PS4 bude nejvýkonnější konzolí, protože se učí z chyb, říká Cerny

vytisknout velikost písma
Podle Marka Cerneho se nová generace konzole PlayStation poučila z chyb předchůdce a společně s ním vytvořila daleko lepší a dostupnější konzoli pro vývojáře a spotřebitele.

Portál Polygon nedávno udělal rozhovor s architektem konzole Markem Cernym, který prozradil zajímavé detaily z vývoje. Podle něj nebyla konzole PS3 zrovna ideální, tvrdá lekce však Sony pomohla vytvořit ještě lepšího nástupce.

PS2 byla naprosto v pořádku… dokazoval to podíl na trhu cirka 75%, potom přišla PS3, a ta byla pro spotřebitele velmi těžko dostupná. Cenově se jednoduše pohybovala až příliš vysoko. Proto byl náš cíl u PS4 udělat konzoli dostupnější," prozradil Cerny.

PS4 | Vita | Video | Sony

Sony uvolnilo čtveřici videí, představujících PS4 a vše kolem ní

PS3 ale nebyla špatně dostupná pouze pro spotřebitele, ale také pro vývojáře. Ti měli problém nastartovat vývoj titulů, a to nejen kvůli komplikovanému hardwarovému řešení. Právě to bylo pro nás jedním z hlavních úkolů - aby vývojáři her věděli o každé funkci, detailu a zákoutí hardwaru," dodal.

Server Polygon také položil Cernemu zajímavou otázku: zda si myslí, že přechod na PC architekturu a konkurence v podobě konzole Xbox One bude Sony hodně rýpat do prodejů. Mark se ale konkurence příliš neobává. „PlayStation 4 je nejsilnější konzole, jaká kdy byla vytvořena, a také si myslím, že se nám podařilo najít rovnováhu mezi dostupností a výkonem.“

Na závěr dodáváme, že PS4 je již za dveřmi a k nám na trh dorazí už 15. prosince letošního roku.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 24 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A