Rambo v režii Illusion Softworks – ano/ne/storno?

Licencování titulů z filmové oblasti je ve světě herního průmyslu jevem velmi častým. Kolik Hvězdných pěchot či Dní nezávislostí jsme tu již měli, Mužů v černém a Posledních akčních hrdinů… Proč tedy ne Rambo? A pěkne po česku… počítačové ztvárnění příběhů Johna Ramba si totiž chce na svá široká ramena svalit brněnský tým Illusion Softworks.
Rambo v režii Illusion Softworks – ano/ne/storno?
Licencování titulů z filmové oblasti je ve světě herního průmyslu jevem velmi častým. Kolik Hvězdných pěchot či Dní nezávislostí jsme tu již měli, Mužů v černém a Posledních akčních hrdinů… Proč tedy ne Rambo? A pěkne po česku… počítačové ztvárnění příběhů Johna Ramba si totiž chce na svá široká ramena svalit brněnský tým Illusion Softworks.

Kdybych měl jmenovat hry, které přivedly Illusion Softworks na výsluní herního průmyslu, nemohl bych opomenout nedávno vydané Flying Heroes nebo dřívější trhák Hidden and Dangerous. V současnosti se to ve vývojářských dílnách nehemží o nic méně – práce na hře Mafia pokračují úspěšné dál, budují se nové a nové pobočky IS po Evropě a společnost jednoduše řečeno bytní. Před pár dny ohlásili IS další zajímavý tah – rozhodli se pro počítačové ztvárnění postavy Johna Ramba.

Film sám o sobě špatný nebyl. Možná to byla aura něčeho, co se neukazuje malým dětem, zkrátka a dobře, před více jak deseti lety provázely Ramba přívlastky "božský, mužný, šikovný", stejně tak se ale o slovo hlásila i velká skupina jiných, pro které šlo "o dalšího zbytečného hrdinu". Ve filmovém zpracování se dočkal Sylvester Stallone hereckých honorářů za hlavní roli celkem zhruba pětkrát nebo šestkrát – nebudu zapírat, viděl jsem Ramba jen dvakrát, shodou náhod se jednalo o jeden a tentýž film (ehm… televizní repríza), nevím tedy, kolik dílů přesně Rambo inspiroval. To konečně ale nehraje v našem příběhu ani roli – nyní hodlá povstát postava neohroženého ochránce slabých pošesté (posedmé…?) a je nanejvýš potěšitelné, že se tak stane v srdci moravské metropole.

Na otázky kolem licence jsem se zeptal několika lidí, kteří s Illusion Softworks úzce spolupracují – i přes notné informační embargo se mi podařilo nakonec zjistit něco málo informací, které se v oficiálním prohlášení neobjevily:

  • v případě úspěšného získání licence se bude hrdina jmenovat John Rambo – v opačném případě zatím nejsou známy alternativy
  • nejsou vyloučeny některé RPG prvky, blíže se však zdroj nevyjadřuje
  • slovy autorů – "Nechceme udělat Rambovi ostudu ;o)"
  • "každopádně to bude řežba" – slovy téhož informačního zdroje
Není jasné, o jaký žánr se bude jednat. Vzhledem k tématu neohroženého hrdiny bych si osobně tipnul na First Person Shooter, případně rafinovanou kombinaci Hidden and Dangerous s enginem hry Mafia. V žádném případě se však nebude jednat o adventure či RPG hru – byť některé rysy z role playing games nejsou přeci jen vyloučené.

Za svou maličkost jsem zvědavý. Jsem zvědavý, jak se poperou IS s tak hutným tématem stroje na zabíjení. Zda budou ve hře i Rambovy výbušné šípy (Už víte, který díl jsem viděl? – Já ne!) či jiné reálie záleží na jediném – na licenci. Jelikož neustále probíhají jednání, necháme se překvapit (co nám zbývá jiného, že?). Minimálně je to však cesta, jak už tak dosti výraznou firmu zviditelnit ještě více. Mimochodem – myslíte si, že si IS může v současné době dovolit vytvořit nekvalitní hru? Nemyslím si…

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A