Quake 3 – něco konkrétnějšího

Redaktoři Threshovy popravčí čety (www.firingsquad.com) dostali příležitost si blíže přičichnout k betaverzi Q3A. Co zajímavého zjistili?

V singleplayerové hře najdete jednak standardní mapy nazývané “Free For All” (FFA) a pak mapy 1 na 1. Hra pro jednoho hráče je v Q3A rozdělena na 6 epizod, kterým se zde říká “tiers” (vrstvy). Každá vrstva obsahuje čtyři mapy – tři standardní a jednu 1 na 1 – s výjimkou šesté vrstvy, která obsahuje čtyři standardní mapy. Poslední mapa každé vrstvy je typu 1 na 1 a bojujete v ní s botem, který je specializován na určité strategie a zbraně. Standardní mapy mají názvy q3dm1, Q3dm2 atd., a mapy 1 na 1 q3tourney1, q3tourney2 až q3tourney6 atd. Dohromady máme k dispozici jednu tréninkovou mapu, 19 standardních map FFA, 6 map 1 na 1 a 4 mapy CTF (Capture the Flag).

Stejně jako u jeho předchůdců najdeme i v Q3A několik stupňů obtížnosti, které zde ovlivňují především chování a přesnost míření botů. Prozatímní názvy jsou “I can win”, “Bring it on”, “Hurt me plenty”, “Hardcore” a “Nightmare”.

Vybrat si budeme moci z osmi stylizovaných zaměřovacích křížů – k tomu slouží příkazy konzole cg_crosshair 1–8. Všechny kříže jsou bílé, buď poloprůhledné nebo neprůhledné.

“Totální” zbraně (blesková puška (lightning gun) a BFG) se ve hře objevují až poměrně pozdě. Vrstva 6 se celá skládá z map typu “platformy ve vesmíru” (včetně proslulé q3test2). Poslední mapa 1 na 1, q3tourney6, se nazývá “Fun Map” (zábavná mapa) a vytvořil ji Tim Willits. Proč zábavná? Tim byl kdysi vyzván, aby zkusil vytvořit “zábavnou a hratelnou mapu” za méně než 45 minut. Zvládl to, a výsledná mapa se nejen dostala do hry (s malými estetickými úpravami), ale dokonce slouží jako finální deathmatch.

Výbornou zprávou pro milovníky bojů o vlajku je, že CTF bude v Q3A obsažen už od začátku; tedy žádné 50MB downloady tři týdny po uveřejnění hry. Další, poněkud rozporuplně přijímanou novinkou z oblasti CTF, je absence háku (grappling hook).

Ve finální verzi hry by měl být účinek lightning gun o cca 30 % nižší než v Q3Testu 1.08. Umožněno zůstane i skákání do strany (strafe-jumping), které mnoho hráčů používá, protože je významné rychlejší než normální běh. Carmackovi se vynález tohoto podivného manévru příliš nelíbil, a proto strafe-jumping v kódu omezil jen na dva po sobě jdoucí skoky. V poslední betaverzi bylo však toto omezení odstraněno.

Diskuze (1) Další článek: Nejprodávanější hry - Velká Británie

Témata článku: , , , ,