ano...oblivion je krásná a dokonalá hra...bohužel z hlediska RPG je to krok směrem k vyšší prodejnosti...vše je zjednodušeno, byl nasazen blbuvzdornej quest kompas navigátor, předměty mají jen tři vlastnosti (cena, váha, (DMG u zbraní, AC u výstroje)), kouzla lze sesílat se 100%ní úspěšností (jen je přidán požadavek na minimální skill dané magické školy, než je možné kouzlo používat), alchymie filtruje vzájemně použitelný přísady, ovlivňuje marksman skill vůbec něco ?, a takhle bych mohl pokračovat...
na druhou stranu má i několik vlastností, který můžu pochválit...realističnost bojů (ačkoliv pro RPG fanatika bude příliš podobnej FPS řezačce), použití HAVOKu, shadery 3.0, bonusová vlastnost při dosažení pokročilejších úrovní skillů (amateur - master), opětovný nasazení osedlatelných a říditelných dopravních prostředků, questlog, 100% namluvených textů (vyjma knih), interakce NPC na dění kolem nich a schopnost procházet skrz "loading zóny", ...
přesto si myslím, že je oblivion momentálně RPG s největším potenciálem, bohužel skutečný RPG z toho bude muset časem udělat až komunita hráčů pomocí MODů, popřípadě samotná bethesda v příštím datadisku...