Rage 2: E3 dojmy z růžové apokalypsy

Oznámení Rage 2 stihl ještě před samotnou E3 propálit kanadský Walmart, ale až na konferenci Bethesdy jsme mohli vidět záběry přímo ze hry. Na rozdíl od původního Rage se tady dočkáme spousty změn v čele s naprosto chaotickou atmosférou.

Na výstavišti byla k dispozici hand-on ukázka ze hry, kde si mohli přítomní novináři zkusit část akční mise, která zahrnovala jen střelbu. Nic z průzkumu otevřeného světa ani z jízdního modelu tedy ještě nikdo neviděl. Podle dostupných dojmů je hratelnosti přesně taková, jak to vyplývá z trailerů. Jakmile začne akce, jen tak se nezastaví a vy po celou dobu nebudete dávat prst ze spouště. Ledaže byste se zrovna chystali využít jeden ze speciálních útoků, které jsou schopné rozšmelcovat hned několik nepřátel najednou. Samozřejmě nesmíme zapomínat ani na několik druhů granátů nebo třeba bumerang, který jste mohli zahlédnout v E3 traileru.  

To, že se na hře podílí studio id Software se tu opravdu nezapře. Tedy alespoň co se pocitu ze střelby týče. Očividně se jim osvědčil styl, se kterým přišli v rebootu Dooma z roku 2016, protože zbraně v Rage 2 se chovají velmi podobně. Pro někoho bohužel, pro dalšího bohudík, to ale vypadá, že to je vlastně všechno, na čem id Software v souvislosti s Rage pracuje. Zbytek hry totiž jako by vypadl z line-upu od studia Avalanche. Nemůžeme se vyhnout přirovnání k jejich Mad Maxovi, u kterého tomu dopomáhá ještě zasazení do post-apokalyptického světa. I přes to, že při každé zmínce o Rage 2 padne slovo o objevování a otevřeném světě, je to prý stále více FPS střílečka než RPG.  

 

I přes to, že při každé zmínce o Rage 2 padne slovo o objevování a otevřeném světě, je to prý stále více střílečka než RPG

 

Tomu ale trochu rozporuje vývoj a vylepšování postavy. Postupně se budete moci odemykat nové schopnosti a vybavení jako v dnes už každé druhé AAA hře. Zbraně pak půjdou ještě každá zvlášť upravit. Ze speciálních schopností pak můžeme vypíchnout třeba Rage mód, během kterého jste nesmrtelní a každého nepřítele vypnete na jednu ránu.  

original (2).jpg

Příběh přímo nenavazuje na první díl, ale odehrává se po něm. Tím pádem v Rage 2 najdete spoustu podobných prvků. Jedním z nich je váš hlavní nepřítel, tedy záhadná organizace Authority. Postavíme se jí v roli futuristického rangera Walkera. Sice to nebude Chuck Norris, ale i tak má v zásobě dostatek pořádně silných úderů. To mu zajistí síly zvané Nanotrite. Zasazení jako takové se nezměnilo. Ve zdejším otevřeném světě najdeme celou řadu frakcí, které se snaží uzmout co největší část území. Na mapě najdete několik různých prostředí. V trailerech a na obrázcích se především objevovaly pouště, ale dočkáme se třeba i bažin nebo zasněžených krajin.  

original (1).jpgoriginal (4).jpgoriginal (3).jpg

Vozidla budou v Rage 2 hrát důležitou roli. Nebudou to jen klasická auta nebo buginy, ale dostaneme se třeba i k monster trucku. Dokonce by mělo dojít i na gyrokoptéry. Některým hráčům se tento přístup nelíbí a raději by si přáli, aby Rage nadále zůstalo polootevřeným světem, jako byl první díl.  

 

Vozidla budou v Rage 2 hrát důležitou roli. Nebudou to jen klasická auta nebo buginy, ale dostaneme se třeba i k monster trucku

 

Když porovnáte jedničku s tím, co jsme zatím viděli z Rage 2, krom příběhového pozadí tam mnoho společného nenajdete. Tady přichází jedna důležitá otázka. Potřebovalo vůbec Rage jako takové pokračování? Vydání prvního dílu nebyl kdovíjaký úspěch a místo toho, aby se v pokračování rozvinuli nedokončené myšlenky se přešlo k úplně něčemu jinému. Kdyby byl tento titul představen pod jiným jménem, myslíme, že by s tím nikdo neměl nejmenší problém.  

Na druhou stranu ale chápeme počínání Bethesdy. Proč nevyužít značky, kterou hráči už mají v povědomí, že? Podobný scénář vlastně nastal i v případě loňského Prey. Vývojáři potvrdili, že vývoj probíhal docela dlouhou dobu a až následně se rozhodlo, že se k projektu přilepí jméno této kultovní značky.  

original.jpgoriginal (7).jpgoriginal (6).jpg

Postapo je v herním průmyslu hojně využívané zasazení a málokterá hra přijde s něčím novým. Bethesda se s Rage 2 chce odlišit od ostatních tím, že do šedivé pustiny vnese pestré barvy. Hlavně tedy výraznou růžovou. To má dopomoci celkově šílenému pojetí. Důsledkem toho se ale Rage přirovnává krom Mad Maxe také k sérii Borderlands. To se týká především grafické stránky a celkové ujetosti. Borderlands krom jiného je tak oblíbené díky kooperaci, která se podle všeho v Rage 2 neukáže.  

Rage 2 rozhodně nevypadá špatně, ale nepatří mezi naše nejočekávanější hry, které se na letošní E3 ukázaly. Na jednu stranu se zdá jako svižná střílečka, ale k tomu nám zase nesedí průzkum otevřeného světa. Naštěstí nás čeká ještě spousta věcí, které nás v našich E3 dojmech čekají. K těm pořádným peckám se teprve dostaneme.  

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A