Rambo v režii Illusion Softworks – ano/ne/storno?

Licencování titulů z filmové oblasti je ve světě herního průmyslu jevem velmi častým. Kolik Hvězdných pěchot či Dní nezávislostí jsme tu již měli, Mužů v černém a Posledních akčních hrdinů… Proč tedy ne Rambo? A pěkne po česku… počítačové ztvárnění příběhů Johna Ramba si totiž chce na svá široká ramena svalit brněnský tým Illusion Softworks.
Rambo v režii Illusion Softworks – ano/ne/storno?
Licencování titulů z filmové oblasti je ve světě herního průmyslu jevem velmi častým. Kolik Hvězdných pěchot či Dní nezávislostí jsme tu již měli, Mužů v černém a Posledních akčních hrdinů… Proč tedy ne Rambo? A pěkne po česku… počítačové ztvárnění příběhů Johna Ramba si totiž chce na svá široká ramena svalit brněnský tým Illusion Softworks.

Kdybych měl jmenovat hry, které přivedly Illusion Softworks na výsluní herního průmyslu, nemohl bych opomenout nedávno vydané Flying Heroes nebo dřívější trhák Hidden and Dangerous. V současnosti se to ve vývojářských dílnách nehemží o nic méně – práce na hře Mafia pokračují úspěšné dál, budují se nové a nové pobočky IS po Evropě a společnost jednoduše řečeno bytní. Před pár dny ohlásili IS další zajímavý tah – rozhodli se pro počítačové ztvárnění postavy Johna Ramba.

Film sám o sobě špatný nebyl. Možná to byla aura něčeho, co se neukazuje malým dětem, zkrátka a dobře, před více jak deseti lety provázely Ramba přívlastky "božský, mužný, šikovný", stejně tak se ale o slovo hlásila i velká skupina jiných, pro které šlo "o dalšího zbytečného hrdinu". Ve filmovém zpracování se dočkal Sylvester Stallone hereckých honorářů za hlavní roli celkem zhruba pětkrát nebo šestkrát – nebudu zapírat, viděl jsem Ramba jen dvakrát, shodou náhod se jednalo o jeden a tentýž film (ehm… televizní repríza), nevím tedy, kolik dílů přesně Rambo inspiroval. To konečně ale nehraje v našem příběhu ani roli – nyní hodlá povstát postava neohroženého ochránce slabých pošesté (posedmé…?) a je nanejvýš potěšitelné, že se tak stane v srdci moravské metropole.

Na otázky kolem licence jsem se zeptal několika lidí, kteří s Illusion Softworks úzce spolupracují – i přes notné informační embargo se mi podařilo nakonec zjistit něco málo informací, které se v oficiálním prohlášení neobjevily:

  • v případě úspěšného získání licence se bude hrdina jmenovat John Rambo – v opačném případě zatím nejsou známy alternativy
  • nejsou vyloučeny některé RPG prvky, blíže se však zdroj nevyjadřuje
  • slovy autorů – "Nechceme udělat Rambovi ostudu ;o)"
  • "každopádně to bude řežba" – slovy téhož informačního zdroje
Není jasné, o jaký žánr se bude jednat. Vzhledem k tématu neohroženého hrdiny bych si osobně tipnul na First Person Shooter, případně rafinovanou kombinaci Hidden and Dangerous s enginem hry Mafia. V žádném případě se však nebude jednat o adventure či RPG hru – byť některé rysy z role playing games nejsou přeci jen vyloučené.

Za svou maličkost jsem zvědavý. Jsem zvědavý, jak se poperou IS s tak hutným tématem stroje na zabíjení. Zda budou ve hře i Rambovy výbušné šípy (Už víte, který díl jsem viděl? – Já ne!) či jiné reálie záleží na jediném – na licenci. Jelikož neustále probíhají jednání, necháme se překvapit (co nám zbývá jiného, že?). Minimálně je to však cesta, jak už tak dosti výraznou firmu zviditelnit ještě více. Mimochodem – myslíte si, že si IS může v současné době dovolit vytvořit nekvalitní hru? Nemyslím si…

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Wolfenstein II: The New Colossus - natrhněte náckům sandál (recenze)

Wolfenstein II: The New Colossus - nat…

BJ je zpět. Brutálnější, naštvanější...a na vozíku. To vás ale nezachrání pane Adolfe!

3.  11.  2017 | | 3 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A