Pure Farming 2018: farmaření z gauče (recenze)

Jak dopadl nový hráč na poli simulátorů farmaření?

Zemědělská sezona již zaklepala na dveře a mnozí z nás se už dost možná vrhli do reálného farmaření. A ti, kteří nemají kde farmařit, jistě rádi sáhnou po nějakém tom herním simulátoru. Ač by se prvotně mohlo zdát,že je vlastně po čem sáhnout, opak je pravdou, neboť právě simulátory farmaření jsou na herním trhu nedostatkovým zbožím, a to i přej jejich nemalou oblíbenost. Tím nejvýraznějším gigantem, vlastnícím monopol v této oblasti, byl do nedávna Farming Simulator studia GIANTS Software, které svým produktem zásobuje hráče již od roku 2008.

Další přírůstek do simulátorů farmaření se konečně dostal mezi hráče

Až do dnešních dnů na herním trhu neexistovala žádná výraznější konkurence, která by se sérii Farming Simulator dokázala nějak blíže přiblížit a atakovat ji na pomyslném trůnu zemědělských simulátorů. Nyní se situace výrazně mění a do hry se dostává nový, extrémně talentovaný hráč jménem Pure Farming 2018 polského studia Ice Flames.

Hezky česky

Ihned po spuštění hry jistě potěší česká lokalizace, čímž hra stoupá á priori o jeden level vzhůru. Ne každý je totiž alespoň průměrně jazykově vybaven a řekněme si to na rovinu, některé činnosti v Pure Farming 2018 nejsou pro městské hráče až tak úplně automaticky zřejmé. A nemusí se ostatně jednat pouze o městské hráče jako celkově o všechny ty, kteří zrovna po víkendech neholdují zemědělské technice. Díky české lokalizaci je orientace ve hře o mnoho jednodušší a celková atmosféra farmaření je tak více domácká, a to i za předpokladu, že budete farmařit po celém světě.

Ihned po spuštění hry jistě potěší česká lokalizace, čímž hra stoupá á priori o jeden level vzhůru.

Označení celý svět berme však trošku s rezervou, ale k tomu později. Prvotním úkolem je vytvořit si vlastního farmáře. Jedná se o možnost, která je bohužel spíše formální záležitostí na oko, neboť nenabízí krom naprosto elementárních voleb téměř nic, co by stálo za tu práci. Každopádně po zvolení barvy flanelky a výběru pokrývky hlavy se konečně můžeme vrhnout do skutečného farmaření.

K dispozici jsou celkem tři módy, ve kterých se hráči mohou plně realizovat. První a řekněme určitě i zásadní, je příběhová kampaň, která slouží jako obsáhlý tutoriál veškerých farmářských postupů a broušení dovedností. Kampaň se naštěstí opírá i o jemný příběh v podobě dědictví zemědělské usedlosti kdesi v Montaně, v ne zrovna dobrých časech podkopaných finančními problémy. Úkol je tedy jednoduchý. Vyhrabat se z dluhů a začít zase konečně prosperovat. Nutno dodat, že tento příběhový tutoriál je zatraceně dobře a komplexně zpracován a díky skvělému systému hráče připraví na opravdové farmaření. Během této části hry si osaháte veškeré herní mechanismy, ovládání, možnosti a pochopíte nejrůznější postupy, které poté možná někteří hráči zužitkují i v reálném životě. Možnost opřít se zde o český jazyk je opravdu k nezaplacení a absolvování hlavní kampaně je příjemnou a nikterak náročnou záležitostí.

Své zkušenosti si můžete následně ověřit v jednotlivých výzvách, cílících na některé významné agrární giganty světa. Jedná se o relativně rychlé a zábavné mise, ve kterých je vašim úkolem např. bleskově sklidit úrodu před blížícím se požárem či narychlo zásobovat hotely olivami ještě před příjezdem prvního turnusu nenažraných turistů. Výzvy jsou skutečně pestré a hlavně dávají smysl, už jen pro skutečnost, že je třeba je absolvovat v určeném časovém úseku a věřte, že vám v tomto ohledu bude často těsno. V rámci výzev budete moci zavítat do americké Montany, Kolumbie, Itálie, Japonska a v rámci DLC i do sousedního Německa. Variabilita prostředí tedy rozhodně není nejmenší. Co se zpracování jednotlivých map týče, důraz je pochopitelně kladen spíše na plodiny a podmínky, než-li na vizuální zpracování. V USA se budete soustředit na klasickou kukuřici a obilniny, v Japonsku pochopitelně na rýži či wasabi, v Itálii zase na víno a olivy. V tomto ohledu je Pure Farming 2018 opravdu silně autentickou záležitostí a je jen na hráči, ve kterém prostředí bude působit.

Nabízí opravdu velké množství agro zábavy pro začátečníky i pokročilé

Třetím a asi tím nejjasnějším herním modem je potom volné farmaření, které hráčům dává k dispozici veškeré možnosti k vlastnímu agro uspokojování. Začínající i zkušení farmáři se tak mohou vrhnout na své statky a políčka a vyřádit se do sytosti dle vlastního gusta. Jedná se tak dost možná o jeden z nejoblíbenějších herních modů celého konceptu farmářských simulátorů, neboť nejste ničím omezování a nepodřizujete se žádnému hernímu diktátu. Je ovšem třeba počítat s trochu vyšší herní obtížností, která bude bez absolvování zmiňovaného tutoriálu v podobě hlavní kampaně poměrně složitým oříškem.

Komplexní farmaření

Co se herních mechanik týče, snaží se Pure Farming 2018 zacházet opravdu hodně daleko a důraz na reálné pojetí je znát na každém kroku. Na druhou stranu však stále zůstávají zachovány pravidla herního průmyslu a díky tomu se během hraní nedostáváme do šedé zóny hraničící s utrpením. Farmaření je tak sice často obtížné, zároveň je zábavné a silně motivující. Budete nakupovat nové stroje, plodiny, dobytek, orat pole, zajišťovat postřiky, hnojit, sklízet, prodávat, zajišťovat údržbu strojů, tankovat palivo apod. K dispozici budete mít navíc spousty nestandardních vychytávek jako například drona nebo tablet s permanentním připojením na internet. Ten využijete na nákup materiálu, strojů apod.

K dispozici budete mít spousty nestandardních vychytávek jako například drona nebo tablet s permanentním připojením na internet.

Ovládání hry je jednoduchou záležitostí, zpětná vazba je ale poněkud nepohodlná a mnohdy i stresující. Jde o otázku zvyku, ale prvních několik políček je opravdu velké utrpení, neboť fyzika jednotlivých strojů není zrovna silnou stránkou. Tedy je i není. Ve svých strojích pocítíte množství paliva, množství nákladu a dokonce i tuhost odpružení. Zemědělští obři ovšem působí mnohdy až nepřirozeně neobratně.

Slabší stránkou je grafické zpracování, které sice nabízí výborně zpracované stroje, celkově však nenadchne

Hra byla v našem podání testována na konzoli Xbox One S a po grafické stránce se jedná o slabší průměr. Grafické ztvárnění cílí spíše na obsah než-li na formu, a tak rozhodně nelze očekávat žádné zázraky. Velká pozornost byla věnována především jednolitým strojům, které působí opravdu silně věrohodně. Všechny ty modely traktorů, postřikovačů, valníků apod. jsou opravdu výtečně zpracovány. To se ovšem bohužel nedá tvrdit o ostatních objektech, které lze ve hře nalézt. Celkově prostředí Pure Farming 2018 působí až zbytečně prázdně a uměle. Tomu nepřidá bohužel ani prapodivná práce se světly a stíny. Na druhou stranu simulátor farmaření je simulátor farmaření a snaha o přiblížení se Forze Motorsport 7 je více než zbytečné. Shrňme si tedy tuto záležitost následovně. Grafická stránka hry je spíše průměrnou záležitostí, pro potřeby farmaření však jistě postačuje.

Těšit se můžete na různé krajiny a pochopitelně též s nimi spojené plodiny

V celkovém pohledu je tak Pure Farming 2018 velice zdařilou konkurencí pro nekorunovaného krále Farming Simulator. Konkurencí, která nabízí nespočet možností a bere farmaření opravdu hodně vážně. Hra představuje skutečně komplexní zpracování zemědělských činností, zakomponovaných do lehce pochopitelného a snadno přístupného celku, navíc s českou lokalizací. Popravdě nejsem fanouškem podobných simulátorů, nicméně pakliže skutečně přistoupíme na to, že máme před sebou titul cílící na milovníky farmaření, není zde příliš co vyčítat.

Hodnocení: 4 / 5

Klady:

• Česká lokalizace