PS4 je přizpůsobivější než PC, říká Marek Černý

Architekt konzole PlayStation 4 se ke svému dítku vyjádřil již mnohokrát. V nejnovějším rozhovoru podotknul, že se vlastně jedná o nabušené a modifikacím otevřené PC.
PS4 je přizpůsobivější než PC, říká Marek Černý

PlayStation 4 tak má působit jako otevřené pískoviště, kde si každý může dělat, co chce. Ať už půjde o veterány průmyslu nebo začínající vývojáře z oblasti indie, konzole má nabídnout volnost pro vytvoření jakéhokoliv zážitku. Právě to má být její nejsilnější stránka.

Chtěli jsme, aby bylo vše zaměřeno na hry, které chtějí kreativní týmy hráčům doopravdy přinést, nikoliv jen o hardwaru a balíčku součástek“ vysvětlil Černý. „To je univerzální. Ať už jde o Destiny a její 700 členný tým, nebo malý projekt, o který se stará jeden vývojář. Chtějí se soustředit na vizi.

K tomu jim ale také chceme dát dostačující spektrum nástrojů, které budou všichni léta používat. Hardware musí časem růst a vyvíjet se, proto také konzoli říkám naboostované PC. V útrobách se ji schovává daleko více, než najdete v počítačích. Provedli jsme velké úpravy grafického čipu a dalších oblastí konzole, do kterých se pak vývojáři mohou s chutí zavrtat.

Podobná úroveň otevřenosti dovolí PS4 časem značně nabobtnat a obohatit se o nové vymoženosti s tím, jak budou růst potřeby vývojářů a hráčů.

V základu zůstane konzole stejná, což pomůže vývojářům naučit se její silné i slabé stránky, využít ji na maximum a za několik let vytvořit tituly, které by se jinak na světlo světa nepodívaly. Stabilita platformy je extrémně důležitá, jelikož některá studia vyvíjejí své projekty i 5 let. Pokud se během tohoto období x krát změní hardware, je zaděláno na problém. S konzolemi se to nestane, a PS4 navíc nabídne maximální přizpůsobivost,“ dodal Černý.

Zdroj: VG247