PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Quantum of Solace – agent 007 zpátky v akci

Pamatujete na poslední videoherní dobrodružství Jamese Bonda? Ne? Nevadí, o nic jste nepřišli. Quantum of Solace hodlá vzbudit větší rozruch.

Zatím poslední filmová bondovka, Casino Royale, se své herní adaptace nedočkala, ale pokud jste si kvůli tomu ze zoufalství podřezali žíly, zbytečně jste promarnili čtyři minuty svého života. V chystané titulu Quantum of Solace (QoS) si totiž náležitě užijete kulisy jak z Casino Royale, tak z připravovaného filmu Quantum of Solace. Ano, čtete správně. Dočkáte se dvou bombastických příběhů ze slavných filmů spojených v jedné hře.

art01.JPG

Lidé ze studia Treyarch tak kromě sázky na populární komerční metodu „dva v jednom“ chtějí ještě trochu rozšířit váš zážitek z Casino Royale, když se některé scény z filmu dočkají ve hře více pozornosti. A aby dobrých zpráv nebylo málo, vývojáři úzce spolupracují s filmovým štábem, mají k dispozici scénář snímku a Daniela Craiga, jemuž se prý jeho herní dobrodružství velice zamlouvá. Když nic jiného, tak tyto informace velice dobře poslouží k zatraktivnění krabičky se hrou.

Kamerové hrátky

Co se týče zařazení QoS do nějakého žánrového šuplíku, tak ani tady není situace zcela jednoznačná. Po většinu času budete na dění nahlížet z klasického pohledu první osoby a hra se tak od Běžné střílečky™ odliší snad jen barvou saka hlavního hrdiny. Což samozřejmě není nijak hrozivá chyba, všichni máme rádi střílečky, ale James Bond přece jenom zvládne víc než obyčejný zelený mozek.

Dočkáte se dvou bombastických příběhů ze slavných filmů spojených v jedné hře

Třeba nenápadně se plížit, schovávat se za překážky, tiše likvidovat protivníky a během služby popíjet nejmenovaný alkoholický nápoj. Nejen během těchto činností (až na poslední jmenovanou) se kamera přepne do pohledu třetí osoby abyste se mohli pokochat dokonale vymodelovaným Craigovým obličejem, kochat se pohledem na hlavního hrdinu se budete i během soubojů tělo na tělo a speciálních událostech typu parcourová honička.

quantumofsolace01.jpgquantumofsolace02.jpg

Zajímavé je, že přestože rozsah Bondových schopností ve hře trumfne v pohybové nadanosti i průměrnou veverku, tak výhled na veškerou akci zůstane prostý veškerých pomocných ukazatelů, od těch určující intenzitu světla v místnosti až po míru zpocenosti hrdinova podpaždí. Proč hru zbytečně komplikovat, že.

Pohádka o funkční umělé inteligenci

Kdo vám bude činit problémy zcela záměrně jsou nepřátelé a tvůrci hry přesvědčivě hlásí, že protivníkům jen tak neutečete, protože mají být chytří, vynalézaví, všímaví, zkrátka ideální herní padouši. Jakmile jeden neřád spatří něco neobvyklého, okamžitě volá posily a celou situaci náležitě prošetří, čili společně důkladně prozkoumají místnost, v krajním případě okamžitě spustí střelbu. Ne snad že by šlo v herní branži o výjimečně nadané padouchy, podobně šikovní jsou i bídáci ve Splinter Cellu, ale tak na papíře zní lákavě skoro všechno včetně komunismu.

art02.JPG

Naštěstí pro hlavního hrdinu, proti nepřátelům nebude bojovat vařečkou, nýbrž upotřebí desítku zbraní. Bez klasické pistole s tlumičem si Bond nedojde ani na záchod, dále si pohraje i s nesmrtelným samopalem AK-47 a bez využití nezůstanou ani odstřelovací pušky. Aby zabíjení nebylo tak konvenční (zastřelit člověka dnes zvládne i malé děcko), tak nejen, že agent 007 umí několik šikovných smrtících chvatů, dokonce zvládne roztomilé zlomyslnosti typu shození člověka z balkónu. Při přestřelce zase vtipně využije obrovské lustry u stropu, během chvíle se tak z padoucha stává neškodná placka.

Při přestřelce zase vtipně využije obrovské lustry u stropu, během chvíle se tak z padoucha stává neškodná placka

Quantum of Solace hodlá mimo jiné také excelovat v grafickém zpracování. Studio Treyarach, pracující mimochodem na novém Call of Duty: World at War, staví svou hru na enginu z Call of Duty 4 a je to znát. V interiérech vás má zaujmout především obrovská míra detailů, od nábytku až po samotnou architekturu, na vysoké úrovni budou i různé částicové efekty a náležitě pozorné péče se dočkalo i vizuální zpracování Bondových zbraní. QoS bude pastvou pro oči také kvůli rozmanitým a zajímavým lokacím, navštívíte samozřejmě Casino Royale, Benátky, Madagaskar, Bolívii, Vídeň. Co název, to lákavá destinace.

Více Bondů víc ví

Právě řečená líbezná slova se ale týkají jen verzí pro X360 a PS3 na kterých pracuje společnost Treyarch. Zrovna na těchto dvou konzolích by měl být James Bond v nejlepší formě, co se týče jeho vystoupení na ostatních platformách, tak víme pouze to, že na PC a PS2 verzi QoS dělá společnost Eurocom, zatímco inkarnaci Jamese Bonda na Wii pro změnu obstarají lidé z Beenoxu. Bude zajímavé sledovat rozdíly jednotlivých zpracování hry.

quantumofsolace03.jpgquantumofsolace04.jpg

Další zajímavostí na QoS se zdá být multiplayer, což je sice věc kterou dnes už musí disponovat prakticky každá akční hra, avšak dobrodružství agenta 007 slibuje relativně neotřelou zábavu vícero hráčů. Multiplayerové módy jsou zatím známy tři. V tom prvním proti sobě nastoupí až dvanáct hráčů a klasicky si půjdou vzájemně po krku, není nad variantu na starý dobrý death match.

V kratochvíli nazvané „Bond VS“ se pro změnu jeden hráč vžije do role tajného agenta, který musí splnit daný úkol. Povinnost ostatních je zřejmá, a sice zabránit Bondovi ve splnění cíle. Poslední variantou hry několika lidí najednou bude „Golden Gun“, kde se dočkáte zabíjení na jednu ránu od držitele zlaté zbraně. Přestože víc informací k dispozici není, multiplayer v Quantum of Solace nevypadá jako tuctová záležitost.

quantumofsolace05.jpgquantumofsolace06.jpg

To v podstatě platí pro celou hru, jež se rozhodně netváří jako standardní podprůměrný přívěšek k filmu. Videoherní adaptace Quantum of Solace má mimo jiné ambice obohatit a rozšířit zážitek z filmu a přestože se ve hře nedočkáte automobilových honiček, i tak by nemuseli být fanoušci Jamese Bonda zklamáni.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii, PSP
Žánr: Akce | bondovka
Výrobce: Treyarch | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7. listopad 2008
  • Občas hratelnost
  • Zbraně
  • Grafika
  • AI
  • Minihry
Diskuze (1) Další článek: Marvel vs. Capcom v přípravě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,