Rankinova příručka hráče Unreal Tournament: Obrana

Proč jste tady? Chcete se naučit dobře zabíjet? Jste tu správně. Zde vám budou odhaleny základní taktiky boje v UT. Postupně se budete učit všemu. Od pohybu, přes uhýbání a střílení až po typy a triky a rady, které vám zaručí úspěch proti jakémukoli nepříteli, ať "živému" či kybernetickému. Dnes si podrobněji rozebereme účinnou obranu proti jednotlivým druhům zbraní.
Rankinova příručka hráče Unreal Tournament: Obrana
Takže, střelbu jsme snad zvládli (jakž takž... připomnělo mi to jeden vtip: Specialista Microsoftu se zúčastnil střeleckého kursu. Dostal bezpečnostní instruktáž, pušku, náboje. Vystřílel deset ran a od cíle mu hlásí, že žádná kulka nezasáhla terč. Střelec se zadívá na pušku, pak na terč. Znovu na pušku a na terč. Dá prst před hlaveň, stiskne spoušť. Podívá se na krvácející zbytek prstu a volá k cíli: "Tady je všechno normální, chyba musí být na vaší straně... No, pokračujme :-)))) a teď se ještě naučíme, jak nebýt zasažen jakou zbraní, z jaké vzdálenosti se bránit a tak vůbec. Budeme opět postupovat podle jednotlivých zbraní.

ENFORCER - PRIMARY FIRE
Proti tomuto typu střílení se brání z jakékoli vzdálenosti stejným způsobem. Řeknu to asi takhle - z dálky se bránit ani moc nemusíte, protože se tím nikdo netrefí (neříkám, že se s tím nedá trefit, jenom to umí málo lidí!). A od vzdálenosti, kdy se s tím dá trefit (asi od střední vzdálenosti) se brání pořád stejně. Nejúčinnější je krátký strafe. Díky pomalosti zbraně vystřelí nepřítel vždy o zlomek vteřiny později, než by měl. V úzkých chodbách je to potom ustupování dozadu a střelba.

ENFORCER - SECONDARY FIRE
Proti SECONDARY FIRE se dobře brání z delší vzdálenosti - z toho plyne ustupování dozadu + kratký strafe (ne úplně krátký, jelikož kulky mají celkem velký rozptyl), nebo úplně na tělo dělejte delší strafy - kolem nepřítele. Ten se nebude stíhat otáčet. V úzkých chodbách je to samozřejmě dozadu + střelba.

GES BIO RIFLE - PRIMARY FIRE
Proti GES se dobře brání stylem ustupování dozadu. Nějaké strafy jsou k ničemu - bio-sliz má rozptyl a ještě vybuchuje. Ustupování dozadu je nejlepší metoda.

GES BIO RIFLE - SECONDRARY FIRE
Tady se dá poradit buď: HODNĚ RYCHLE kamkoli nebo použijte dodging. Hlavně nestůjte u bakule, když se rozstříkne. :-)

ASMD SHOCK RIFLE - PRIMARY FIRE
Proti tomuhle jsou nejlepší krátké strafy s malým výskokem. Dodging ani moc ne - kvůli tomu menšímu zatuhnutí.

ASMD SHOCK RIFLE - SECONDARY FIRE
Proti tomuhle se dá bránit pouze dlouhými kombinovanými strafy s občasným dodgingem. Krátký strafe je tady k ničemu, protože krátkým stafem se dá dobře vyhnout jenom něčemu malému (respektive co má malou nárazovou plochu). Koule o velkém průměru k těmto věcem rozhodně nepatří.

ASMD SHOCK RIFLE – PRIMARY + SECONDARY FIRE
Na tohle pozor. Proti výbuchu se nedá pořádně bránit, ale dá se odhadnout, kdy nepřítel výbuch střílí - jakmile střelí kouli a pak chvilku nic, volte okamžitý přesun - nejlépe tak, aby vás diskovitý výbuch nezasáhl svým okrajem. Nejlépe tedy od místa dopadu za nějaký roh.

PULSE GUN- PRIMARY FIRE
Proti téhle zbrani (resp. proti tomuto typu střílení) se dobře brání z delší vzdálenosti. Nejlepší je metoda dlouhého strafu. Obranným plusem je pomalost projektilů (mno, ony to nejsou projektily, že?), takže při použití dlouhého strafu je možné odejít bez většího zranění.

PULSE GUN - SECONDARY FIRE
Proti paprsku se nejlépe brání kratším kombinovaným strafem, popř. proložit jej dodgingem. Dobré je také ustupovat před paprskem a náhle změnit směr pohybu na druhou stranu… Ale paprskem se celkem dobře zaměřuje, tak buďte připraveni na poměrně velké zranění. Nejlepší je být ve vzdálenosti, kam paprsek nedoletí (někteří hráči si myslí, že je nekonečný… :-).

RIPPER - PRIMARY FIRE
Proti razor-bladům se dobře brání krátkým strafem z delší vzdálenosti. Obzvlášť nepříjemné jsou odražené disky - zde se také vyplatí krátký strafe pro svou univerzálnost – vyhýbat se můžete do všech stran.

RIPPER - SECONDARY FIRE
Proti výbušným diskům je nejlepší kombinovaný dlouhý strafe. Zde se musí dávat pozor na střílení disků pod nohy - obzvlášť nechutné v mapách s nízkou gravitací. Proto jsou dobré výskoky nebo dodging.

MINIGUN - PRIMARY FIRE
Tímhle sice nikdo nestřílí, ale když - nejlepší je krátký kombinovaný strafe…

MINIGUN - SECONDARY FIRE
Proti téhle zbrani se brání dobře buď z bližší vzdálenosti krátkým kombiňákem, anebo z dálky dlouhým. Rozhodně nestůjte na místě a pokud možno, držte se co nejdál od nepřítele.

FLAK CANNON - PRIMARY FIRE
FLAK CANNON je opravdu zbraň barbarů. Velice špatně se proti ní brání ve stísněném prostoru. Nejlepší je asi delší kombinovaný strafe občas dodging. Hlavně si dejte pozor na odrážení. Krátký strafe je celkem na nic - střepiny mají velký rozptyl.

FLAK CANNON - SECONDARY FIRE
Proti výbušné bombičce se dá opět bránit jen tím stylem, že nebudete tam, kde dopadne. Z toho plyne, že musíte sledovat nepřítelovu střelbu a včas uhnout dlouhým strafem pryč, popř. použít dodging. Špatně se proti tomu brání v dlouhých chodbách.

ROCKET LAUNCHER - PRIMARY FIRE
Proti tomuhle se dá poradit jenom rychlé úkroky a hodně promyšlené. Proti raketám střeleným pod nohy se brání špatně - výbuchy jsou celkem velké a dost silné. Nejlepší je asi lomený dlouhý strafe. Ale pozor, abyste při tom lomení nevletěli přímo do rány :-) Proti naváděným raketám je nejlepší těsně před nimi vyskočit nebo dodgingovat. Taky můžete zdrhnout hodně ostrým obloukem.

ROCKET LAUNCHER - SECONDARY FIRE
Před granátem prostě zdrhněte - to je nejlepší rada.

SNIPER RIFLE - PRIMARY FIRE/SECONDARY FIRE
Proti sniperce je nejlepší krátký strafe - hodně lomený a občas skok.

REDEEMER - PRIMARY FIRE/SECONDARY FIRE
Proti redeemeru jsou dvě rady - buď se rychle schovat za sloup, bednu, roh nebo nějakou terénní nerovnost, nebo ho SESTŘELIT! Ono to opravdu jde - jadna dvě rány ze sniperky, nebo přismažit kulákem, nebo ASMD - prostě čímkoli.

Boj zblízka
Zdrhat pozadu a střílet!!!!

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A