PS3 poběží rychleji než televize

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 60

Diskuze k článku

Pavel Král  |  20. 11. 2005 16:59

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  13. 11. 2005 14:21



Taky je docela vtipne, jak tu nekteri pisou, ze je obraz pohybove rozmazany, pripadne kvuli tomu aby zamaskoval ze to nestiha. Tak schvalne se podivejte na pozadi filmu, jestli to nestiha (ono je tam jenom treba zobrazena nedulezita vec, nebo zaostreno na osobu v davu).
A taky bych chtel videt jak nekomu jede v plne kvalite film doma na pc. Nebo kdo je schopen zaznamenat treba takovou podprahovou reklamu (kdyby byla vyslilana).

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  13. 11. 2005 15:06

Proč by někomu neměl jít film na PC v plný kvalitě?
Podprahová reklama se údajně strká do střihu, právě proto, aby to nebylo vidět. Kdyby to bylo normálně uprostřed záběru tak by byla vidět.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  13. 11. 2005 21:37



Protoze neni dostatecny vykon. Udajne procesor kolem 6GHz to uz vzlada, jinak viceprocesorove co pouzivaj na triky. Proto se to komprimuje do mpegu ci neceho jineho (divx,xvid, aj).
Podprahova reklama muze byt kdekoliv, videt neni nikdy, protoze to byva jedine okenko, a to neuvidi nikdo dokud si to nepusti po jednotlivych zaberech.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  13. 11. 2005 21:48

Počkej, co by měl ten 6GHz procesor zvládat? Komprimuje se proto, že nekomprimovaný to zabírá ukrutně místa. Jedno vokýnko, pokud by to bylo 1/25 bys viděl. Sice bys asi neviděl co, ale viděl bys, že tam něco probliklo.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  14. 11. 2005 14:14



Jednak se to komprimuje z duvodu velkeho mista a ze bys to nevidel plynule. Pokud by to bylo jedno okynko z 25 celkovych, tak pochybuju. Souhlasim jak pises ze bys nevedel co.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  14. 11. 2005 14:43

Naopak, pokud by to bylo nekomprimovaný, tak bys neměl problémy možná ani s P100. Nejvíc výkonu vždycky žere dekomprese videa. Kdes přišel na takovou blbost?
Třeba jestli máš analogovou TV kartu, tak z ní taky leze nekomprimovaný video.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  17. 11. 2005 12:00



Tak to si me ted pobavil, ze nejvic vykonu vzdy bere dekomprese. To chces jako rict, ze kdyz rekneme si chces pustit film na DVD, tak ze si das do mechaniky nebo prehravace odejdes si 2-3 (ci vice) hodin pryc a pak teprve sledujes film? Vis jak vubec probiha komprese videa? Kdybys pustil nekomprimovany film na P100 tak mas nejakych odhadem 10 fps misto "obvyklych" 24.
Jestli myslis u te TV karty televizni signal, tak ten je komprimovan. A pokud myslis zachytavani videa, tak se v 99% primo uklada v nejake forme komprese.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  17. 11. 2005 20:19

Di se vycpat blbečku, Já do toho vidim 10x víc než ty (no možná ještě víc)
Co to píšeš za bláboly? Píšeš jak kdybys byl na sračky a tim tě nechci urazit, to myslim naprosto vážně.

Jasně že nejvíc výkonu žere dekomprese, co jinýho?
Proč bych odcházel na 2-3 hodiny pryč? Tedy klidně můžu ale vůbec nechápu, kdes vzal souvislost. Asi budu muset taky začít hulit/chlastat/fetovat nebo cos to předtim dělal).
Sice sem nikdy nezkoušel pouštět nekomprimovanej film na P100, ale rozhodně by byla větší šance ho přehrát než komprimovanej (pokud tedy bude stíhat zdroj)
Ne, signál z TV karty je nekomprimovanej. Víš vůbec jak náročnej proces komprimace je? Víš kolik by ta TVkarta stála?
Zachytávání z analogu se komprimuje, což žere 90% a víc výkonu. Zachytávání z digitálu funguje přímo (rovnou se ukládá na disk), ale psal sem o analogový TV.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  17. 11. 2005 20:23

Zdroj samozřejmě myslim zdroj toho videa, třeba HDD. TO jen tak pro upřesnění, aby to v tvý chorý mysli nevyvolalo dojem, že myslim elektrickej zdroj v počítači.

A když tolik víš o kompresi, tak napiš princip na jakým fungujou komprese typu MPEG. Sem fakt zvědavej co vypotíš
Nejspíš copy+paste.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  18. 11. 2005 10:40

Tak dobra.
Nejprve se vytvori klicovy (uvodni) snimek, pak v nekolika naslednych snimcich jsou ulozeny zmeny oproti prvnimu snimku. Pocet naslednych snimku zalezi, jak je dana scena narocna (napr rozdil, kdyz nekdo prejde pred bilou stenou nebo kdyz nastane exploze). Taky zalezi na mire komprese a zdali je ztratova nebo neztratova. Proto trva komprese radove v hodinach.
A kdyz ty toho vis 10x vice tak popis princip dekomprese. Proc je to tak teda narocne?

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  18. 11. 2005 14:34

Mno, přimhouřim oko a uznam ti to. Jen nechápu, proč nechápeš, že při přehrávání je nejnáročnější dekomprese, dyť je to přece naprosto jasný. (co jinýho by podle tebe ten procesor měl dělat?)

stručně proces při přehrávání, abys mě neobviňoval:
1)načtení dat do cache.
2)demultiplex(rozdělení jednotlivých stop (video, zvuk, titulky))
3)dekomprese videa a zvuku
4)případný postprocesing (např. rozdělení stereozvuku do 5.1)
5)odeslání dekomprimovaných dat na příslušný výstupy (grafická a zvuková karta)

Dekomprese videa ve formátu typu MPEG:
1)Bezztrátová dekomprese
2)a)V případě P snímku pohybová kompenzace oproti předcházejícím snímkům
2)b)V případě B snímku pohybová kompenzace oproti předcházejícím/následujícím snímkům
3)Inverzní DCT
4)U videa ve formátu MPEG4-AVC deblocking.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  18. 11. 2005 15:51

S tim jak sto popsal se da jedine souhlasit. Takhle souhlasim, kdyztak to chtelo takhle napsat drive a nemuseli jsme se takhle dohadovat.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  18. 11. 2005 18:40

No konečně. Ale vážně by mě zajímalo, co sis myslel že ten procesor dělá.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  18. 11. 2005 18:40

No konečně. Ale vážně by mě zajímalo, co sis myslel že ten procesor dělá.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  18. 11. 2005 21:11



Mozna jsem se akorat spatne vyjadril. Spise ze je mene narocna dekomprese nez komprese. Ale to je jedno.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  31. 10. 2005 20:38

Když tedy stačí těch 24 fs, tak ať mi autor vysvětlí proč lepší televize a WinDVD dopočítávají obraz na vyšší frekvenci (TV 100fps, WinDVD 60 nebo 75fps) a jak je možný že je viditelný rozdíl mezi zaplým a vyplým dopočítáváním?
To, že nám stačí těch 24fps je jen zvyk, pokud si dopočítávání zapnete, tak rozdíl neuvidíte, ale když ho vypnete, tak se na to nebudete moct dívat.

 |   |  Odpovědět
joe  |  31. 10. 2005 19:31

http://www.gfdata.de/archiv10-2005-gamefront/cell-roadmap.jpg

 |   |  Odpovědět
Marek  |  31. 10. 2005 19:27


Nejsem zadny odbornik na PS3 ale prepokladam, ze zde minen pojem FPS (frame per second) predstavuje schopnost herniho enginu (zde asi original od Sony pripraveny pro vyrobce her) generovat celou scenu (obraz) za sekundu, pri danych podminkach (rozliseni, ...). Staci si precist jakoukoli recenzi na grafickou kartu, kterou testuji na enginu 3DMark dane verze, prip. na jinem a podle toho kolik udela FPS v ruznych scenach nakonec vytvari hodnotici cislo.
FPS u monitoru, resp. frekvence obnovovani obrazovky, je ergonomicky parametr hardwaru monitoru. Resi problem neprijmeneho blikani, ktere vznika diky konstrukci obrazovky, jak jiz tady bylo zmineno. Pojem je tedy stejny, ale resi uplne neco jineho.
U LCD displeje tento ergonomicky problem odpada.

 |   |  Odpovědět
mato  |  31. 10. 2005 22:51

no aspon niekto tu vie o com rozprava... 120fps je asi taky udaj o vykonnosti ako ze dokazem vypestovat jablka za 2 dni ak niekto taky druh vytvori..
 
hry sa daju naprogramovat aby bezali aj na 250fps... to nie je dnes problem, lenze to je mrhanie vykonu a zdrojov, kedze display to ani nevie zobrazit a nase oko zachytit.. takze ak je standard povedzme 100fps a vykon hardveru stupa, tak sa hry stavaju o to zlozitesie a prepracovanejsie miesto toho aby sa predbiehali v fps, ktore aj tak nikoho na 100 netrapi...l

 |   |  Odpovědět
a  |  31. 10. 2005 19:12

hra pri 25 snimkoch nieje plynula. spokojnost s plynulostou hry zacinam pocitovat az od 55 vyssie

 |   |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  31. 10. 2005 20:10

A tech 25 resp. 55fps je prumer?

 |   |  Odpovědět
Stan  |  31. 10. 2005 19:09

Autor ocividne nevi o cem pise. Nejspis nikdy nehral zadnou rychlejsi hru nebo trpi nejakou osklivou ocni vadou.

 |   |  Odpovědět
Hyperrion  |  31. 10. 2005 19:21

Jestli to nebude tim, ze autor aspon lehce tusi rozdil mezi fps gaficke karty a obnovovaci frekvenci monitoru. Mam odzkouseno i z her, jakymi jsou treba NFS, ze bohate staci 30 fps. To, ze pak clovek potrebuje monitor s obnovovaci frekvenci vyssi a zapnute ruzne vyhlazovaci filtry, je zase jina zalezitost.
Jen tak pro poradek, 60hz frekvence monitoru u LCD bohate staci, pokud mate CRT, tak potrebujete vice, ale kazdopadne nema tohle cislo nic spolecneho s poctem snimku, ktere vygeneruje graficka karta. A pro pocit plynulosti opravdu staci spravne nastavene filtry, ktere z "ostreho" obrazu udelaji rozmazany a pak staci bohate 30 fps.

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  31. 10. 2005 20:35

to přece není pravda, zřejmě si nikdy nehrál na něčem pořádným, mezi 30 a 60 fps je obrovský rozdíl.

 |   |  Odpovědět
Evel  |  31. 10. 2005 19:02

Teorie je fajn vec ale i ta by se musela poradneji nastudovat nez by se sepsalo ze staci 24fps.. Ono staci aby si clovek zahral par 3d her pri 15 , 30 , 60 pripadne 100 FPS a rozdil je vice nez znatelnej u kazdeho z techto prechodu.
Pro me osobne je idealnych tech 100 fps pri 100 Hz na trinitron monitoru.. to je pak teprv ten pravej pocit temer dokonale plynulosti hry. 120 fps pri 120Hz bude zrejme jeste lepsi.. I kdyz od urcite hranice vedome clovek uz toho pozna hodne malo , porad tam zustava to podvedomi ktere toho zachyti daleko vice.. a podle toho i mame 'pocit' ze je na tom neco lepsiho/horsiho... U monitoru je uz naprostej minimum tech 100Hz.. lidi ktere nepoznaji 100Hz od 85Hz bud' jedou na 15ce nebo si jeste nesedli par dnu za temi 100Hz (pak je ten rozdil dost videt jak si mozek zvykne na tuto prijemnejsi hladinu).

 |   |  Odpovědět
bobr  |  31. 10. 2005 18:48

Ja myslim, ze jde hlavne o to mit do budoucna nejakou rezervu. Hry budou stale narocnejsi a nejaka ta rezervicka ve vykonu se jiste bude hodit. :o)

 |   |  Odpovědět
Clarke  |  31. 10. 2005 17:16

ono zalezi jakeho typu je obrazovka, tez zalezi na velikosti plochy. U TV maji luminofory na stinitku obrazovky delsi dosvit, nez luminofory vetsiny monitoru, tez u obrazovek osciloskopu je tomu take jinak. U TV s delsi dobou dosvitu (pote co je luminofor rozzaren elektronovym paprskem, tak zari dele, bore je to videt pri vypnuti TV za uplne tmy), takze rozklad 50 Hz pri 25 snimcich je dostacujici, (u TV se 100 Hz rozkladem se akorat pulsnimky bufferuji a ctou 2x rychleji, jinak prijimaji stejny obraz z vysilace jako TV s 50 Hz rozkladem) takze obraz vypada dobre. U monitoru je doba dosvitu kratsi, zkuste si nastavit 50 Hz ci alespon 56 Hz a uvidite tu krasu. V dobe 14"/15" bohate stacilo 75 Hz, ale u vice jak 19" uz i tato frekvence nestaci a proto se doporucuje 85 Hz, vzhledem k tomu ze na vas "blika" vetsi plocha. Nejde jen o to zda plne vnimate blikani obrazu, ale i to zda po delsi dobe stravene u takoveho monitoru vas neboli oci, nebo pocit unavy. Takze i u hranic frekvenci, kde jiz nelze pozorovat blikani, neznamena, ze si to na vas nevybere dan a proto se vyssi frekvence hodi. Tech 120 Hz u TV mi propada predimezovany, vzhledem k delsimu dosvitu, ale budiz

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  31. 10. 2005 20:41

pleteš si obnovovací frekvenci a fps.
navíc tohle platí jen pro crt, a pochybuju že o těch japonci mluvili, tam je crt něco jako u nás parní stroj.

 |   |  Odpovědět
fgj  |  18. 02. 2007 15:47

 |   |  Odpovědět
Clarke  |  31. 10. 2005 17:15

ono zalezi jakeho typu je obrazovka, tez zalezi na velikosti plochy. U TV maji luminofory na stinitku obrazovky delsi dosvit, nez luminofory vetsiny monitoru, tez u obrazovek osciloskopu je tomu take jinak. U TV s delsi dobou dosvitu (pote co je luminofor rozzaren elektronovym paprskem, tak zari dele, bore je to videt pri vypnuti TV za uplne tmy), takze rozklad 50 Hz pri 25 snimcich je dostacujici, (u TV se 100 Hz rozkladem se akorat pulsnimky bufferuji a ctou 2x rychleji, jinak prijimaji stejny obraz z vysilace jako TV s 50 Hz rozkladem) takze obraz vypada dobre. U monitoru je doba dosvitu kratsi, zkuste si nastavit 50 Hz ci alespon 56 Hz a uvidite tu krasu. V dobe 14"/15" bohate stacilo 75 Hz, ale u vice jak 19" uz i tato frekvence nestaci a proto se doporucuje 85 Hz, vzhledem k tomu ze na vas "blika" vetsi plocha. Nejde jen o to zda plne vnimate blikani obrazu, ale i to zda po delsi dobe stravene u takoveho monitoru vas neboli oci, nebo pocit unavy. Takze i u hranic frekvenci, kde jiz nelze pozorovat blikani, neznamena, ze si to na vas nevybere dan a proto se vyssi frekvence hodi. Tech 120 Hz u TV mi propada predimezovany, vzhledem k delsimu dosvitu, ale budiz

 |   |  Odpovědět
Clarke  |  31. 10. 2005 17:15

ono zalezi jakeho typu je obrazovka, tez zalezi na velikosti plochy. U TV maji luminofory na stinitku obrazovky delsi dosvit, nez luminofory vetsiny monitoru, tez u obrazovek osciloskopu je tomu take jinak. U TV s delsi dobou dosvitu (pote co je luminofor rozzaren elektronovym paprskem, tak zari dele, bore je to videt pri vypnuti TV za uplne tmy), takze rozklad 50 Hz pri 25 snimcich je dostacujici, (u TV se 100 Hz rozkladem se akorat pulsnimky bufferuji a ctou 2x rychleji, jinak prijimaji stejny obraz z vysilace jako TV s 50 Hz rozkladem) takze obraz vypada dobre. U monitoru je doba dosvitu kratsi, zkuste si nastavit 50 Hz ci alespon 56 Hz a uvidite tu krasu. V dobe 14"/15" bohate stacilo 75 Hz, ale u vice jak 19" uz i tato frekvence nestaci a proto se doporucuje 85 Hz, vzhledem k tomu ze na vas "blika" vetsi plocha. Nejde jen o to zda plne vnimate blikani obrazu, ale i to zda po delsi dobe stravene u takoveho monitoru vas neboli oci, nebo pocit unavy. Takze i u hranic frekvenci, kde jiz nelze pozorovat blikani, neznamena, ze si to na vas nevybere dan a proto se vyssi frekvence hodi. Tech 120 Hz u TV mi propada predimezovany, vzhledem k delsimu dosvitu, ale budiz

 |   |  Odpovědět
RedBaron, RedBaron  |  31. 10. 2005 15:47

Nevím, jak moc odlišnou oční soustavou disponuje či kdy naposled autor těch výroků o nepotřebnosti více než 24 fps viděl hýbat se nějakou hru, ale u mě je tedy 30 fps vs 60 fps jasně zřetelných a jedná se o úplně jiný zážitek z pohybujícího se obrazu. I to je jeden z důvodů, proč hraju tak rád GT4 na PS2 ačkoli jsem takřka odkojen patnáctiletým působením PC.

 |   |  Odpovědět
john.don  |  31. 10. 2005 15:19


A) u každého je tato hranice individuální (těch 24fps)

B) profi hráči 3D her Vám potvrdí, že 60fps je lepší než 30 - což by nemělo platit když vše nad 24fps má být plynulé
- jenže zřejmě podprahově vnímáme daleko větší rychlosti

A nechápu jak to autor myslel.
Jestli mluvil o 120fps - při jakém rozlišení a nebo mluvil 120hz frekvence (RAMDAC?) - při jakém rozlišení?

Na 200fps si dneska dosáhne leckdo.
Stačí najít dostatečně starý titul :)

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  31. 10. 2005 18:42



60fps je lepsi nez 30 jedine v tom, ze si nekdo muze rict ze ma lepsi grafiku.
"u každého je tato hranice individuální (těch 24fps)"  - rozpoznat lze tak do tech 30fps

 |   |  Odpovědět
john.don  |  31. 10. 2005 19:22

Rozpoznat.
Ale podprahově vnímáš prý až 10ti násobek.
Tj. podprahové vnímání

A těch 60fps má dva důvody:
A) je to lepší než 30 -
B) špičky neklesají tak dramaticky

 |   |  Odpovědět
xx  |  31. 10. 2005 20:15

:DD "60fps je lepsi nez 30 jedine v tom, ze si nekdo muze rict ze ma lepsi grafiku."
Tak to asi ne kamarade, hral jsi nekdy nejakou 3d hru? Ja jo...a vis co se stane kdyz mas namisto 60ti fps 30? Vis co se stane? Nic netrefis, nic nepoznas v dalce a jediny co udelas bude to, ze povalis do baraku (pritom se budes divat do zeme) abys mel aspon tech 60...

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  31. 10. 2005 21:38



Zajimave ze sem tak jel dost dlouhou dobu s moji starou grafikou (Matrox G450) a vse sem videl i v dalce (multiplayer taky). Nepocitam novejsi hry, v kterych grafika nestihala vubec.

 |   |  Odpovědět
xx  |  31. 10. 2005 23:15

Mno tak to mas asi hodne dobry zrak... Kdyz sem s moji starou gf4 bezel s 20ti fps pres mapu pri 800*600 tak sem tipka co byl vyklonen a couhal mu jen kousek hlavy teda nevidel... Nehlede na to ze nez s 0-40 fps zameris tak te druhej se 100 uz davno trefi.

 |   |  Odpovědět
Shteffi  |  31. 10. 2005 15:08

Hodnota 24 FPS pro lidské oko je opravdu hraniční.... ale tak nějak jste zapoměl na to že to se týká pouze kinofilmu. protože se počítá s tím, že ve tmavém sále v oku zírajícm na osvětlenou velkou plochu, zůstává zbytkový obraz na sítnici, který se prolíná s dalším políčkem filmu... a taky pohyb ve filmu je přirozeně rozmazán a při překrytí dvou rozmazaných políček v součinosti se zbytkovým obrazem vzniká dojem plynulého pohybu. což se v počítačové grafice dá docílit zatím velice těžko... a taky by to v počítači nikdo nechtěl.. takže čim víc FPS tim lépe pro lepší dojem...

 |   |  Odpovědět
xR-  |  31. 10. 2005 16:10

Potvrzuji. Jen bych chtel upresnit, ze s tim "rozmazanym" obrazem je to tak, ze to policko filmu obsahuje cely casovy prubeh one 1/24-tiny sekundy a lidsky mozek si z toho automaticky dokaze "dopocitat" chybejici frames. Zni to neuveritelne, ale je to tak. Statickych obrazu musi byt pritom daleko vice, aby bylo dosazeno plynulosti.

 |   |  Odpovědět
AZOR  |  31. 10. 2005 15:03

Řeknu vám, že znam jen jednu hru, která běží na 24 fps standartně : Wiggles. a od té doby ( mimochodem servispacky této hry byly jen kvli jeji rychlosti) a se přišlo na to, že je to na píču : TELEVIZE MŮŽE MÝT 24 FPS, počítač rozhodně NE, stačí aby se někdo přopijil na ftp, rekontakovalo icq,  či se začalo víc střílet ... a budeme na 19ti fps a je z toho laging ...lepších než na tvrdo nastavených 24fps je "houpajících se 60" ...

 |   |  Odpovědět
votrelec  |  31. 10. 2005 14:59

no teda rozhodne s autorom nesuhlasim. lebo napriklad rozdiel medzi 85Hz a 100 je znacny. medzi 120 a 100 uz skoro nerozoznatelny. taketo kategoricke vyjadrenia by si autor mohol odpustit. aj tak su to len jeho nazory

 |   |  Odpovědět
MaAaT  |  31. 10. 2005 11:00

Zalezi na zobrazovaci technologi, jako napriklad CRT monitory verzus LCD.. Pak se teprv bavte o fps..

 |   |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  31. 10. 2005 19:59

kdyz ono FPS s obnovovaci frekvence obrazovky moc nesouvisi

 |   |  Odpovědět
Ripper  |  31. 10. 2005 09:31

Ovsem zapominate na jednu vec, obrazy ktere vnima oko (a taktez obrazy v televizi) jsou prirozene ROZMAZANE. Ovsem obraz v pocitacove hre je neprirozene OSTRY. Pokud by byl pohybove rozmazany, tak jako ve skutecnosti, tak by nam opravdu stacilo 24fps. Lidske oko totiz dokaze rozlisit pouze 12 snimku za sekundu, proto ma televize 24fps. Protoze ale PC maj obraz ostry a musime si prechody mezi obrazky domyslet, pro plynuly obraz potrebujete daleko VICE fps. Mezi 30fps a 100fps je markantni rozdil, a to mi nikdo nevymluvi. Dalsi podstatna vec je, ze na hru nepouzivame jenom oci. Kazdy poradny hrac First Person Shooteru vi, jakej je rozdil kdyz zameruje protivnika kurzorem ve 30fps a ve 100fps. Ve vyssich fps je to mireni daleko citlivejsi a daleko lepe reaguje na vase pohyby.
A uplne jina kapitola nez fps je refresh rate monitoru. Tady nejde o pocet obrazku za sekundu (jen urcuje maximum), ale taky o to priserne blikani. A na prvni pohled poznam, kdyz prijdu k monitoru, jestli ma 85Hz nebo 120Hz. To je proste videt. 60Hz pravdepodobne pozna i slepej.

 |   |  Odpovědět
Male_zvire  |  31. 10. 2005 10:10

Máte dobrý oči. Mě třeba vadí 100 a více Hz. 85 je optimální. Ale myslím, že na mém monitoru by jste rozdíl nepoznal. Přece jenom LCD je LCD.

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  31. 10. 2005 14:12

K te cistlivosti zamerovani protivnika v zavislosti na fps... To, ze citlivost hry na vase pohyby souvisi s rychlosti prekreslovani obrazu, je fama, ktera ma za ukol prinutit hrace, aby si kupovali vykonnejsi a vykonnejsi graficke karty namisto aby tlacili na vyrobce her, aby se namahali oni. Jak dokazuji nektere (zejmena) konzolove hry, delka casoveho useku, po kterem hra registruje vase akce, nemusi byt ani v nejmensim totozna s dobou, kterou jsou od sebe vzdaleny dva zobrazene snimky. Prikladem budiz napriklad nektere bojovky - registruji input po 1/60 vteriny (a za stejny casovy usek vyhodnocuji deni ve hre - hit, exe atp...) a obrazovku obnovuji klidne i po "pohych" 1/25 sekundy. Stejne tak to muze fungovat i v FPS - jen se namahat s programovanim...

 |   |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  31. 10. 2005 16:44

vy ste toho asi moc nenaprogramoval, co? ono to zase není tak jednoduché ;)

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  31. 10. 2005 18:18

Nikde jsem netvrdil, ze to je jednoduche, nicmene tem panum, co nam ty hry vyvijeji, je placeno prave za to, ze v tom dobri jsou. A implementace takoveto "vychytavky", ktera by umoznila prijemnejsi hrani, by snad mela byt samozrejmosti, a ne milodarem...

 |   |  Odpovědět
kewl  |  01. 11. 2005 00:31

to je nejvetsi pitomost co jsem kdy cetl, jak vas prispevek tak komentak doupete ke clanku. be nejmensich problemu poznam 25 fps od 40 a 40 od 60ti. a u tohohle jsem se opravdu zasmal - " delka casoveho useku, po kterem hra registruje vase akce, nemusi byt ani v nejmensim totozna s dobou, kterou jsou od sebe vzdaleny dva zobrazene snimky", HAHAHA ano tomu se rika LAG. je videt ze tomu opravdu moc nerozumite, zkuste si zahrat nekdy online hru na 100fps pri 100Hz zobrazeni a pri 100 paketech posilanych a prijimanych vasim klientem kazdou vterinu na serveru o tickrate 100. pak se mozna probudite ze sveho konzoloveho snu. mam takovej pocit ze pro doupe pisou opravdu hlupaci. 100 fps je SAKRA rozdil nez 25 a lidske oko TO SAKRA POZNA!!! pro konzoloidni naivky u TV doporucuji tuhle stranku, poradne ji prozkoumejte: http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 11. 2005 16:48

já myslel že tickrate 100 je defaultní nastavení.

 |   |  Odpovědět
Zerryk  |  01. 11. 2005 00:12

Když v reálu sledujete pohybující se objekt, vidíte jej ostře a pozadí je rozmazané. Sledujete-li pozadí, je zas rozmazaný objekt.
Ve filmu kameraman dává mozku nápovědu co má sledovat a co ne tím, že zaostří a sleduje to či ono, a tím odvede pozornost od cukatury zbytku. Ale ve hře jste to vy, kdo si vybírá, co chce sledovat. Proto je tam pohybový rozmaz nevhodný, protože engine neví předem jestli se hodláte kochat krajinou nebo sledovat cosi co se řítí okolo.

 |   |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  01. 11. 2005 10:56

Dalsi jabka a hrusky... ve tvem pripade konkretne pletes dohromady hloubku ostrosti a pohybovou neostrost. Oboji sice zpusobuje rozmazani, ale to je tak vsechno co maji spolecny.

 |   |  Odpovědět
Q  |  31. 10. 2005 08:41

Ja hry moc neparim a uz vubec jsem nikdy nezkousel nastaveni se 120Hz, ale:

1. Proc se pri 60Hz neda na monitor vubec divat?
2. Proc je tak markantne viditelny rozdil napr. mezi 70Hz a 85Hz?
3. Pokud vim, tak lidske oko dokaze "zachytit" velice rychle zmeny, pohyby (pozustatek to z doby lovcu), umim si predstavit ten rozdil, kdy hra generuje obraz (a zmeny v nem, pohyby) rychlosti napr. 85Hz a 120Hz - kdy je asi vetsi sance instinktivne zahlednout pohyb protivnika? Pokud vypadne snimek, ktery by zrovna obsahoval souperovu postavu ...

 |   |  Odpovědět
nonameman  |  31. 10. 2005 18:22

Pozor!
Neplést 25 fps (počet snímků=filmových políček za sekundu) a 60 Hz (frekvence=ryclost překreslení obrazu na dislpeji).

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  31. 10. 2005 20:29

to neni pravda, mam LCD a mezi 30 a 60 fps je obrovský rozdíl.

 |   |  Odpovědět
mato  |  01. 11. 2005 05:48

jeden o jablkach, druhy o ceresniach.... radsi si kliknite sem:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

 |   |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  01. 11. 2005 16:47

nejseš blbej??? Dyť sem právě napsal že mezi třiceti a 60 fps je obrovskej rozdíl, tak proč tu spamuješ tohle???

 |   |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  01. 11. 2005 17:54

Nebudu ti psat, ze ses "blbej", ale problem bude spis na TVE strane.
Prispevek, na ktery jsi reagoval, upozornoval na to, ze fps s obnovovaci frekvence obrazovky jsou dve odlisne veliciny ... Ty na to napises "neni pravda, 30 a 60fps je rozdil", a pak jeste malem vynadas do blbcu. 8)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor