Rainbow Six: Shadow Vanguard - na teroristy takticky (recenze)

Když teroristé vystrkují růžky a dělají špatné věci jako držení rukojmích či vyhazování budov do povětří, je třeba je zastavit - kulkou do hlavy.

Kořeny herní série Rainbox Six sahají až do roku 1998. Od té doby vyšlo nespočet dílů, které se pravidelně objevovaly na každé důležité herní platformě. Jinak tomu není ani nyní, kdy jsme se Duhové šestky oficiálně dočkali na iOS. Tento nejnovější zářez na virtuální pažbě je ale v porovnání s ostatními díly série spíše jen tradiční FPS od Gameloftu, což mnohé fanoušky série jistě zklame. Na druhou stranu několik posledních dílů Rainbow Six pro PC a konzole se také nevyhnulo určitému akčnějšímu rázu, kdy taktizování ustoupilo do pozadí.

Pokud jste hráli kupříkladu Modern Combat, budete v Rainbow Six jako doma

Tak či onak, pokud jste hráli kupříkladu Modern Combat, budete tady jako doma. Gameloft opět jen dosadil obsah do známého vzorečku, který ale pořád skvěle funguje.

Rainbow Six Shadow Vanguard 03.jpg

Jinak tomu samozřejmě není ani v herní nabídce. Obsah hry je rozdělen na dva multiplayerové módy a příběhovou kampaň pro jednoho hráče. Příběh nabízí celkem 11 misí, jejichž náplň se povětšinou zužuje jen na likvidace nepřátel a záchranu rukojmích. Prostředí jsou pestrá a různorodá, od všemožných ambasád přes africké vesnice až po jihoamerické drogové haciendy. Gameloft také odvedl dobrou práci v designu jednotlivých misí. Některé levely nabídnou stísněné prostory, zatímco jinde se zase pohybujete venku či prolézáte podlaží zdánlivě opuštěných skladišť.

Bez ohledu na to, kde se zrovna nacházíte, máte k dispozici vždy dva parťáky, jejž vás mnohdy vysekají z kdejaké paseky. Jakmile přijdete k zavřeným dveřím, můžete použít tzv. „hadí oko“, což je malinká kamera, kterou prostrčíte pod dveřmi, abyste tak získali přehled o „(ne)čistém vzduchu“. Jakmile zjistíte vše potřebné, můžete skrze své komando do místnosti vpadnout za použití flashbangu, nebo jednoduše označit pořadí teroristů, jak je mají vaši kolegové zlikvidovat.

Právě tyto taktické prvky způsobují odlišnost, díky které Shadow Vanguard tak trochu vyčnívá z davu FPS her pro iPhone. Bohužel taktizování před zavřenými vraty je také jediným strategickým doplňkem. Během hraní členům lze ještě přikázat krytí snad za každou možnou překážkou, ale to není takřka nikdy nutností. Více by nás potěšila možnost využití týmu jako návnady, nebo k léčení vašich zranění.

Rainbow Six Shadow Vanguard 01.jpg

Rozhodně bychom neměli zapomenout na zajímavý systém sbírání zkušeností, který se netýká pouze hry pro více hráčů, ale i kampaně. Body dostáváte za každého zabitého nepřítele, za náznaky taktizování a tak dále. Určitě potěší i bonus za headshoty. Některé mise zase nabízí sekundární úkoly, po jejichž splnění se zkušenosti jen sypou. Tyto body se nakonec po každé misi sečtou a čím víc jich máte, tím víc se dostanete na žebříčku hodnosti a tím se vám mimo jiné otevřou nové zbraně a lepší výbava. Nechybí ani spousta medailí za splnění všemožných výzev.

Všechno je jasné, ostré a samozřejmě optimalizované pro retina displej

Ale dost o hře pro jednoho hráče. Multiplayer je minimálně stejně lákavý a nabušený jako kampaň a nabízí dva kooperativní módy a jeden deathmatchový. V co-op můžete hrát lokálně nebo online s dalšími dvěma lidmi v jakékoli misi z kampaně. Ovšem z důvodu absence hlasového chatu a podobně jednoznačně doporučuji jen lokální co-op s přáteli, jinak veškeré pokusy o taktický postup absolutně selhávají.

Rainbow Six Shadow Vanguard 02.jpg

Jak si můžete také všimnout z okolních screenshotů, grafika je naprosto úchvatná. Všechno je jasné, ostré a samozřejmě optimalizované pro retina displej. Nicméně během některých úseků, zejména při návalech většího počtu nepřátel nebo při efektech deště, začal rapidně klesat framerate. Poté vám i sebemenší lag může pokazit vcelku slušný herní zážitek. Nicméně i přes slabší optimalizaci rozhodně Rainbow Six můžeme doporučit.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Taktická akce
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry