Ranní diskuse o štědrosti hráčů

Časy jsou zlé, peněz je málo, a spousta hráčů se mnohem častěji uchyluje k warezu, přičemž vydavatelským společnostem posílají po internetu vztyčený prostředníček s tím, že kdyby byly hry jen o chlup levnější, s koupí by neváhali. Jak to ale dopadne, když hráči dostanou možnost sami si určit cenu toho, či onoho, titulu?

Když včera vyšlo najevo, že nový Championship Manager bude možné koupit za jakoukoliv částku, která se vám bude zdát přiměřená, začal jsem nad tím přemýšlet. A ačkoliv se nechci žádného hráče dotknout, dal bych ruku do ohně za to, že drtivá většina z nich za titul zaplatí naprosté minimum, a bude se radovat z toho, jak levně se jim podařilo hru pořídit.

Je už celkem běžné, že v teoretickém měřítku mají hráči plnou pusu keců, ale když dojde na lámání chleba, odhodlání jakoby se najednou někam vytratilo. Samozřejmě, vždy se najdou i výjimky, ale jsem si docela jist, že jich ani zdaleka nebude tolik, aby hra vydělala nějaké slušné peníze. A dost možná jich nebude ani tolik, aby se zaplatil vývoj a licence.

Nejsmutnější na tom všem ale je, že tihle 'šetřílci' budou u další hry už zase nadávat, jak moc je drahá, a jak je lepší si ji stáhnout z warezu, a budou zcela ignorovat, že když dostali možnost určit cenu titulu, rozhodli se podojit své kasičky co nejméně, zcela přehlížejíc, že kdyby se stejným způsobem prodávali všechny hry, vývojáři i vydavatelé by přišli na buben.

Diskuze (12) Další článek: Dante's Inferno vyjde v únoru 2010

Témata článku: , , , , ,