Firmy Activision a id Software ohlásily dokončení hry Quake III Arena. Titul byl již odeslán do výroby a měl by být na pultech obchodů 5.12.1999 s cenou pohybující se kolem 50 dolarů.
“Quake III Arena není jen počítačovou hrou, ale samostatným kulturním fenoménem,” říká Todd Hollenshead, prezident společnosti id Software. “Quake III Arena přináší hráčům všechno to frenetické vzrušení, syrovou hratelnost a ohromující grafiku, které se již staly pro tituly idu charakteristickými.”
Grafický engine Q3A zobrazuje realistické 3D prostředí s použitím pokročilých vlastností jako jsou renderování zakřivených povrchů, vysoce detailní textury, atmosférické používání mlhy a zrcadlové osvětlování (specular lighting).
Neuvěřitelně dokonalí simulovaní válečníci zvaní “boti” donutí hráče, aby své schopnosti vybičovali na maximum. Každý z 32 různých botů, kteří se ve hře vyskytují, bojuje specifickým stylem, takže nutí hráče, aby se přizpůsobil a vymyslel nový způsob boje.
Quake III Arena přináší arzenál devíti zbraní, 26 deathmatchových úrovní a čtyři úrovně CTF (Capture the Flag). Přežije-li hráč singleplayerovou část Q3A, určitě narazí na důstojné soupeře v multiplayeru. Od sofistikovaných nepřátel generovaných počítačem až po multiplayer, Q3A bude novým mezníkem v hrách typu “muž proti muži”.