Rankinova příručka hráče Unreal Tournament: Střelba

Proč jste tady? Chcete se naučit dobře zabíjet? Jste tu správně. Zde se podíváme na pravidla střelby v UT. Postupně se budete učit všemu. Od pohybu, přes uhýbání a střílení až po typy a triky a rady, které vám (a vašemu týmu, pokud nějaký máte) zaručí úspěch proti jakémukoli nepříteli, ať "živému" či kybernetickému.
Rankinova příručka hráče Unreal Tournament: Střelba
Vítám všechny bojovníky, kteří zůstali v našem spolku a které první díl mé příručky moc neodradil. Zde se naučíte, jak s čím střílet a jak se trefit. Taková univerzální rada, jak dobře zaměřovat spolu se strafem, je tahle: Nezaměřujte pouze myší, spíše se zaměřujte strafováním a myší jen dolaďujte. Může to znít divně, ale věřte mi, hlavní podstata míření není v myši, ale ve strafu. Myš je dobrá pouze na dolaďování a samozřejmě, není strafingu bez myši. Důležité je odhadnout nepřítelův pohyb a střelit přesně do místa, kam se hne – s lehkým předstihem. Pokud máte ASMD nebo tak něco, je samozřejmě lepší vystrafovat křížek přímo na něho a zlehka doladit myší. Je to vysoce efektivní. A teď pojďme střílet na terče!

ENFORCER - PRIMARY FIRE
ENFORCER - pistole - je, i když se to nezdá, velice výkonná zbraň. Pokud si někdo z vás myslí, že SECONDARY FIRE je lepší než PRIMARY FIRE, šeredně se mýlí. PRIMARY FIRE je velice přesné (dá se s tím sniperovat) a kulky jsou zatraceně silné - jedna kulka = -25 zdraví. Nevýhodou je pomalost. Proto se PRIMARY FIRE uplatní na střední delší vzdálenosti - v dlouhých chodbách nebo otevřeném prostoru. Stručně řečeno: ENFORCER - PRIMARY FIRE je vysoce přesnou a silnou alternativou této zbraně, nevýhodou je pomalost.

ENFORCER - SECONDARY FIRE
SECONDARY FIRE zvané "GANGSTA" je přesný opak svého sourozence. Je nepřesné - kulky mají rozptyl až 2m2, ale za to rychlost je 2x vyšší. Účinnost střelby je prakticky stejná, dalo by se říci, že o něco slabší. SECONDARY FIRE se dá použít ve stísněných prostorách - jako v mapě PEAK, kde se jde opravdu na tělo. Já osobně tento typ střílení používám minimálně.

DOUBLE ENFORCER
Pokud máte 2 pistole, střílejte POUZE PRIMARY FIRE! Střelba je díky 2 pistolím rychlá a PRIMARY FIRE je sakra silný!

GES BIO RIFLE - PRIMARY FIRE
PRIMARY FIRE u GES BIO RIFLE je opravdu zničující - sliz je rozhazován s velikým rozptylem a hustotou a leptá zatraceně rychle. Jediná nevýhoda je zaměřování, protože tato zbraň podporuje pouze nepřímou střelbu. Také se tato zbraň nedá použít v otevřeném prostoru, ale je vynikající v chodbách a rozích, kde výbuch slizu zasáhne vše kolem.

GES BIO RIFLE - SECONDRARY FIRE
SECONDARY FIRE se od PRIMARY FIRE moc neliší, jenom se místo rychlého rozhazování slizu napěchuje do zásobníku větší množství munice, takže nakonec můžete vystřelit velkou kouli slizu, která se rozprskne po dopadu... velice účinné pro bombardování níže či výše položených nepřátelských pozic, nebo dočasné znepřístupnění některého kontrolního bodu, ale zblízka je tato metoda velmi nebezpečná i pro útočníka...

ASMD SHOCK RIFLE - PRIMARY FIRE
ASMD je podle mě jednou z nejpůsobivějších zbraní ve hře. Je to tzv. "zbraň kingů", protože zvládnout ji je velmi těžké - má dokonce 3 různé funkce. PRIMARY FIRE spočívá v laserovém paprsku - okamžitý zásah, přesnost na nanometry, ale malý poloměr, a jelikož to není žádné dělo, dají se s touto zbraní dělat chirurgické čistky. Trefit se paprskem opravdu není nic moc lehkého (ale není to zase jako Railgun v Q3.... :-)), pokud se trefíte, nepřítel odletí několik metrů dozadu s masivním zraněním... PRIMARY FIRE se dá použít na jakoukoli vzdálenost - jak jsem řekl: přesnost, rychlost, síla… zbraň kingů! :-) Pokud můžu radit, střílejte tak nějak stylem přejíždění nepřítele křížkem, až tam bude, tak pal...

ASMD SHOCK RIFLE - SECONDARY FIRE
SECONDARY FIRE se podstatně liší od PRIMARY FIRE - jedná se o jakési energetické bakule, či co... jsou pomalé, zato s velkým poloměrem, a vysokou hustotu střelby (pokud to někomu nedošlo, jde o to, že jsou koule stříleny rychleji za sebou, než laserový paprsek...:-)) Takto se dá v pohodě zabíjet na krátké vzdálenosti, po nárazu mají koule jakýsi slabý výbuch, který zraní vše v blízkosti, vhodné do všech prostor, ale ne na dlouhé vzdálenosti - to jen v chodbách.

ASMD SHOCK RIFLE - SECONDRY + PRIMARY FIRE
Toto je jedinečná funkce... velmi se mi zamlouvá, zkrátka je to rychlý je to přesný a je to zatraceně silný!!! Prostě vyšijte kouli a pak to do ní napalte laserem... Nastane silný výbuch, který má bohužel hlavní působnost jenom v osách X a Y (pero ty, kteří nemilují kartézský systém souřadnic - je to jako svislý disk), ale i v ose Z je v blízkosti smrtelně silný. Největší problém je trefit kouli v letu.... dělejte to takhle, snažte se o výbuch jen nad 70% úspěšnost, nikdy ne za každou cenu! Prostě našijte kouli, ani se nehněte a až tam bude nepřítel, tak do ní napalte laser... a je to (DOUBLE KILL)!

PULSE GUN - PRIMARY FIRE
PULSE GUN je dost zajímavá zbraň - vzhledově je celkem odpudivá - vypadá jako kus zeleného plastu, za to je však vysoce užitelná. PRIMARY FIRE se projevuje v podobě zelených plasma-koulí, které jsou pomalé a nepřesné, zato však s vysokou hustotou střelby a velkým rozptylem a jsou zatraceně energeticky nadupané! Smrt nastává v průměru na 3 - 6 zásahů. Je dobré tuto střelbu používat buď na větší vzdálenosti, nebo na krycí palbu do klubka nepřátel a nebo na absolutní blízkost (koukáte nepříteli do obličeje). Také v dlouhých úzkých chodbách nalezne tato střelba uplatnění.

PULSE GUN - SECONDARY FIRE
SECONDARY FIRE se dosti liší od PRIMARY FIRE. Jedná se o plasmový paprsek, který je velice silný, přesný, ale s omezeným dostřelem - 100m! A platí zde: čím blíž k oběti, tím silnější je její zranění. Tato střelba je vhodná do každé situace, kdy se jde na souboj z malé vzdálenosti, do jakéhokoli prostoru, nejlepší je paprskem několikrát nepřítele "přeřezat" a je to. Silně doporučuji... :-)

RIPPER - PRIMARY FIRE
RIPPER je celkově velice brutální zbraň, ale není moč užitelná. PRIMARY FIRE střílí razor blady (takové ostré disky), které jsou poměrně rychlé a mají nechutnou vlastnost - odrážení od stěn. Nevýhoda je: celkem špatně ses tím trefuje.... PRIMARY FIRE je absolutně nepoužitelné ve volném prostoru nebo velkých místnostech, ale v chodbách nebo malých místnostech je velice účinné a odrážení disků od zdi je činí ještě nebezpečnějším, bohužel i pro svého majitele.

RIPPER - SECONDARY FIRE
SECONDARRY FIRE se od PRIMARY FIRE neliší a liší. Neliší se v podobě projektilů (až na závěrečnou fázi), ale za to se zcela liší v taktice použití. Jedná se taktéž o disky, nicméně ty jsou pomalejší než razor blady a po dopadu zlehka explodují (taková ta bílá mlha..hmmmm :-)) Dají se asi nejlépe využít při střelbě pod nohy, zpříma se s tím nedá trefit. Výhodné pro shazování do propastí atd. Ale střílejte s tím pouze POD NOHY.

MINIGUN - PRIMARY FIRE
MINIGUN (česky kulomet nebo "kulák" či "roťák" jak chcete... mě se líbí minigun) je celkem obyčejná zbraň a najdete ji v každé druhé 3D akci (ne-li v každé první). PRIMARY FIRE je o dost pomalejší než SECONDARY FIRE, rozptyl kulek je o mnoho menší, ale přesnost je neuvěřitelná, ale trefit se s tím je prakticky nemožné, ale když se trefíte, uštědříte protivníkovi brutální zranění. Já osobně tuto střelbu vůbec nepoužívám. Jediné, kde se asi uplatní je v CTF (capture the flag), kde mají boti na dlouhých prostranstvích tendence jít stále rovně bez jakýchkoli strafů.

MINIGUN - SECONDARY FIRE
SECONDARY FIRE je mnohem užitečnější než PRIMARY FIRE. Rozptyl je mnohem větší (u PRIMARY FIRE je prakticky žádný), rychlost střelby je 2x vyšší, dá se s tím solidně strefit a střelba je dost silná. Jediná nevýhoda je v rychlé spotřebě munice. Ideální do všech prostor a situací.

FLAK CANNON - PRIMARY FIRE
FLAK CANNON a lá "zbraň barbarů" je velice zvláštní zbraní. Už jenom PRIMARY FIRE je velice netradiční - po výstřelu se malá bombička (to je munice) rozprskne na žhavé střepiny, které mají tendenci odrážet se od stěn a solidně zraňovat i cca 5 sec. po výstřelu. Na jeden plný zásah nastává okamžitá smrt. Jak jsem řekl, je to "zbraň barbarů", protože s ní umí zacházet snad i každý hňup a pokud ne, rychle se to naučí. Je velice užitečná v chodbách nebo menších prostorech, ve volném prostoru je to horší. Skvělé je použít ji jako deratizátor chodeb u kterých nevíte, jestli jsou v nich nepřátelé. Párkrát našijete o stěnu do zákruty a buď někdo zdechne, nebo tam nikdo není :-).

FLAK CANNON - SECONDARY FIRE
SECONDARRY FIRE je mnohem složitější na použití než PRIMARY FIRE. Jedná se o bombičku, která po výstřelu vyletí obloukem, po dopadu exploduje a ještě navíc uvolní pár střepin. Nevýhoda je v nepřímé a pomalé střelbě, ale ve volnějším prostoru se tato střelba osvědčí - lépe se s tím trefuje. Takže - použijte ji ve volnějším prostoru nebo v případě většího množství nepřátel, či k sestřelení někoho za zdí nebo na ochozu nad vámi či pod vámi.

ROCKET LAUNCHER - PRIMARY FIRE
ROCKET LAUNCHER stejně jako MINIGUN patří ke klasickým zbraním v 3D. Zde má však několik zvláštností. Buď s ním můžete střílet jednotlivé rakety - to je dobré vzhledem k rychlejší střelbě, ale nevýhoda je v tom, že se hůře trefíte. Nebo s ním můžete napěchovat až 6 raket na jeden výstřel (podržíte levé tlačítko a už to jede: jedna...dvě...tři...čtyři...pět...šest... MO-MO-MO-MONSTER KILL Kill Kill). Nebo s tím můžete chvilku mířit na nepřítele, za chvilku se obyčejný (zelený nebo jaký) zaměřovač změní na červený (ve tvaru proškrtlého kolečka) a po výstřelu začne raketa honit nepřítele - JE NAVÁDĚNÁ, ale celkem slabě, pokud nepřítel uhne do ostřejšího úhlu, raketa jenom decentně změní směr, ale jinak letí pořád rovně. Sečteno podtrženo - jednotlivé rakety používejte v menších prostorech stylem pod nohy. Více raket ve volnějším prostoru též stylem pod nohy. Naváděné rakety pouze v hodně volných mapách (jako je MORPHEUS).

ROCKET LAUNCHER - SECONDARY FIRE
SECONDARY FIRE se u ROCKET LAUNCHERU vyskytuje v podobě granátů. Jsou to vlastně rakety s načasovaným výbuchem a bez motorku. Střílí se nepřímo, raketky po nějakém času samy vybuchnou (nevím, kolik to je) a opět si můžete napěchovat více granátů. Granáty se využijí buď jako zaminování oblasti, nebo pro bombardování níže či výše položených pozic. Hodí se také při ústupu v CTF na krytí, kdy se boti snaží dostat svou vlajku - naházíte za sebe granáty a oni do nich vběhnou a.... MULTI KILL :-)

SNIPER RIFLE - PRIMARY FIRE/SECONDARY FIRE
Je to prostě sniperka! Pravým tlačítkem (podržením) se postupně přibližuje až na 8,3x. Levým se střílí.

REDEEMER - PRIMARY FIRE
REDEEMER a lá "rudý snáč" je taková malá atomovka. PRIMARY FIRE vystřelí tuto atomovku jen tak a ta po nárazu vybuchne. Tento typ střelby je vhodný do menších prostor, kde se musí útočník navíc schovat za nějaký roh, aby ho to nezabilo.

REDEEMER - SECONDARY FIRE
SECONDARY FIRE je velmi zábavné (hahahahahahaha :-), jedná se o navádění rakety z vlastního pohledu - prostě si s ní lítáte - detonace nastane buď stisknutím levého tlačítka, nebo nárazem do terénu (nebo do protivníka :-)). Je to fakticky prdel :-D.

IMPACT HAMMER - JEDINÝ, CO SE DÁ POUŽÍVAT JE.....
.... je podržení levého tlačítka. Kladivo se začne třepat a chrchlat, jako by se mělo za chvilku rozpadnout. Potom stačí akorát naběhnout zpříma na nepřátele a kladivo spustí samo... "Dirt bag!" (pytel sraček... :-) – vystřihnout – pozn. cenzora ;-).

CHAINSAW MELEE - CO S TÍM?
Moje rada - nedá se to použít, nikdy se s tím netrefíte, a když jo, tak vás nepřítel stejně sejme... možná proti latám je to sranda, ale proti botům na vyšší úrovni to nemá smysl... :-(

PODTRHNUTO A SEČTENO...
ENFORCER - PRIMARY FIRE - kdekoli kdykoli

ENFORCER - SECONDARY FIRE - ve stísněném prostoru opravdu na tělo

GES BIO RIFLE - PRIMARY FIRE - spíše v menším prostoru,max. střední vzdálenosti, ne na tělo.

GES BIO RIFLE - SECONDARY FIRE - spíše v menším prostoru,max. střední vzdálenosti, ne na tělo.

ASMD SHOCK RIFLE - PRIMARY FIRE - kdekoli, kdykoli.

ASMD SHOCK RIFLE - SECONDARY FIRE - kdekoli, spíše zblízka, nikdy ne na tělo.

ASMD SHOCK RIFLE - SECONDARY + PRIMARY FIRE - kdekoli, když máte čas.

PULSE GUN - PRIMARY FIRE - kdekoli, z větší vzdálenosti nebo úplně na tělo.

PULSE GUN - SECONDARY FIRE - kdekoli, vzdálenost menší než 100m, kdykoli.

RIPPER - PRIMARY FIRE - v menším uzavřeném prostoru, kdykoli.

RIPPER - SECONDARY FIRE - ve volnějším prostoru, nikdy ne na tělo.

MINIGUN - PRIMARY FIRE - pouze výjimky jako jsou rovně jdoucí boti v CTF.

MINIGUN - SECONDARY FIRE - kdykoli, kdekoli.

FLAK CANNON - PRIMARY FIRE - v menším uzavřeném prostoru, max. střední vzdálenost.

FLAK CANNON - SECONDARY FIRE - spíše ve volnějším prostoru, nikdy ne na tělo.

ROCKET LAUNCHER - SIMPLE PRIMARY - spíše v menších prostorech, min. malá vzdálenost.

ROCKET LAUNCHER - MULTIPLE PRIMARY - spíše ve volnějších prostorech, mni. malá vzdálenost.

ROCKET LAUNCHER - MOMING PRIMARY - v otevřeném prostoru, spíše velká vzdálenost.

ROCKET LAUNCHER - SIMPLE SECONDARY - spíše v uzavřeném prostoru, krycí palba/bombardování.

ROCKET LAUNCHER - MULTIPLE PRIMARY - stejně jako SIMPLE PRIMARY.

SNIPER RIFLE - spíše delší vzdálenosti, kdykoli.

REDEEMER - PRIMARY FIRE - spíše v menších prostorech, schovat se za roh nebo sloup.

REDEEMER - SECONDARY FIRE - spíše ve volnějším prostoru, pozor na vzdálenost.

Nyní zhruba víte co a jak, ale tu správnou metodu si střelby si vypěstujte sami, uvidíte jak to půjde :-).


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Red Dead Redemption 2: zážitek nové generace (recenze)

Red Dead Redemption 2: zážitek nové ge…

Je vůbec nutné uvádět jednu z nejočekávanějších her letošního roku?

1.  11.  2018 | | 20 N/A
Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 2 N/A
Hráči vyrazili na Divoký západ, nafotili nádherné snímky z herního hitu

Hráči vyrazili na Divoký západ, nafoti…

Red Dead Redemption 2 je stejně jako každá hra Rockstaru jako stvořená pro típání krásných pohlednic.

2.  11.  2018 |
Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla oznámena předělávka Reforged

Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla o…

Čtvrtý díl se bohužel nechystá, fanoušci Warcraftu ale dostali pěkný dárek od Blizzardu.

3.  11.  2018 | | 24 N/A
Sid Meier

Sid Meier's Civilization: Nový úsvit -…

Jednou z očekávaných deskoherních novinek letošního podzimu byla bezpochyby nová Civilizace s přídomkem Nový úsvit. Jak se nástupce dnes už legendární Sid Meier´s Civilization povedl?Prozradíme vám, že v konkurenci strategických her se rozhodně neztratí, ale více už v naší recenzi.

4.  11.  2018 | | 1 N/A