáme. A právě Martinovo PC je důkazem, že Oblivion si mohou zahrát i majitelé slabších strojů, respektive třeba i strojů v některých ohledech nedosahujících minimalní konfigurace.

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  27. 03. 2006 07:37

Jak již řekl David - moje domácí sestava byla použita pro otestování htaelnsoti na low-end strojích. Normálně mám cca 5-7 fps, během bojů 3 fps; rozlišení 640x480 (překvpivě nevypadá nijak hrozně, ale docela hezky) a většinu věcí na minimu. I přes to hra ale vypadá dobře a moderně - a co víc, je hratelná.
Na druhou stranu - vzhledem ke skončení testování se přesouvám do redakce na tamní stroje

 |   |  Odpovědět
renev  |  27. 03. 2006 10:06

nevypadla vám před těmi hodotami jednička? Opravdu považujete plynulost 5-7 a během bojů 3 snímky za plynulé? Proč se ve fórech nebo testech udává jako minimum 30fps pro singl nebo 60 pro multiplayer? Jasně že je dobré vyzkoušet na čem to ještě pojede ale tuto sestavu už bych za použitelnou nepovažoval. Už s ohledem na to jaké efekty je možné ve hře vidět a o co se majitel takového PC ochudí. Je to jako koukat na zajímavý film na 30 let staré ČB televizi a nebo na běžné současné. Oba diváci to viděli ale zážitek má každý jiný.

 |   |  Odpovědět
rajo  |  27. 03. 2006 10:24

mě to na tom zmíněném A64 3000 s GF 5900XT dává ve většině interiérů překvapivě kolem 30 (textury large, výhled až na postavy na max, bloom). Pan Boček má pravdu, že hra vypadá skvěle i v 640x480, což je téměř neuivěřitelné. A tkaé je třeba přihlédnout k faktu, že nejde o FPShooter, takže 30 fps rozhodně není zapotřebí. Ale boje při 3 FPS bych taky vidět nechtěl.

 |   |  Odpovědět
MILK  |  27. 03. 2006 17:01

muzete my vysvetlit jak se vam pri 3 fps (3 x vykresleni obrazovky za 1 sekundu) muze hrat hezky - natoz v soubojich??

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  27. 03. 2006 21:13

Hezky? Nijak. Ale da se to uhrat. A to je - myslim - docela dulezita informace pro nejednoho potencionalniho hrace. Krome toho dnes jsem diky prave teto diskusi objevil zajimavou vychytavku (v Oblivion_default.ini zmenit radek bForce1XShaders=0 na bForce1XShaders=1) a rychlost se mi vyrazne zvysila.ini file

 |   |  Odpovědět
Míša  |  29. 03. 2006 12:20

Lidi já to spustil i na "stroji" P4 1,6 (!) , 256MB Ram (!!), viditelně tomu pomohla ATI9800Pro, a jede to na 640*480 na hodně nízké detaily cca 15-30. Ale Pak jsem se samozřejmně přesunul ke hlavnímu domácímu stroji. A tam mi to jede naplné detaily ve 1024*764. Akorát tu trávu jsem si dal na 3/4 protože pak jsem v té hustotě trav nemohl nic nalézt. :)

 |   |  Odpovědět
Thrakath  |  27. 03. 2006 09:43

Oblivion jde s malou modifikaci spustit i na GF4
Postup je popsan na Ofic forech http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=288783

 |   |  Odpovědět
detailista  |  27. 03. 2006 01:46

ano...oblivion je krásná a dokonalá hra...bohužel z hlediska RPG je to krok směrem k vyšší prodejnosti...vše je zjednodušeno, byl nasazen blbuvzdornej quest kompas navigátor, předměty mají jen tři vlastnosti (cena, váha, (DMG u zbraní, AC u výstroje)), kouzla lze sesílat se 100%ní úspěšností (jen je přidán požadavek na minimální skill dané magické školy, než je možné kouzlo používat), alchymie filtruje vzájemně použitelný přísady, ovlivňuje marksman skill vůbec něco ?, a takhle bych mohl pokračovat...

na druhou stranu má i několik vlastností, který můžu pochválit...realističnost bojů (ačkoliv pro RPG fanatika bude příliš podobnej FPS řezačce), použití HAVOKu, shadery 3.0, bonusová vlastnost při dosažení pokročilejších úrovní skillů (amateur - master), opětovný nasazení osedlatelných a říditelných dopravních prostředků, questlog, 100% namluvených textů (vyjma knih), interakce NPC na dění kolem nich a schopnost procházet skrz "loading zóny", ...

přesto si myslím, že je oblivion momentálně RPG s největším potenciálem, bohužel skutečný RPG z toho bude muset časem udělat až komunita hráčů pomocí MODů, popřípadě samotná bethesda v příštím datadisku...

 |   |  Odpovědět
G_  |  27. 03. 2006 01:24

chybicka:
do byla práce sousedky -> to byla práce sousedky
jinak fajn recenze na urcite skvelou hru.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor