Rankinova příručka hráče Unreal Tournament: Základní taktika

Proč jste tady? Chcete se naučit dobře zabíjet? Jste tu správně. Zde vám budou odhaleny základní taktiky boje v UT. Postupně se budete učit všemu. Od pohybu, přes uhýbání a střílení až po typy a triky a rady, které vám (a vašemu týmu, pokud nějaký máte) zaručí úspěch proti jakémukoli nepříteli, ať "živému" či kybernetickému.
Rankinova příručka hráče Unreal Tournament: Základní taktika
Proč jste tady? Chcete se naučit dobře zabíjet? Jste tu správně. Zde vám budou odhaleny základní taktiky boje v UT. Postupně se budete učit všemu. Od pohybu, přes uhýbání a střílení až po typy a triky a rady, které vám (a vašemu týmu, pokud nějaký máte) zaručí úspěch proti jakémukoli nepříteli, ať "živému" či kybernetickému.

V tomto, prvním, díle mojí komplexní příručky se budu zabývat pohybem, hlavně strejfováním. Jsou dvě základní metody boje v UT. Jedna - pro útočné golemovské típky je o tom, jak jenom dobře střílet ale uhýbání je tatam... Ta druhá je o agilnosti - není tak přesná co se střelby týče, ale uhýbání, obratnost a orientace je tou hlavní zbraní. A právě tuto metodu boje vyznávám a tu vám chci přiblížit. Zde se naučíte, jak nebýt zasažen. Je několik základních metod a tou hlavní je strafe. (pozn.: nemá cenu zde popisovat, jako že se chodí šipkama a skáče se ctrl a jaký to má význam, nemám snad tak negramotné čtenářstvo :-)

Rankinova příručkaStrafe - česky řečeno úkrok. Je to hlavní věc v boji, bez strafování jste slušně řečeno nahraní, neslušně (ale přesně) řečeno v hajzlu. Ale ještě než začnete bojovat, je důležité dobře si projít terén. Strafování se totiž mnohokrát zvrhne v zasekávání se o různé rohy a sloupy a to se stává osudným, ale to se stává i zkušeným hráčům, i když ne tak často. Je několik druhů strafů.

Dlouhý strafe
Dlouhý strafe používají spíše méně pokročilí hráči, protože není celkově tolik náročný, jako krátký strafe.Dlouhý strafe spočívá v úkrocích jedním směrem, čelem k nepříteli. Tím docílíte kolmého pohybu k jeho střelám a budete hůře zasažitelní. Dlouhý strafe má nevýhodu v tom, že je opravdu dlouhý je. BOT nebo zkušenější hráč vám do strafu předsadí střelbu (pálí těsně před vás, tím docílí toho, že mu do rány vběhnete) nebo zachytí rytmus strafu a chytne vás do palby. V tomhle případě je lepší změnit dlouhý strafe na druhou stranu. Dlouhé strafy používají také zkušení hráči, ale ne z vlastní iniciativy - pokud totiž bojují ve volnějším prostoru s hráčem používajícím dlouhý strafe, musí, chtě nechtě, použít tento strafe taky, aspoň na chvíli. Dlouhé strafy jsou nenáročné, ale ne moc efektivní. Nedají se použít v chodbách anebo stísněném prostoru. Dají se ale využít při metodě bočního nabíhání, ale o tom až za chvíli.

Krátký strafe
Krátký strafe je vysoce účinnou metodou strafingu, protože je velice efektivní a ne každý ho umí. Spočívá v rychlém uhýbání ze strany na stranu prokládaném přibližováním a oddalováním. Přibližováním a oddalováním se eliminuje možnost bočního útoku. Dalo by se říct, že strafujete na všechny čtyři strany. Krátké strafy nemají ale velikou výhodu proti zbraním jako je raketomet nebo flak cannon s druhým typem střílení. Ty se ale musí umět použít. Krátký strafe je zrádný v tom, že pokrývá relativně malou plochu a tudíž se jím nedá uhnout raketě vypálené pod nohy. Obecně řečeno krátký strafe je úkrok o 2 či 3 metry. Ale toto není staveno pevně, jelikož krátké strafy je lepší prodlužovat, má-li nepřítel plošnou zbraň (rakeťák, ASMD s druhým typem střílení...). Opravdu krátké strafy jsou efektivní proti zbraním jako je minigun, pulse gun, nebo ripper.

Kombinovaný strafe
Kombinované strafy jsou vlastně krátké strafy smíchané se skákáním. Výhodou je zde velice matoucí skákavo-strafovací pohyb a útočník se pak velice těžce trefuje. Vysoce efektivní jsou přeskoky přes hlavu nebo nad hlavu, kdy se útočník prakticky nemůže bránit. Zde je ovšem zapotřebí dokonalá orientace v terénu. Přeskok přes hlavu je k ničemu, když pak nevíte, kde je nepřítel. Výskoky jsou taky efektivní vůči raketám vypáleným přímo, ne pod nohy. Kombinovaný strafe není tak náročný jako čistý krátký strafe, protože obránce si může výskokem na chvilku odpočinout a pokud se zaplete do strafovacího souboje, tak je těžké zorientovat se po dopadu a najít nepřítele. Používají ho méně i více zkušení hráči.

Boční nabíhání
Rankinova příručkaBoční nabíhání je jednou z nejsložitějších metod boje. Jedná se ale o útočný a ne obranný manévr. Hlavní základ je dlouhý strafe ale ne do strany, ale šikmo k protivníkovi. Pokud bojujete ve volnějším prostoru, začnete se takto spirálovitě dokola přibližovat k nepříteli. Jde o to, abyste byli vždy o krok před ním, protože pokud vás zachytí do střelby, je po všem. Budete nabíhat do boku a nepřítel se nestihne otáčet tak rychle, jak vy nabíháte, potom se mu dostanete do boku, nepřítel je zmatený a snaží se vás zachytit do střelby a otáčí se na místě - a to je jeho konec - nebrání se, má nekrytý bok..... Více zkušení hráči se buď oddálí nebo vás přeskočí, proto je důležité mít přehled a umět přepínat mezi jednotlivými strafy. Tuto metodu je nejlépe praktikovat se zbraní jako flak cannon, nebo impact hammer - jednorázovky. Je to asi nejtěžší styl boje a prakticky nikdo ho nepoužívá, protože ke svému vyvedení je zapotřebí notná dávka štestí a zkušeností.

Dodging
Dodging je vlastně úskok. Provádí se dvojitým zmačknutím na šipku podle požadovaného směru (2x zmačknete doleva a on skočí doleva, 2x zmačknete doprava o on skočí doprava, jasné ?!). Toto může mít vliv na celý průběh souboje. Lidští protivníci jsou většinou tímto úskokem trochu rozhození a to se dá využít a zvrhnout souboj ve svůj prospěch. Úskok se hodí k uhnutí před střelami s velkým ničivým účinkem (rakety či granáty atd.). Jediná nevýhoda je maličké zamrznutí před provedením úskoku, protože je potřeba 2x rychle zmáčknout klávesu… je to na zlomek sekundy, ale i to někdy stačí.

Teď již zhruba víte, jak se pohybovat. Ale ještě musím podotknout jednu věc - nikdy nestůjte na místě! Tato metoda nehybnosti je dobrá s boty do 2 - 3 úrovně, kdy bot není schopen se trefit. Pokud se ve vyšších úrovních jednou zastavíte, jste mrtví (hlavně s lidmi). To je poslední rada k úkrokům a pohybu.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 4 N/A
Sid Meier

Sid Meier's Civilization: Nový úsvit -…

Jednou z očekávaných deskoherních novinek letošního podzimu byla bezpochyby nová Civilizace s přídomkem Nový úsvit. Jak se nástupce dnes už legendární Sid Meier´s Civilization povedl?Prozradíme vám, že v konkurenci strategických her se rozhodně neztratí, ale více už v naší recenzi.

4.  11.  2018 | | 1 N/A
Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky lákají do bitevní vřavy (galerie)

Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky l…

Co si budeme povídat, Frostbite engine je prostě to nejlepší, co střílečky z pohledu první osoby v dnešní době mohou mít.

15.  11.  2018 | | 9 N/A
Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla oznámena předělávka Reforged

Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla o…

Čtvrtý díl se bohužel nechystá, fanoušci Warcraftu ale dostali pěkný dárek od Blizzardu.

3.  11.  2018 | | 25 N/A
Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté aneb hráči vs fakta (galerie)

Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté…

Uplynulo teprve pár týdnů, ale již nyní jsou některé skutečnosti evidentní.

7.  11.  2018 | | 2 N/A