Rayman Legends: odložený hit (recenze)

Nepříjemný hazard si zahráli chlapci z Ubisoftu se silnou základnou fanoušků Raymana, když původně Wii U exkluzivní hříčku pozdrželi o více než půl roku. Naštěstí ale proto, že hra bude dostupná i na jiných platformách a už na začátku článku vám můžeme říct, že se čekání vyplatilo!

Na první pohled se jedná o velmi podobnou hru jako Rayman: Origins, což však neberu jako velké negativum. Origins se povedlo a skvěle se prodávalo, proč tedy měnit něco, co očividně funguje. Nějaké novinky se tu však samozřejmě najdou.

Opět se setkáme s Murfym, který se poprvé objevil v Rayman 2: The Great Escape

Každá stage má co nabídnout a je něčím jiná. Menu, ve kterém se pohybujete a vybíráte si vaši další štaci, sice působí trochu zmateně, ale to jen proto, že má hodně co nabídnout. Tak především se opět setkáme s Murfym, který se poprvé objevil v Rayman 2: The Great Escape. Musím říct, že jeho zapojení mě velmi potěšilo a je to velmi zdatný pomocník.

Dokáže totiž třeba lechtat některé protivníky a tím odvést jejich pozornost, a vy tak můžete nepozorovaně proběhnout dále. Zvládne posouvat různá udělátka, ujídat koláč a tím vám tvořit cestu a tak dále. Můžete ho ovládat sami, ale některá místa jsou poměrně nepřehledná, takže uvítáte, když se role Murfyho chopí kamarád sedící vedle vás.

S celou partou

Nově se ve hře objeví postava jménem Barbara. Pokud tak vyloženě netoužíte po hraní za Raymana, můžete zvolit například ji. Kooperativní mod je samozřejmostí a až čtyři hráči můžou najednou probíhat po mapě. Jedna z mých malých výtek jde však k rychlosti postav, jež jsou poměrně rychlé a už ve dvou jsme se občas na mapě ztráceli. Při soubojích nebo jen obtížnějších skocích se obrazovka stávala dost nepřehlednou. Jinak je však co-op velmi zábavný a přináší do hraní skvělou zábavu.

Asi nejvíc se mi ale líbil nápad s přidáním jakéhosi raymanovského fotbalu. Proti sobě stojí dva týmy (buď jeden proti jednomu, nebo dva proti dvěma) a snaží se vstřelit branku. Branky však nejsou na zemi, ale mírně ve vzduchu, což vás nutí vyskočit a nakopnout míč ve vzduchu. Míč se však odráží velmi rychle, takže to chce zatraceně dobré reakce a také trochu štěstí. Když budete dobíhat míč, můžete si situaci ulehčit sražením protihráče na zem. No zkrátka skvělý nápad a ještě lepší zpracování. Dovedu si představit, že právě tato stage bude tvořit hlavní rodinnou zábavu při pátečním večeru.

Nechybí staré dobré poskakování s cílem získat co nejvíce všeho možného anebo levely na čas

I další úrovně jsou velmi chytře navržené a připravené. Novinkou je proskakování přes překážky na určitou melodii, což bylo vidět například v traileru. Song „Eye of a tiger“ se sem výborně hodí. Jinak samozřejmě nechybí staré dobré poskakování s cílem získat co nejvíce všeho možného anebo levely na čas. Zkrátka Rayman přesně takový, jak si ho pamatujeme a jak ho máme rádi. Hory lumíků, odemykatelných bonusů a praštěných postaviček. Kdo hrál Origins, přesně ví, oč jde.

Klasika v novém hávu

Už teď se nebojím říct, že jsem hrál jednu z nejzábavnějších 2D hopsaček vůbec. Autoři si očividně se vším opravdu vyhráli a popustili uzdu fantazii, takže se dostanete mnohdy i do dosti bizarních situací, které prostě jen tak někdo nedokáže vymyslet. Jedním příkladem budiž například úroveň, kde mě zabil nakousnutý dort, který se měnil a já jím právě probíhal. Ano, uvědomuju si, jak to zní divně a asi si to jde těžko představit, ale přesně takový Rayman Legends prostě je. Kdo nevyzkouší, nepochopí.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Vita, Wii U, PS4, Xbox One
Žánr: Arkády | 2D plošinovka
Výrobce: Ubisoft | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 30. srpna 2013
  • Hra srší humorem a nápady
  • Poměrně dlouhá herní doba
  • Tradičně skvělý soundtrack
  • Občasná nepřehlednost
  • Rychlost postav

Jednu výtku už jsem zmínil v horním odstavci, takže už se k ní nebudu vracet. Nicméně ještě by to něco chtělo udělat s přehledností levelů - když hraje víc hráčů najednou, je to často chaos. Jinak nemám prakticky nic, co bych hře vytknul. Pokud máte rádi Raymana, jeho vtipy, soundtrack a správnou zvrhlost a dynamiku, budete zde jako doma, o tom nepochybuji. Tohle je pro mě nejzábavnější hra od doby Super Mario World, který vyšel na SNES.