Quake 3 – něco konkrétnějšího

Redaktoři Threshovy popravčí čety (www.firingsquad.com) dostali příležitost si blíže přičichnout k betaverzi Q3A. Co zajímavého zjistili?

V singleplayerové hře najdete jednak standardní mapy nazývané “Free For All” (FFA) a pak mapy 1 na 1. Hra pro jednoho hráče je v Q3A rozdělena na 6 epizod, kterým se zde říká “tiers” (vrstvy). Každá vrstva obsahuje čtyři mapy – tři standardní a jednu 1 na 1 – s výjimkou šesté vrstvy, která obsahuje čtyři standardní mapy. Poslední mapa každé vrstvy je typu 1 na 1 a bojujete v ní s botem, který je specializován na určité strategie a zbraně. Standardní mapy mají názvy q3dm1, Q3dm2 atd., a mapy 1 na 1 q3tourney1, q3tourney2 až q3tourney6 atd. Dohromady máme k dispozici jednu tréninkovou mapu, 19 standardních map FFA, 6 map 1 na 1 a 4 mapy CTF (Capture the Flag).

Stejně jako u jeho předchůdců najdeme i v Q3A několik stupňů obtížnosti, které zde ovlivňují především chování a přesnost míření botů. Prozatímní názvy jsou “I can win”, “Bring it on”, “Hurt me plenty”, “Hardcore” a “Nightmare”.

Vybrat si budeme moci z osmi stylizovaných zaměřovacích křížů – k tomu slouží příkazy konzole cg_crosshair 1–8. Všechny kříže jsou bílé, buď poloprůhledné nebo neprůhledné.

“Totální” zbraně (blesková puška (lightning gun) a BFG) se ve hře objevují až poměrně pozdě. Vrstva 6 se celá skládá z map typu “platformy ve vesmíru” (včetně proslulé q3test2). Poslední mapa 1 na 1, q3tourney6, se nazývá “Fun Map” (zábavná mapa) a vytvořil ji Tim Willits. Proč zábavná? Tim byl kdysi vyzván, aby zkusil vytvořit “zábavnou a hratelnou mapu” za méně než 45 minut. Zvládl to, a výsledná mapa se nejen dostala do hry (s malými estetickými úpravami), ale dokonce slouží jako finální deathmatch.

Výbornou zprávou pro milovníky bojů o vlajku je, že CTF bude v Q3A obsažen už od začátku; tedy žádné 50MB downloady tři týdny po uveřejnění hry. Další, poněkud rozporuplně přijímanou novinkou z oblasti CTF, je absence háku (grappling hook).

Ve finální verzi hry by měl být účinek lightning gun o cca 30 % nižší než v Q3Testu 1.08. Umožněno zůstane i skákání do strany (strafe-jumping), které mnoho hráčů používá, protože je významné rychlejší než normální běh. Carmackovi se vynález tohoto podivného manévru příliš nelíbil, a proto strafe-jumping v kódu omezil jen na dva po sobě jdoucí skoky. V poslední betaverzi bylo však toto omezení odstraněno.

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 28 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A