Ray Muzyka říká: O Baldur’s Gate 3 zatím jenom uvažujeme

Překvapení, které jsme slíbili koncem minulého týdne, je tu. Věříme, že potěší nejenom všechny milovníky Baldur’s Gate, ale všechny hráče RPG. Podařilo se nám vyzpovídat Raye Muzyku – jednoho ze zakladatelů Bioware a koproducenta Baldur’s Gate 2.
Ray Muzyka říká: O Baldur’s Gate 3 zatím jenom uvažujeme
Ray MuzykaPřekvapení, které jsme slíbili koncem minulého týdne, je tu. Věříme, že potěší nejenom všechny milovníky Baldur’s Gate, ale všechny hráče RPG. Podařilo se nám vyzpovídat Raye Muzyku – jednoho ze zakladatelů Bioware a koproducenta Baldur’s Gate 2.

Doupě: Začneme poněkud netypickou otázkou. Dozvěděl jsem se, a podle vašeho titulu by se tak dalo i usuzovat, že jste Rayi původně studoval medicínu, je to tak?

Ray Muzyka: Ano, opravdu je to tak. A nebyl jsem to pouze já, přesně to samé studoval i můj kolega (další ředitel BioWaru) Greg Zeschuck. Oba dokonce občas ještě praktikujeme. To se obvykle děje na maloměstské nemocnici - je to docela osvěžující změna od práce herního vývojáře :O).

Vypadáte na učence :-). Ale přesto jste se vydali na pole tvorby her, a to zejména žánru RPG (či fantasy). Z toho usuzuji, že jste velkými fanoušky těchto žánrů. Kteří jsou tedy vaši nejoblíbenější spisovatelé?

Je jich hodně, takže vyjmenuji pouze některé z nich: Jack Vance (od něj mám v podstatě všechno co kdy napsal), Gene Wolfe, William Gibson, Isaac Asimov, Roger Zelazny, a tucty dalších.

Hmmm, hodně těchto jsou kmenoví autoři oboru science-ficton…

Ano, mám rád oba tyto žánry.

Probrali jsme knižní zdroj inspirace, nyní se zaměřme na ten elektronický. Jaká je tedy vaše nejoblíbenější hra (či hry)?

Zde je to stejné jako u knih. Mám rád všechny žánry, RPG stejně jako akční (Half-Life, Quake) nebo RTS (Age of Empires, Starcraft, Warcraft II). Je zde ale několik naprosto klasických her, které mám nejraději - těžko vybrat která je ta nejlepší: Wizardry I, Ultima Underworld (tu právě teď znovu hraji na svém laptopu), System Shock a Betrayal at Krondor - to jsou ty nejjistější. Také bývám někdy ponořen do BG2, a to i přesto, že je to naše vlastní hra. Je to prostě kus dobře odvedené práce.

V poslední době taky občas zapařím Deus-Ex nebo nový datadisk k Age of Empires (pozn. autora - Ray zřejmě myslí The Conquerors).

Joj, takových skvělých pařeb co jste právě vyjmenoval! Zbývá vám vůbec nějaký čas i na nějaké jiné ... řekněme koníčky?

Když nepracuji nebo nehraju, velice rád trávím čas se svou dívkou :).

Mno tak to raději nebudeme rozvádět. Ehm, další otázka se týká připravované StarWars RPG hry. Můžete nám o ní něco bližšího říct?

Bohužel, tohle je zcela na našem vydavateli - Lucasarts. My sami nemůžeme o hře příliš mluvit, další detaily můžeme uveřejňovat pouze společně. Mohu říci jen to, že jak BioWare tak i Lucasarts jsou velmi potěšeni vzájemnou spoluprací. Jen počkejte, až hru uvidíte! My sami jsme pyšní na to, že můžeme být při tvorbě úplně první Star Wars RPG hry, která byla kdy vytvořena. Bude se odehrávat v oněch "skvělých" časech Staré Republiky, kdy se poprvé začíná odvíjet konflikt mezi Dark Sith a Pány Jedi. Hra je mimochodem vyvíjena jak na PC, tak i na konzole.

Ani se nedivím tomu nadšení, které ze členů BioWaru musí přímo sálat. Jak jinak byste se přeci mohli pustit do tvorby Baldur`s Gate, vaší nejznámější hry, v časech, kdy se od RPG žánru začalo hromadně upouštět?

Inu my jsme prostě cítili, že chceme udělat právě takovou hru. Navíc všichni RPG prostě milujeme! :-)

To je nám asi všem jasné, dle toho jak vypadají vaše nejnovější "výrobky", tedy konkrétně například Baldur`s Gate 2.

Ano, ale věřte nebo ne, BG2 využívá stejný engine jako BG1! Samozřejmě jsme museli přidat nějaká ta vylepšení (rozlišení stouplo na 800x600, přibyla podpora 3D akcelerace animace na pozadí a kouzlení a další vychytávky). Druhý díl Baldur`s Gate si vychutnají jak otrlí stařešinové, kteří minulý díl prošli již nesčetněkrát a znají každý kout a každé smítko, tak i úplní nováčci. Ale vy všichni již BG2 bezpochyby krutě tavíte a tohle všechno víte, není třeba to tedy dále rozvádět.

Jistě, BG2 je fenomén dneška. Ale co budoucnost? Plánujete nějaké datadisky? Nebo dokonce další pokračování? Pokud ano, kdy by měly přibližně vyjít?

Datadisky jsou ohromný nápad a samozřejmě nad tím budeme ještě hodně přemýšlet. Ovšem jakákoliv bližší informace je opět na našem vydavateli - tedy v tomto případě Black Isle/Interplay. Nemohu vám tedy bohužel žádné další podrobnosti o byť i jen teoretickém datadisku prozradit, dokud se s oběma společnostmi o nějakém zveřejnění nedohodneme. A co se týká pokračování - prozatím o nějakém pouze velice urputně uvažujeme.

Už se všichni těšíme. Opusťme nyní však hájemství Baldurovo a vydejme se prozkoumávat vaše další připravované tituly. Další, velmi očekávaný, se jmenuje Neverwinter Nights a má to být multiplayerové RPG. Jakási opravdová delikatesa "pouze pro fajnšmejkry". Co bude NN odlišovat od všech ostatních RPG?

Neverwinter Nights jsou vskutku očekávanou hrou. Využívají třetí edici D&D pravidel, jsou něčím naprosto originálním a neotřelým, něco od základu odlišného od jakékoliv hry dosud vytvořené. NN jsou online RPG hra, která se dá hrát jako single- i jako multiplayer, ten je možný až v 64 hráčích na každém serveru. Co je zvláštního na těchto serverech je skutečnost, že to nejsou žádné gigantické počítače, nýbrž hráčské počítače (!!). Každý si tedy může vytvořit a provozovat zcela vlastní hru a může se tak cítit jako opravdový Pán Dungeonu. Co bylo zatím v současných on-line multiplayerových hrách naprosto nemožné, jelikož je pro ně potřeba obrovská hardwarová základna. Světy vytvářené na hráčských počítačích je možné propojovat mezi sebou a vytvořit tak z malých celků jeden obrovský multiplayerový svět. Který je však možné hrát zcela zadarmo, pokud si hráči pořídí hru. Spolu s vlastní hrou uveřejníme i 30 přibližně 1-4 hodinových modulů, které hráči budou moci jak rovnou hrát (a to i v "sólo" módu) tak i měnit zcela dle své libovůle. Herní postavy u kterých si budete moci být jistí, že nejsou nacheatované, budou muset být skladovány na centrálním vaultu. Hráči, kteří chtějí své postavy editovat je budou muset uchovávat na svých vlastních počítačích. Jednotlivé servery mohou povolit player-killing, či nemusejí, opět záleží na jeho tvůrcích.

Asi to nejzajímavější na celém konceptu je, že umožníme hráčům stát se skutečnými Pány Dungeonu (tedy svého "desktopového serveru"), se zcela stejnými možnostmi, jako mají Páni Dungeonů papírových her. Pokud však nikdo nebude chtít být PD, může ho samozřejmě zastoupit počítač. A nakonec - se hrou dále uvolníme i editory které jsou používaly při vytváření základních 30 modulů, aby si všichni mohli vytvořit světy zcela podle svých představ a zájmů. To tudíž znamená teoreticky nekonečný čas, který bude možné u NN strávit. Myslím, že NN jsou vskutku revoluční, je to hra která změní herní průmysl. (pozn. autora - tento koncept je opravdu dosud nevídaný, vždyť až doposud musely být masivně multiplayerové on-line hry provozovány na nadupaných drahých mašinách a poměrně draze spravovány, zatímco NN umožní každému, člověku, který si chce vytvořit vlastní svět, to uskutečnit, to je opravdu revoluce).

Pokud to tedy chápu správně, za hraní se nebude muset platit žádný poplatek?

Chápete to zcela správně. Možná později budou vytvořeny jakési permanentní - stálé servery, které budou mít stálé Pány Dungeonů. Ovšem zatím v tomto ohledu žádné plány nemáme.

Mockrát díky za rozhovor!

Není zač.

Poznámka pod čarou: Ohledně Baldur`s Gate 2 chystáme pro čtenáře Doupěte ještě jedno velké, dalo by se možná říci i "vánoční", překvapení. Rozhodně mějte oči i uši otevřené! :o)


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 3 N/A
Red Dead Redemption 2: zážitek nové generace (recenze)

Red Dead Redemption 2: zážitek nové ge…

Je vůbec nutné uvádět jednu z nejočekávanějších her letošního roku?

1.  11.  2018 | | 20 N/A
Hráči vyrazili na Divoký západ, nafotili nádherné snímky z herního hitu

Hráči vyrazili na Divoký západ, nafoti…

Red Dead Redemption 2 je stejně jako každá hra Rockstaru jako stvořená pro típání krásných pohlednic.

2.  11.  2018 |
Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla oznámena předělávka Reforged

Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla o…

Čtvrtý díl se bohužel nechystá, fanoušci Warcraftu ale dostali pěkný dárek od Blizzardu.

3.  11.  2018 | | 24 N/A
Sid Meier

Sid Meier's Civilization: Nový úsvit -…

Jednou z očekávaných deskoherních novinek letošního podzimu byla bezpochyby nová Civilizace s přídomkem Nový úsvit. Jak se nástupce dnes už legendární Sid Meier´s Civilization povedl?Prozradíme vám, že v konkurenci strategických her se rozhodně neztratí, ale více už v naší recenzi.

4.  11.  2018 | | 1 N/A