Raven Shield, další část série Rainbow Six

Příběhy Toma Clancyho dnešní čtenáři hltají jedním dechem - jsou napínavé, aktuální a zároveň velmi realisticky líčené. Podobný popis se hodí i pro hry, které staví na námětu díla tohoto amerického spisovatele. Série Rainbox Six je jednou z nejoblíbenějších. Nebude to trvat dlouho a budeme tu mít již třetí díl s podtitulem Raven Shield.
Raven Shield, další část série Rainbow Six


Jedním z nejpodstatnějších cílů Raven Shiledu je zachovat vědomí naprosto realistického zážitku ze hry. Proto nejen, že vydavatelská společnost UbiSoft povolala do zbraně nový vývojářský tým, ale přizvala si na pomoc také technické poradce, kteří mají zajistit maximální autentičnost hry. Vedoucím týmu technických poradců je jistý Mike Grasso, jehož společnost 911 se právě tímto oborem zabývá. Pracoval již na mnoha televizních seriálech, ale také hollywoodských trhácích jako Skála, Total Recall, Mladé pušky, Nesmiřitelní nebo Nedotknutelní, společnost 911 poskytovala své služby široké paletě zákazníků od LAPD (losangeleská policie) po US Navy SEALs (americké námořnictvo). Mike se stará zejména o to, aby umělá inteligence reagovala podobně jako ve skutečnosti. Obě strany - ti Dobří a ti Zlí - musí jednat jinak. Policisté jsou zkušení, mají za sebou tvrdý výcvik a přesně vědí jak se v kterých situacích zachovat. Při přestřelce několikrát vystřelí, skryjí se, vystřelí, vymění zásobník - však to znáte z mnoha filmů. Naproti tomu většina zločinců jedná jinak, většinou kolem sebe divoce střílejí bez jakéhokoliv krytí, snaží se vyvolat paniku a zmatek. Lidé ze společnosti 911 samozřejmě nepracují pouze na reakcích herních postav. Zapojují se také do samotného designérského procesu, řečeno hovorově "fušují do toho vývojářům" a říkají co se do této taktické 3D akce hodí a co ne, respektive jak by to mělo celé vypadat.

Umělá inteligence je pro Raven Shield velmi důležitý pojem. Tvůrci vynaložili mnoho úsilí, aby chování všech "zúčastněných" odpovídalo skutečnosti. To se týká jak vašich kolegů, kteří vás mohou během misí krýt, tak i teroristů a rukojmích (neboli civilistů). Zcela nový je tzv. "quick order" systém, tedy něco jako "rychlý příkaz". Díky němu můžete dalším postavám v týmu rychle uložit nějakou akci - otevřít, odstřelit, vyčistit a stáhnout se. Teroristé samozřejmě na podněty okolí briskně reagují. Zahlédnou vás a buďto utečou nebo zpanikaří a vyprázdní do vás celý zásobník. Nebo zavolají na pomoc další "zlé pány" a snaží se vás obklíčit. V zásadě jde o to, že se vás snaží přečíslit a mohou přitom požívat podobné techniky jako policie - např. se navzájem krýt nebo odlákat pozornost na sebe. Třetí proměnnou, se kterou je nutné počítat, jsou civilisté neboli většinou zajatci. Ti když slyší střelbu tak obvykle nedělají nic jiného než že panikaří, někteří se vrhnou k zemi, jiní se snaží utéct.

Ovládání vašeho týmu má být v Raven Shieldu jednodušší než v předchozích dílech série (ovšem i tam už samozřejmě bylo velmi propracované). Nyní bude možné dělat mnoho věcí nečekaně, rychle reagovat na nově se objevující podněty. Stačí například kurzorem namířit na nějaké objekt, stisknout tlačítko "Action" a automaticky se objeví nabídka se seznamem úkonů, které je možné ve vztahu k danému objektu vykonat (například u dveří - otevřít, otevřít a vyčistit, otevřít a vhodit granát, otevřít, vhodit granát a vyčistit). A to je navíc ještě k dispozici několik druhů granátů - klasický střepinový, kouřový, plynový, oslepující. Příslušníci vašeho týmu dokáží tvořit formace, vzájemně se krýt před vstupem do dveří (opět známe z filmů). To všechno pomáhá této tahové taktické hře získat pořádný spád - hráč se nesmí nudit ani v jediném okamžiku, koneckonců si zaplatil pěkné peníze a tak se chce pobavit.

Mnoho hráčů kritizovalo předchozí díly série kvůli neexistující možnosti ukládání hry během mise. Stejný trend bude pokračovat i v Raven Shieldu. Vývojáři to zdůvodňují tím, že kdyby do hry tuto možnost přidali, ztratila by hodně ze svého kouzla a hlavně napětí - zmizí ten neustálý tlak, vědomí, že není návratu, že si musíte dávat pozor na každou kulku, protože stačí jedna a jste mrtví (a musíte opakovat misi). Jedna z částí, která však prodělala některé markantní změny, je plánovací fáze. Hra tentokrát bude chytřejší, přístupnější. Začít novou misi bude mnohem jednodušší než v předchozích dílech.

Zvláštní pozornost byla věnována také zbraním, zejména jejich efektům - zvukovým i vizuálním. Od granátů stoupá kouř, od hlavní zbraní létají jiskry. Pokud se ponoříte do mraku slzného plynu, výhled se začne mlžit, nezbývá než si nasadit plynovou masku. A které zbraně dostaneme k dispozici? Je jich opravdu hodně, všechny z Rainbow Six a Rogue Spear plus několik nových. Jen namátkou: samopaly MTAR-21 9mm, Mac-11/9 9mm, Micro-Uzi 9mm, SR-2 9mm, brokovnice USAS-12 12g, automatické pušky TAR-21 5.56mm, Type 95 5.56mm, sniperka VSS Vintorez 9x39mm, kulomet 23E 5.56mm. Celkem půjde o 57 kousků, které si ale bude možné dále přizpůsobit - například nasadit tlumič, termální zaměřovač nebo vysokokapacitní zásobník. Žádná zbraň ale nemůže mít najednou dva nějaké zlepšováky - nelze tedy například nasadit tlumič a najednou i vysokokapacitní zásobník. Některé zbraně však mají zlepšováky již zabudované, například MP5SD5 se zabudovaným tlumičem - na tyto zbraně lze stále jeden další zlepšovák "aplikovat". Celkem to dává více než 150 různých smrtících kombinací.

Co je to U.S. NAVY SEALs?

Týmy SEAL (SEa, Air, Land - moře, vzduch, země) prodělávají jeden z nejnáročnějších vojenských výcviků na celém světě. Vojáci zdolávají překážky, které rozvíjejí jejich odolnost, vůdcovské schopnosti a umění pracovat jako tým. SEALs mají původ v časech 2. světové války, kdy dobrovolníci z pracovních oddílů SeaBees (mořské včely) utvářeli speciální námořní bojové demoliční jednotky Navy Combat Demolition Units (NCDU). Ty pak byly pověřovány průzkumem a odstraňováním pobřežních a plážových překážek pro výsadkové skupiny. NCDU se později vyvinuly do průzkumných bojových plaveckých jednotek (Combat Swimmer Reconnaissance Units).

(zdroj: http://www.military.cz/special_forces/seal/seal.htm)

Samotná hra je opět zahalena tajemnou zápletkou, stejně jako v předchozích dílech. Váš RAINBOW tým opět zasahuje proti nejnebezpečnějším teroristům na mnoha místech světa. Jedná se o kombinace starých osvědčených nápadů, výborné hratelnosti a nové technologie, nového kabátku. Vývojáři vyslyšeli četná přání hráčů a tak je teď například možné přeskakovat postupem času zdlouhavé brífinky jediným stisknutím klávesy a pustit se rovnou do hry. Ovládání by mělo být stejně intuitivní jako v předchozích dílech, aby dovolovalo hráčům naplánovat si akci do posledního podřepu posledního člena týmu. Aby byla akce ještě o něco napínavější, byly upraveny i některé budovy, a to tím způsobem, že častěji narazíte na dveře nežli na průhledná okna (díky kterým se ztrácí jistý moment překvapení, který je přeci jen při otevření dveří o něco působivější).

Když jsem psal o novém kabátku, myslel jsem tím zejména nejnovější verzi Unreal enginu, na kterém je celý Raven Shield postaven. Díky němu vypadá vše až neuvěřitelně realisticky a skutečně velmi detailně, jak je vidět na výborných screenshotech tady kolem - vývojáři se nemuseli starat o vývoj svého vlastního systému a místo toho se soustředili zejména na samotnou hru. Jednoznačně se bude jednat o jeden z mála titulů s naprosto bezkonkurenčním grafickým zpracováním, které se v nejbližší době na trhu objeví. Modely postav jsou složeny z tisíců polygonů a je na nich vidět každý zavěšený granát i každý zásobník. Neméně propracované mají být i samotné pohyby. Jednotlivé levely Raven Shieldu se budou odehrávat jak kupříkladu ve všedních prostředích běžného života (tj. města a městečka), tak i v různých exotičtějších lokacích. Cílem většiny misí bude buďto zneškodnění všech teroristů nebo záchrana zajatců. Narazíme ale i na další cíle, kupříkladu zneškodnění bomby, zajetí teroristy nebo... záchrana světa ;).

Nesmí chybět ani podpora multiplayeru, který zatím podle prvních zpráv není tak úplně dodělaný - hra často padá nebo se zasekává - ale tyhle mouchy by neměl být problém vychytat. Téměř stejně důležitá jako podpora multiplayeru, možná ještě důležitější, je podpora modifikací. Zde spočívá výhoda zejména v již několikrát zmiňovaném Unreal enginu, který nabízí takřka neomezené prostředky pro modifikace a jejich tvůrce. Navíc jsou to známé nástroje, takže tvorba nových modifikací pro Raven Shield bude rychlá a relativně jednoduchá - nebude potřeba se učit ovládat nějaké nové nástroje.

A kdy že se má tahle kráska na pohled i na dotek objevit v obchodech? Ohlášené datum vydání titulu Tom Clancy`s Rainbow Six: Raven Shield zní "říjen 2002". Tak uvidíme.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A