Quake Champions: Online řežba, jak má být, Quake se vrací v plné síle!

vytisknout velikost písma
Po velkém návratu Wolfensteina a Dooma se přidává další série od id Software a jejím hlavním cílem je dostat se opět na vrchol her pro e-sport.

Předem je nutné říct, že nový Quake bude čistě multiplayerová záležitost, takže žádný singl jako v Doomu tady nečekejte. Je to z toho důvodu, že Champions má vlastně nahradit Quake Live na poli e-sportových her a vývojáři udělají raději vybroušenou arénovou akci, než aby dělali polovičatý story mod.

Velkou změnou pro Quake jsou unikátní schopnosti jednotlivých postav. Každá bude disponovat dvěma odlišnými vlastnostmi. Říkal tady někdo Overwatch? Vývojáři hráče ale ujistili, že schopnosti postavy budou hrát druhé housle, Quake stále bude o rychlosti a hráčově skillu. Přidáním schopností chtějí docílit toho, aby si každý hráč našel ten svůj charakter, který bude vyhovovat jeho stylu hry. Také chtějí do jisté míry prohloubit týmovou hru.

128142.jpg

Stále ale zůstává systém získávání zbraní, kdy je prostě seberete někde v aréně, nebo z padlého nepřítele. Na počet zbraní, které máte u sebe, nebude žádné omezení, jak to u současných her bývá.

 

Zatím poslední oznámenou postavou je Anarchy, který měl svoji premiéru už v Quake III Arena

 

Postav známe zatím jen pět, ale hned při startu betaverze by jich mělo být k dispozici hned 12. Jistojistě ale uvidíme Rangera, hlavního protagonistu prvního Quakea, dále pak Visora z trojky a také dva nováčky, Scale Bearera, Sorlag a Nyx. Zatím poslední oznámenou postavou je Anarchy, který měl svoji premiéru už v Quake III Arena. Je tedy docela dobře možné, že se později přidají i další staří známí, které bude doplňovat nová krev.

128143.jpg

Co se uzavřené bety týče, tak by měla začít v průběhu příštího roku. Tohle je bohužel všechno, co vývojáři zatím vypustili do světa. Nevíme, kdy začne, kdy se brány otevřou pro všechny hráče a ani jak dlouho by mohla přibližně trvat. Vývojáři se netají tím, že nikam nespěchají. Quake Champions prý neopustí betu, dokud s ním nebudou úplně spokojeni.

Tim Willits, šéf studia id Software, se nijak netají tím, že e-sport je pro ně důležitým faktorem. Zatím ale nepřišel s žádnými konkrétními věcmi. Na nedávno proběhlém QuakeConu připomněl, že id Software má spoustu zkušeností s pořádáním turnajů a Quake Champions chtějí udělat tak, aby bylo dokonalé jak pro hráče, tak pro diváky. Plánují nové způsoby sledování zápasů, rozšířené možnosti pro komentátory a také jednodušší způsob, jak se hráči mohou na turnaje dostat.    

Tím, že se zaměřují především na profesionální herní scénu, také obhajují fakt, že Quake Champions si nezahrajete nikde jinde, než na PC. Konzole neposkytují vývojářům dostatečný prostor pro jejich vizi. Na trhu prý zatím není žádná konzole, která by naplňovala jejich představy. Nechtějí kvůli nedostatku výkonu nějak snižovat rozlišení nebo počet snímků za sekundu. A hráči, kteří se budou chtít dostat na turnaje, by určitě nehráli na konzolích.

128145.jpg

Sami musíte přiznat, že na tomhle je něco pravdy. Podle viceprezidenta marketingu Petea Hinese by se někdy v budoucnosti konzole vyhovující jejich vizi, ale podobná tady zatím není. Ve spojitosti s tím také řekl, že Bethesda podporuje vylepšené verze Playstationu 4 a XBONE, ale je podle něj zatím předčasné soudit, jaký to bude mít na herní průmysl dopad.

 

Velkou otázkou je to, za jakou cenu se hra bude prodávat, nebo jestli bude free-to-play

 

Velkou otázkou je také to, za jakou cenu se hra bude prodávat, nebo jestli bude free-to-play. Jak to bude zatím neví ani sama Bethesda. Počítám s tím, že jestli bude hra F2P, tak budou ve hře placené skiny na postavy a jiné kosmetické úpravy. Nějak si ta hra na sebe vydělat musí. Willts potvrdil, že si s tím ve studiu stále lámou hlavu a rádi by vyšli vstříc fanouškům. Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne.

128144.jpg

Bethesda si je vědomá toho, že bude muset soupeřit s hrami, jako je Couter Strike, Dota nebo League of Legends. Předpokládají, že Quake se postaví vedle nich na postu nejhranějších her na profesionální úrovni. Chtějí jejich hru postavit na jiných věcech, než to dělá konkurence.   

Nový Quake vypadá zatím nadějně, akorát toho o něm víme tak málo, že si netroufám ani odhadnout, jak by to s ním mohlo dopadnout. Zbývá mi jen popřát hodně štěstí při vývoji. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A