Bohužel (nebo bohudík?) nelze v každé bezmyšlenkovitě postřílet všechny teroristy, co se vám připletou do cesty. Pokud pobijete strážce v domě, kde jste před tím napíchli telefon, říkáte si o pořádný malér. Je to jako kdybyste majiteli domu poslali telegram, v němž ho před napíchnutou linkou varujete. Na řadu tak přijde detektor srdečního tepu, který vám proradí, kde se kdo pohybuje.
Od dob Rainbow Six vzrostla i inteligence nepřátel. Provádějí nepravidelné obchůzky, při kterých se budete modlit ke všem dávno zapomenutým bohům, aby se hlídač náhodou nešel za kamarádem, který leží v ložnici s proříznutým krkem, nebo se mu nechtělo jít na záchod, kde se právě schováváte a jen čekáte na signál k útoku. Právě kompaktnost jednotlivých misí, které na sebe více či méně navazují, plus několik speciálních misí činí Rogue Spear takovým gigantem, jakým bezesporu je.
I když je Hidden & Dangerous podle mého názoru hrou lepší, získává RS navrch v realitě: u H&D má každý voják má svoji životní energii, přičemž jeho pohyblivosti a dovednostem je zcela jedno, jestli je zcela zdravý nebo jednou nohou v hrobě. Zato Rogue Spear hraje podle pravidel, proto vás jeden zásah mezi oči, do hrudi nebo zad pošle do věčných lovišť, zatímco po zásahu do nohy bude voják jen kulhat, pohybovat se těžkopádně, zkrátka dobrý cíl pro další teroristický prevíty.
Kromě zmíněné vlastnosti má Hidden & Dangerous oproti RS lehce navrch, a to nejen v lepším grafickém zpracování a podle mého názoru i lepším a přehlednějším plánováním misí, ale také v inteligenci naprogramovaných vojáků. Leckdy se totiž stane, že se voják z naprosto nejasného důvodu zasekne o roh stolu nebo krabice a odmítá jej obejít. Pak se jen divíte, že v místě, které mělo být od teroristů vyčištěno první linií, vám někdo pošramotí zezadu lebku.
Rogue Spear je hrou vyváženou a poutavou, s vynikající atmosférou a hratelností, a jen drobné chybky a grafické zpracování připomínající hry rok a půl staré výsledný dojem trochu kazí.
4/5 | Grafika | ŚŤŽ„… |
Zvuky | ŚŤŽŹ… |
Hudba | ŚŤŽŹ… |
ŚŤŽŹ… | Hratelnost | ŚŤŽŹ |