Ranní diskuse o grafice a Empire

Život herního redaktora je poměrně nelehký úděl. Každý si sice řekne, že hrajete hry za peníze, to musí být úplně super. Nikdo pak ale nevidí stinnou stránku věci, že člověk už hry nehraje pro zábavu, ale kdesi vzadu v hlavě mu pořád hlodá červík, hodnotící jednotlivé aspekty. Podvědomě vyhledáváte chyby, místo požitku ze hry už automaticky zkoušíte, co se stane v nějakých typicky chybových okamžicích.

A hlavně, hlavně musíte být v rámci možností objektivní. Co na tom, že vás hra právě naštvala, až míč, na němž sedíte, skoro proletěl oknem. Pokud máte důvodné podezření na kvalitu hry, stále ji musíte hrát dál a projít každý detail. Tohle jsem si až příliš bolestivě uvědomoval ve chvíli, když mne David požádal o recenzi Empire: Total War do Computeru. Ta hra je v podstatě skvělá, úžasně propracovaná, se spoustou šílených možností. Ale kvůli naprosto dementní umělé inteligenci jsou taktické bitvy jeden z největších opruzů, co jsem kdy zažil. Můžu se na hlavu stavět, hru nenávidět, ale taky se musím zachovat jako profesionál a uznat, že zbytek hry je skvělý, navíc bitky se dají přeskočit. Víc si ale přečtete ve článku, ať už tady, nebo za pár dní v Computeru.

A když už nějaký ten článek na Doupěti vyjde, nemá autor ještě vyhráno. Pořád je tu hrozba diskuse, prst boží visící nad jeho dílem. Na jednu stranu je to skvělý motivační faktor, nic nepovzbudí víc než konstruktivní kritika, ze svých chyb se člověk nejlépe poučí. Pak jsou ale okamžiky, kdy by autor nejraději našel milého čtenáře s útočnou brokovnicí a v rychlosti mu vysvětlil svůj názor (hraní her nezvyšuje přirozenou agresivitu, to rozhodně popírám). Když se třeba, byť pod cizím článkem, dozvím, že bojovky nemohou dostat 10/10, už jen proto, že se jedná o bojovky, otevírá se mi kudla v kapse u pasu. A že nemám zrovna malý nožík.

Vždycky jsem si myslel, že hra mne musí bavit na to, aby mohla být považovaná za dobrou. Vyskytnou se viditelně ale i jedinci, které zajímá nejvíc grafika, nic ostatního není důležité. Zajímalo by mne, jak by reagovali, kdyby zjistili, že po nocích hrávám stařičký Syndicate, případně pak pro uklidnění Wizardry 7, dokonalé hry s grafikou odpovídající době, kdy vyšly. A nebo třeba omalovánky zvané World of Warcraft, které neohromí miliony polygonů na zpracování pihy na nose, ale chytlavou hratelností. A taky Empire: Total War, od jehož hraní jsem se právě před chvilkou odtrhl po probděné noci, ač je grafika vyloženě funkční. A co řeknete vy?

Související články
  1. Ranní diskuse o stálém zájmu o PS2
  2. Ranní diskuse o Zaklínači a WAR Online
  3. Ranní diskuse o konci týdne
  4. Ranní diskuse o Skate 2
  5. Ranní diskuse o herních povinnostech

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 5 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vezmou do víru dění

Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vez…

Další závody formulí od Codemasters se blíží a tvůrci nám uvolnili čerstvou várku obrázků.

3.  7.  2018 |